Kitab Ihya Ulumuddin-Imam Ghazali..

Author Topic: Kitab Ihya Ulumuddin-Imam Ghazali..  (Read 7123 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

~Huda~

  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
05 January, 2010, 01:38:28 PM
  • Publish Di FB
  •  :)
    Saya mencari buku tersebut..
    Sekitar penang nie mn nak dapat buku nie yea..?
    Sape2 yg tau bleh tlg beri tau sy..
    Syukran  senyum*
    ~Hasbunallahuwanikmalwakil...~ Dan cukuplah ALLAH sebagai pembantuku...

    HafizahUmairoh

    • *
    • Posts: 437
      • View Profile
    Jawab #1 05 January, 2010, 01:42:41 PM
  • Publish Di FB
  • sy suka buku agama..
    tp kadang susah nak baca..
    baca pun setahun kot baru habis.
    minggu ni sy nak g kedai buku..
    t sy tolong tgk tuk awk..

    tp cuba cari kat web buku ker...
    atau taip nama buku...

    mn tau ada jual on9..
    Timbangan yang paling berat diakhirat ialah Akhlak.

    cahayalurus

    • *
    • Posts: 1330
      • View Profile
    Jawab #2 05 January, 2010, 01:48:53 PM
  • Publish Di FB
  • :)
    Saya mencari buku tersebut..
    Sekitar penang nie mn nak dapat buku nie yea..?
    Sape2 yg tau bleh tlg beri tau sy..
    Syukran  senyum*

    Nak buku Bahasa Arab ke terjemahan bahasa melayu, yang dah ditakhrij ke belum takhrij?
    Mrs. Ikan Pari

    ~Huda~

    • *
    • Posts: 13
      • View Profile
    Jawab #3 05 January, 2010, 01:53:15 PM
  • Publish Di FB
  • Kalau boleh terjemahan bahasa melayu...  senyum*

    cahayalurus

    • *
    • Posts: 1330
      • View Profile
    Jawab #4 05 January, 2010, 02:10:43 PM
  • Publish Di FB
  • Maaf, tak dapat membantu, saya tak biasa dengan kawasan Penang

    uninx

    • *
    • Posts: 9
      • View Profile
    Jawab #5 06 January, 2010, 10:59:56 AM
  • Publish Di FB
  • :)
    Saya mencari buku tersebut..
    Sekitar penang nie mn nak dapat buku nie yea..?
    Sape2 yg tau bleh tlg beri tau sy..
    Syukran  senyum*

    Salam..

    Cube telepon Pustaka Islamiyah:
    http://web.mac.com/pustakaislamiyah/iWeb/Pustaka%20Islamiyah%20Sdn%20Bhd/Selamat%20Datang.html

    Detail ttg buku tue:
    http://web.mac.com/pustakanasional/Sinopsis_Buku_Tasawuf_%26_Tauhid/Ihya_Ulumiddin.html

    bakillah

    • *
    • Posts: 6
      • View Profile
    Jawab #6 06 January, 2010, 11:53:49 AM
  • Publish Di FB
  • cuba cari kat percetakan al maarif kat masjid india

    cahayalurus

    • *
    • Posts: 1330
      • View Profile
    Jawab #7 06 January, 2010, 12:05:12 PM
  • Publish Di FB
  • Masjid india kat Kl, dia nak stok kat Pulau Pinang

    ~Huda~

    • *
    • Posts: 13
      • View Profile
    Jawab #8 06 January, 2010, 02:41:52 PM
  • Publish Di FB
  • Tak apa Cahayalurus..
    Nanti boleh saya minta tolong adik saya carikan dekat masjid india tu  senyum*
    Dia selalu ke sana.
    Syukran ya bakillah  senyum*
    Syukran pada semua yang sudi membantu  ceria*

    cahayalurus

    • *
    • Posts: 1330
      • View Profile
    Jawab #9 06 January, 2010, 02:45:34 PM
  • Publish Di FB
  • Sama2

    HafizahUmairoh

    • *
    • Posts: 437
      • View Profile
    Jawab #10 06 January, 2010, 03:45:23 PM
  • Publish Di FB
  • SY N SUAMI PUN SUKA G KEDAI BUKU TU..
    BANYAK PILIHAN KAT SITU..

