Kata-kata Hikmat di Dinding Sekolah

*

Author Topic: Kata-kata Hikmat di Dinding Sekolah  (Read 8262 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

06 October, 2009, 06:41:35 PM
  • Publish
  •  :)

    Sekolah ana yang comel , kini dalam proses hendak menceriakan sekolah.
    Ana memerlukan kata-kata hikmat atau ayat yang sesuai untuk dipaparkan di dinding2 sekolah ana.
    Jika ada, boleh lah dikongsikan di sini...
     :jaz:
    *Image Removed*
    Ya ALLAH, jadikan aku wanita yang solehah...yang baik di antara yang terbaik...dan kurniakan aku pendamping yang baik...
    dlm mendapatkan sesuatu yang terbaik dariMu...
    Amin...

    Reply #1 06 October, 2009, 07:05:11 PM
  • Publish
  • Faseh, ini ana syor je ye.. kena reject pun tak pe.. 'Aiman tak kesah'... :senyum:..

    "Menuntut ilmu adalah suatu jihad, tuntutlah ilmu sampai ke liang lahad."



    Reply #2 06 October, 2009, 07:18:19 PM
  • Publish
  • assalamualaikum
    1) kunci kejayaan adalah kesungguhan kita memperbaiki diri dan memberi yang terbaik dari apa yang kita miliki
    2) kebahagiaan yang paling besar adalah apabila kita mampu menyembunyikan kebaikan kita
    3)bersyukurlah dan berterima kasihlah denga tulus setiap kali mendapat kebaikan
    4) hidup akan jauh lebih indah, aman dan harmoni jika kita saling menyayangi
    5)maafkanlah orang yang berbuat buruk pada kita insyaAllah hati kita akan menjadi lebih tenang
    6)melawan kemarahan dengan kemarahan akan menimbulakn masalah baru
    7) kita tidak akan menjadi hina dengan dihina, sebab yakinlah semua perbuatan akak kembali kepada pembuatnya

    *diambil dari sebuah buku
    asif jika kata hikmah ni tidak sesuai



    Reply #3 06 October, 2009, 09:52:25 PM
  • Publish
  • "Tiada Daya Kecuali PertolonganNya"

    " Berfikirlah supaya terasa kebesaran Tuhan,
    Jangan pula sampai fikiran menjadi Tuhan "

    " Letakkanlah dunia itu di tangan,
    akhirat di hati,
    Supaya dunia itu senang dibagi-bagi dan
    akhirat dibawa mati "

    Hee.. Ni dulu cikgu Faseha nanti tambah lagi..

    "Pandu Cermat Jiwa Selamat?":senyum:.. yg ni jangan amik.. saje gurau2~
    « Last Edit: 06 October, 2009, 11:19:43 PM by assiddiq »
    "Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
    Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
    http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
    http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
    assiddiq@ymail.com

    Reply #4 06 October, 2009, 11:20:52 PM
  • Publish
  •  :syukur:

    Syukran2 semua sahabat2...
    nak lagi...nak lagi.... oklahtu*

    psss...assiddiq...nama ana kene tambah 1 lg 'h'...

    Reply #5 06 October, 2009, 11:21:47 PM
  • Publish
  • :syukur:

    Syukran2 semua sahabat2...
    nak lagi...nak lagi.... oklahtu*

    psss...assiddiq...nama ana kene tambah 1 lg 'h'...
    Ok.. Cikgu Fasehah.. Btul x? Bpe markah nak bagi? Hee

    Reply #6 06 October, 2009, 11:30:19 PM
  • Publish
  • :syukur:

    Syukran2 semua sahabat2...
    nak lagi...nak lagi.... oklahtu*

    psss...assiddiq...nama ana kene tambah 1 lg 'h'...
    Ok.. Cikgu Fasehah.. Btul x? Bpe markah nak bagi? Hee

    tak de markah2...Cikgu Fasehah kedekut markah...

