Buku La Tahzan karangan Dr 'Aidh Abdullah Al-Qarni..

Author Topic: Buku La Tahzan karangan Dr 'Aidh Abdullah Al-Qarni..  (Read 7691 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

neilofar

  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
21 November, 2009, 11:15:56 AM
  • Publish Di FB
  •  :)Di mana saya boleh mencari dan membeli buku 'la tahzan' karya 'Aidh Abdullah Al-Qarni?Teringin sangat baca buku tersebut.


    mualli

    • *
    • Posts: 462
    • PERANGI MAKSIATTTT!!!!!ayuhhhh...
      • View Profile
    Jawab #2 21 November, 2009, 12:01:16 PM
  • Publish Di FB
  • Neil boleh caru buku tu di kedai HARFA, DBP pun ada boleh kata semua kedai buku ada,
    tapi yg masalah takut habis jer...
    Senang ordr la kat link yg dol bg tu..mesti dapat..
    Berjihad Fisabilillah...
    Paksalah diri untuk melakukan ibadat...baguss gabuss
    Berilmu...Beramal...kerana ALLAH!
    PERANGI MAKSIATTTT!!!!!ayuhhhh...
    http://jomperahotakk.blogspot.com/
    http://imageshack.us/

    an-nisa

    • *
    • Posts: 507
      • View Profile
    Jawab #3 21 November, 2009, 12:57:59 PM
  • Publish Di FB
  • MPH pun ada..
    "keyakinanku..kepercayaanku..keikhlasanku..dan cintaku hanya milik Allah..peliharalah daku agar sentiasa menjadi hamba yang solehah.."

    khairunnisa

    • *
    • Posts: 144
      • View Profile
    Jawab #4 21 November, 2009, 01:59:24 PM
  • Publish Di FB
  • sekarang ni kat mana2 kedai buku mesti ada...dan yang terbaru nissa tgk ada pelbagai versi, yang besar kulit tebal, kulit nipis..yang paling murah ada yang kecil RM10 ja...isis kandungan semua sama...
    \"Ya ALLAH, bukakanlah bagiku pintu-pintu syurga dan tutupkanlah bagiku pintu-pintu neraka. berilah kemampuan kepadaku untuk membaca ayat-ayat suci Al-Qur\'an\"

    inspectorgajet

    • *
    • Posts: 22
      • View Profile
    Jawab #5 27 January, 2010, 12:04:17 PM
  • Publish Di FB
  •  :)

    kpd semua sahabat..sesiapa yg berminat untuk membeli Buku Bertajuk 'La Tahza' karangan Dr Aidh' Abdullah Alkarni dlm bahasa Melayu blh hubungi sy..Buku motivasi paling laris..
    Harga : RM 27.00(tidak trmsk kos penghantaran)..

    Buku ini merupakan hasil kajian bersungguh-sungguh dari penulis yang cuba menyelesaikan berbagai masalah dalam kehidupan manusia. Permasalahan yang timbul akibat keraguan, kegelisahan, dukacita, penderitaan, kesedihan, keputusasaan, hilang harapan, kekecewaan dan berbagai lagi.

    Buku ini diharapkan dapat memberikan penyelesaian terhadap permasalahan tersebut melalui tuntutan cahaya wahyu, petunjuk ajaran Nabi dan panggilan fitrah kemanusiaan, serta melalui berbagai saranan yang kreatif dan etika yang mengkagumkan. Di dalam buku ini juga terdapat berbagai nukilan sejarah para sahabat terbaik dan tabi'in terpilih. Juga ada beberapa potongan bait puisi para penyair terkemuka, nasihat daripada para doktor, pesanan para ahlu hikmah dan tuntunan para ulama.

    Di antara lembaran-lembaran halaman buku ini terdapat pula beberoa hasil karya ilmiah dari para ilmuwan Timur dan Barat, terdahulu dan masa kini. Semuanya dirangkum dari berbagai sumber media maklumat, berupa tulisan yang terdahulu, majalah, makalah dan beberapa media lainnya.

