Tilik Nasib

Author Topic: Tilik Nasib  (Read 5712 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

anISlam

  • *
  • Posts: 135
    • View Profile
14 October, 2009, 10:08:20 AM
  • Publish Di FB

  • Semalam kawan saya bertanya perihal tilik nasib. Saya tahu berdosa tilik nasib nie..tapi pon tak berap arif..

    Ceritanya...

    Semalam dia teman ayah dia pergi berjumpa dengan sahabat ayahnya yang berbangsa cina, tiba-tiba si cina tu sentuh tangan dia dan belek-belek..kiranya cina tu tilik nasib dia la..dia pon agak terkejut..nak tarik takot dikatanya biadap..lepas tu cine tu cakap la camni camtu pasal nasib dia..

    Jadi dia pon seakan nak percaya dengan tilikan tu sebab memang ade benar jugak apa yang si cina tu cakap..si cina tu boleh tahu apa yang dia inginkan..

    So macam mana ye?
    « Last Edit: 16 November, 2009, 06:18:13 PM by Ummi Munaliza »

    halawah

    • *
    • Posts: 2590
    • İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
      • View Profile
    Jawab #1 14 October, 2009, 10:12:00 AM
  • Publish Di FB
  • Dosa ni ah!...
    Apa maksudnya tu ah!
    Nauzubillahiminzalik usah terjerumuskan diri ke hal2 yg tak diingini...
    Apakah Ada Tuhan kamu selain Allah swt.!!!
    İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
    hubungan dengan ukhuwahfıllah perpaduan Ummah seutuh

    adeq_fauzy

    • *
    • Posts: 692
    • :: KeranaMU ya Allah ::
      • View Profile
    Jawab #2 14 October, 2009, 10:17:06 AM
  • Publish Di FB
  • Boleh rujuk sini :
    Si Bomoh dan Ramalan

    Selamatkan aqidah kawan enti tu...
    SUMBANGAN TABUNG HALAQAH
    CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services
    "Saham akhirat anda, insyaAllah.."

    ainulqalbi

    • *
    • Posts: 115
      • View Profile
    Jawab #3 14 October, 2009, 10:19:44 AM
  • Publish Di FB
  • semalam kawan saya bertanya perihal tilik nasib. Saya tahu berdosa tilik nasib nie..tapi pon tak berap arif..

    ceritanya...

    semalam dia teman ayah dia pergi berjumpa dengan sahabat ayahnya yang berbangsa cina, tiba-tiba si cina tu sentuh tangan dia dan belek-belek..kiranya cina tu tilik nasib dia la..dia pon agak terkejut..nak tarik takot dikatanya biadap..lepas tu cine tu cakap la camni camtu pasal nasib dia..

    jadi dia pon seakan nak percaya dengan tilikan tu sebab memang ade benar jugak apa yang si cina tu cakap..si cina tu boleh tahu apa yang dia inginkan..

    so macam mana ye..

    salam...
    semua 2 kebetulan je...
    jangan dipercaya sangat..
    kita kan ada Allah yang maha berkuasa....
    yakin pada ketentuan Allah...
    x elok tilik2 nasib ni....
    "salam ukhuwah buat semua...."

    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #4 14 October, 2009, 10:36:31 AM
  • Publish Di FB
  • ala.. byk faktor jugak kalo dapat 'menilik' konon nya~
    kadang tu hanya membaca gerak tubuh orang tu,
    karakter orang tu,
    memang la dapat 'tilik'..

    banyak nye kebetulan.. jangan di caye..

    yang paling tepat, petanda dari Nya :)
    "Mahu beli topup serendah RM3?
    Mahu topup murah dari kedai?
    Mahu topup dari YahooMessenger?
    Mahu topup pakai HandPhone sahaja?
    Jangan ketinggalan!!"
    Jom click link ni:
    http://elqirani-reload.blogspot.com/p/pengenalan.html

    hjali11

    • *
    • Posts: 9
      • View Profile
    Jawab #5 16 November, 2009, 05:16:04 PM
  • Publish Di FB
  • cerita ni dapat dari seorang kawan. tolong betulkan kalau salah dan harap maaf.
    satu masa dulu tilik nasib dibenarkan dalam islam tapi pada suatu ketika allah telah menghantar malaikat untuk menguji seorang tukang tilik.
    dengan arahan allah malaikat jibril(kalau tak silap) turun dan kerumah penilik nasib tersebut. selepas diberi salam keluarlah seorang budak lelaki (kecil lagi)
    malaikat berkata"boleh saya berjumpa dengan ayah kamu"
    anak penilik nasib menjawab "ayah tiada dirumah, kenapa pakcik ingin berjumpa ayah? atas urusan apa?"
    malaikat menjawab "pakcik ingin menilik nasib)
    budak menjawab "saya pun boleh menilik nasib"
    malaikat berkata lagi "baiklah boleh tak jika pakcik ingin tahu dimana malaikat jibril berada sekarang"
    budak tersebut mengambil ranting dan menconteng keatas tanah kemudian berkata "saya telah menilik dan melihat tujuh petala langit dan tujuh petala bumi namu, malaikat jibril tiada disitu. jika tidak salah saya pakciklah malaikat jibril"
    maka malaikat naik kelangit dan menyampaikan kepada allah budak sekecil itu mampu mengesannya, maka ayahnya pasti lebih lagi.
    maka diharamkan tilik nasib

    [box title=Perhatian]
    Sila menggunakan huruf besar pada permulaan ayat dan selepas noktah.
    Gunakan tanda bacaan yang betul.
    ~Pena Halaqah
    [/box]
    « Last Edit: 16 November, 2009, 05:20:43 PM by PenaHalaqah »

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    15 Replies
    2238 Views
    Last post 16 December, 2009, 03:36:10 AM
    by rich_km