    Ok back to topik...
    Harap ada Halaqian dapat cadangkan lagi ya...
     :jaz:

    Reply #7 07 October, 2009, 01:24:21 AM
  • Publish
  • SESAAT DAN SEDETIK TIDAK MELUPAKAN ALLAH
    MAKA ALLAH PASTI TIDAK AKAN MELUPAKAN KITA WALAUPUN SEDETIK

    Reply #8 08 October, 2009, 09:22:54 AM
  • Publish
  • One team, One Spirit One Goal. ehehe tema TNB ni sebenarnya.
    Cuba berjuang menjadi muslimah terbaik

    Reply #9 08 October, 2009, 09:42:32 AM
  • Publish
  • Eloklah kalau ada kata2 hikmah ni kat dinding sekolah.
    Baca pun dapat manfaat dan rasa muhasabah.

    Yang tak tahan tengok kata2 "hikmat" di dinding tandas sekolah.
    nauzubillah..
    SUMBANGAN TABUNG HALAQAH
    CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services
    "Saham akhirat anda, insyaAllah.."

    Reply #10 08 October, 2009, 12:38:46 PM
  • Publish
  • tau xpe, contengan xberguna kat dinding2 sekolah.. tension la.. berkenalan la.. macam2 la.. aii.. sekolah ke ape tu :(
    "Mahu beli topup serendah RM3?
    Mahu topup murah dari kedai?
    Mahu topup dari YahooMessenger?
    Mahu topup pakai HandPhone sahaja?
    Jangan ketinggalan!!"
    Jom click link ni:
    http://elqirani-reload.blogspot.com/p/pengenalan.html

    Reply #11 08 October, 2009, 02:15:50 PM
  • Publish
  • Biase ar..bebudak zaman sekarang..orang kata buruk..dia kata semua cantik..
    Say What You Mean and Mean What You Say
    http://amanarab.blogspot.com

    Reply #12 16 October, 2009, 09:18:39 AM
  • Publish
  • salam..

    saya tetiba teringat katya-kata mendiang cikgu saya yg masa sekolah dulu. ni ayat power dia but to me it's very unic n memorable:

    " don't trouble trouble until trouble troubles you"

    tapi sempoi sgt kot ayat nie..:)

    Reply #13 30 October, 2009, 07:06:46 PM
  • Publish
  • "Sekolah ceria, muridnya gembira
    Guru cemerlang...muridnya gemilang"

    "Menuntut ilmu akarnya pahit...tetapi buahnya manis"

    "Sekolah cermerlang...lahirnya dari warganya yg gemilang'
    Berjihad Fisabilillah...
    Paksalah diri untuk melakukan ibadat...baguss gabuss
    Berilmu...Beramal...kerana ALLAH!
    PERANGI MAKSIATTTT!!!!!ayuhhhh...
    http://jomperahotakk.blogspot.com/
    http://imageshack.us/

    Reply #14 30 October, 2009, 08:46:42 PM
  • Publish
  • semangat2

    Reply #15 30 October, 2009, 10:47:59 PM
  • Publish
  • We are the BEST
    Guru cakna pelajar berjaya
    Kejarlah IJAZAH sebelum mengejar Azizah/Hamzah...:senyum:..
    Ya Allah, ku dambakan kasihMu.. ku impikan syurgaMu.. ku mohon ampunilah dosa-dosaku..

    Reply #16 31 October, 2009, 12:18:38 AM
  • Publish
  • Guru buang air berdiri...anak murid buang air berlari
    You'll Never Walk Alone

     Akaun Akhirat Anda No: CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services

    Reply #17 31 October, 2009, 02:46:03 AM
  • Publish
  • InsyaAllah....Allah SWT beri yang terbaik...carilah kehidupan yang terbaik....Pulangkan kepada Allah SWT yang terbaik..Wlam..

    Reply #18 31 October, 2009, 09:19:09 AM
  • Publish
  • " dulu kini dan selamanya"


    Reply #19 31 October, 2009, 10:53:59 AM
  • Publish
  • ini yang wajib ada kt dinding sekolah...mane2 sekolah mesti ada kan??

    "Al ilmu bila amaln ka syajarah bila thamarin:" ~ilmu tanpa amal ibarat pokok tanpa buah
    "an apple a day, keep doctor away"..

    :senyum:
    \"Ya ALLAH, bukakanlah bagiku pintu-pintu syurga dan tutupkanlah bagiku pintu-pintu neraka. berilah kemampuan kepadaku untuk membaca ayat-ayat suci Al-Qur\'an\"

    divider3
    halaqahforum4