    Buku ini merupakan kumpulan berbagai topik yang disusun rapi dan telah disaring serta diringka. Ringkasnya, buku ini akan mengatakan kepada anda: "Bergembiralah, tenanglah, bersikap optimislah dan jangan bersedih"

    p/s : Sebahagian drpd hasil jualan akan didermakan kpd surau tmpt sy bg aktiviti yg dijalankan..
    terima kasih..
    "ISLAM is EVERYTHINGS"
    UTC Public Mutual(TRG)
             017-9082392

    inspectorgajet

    • *
    • Posts: 22
      • View Profile
    Jawab #6 27 January, 2010, 12:06:37 PM
  • Publish Di FB
  • salam..
    hubungi sy jika berminat..

    dol_bendol

    • *
    • Posts: 1664
    • http://al-merapu.blogspot.com
      • View Profile

    inspectorgajet

    • *
    • Posts: 22
      • View Profile
    Jawab #8 27 January, 2010, 01:53:38 PM
  • Publish Di FB

  • rahmanw

    • *
    • Posts: 1154
      • View Profile
    Jawab #9 27 January, 2010, 02:16:04 PM
  • Publish Di FB
  • http://www.ziddu.com/download.php?uid=arCalpqsaK2cmpyoY%2FiblJStXqqfkZSrZw%3D%3D1

    boleh ke, halal tak,
    maaf la..sy x berape fhm persoalan anta..blh bg pencerahan.?
     :jaz:


    dia tak beli buku yang kena bayar tu tapi dia download dari internet....free...jadi dia nak tanya status download dia tu....
    kira dah macam cetak rompak la.....


    dol_bendol

    • *
    • Posts: 1664
    • http://al-merapu.blogspot.com
      • View Profile
    Jawab #10 27 January, 2010, 02:37:24 PM
  • Publish Di FB
  • Ilmun Islam ada cetak rompak ke

    inspectorgajet

    • *
    • Posts: 22
      • View Profile
    Jawab #11 27 January, 2010, 03:54:11 PM
  • Publish Di FB
  • maaf la..sy x pandai nk bg hukum..kena tanye yg arif..
    Waallahua'alam..

    rahmanw

    • *
    • Posts: 1154
      • View Profile
    Jawab #12 28 January, 2010, 06:25:49 PM
  • Publish Di FB
  • Ilmun Islam ada cetak rompak ke
    bukan pasal ilmu...tapi pasal hakcipta kot?

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14528
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #13 28 January, 2010, 06:56:41 PM
  • Publish Di FB
  • ALHI La Tahzan : Jangan Bersedih


    Tajuk : La Tahzan : Jangan Bersedih (Edisi Kulit Keras)
    Pengarang : Dr.'Aidh Bin Abdullah Al-Qarni
    Penerbit : Al-Hidayah Publisher
    ISBN : 983-099-606-9
    Harga seunit (piece):  RM 49.00
    (Edisi Kulit Keras)


    Buku ini merupakan hasil kajian bersungguh-sungguh dari penulis yang cuba menyelesaikan berbagai masalah dalam kehidupan manusia. Permasalahan yang timbul akibat keraguan, kegelisahan, dukacita, penderitaan, kesedihan, keputusasaan, hilang harapan, kekecewaan dan berbagai lagi.

    Buku ini diharapkan dapat memberikan penyelesaian terhadap permasalahan tersebut melalui tuntutan cahaya wahyu, petunjuk ajaran Nabi dan panggilan fitrah kemanusiaan, serta melalui berbagai saranan yang kreatif dan etika yang mengkagumkan. Di dalam buku ini juga terdapat berbagai nukilan sejarah para sahabat terbaik dan tabi'in terpilih. Juga ada beberapa potongan bait puisi para penyair terkemuka, nasihat daripada para doktor, pesanan para ahlu hikmah dan tuntunan para ulama.

    Di antara lembaran-lembaran halaman buku ini terdapat pula beberoa hasil karya ilmiah dari para ilmuwan Timur dan Barat, terdahulu dan masa kini. Semuanya dirangkum dari berbagai sumber media maklumat, berupa tulisan yang terdahulu, majalah, makalah dan beberapa media lainnya.