    basyirradzali

    • *
    • Posts: 1
      • View Profile
    Jawab #11 29 July, 2012, 07:15:08 AM
  • Publish Di FB
  •  :)  Kami  ada jual kitab Ihya Ulumudin edis terhas terjemahan bahasa melayu moden. dan satu satunya terjemahan dalam bahasa melayu moden yang pernah wujud. sangat mudah difahami dengan bacaan ini. Kitab ini memang banyak membantu khdupan sharian, penceritaanya detail ke semua bahagian . Alhamdulilah sy yg kurang dalam bahasa arab ni pun mmpu mndalami kitab ini dengan Kitab IHYA ULUMUDDIN EDISI BAHASA MELAYU MODEN. boleh email saya andai ingin tahu dimana sy dptkn kitab edisi terhad itu BASYIRRADZALI@YAHOO.COM

    assalamualaikum

    alimdtaib

    • *
    • Posts: 6
      • View Profile
    Jawab #12 16 November, 2012, 10:09:01 PM
  • Publish Di FB


  • kepada yg ingin memilikinya sila klik link berkenaan..
    http://www.facebook.com/pages/Ihya-Ulumuddin-Mutiara-Muslim/446027262128357

    aichi

    • *
    • Posts: 14
      • View Profile
    Jawab #13 17 November, 2012, 05:09:36 PM
  • Publish Di FB
  • saya amat tertarik dgn kitab ihya' ni, tapi sampai sekrg saye tak bace lagi kerana bimbang thp ilmu yg saya ade tidak cukup untuk memahami kterangan ihya'...boleh tak sesape bgtau sampai bile baru tahap ilmu seseorang tu layak untuk bace kitab yg tebal2 macam ni?

    nazri0070

    • *
    • Posts: 2451
    • Aku ingin menjadi kekasihMu...Ya Allah!
      • View Profile
    Jawab #14 17 November, 2012, 09:15:54 PM
  • Publish Di FB
  • Bagi saya ok jika nak baca untuk pengetahuan, tapi awak tetap memerlukan pembimbing@guru@orang alim...bila musykil bertanyalah. Satu soalan yang sama tanyakan kepada ramai orang. Awak akan dapat pelbagai jawaban. Jawaban yang awak paling yakin, itulah yang dipegang dan diamalkan.
    "Selagi kita lurus dengan Allah, dunia dalam genggaman."- Sayyidah Nafisah.

    aichi

    • *
    • Posts: 14
      • View Profile
    Jawab #15 18 November, 2012, 11:31:22 AM
  • Publish Di FB
  • Bagi saya ok jika nak baca untuk pengetahuan, tapi awak tetap memerlukan pembimbing@guru@orang alim...bila musykil bertanyalah. Satu soalan yang sama tanyakan kepada ramai orang. Awak akan dapat pelbagai jawaban. Jawaban yang awak paling yakin, itulah yang dipegang dan diamalkan.

    timer kasih..bolehla start membelek pasni.. :jaz:

    nazri0070

    • *
    • Posts: 2451
    • Aku ingin menjadi kekasihMu...Ya Allah!
      • View Profile
    Jawab #16 18 November, 2012, 02:02:29 PM
  • Publish Di FB
  • Bagi saya ok jika nak baca untuk pengetahuan, tapi awak tetap memerlukan pembimbing@guru@orang alim...bila musykil bertanyalah. Satu soalan yang sama tanyakan kepada ramai orang. Awak akan dapat pelbagai jawaban. Jawaban yang awak paling yakin, itulah yang dipegang dan diamalkan.

    timer kasih..bolehla start membelek pasni.. :jaz:
    Mudah-mudahan diberkati Allah swt.

    lylikeny

    • *
    • Posts: 11
      • View Profile
    Jawab #17 29 November, 2012, 02:06:33 PM
  • Publish Di FB
  • Salam,

    Saya ada terjumpa kitab Ihya Ulumuddin versi bahasa melayu secara tidak sengaja mencari buku di perpustakaan negeri sabah.

    Berjilid-jilid kitab ini, saya tertarik membaca pasal bab mencintai ilmu.

    Biarpun ilmu di dada masih kurang tapi menarik untuk membaca lgi, Insyallah.^-^

    Sent from my GT-P6200 using Tapatalk HD

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    149 Replies
    20005 Views
    Last post 08 June, 2014, 06:50:08 PM
    by abuzulfiqar
    17 Replies
    1502 Views
    Last post 06 February, 2013, 07:28:20 AM
    by nazri0070
    0 Replies
    134 Views
    Last post 08 June, 2014, 06:58:45 PM
    by abuzulfiqar