Anti 'Couple'

*

Author Topic: Anti 'Couple'  (Read 4979 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #40 31 March, 2011, 01:18:57 PM
  • Publish
  • Sejahtera jua ke atas kalian


    Antara Pegang Awek & Pegang Anjing

    LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

    ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

    LEMBU : eh? kenapa?

    ANJING: aku lalu tepi dua orang mansuia lelaki dan perempuan yg sedang berdating . Tetiba si perempuan terperanjat dan menjerit lalu si lelaki terus melompat dan berkata "hoi anjing, pergi jauh-jauh, najis!". Rasa terhina gak aku tau sebab aku tumpang lalu je

    LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu.

    ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia dating2 tu mau2 lama2 sentuh dan pegang-pegang awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

    LEMBU: Betul tu. Mau mula2 main2 cinta maka jiwa jadi angau pasal cinta. Bila kerap2 jumpa mulalah diberi betis nak peha maklumlah syaitan nie kan dok menghasut. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun di samak.

    ANJING: Wah.. ayat ko memang power la... manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"


    Sedikit Penjelasan:
    Daripada satu hadis yang diriwayatkan daripada Ibnu Majah menyatakan bahawa "Bergomolan dengan babi (khinzir) itu adalah lebih baik berbanding dengan bersentuhan (secara sengaja)dengan wanita yang bukan mahram."

    :)
    Memang bagus kiasan seperti ini...tetapi adakah semuanya faham...itu yang susah kita nak jawab..sebab semua orang faham cuma ada sesetengah yang sengaja tidak mahu buat faham...

    wasalam

    setuju..ade yang faham buat2 tak faham..sedihnya..lebih baik kita rela pegang anjing,khinzir boleh gak samak..pegang pakwe..pegang makwe..mane boleh samak..

    Reply #41 31 March, 2011, 01:30:06 PM
  • Publish
  •  :)

    wahhh..tak putus ana baca cerpen ni...
    suka betul perubahan setiap cerita yang dilakukan penulis..
    insyaAllah...pengajaran yang begitu mantop..
    moga kita berserah diri dan percaya pada Janji Allah swt..

    aminn ya Rabbal alamin

    divider3
    halaqahforum4