    Buku ini merupakan kumpulan berbagai topik yang disusun rapi dan telah disaring serta diringka. Ringkasnya, buku ini akan mengatakan kepada anda: "Bergembiralah, tenanglah, bersikap optimislah dan jangan bersedih"
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    issyah

    • *
    • Posts: 269
      • View Profile
    Jawab #14 29 January, 2010, 06:56:45 AM
  • Publish Di FB
  • alhmdulillah ana dah baca buku nie..
    moga ia nya memberikan zOuq(nikmat@rasa) kepada para pembaca..
    jika ada kelapangan baca lah buku ini di dlm bahasa arab..insyaallah zouq dia lebih mendalam..
    sama2 menghayati dan ambik istifadah dari buku ini..
    selamat membaca..
    pandangan ana berkaitan cetak rompak pula..
    ana rasa tidak salah kerana mungkin org yg telah membaca dan membeli buku itu ingin
    berkongsi apa yang telah dia baca..
    mungkin ada dikalangan kita,tidak mempunyai kelapangan waktu utk membeli
    jadi bila buka internet benda dah sedia ada,elok la kita guna,baca n manfaatkan..
    tapi lebih aula@afdhal minta keizinan dari pihak yang tertentu..
    moga ianya tidak timbul isu cetak rompak@sebaliknya..waallahua'lam..
    ~..I was married to the Dunya but we have divorced. I am now engage to Akhirat, but my desire to marry Jannah remains..~

    Iffah Rezali

    • *
    • Posts: 215
    • Kini kusudah 16. =']
      • View Profile
    Jawab #15 19 June, 2010, 01:41:15 AM
  • Publish Di FB
  • alhamdulillah, masih dalam usaha mahu membaca buku ini yang mempunyai banyak siri..banyak ayat-ayat al-quran dipermuatkan didalamnya, menjadikan kita menjadi lebih yakin akan isi yang disampaikan..
    Fa'tabiru!

    issyah

    • *
    • Posts: 269
      • View Profile
    Jawab #16 19 June, 2010, 03:05:02 AM
  • Publish Di FB
  • semua halaqian,bacalah buku ini..moga mendapat manfaat..inshaALLAH..=)

    hurulain01

    • *
    • Posts: 83
    • Allahu Rabbuna, ArRasul Zaimuna
      • View Profile
    Jawab #17 20 June, 2010, 04:31:38 PM
  • Publish Di FB
  • Pandangan saya, buku tulisan Dr. Aidh Abdullah yang terbaik,  berbentuk ilmiah sekaligus memberi motivasi adalah "ihfazillahu yahfazuka" (jagalah Allah, Allah menjagamu). Buku 'la tahzan' juga bagus namun kupasan ilmiah dan nas al-Quran serta hadith sedikit kurang berbanding 'ihfazillahu yahfazuka', buku 'la tahzan' lebih kepada motivasi membangun jiwa. Wallhua'lam
    Allahu Rabbuna, ArRasul Zaimuna, Al-Quranu Dusturuna
    http://hurulain01.blogspot.com

    Jawab #18 20 June, 2010, 11:53:41 PM
  • Publish Di FB
  • Salam...
    Sahabat...
    soal copy ke,cetak rompak ke,yang penting isinya sama ada bermanfaat atau tidak.lagipun,seandainya ada dalam kalangan kita yang masih tak jumpa lagi buku tu@bg mereka yang tak berkemmpuan pun,boleh jadi persoalan jugak kan sama ada boleh ke tak copy@cetak@download@what ever..yang pnting,Islam tu bukanla semuanya tak boleh..tengok keadaan jugak.lagipun,kita tak boleh dengar atau terima satu pendapat sahaja.cthnya yang ana tengah cakapkan ni.mungkin boleh terima pakai,boleh jadi tak.
    Bila pandangan kita diterima,sebutlah istighfar.bila pandangan kita di tolak,sebutlah tahmid(alhamdulillah).
    Wallahualam..

    nkarul

    • *
    • Posts: 269
      • View Profile
    Jawab #19 06 October, 2010, 11:57:51 PM
  • Publish Di FB
  • salam,.

    saya tertarik dengan buku LA TAHZAN nie

    publisher dia AL-HIDAYAH kan?

    macam mane gaya bahasa dia??
    sebab selalu publisher nie direct import dari indonesia

    maaf bertanyer :p :p

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    5 Replies
    4078 Views
    Last post 18 August, 2012, 08:44:39 PM
    by Ana Tholibah
    7 Replies
    8131 Views
    Last post 01 July, 2012, 12:58:27 AM
    by fatihah arumi
    7 Replies
    1986 Views
    Last post 19 August, 2013, 10:41:54 PM
    by mashatul