Sikap Gadis Melayu Usia Awal 20an

Author Topic: Sikap Gadis Melayu Usia Awal 20an  (Read 9349 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

RNLQ

  • *
  • Posts: 287
    • View Profile
Jawab #60 13 July, 2011, 12:59:22 PM
  • Publish Di FB
  •  :)

    nak mencelah pandangan...

    inilah realitinya keadaan akhir zaman, walau bagaimana pun, kita umat islam jangan putus asa..jadilah agent of change walaupun dalam kelompok kecil..sikit-sikit, lama-lama jadi bukit...yang sikit tapi istiqamah juga di tuntut bukan..mehnah dan tribulasi sentiasa ada menyebabkan graff kehidupan dan emosi kita fluctuate sentiasa..tapi jgn PUTUS ASA..Insya Allah..Pasti kan lahir anak-anak muda yang baik akhlaknya..

    (reminder 4 myself s well)

    nadeea

    • *
    • Posts: 156
      • View Profile
    Jawab #61 13 July, 2011, 02:35:34 PM
  • Publish Di FB
  •  :)

    Usia seperti ini ialah usia dimana menginjak dari remaja ke alam dewasa.
    Ini hanya pendapat dari saya.

    Bagi saya mereka ini sepertinya inginkan perhatian. Ada kemungkinan tidak mendapat kasih sayang sewajarnya daripada family. Selain pada itu, mereka melihat bahawa lelaki yang sudah berkeluarga punya segalanya. 5C's. Car, Cash, Condo, Credit card, Carrier.

    Dunia yang kemana sahaja memang memerlukan duit. Hatta nak masuk toilet pon kene duit.
    Mungkin juga mereka ingin mendapatkan jalan singkat untuk memenuhi impian mereka.

    sekadar pandangan...
    wallahualam~

    Ixora_skru

    • *
    • Posts: 916
    • Kehidupan Pertama Penentu Kehidupan Kedua
      • View Profile
    Jawab #62 13 July, 2011, 09:00:20 PM
  • Publish Di FB
  • sepanjang perjalanan hidup sebagai remaja ni.. (remaja lagi ker?)
    tak pernah lagi jumpa kawan perempuan yang perampas suami orang...
    tapi yang berzina ni pernah lah jumpa 2-3 orang...
    apa yang saya tengok remaja ni makin rosak... batch sy tahun 80-an kira ok lagi...
    tapi batch yang bawah bawah ni... lahir tahun 90-an memang banyak yang teruk la...
    mungkin mereka dibesarkan dengan persekitaran berbeza...
    maklumlah zaman dunia tanpa sempadan...
    untuk budak lahir zaman 80-an terlepas dari sempadan dunia masa dah boleh nilai baik buruk...
    tapi untuk yang lahir tahun 90-an... celik mata dunia dah tak bersempadan...
    tapi ada banyak juga generasi yang lahir tahun 90-an yang masih mengenal sempadan...
    (faham ker tidak entah yang aku tulis ni... asyik sempadan jer...)
     
    Catatan Warna-Warni Kehidupan | Di Laman Halaqah ku Mencari IlmuNya
      http://www.cwwk.blogspot.com  |  http://ilmuhalaqah.blogspot.com

    Iffah Muhsin

    • *
    • Posts: 820
      • View Profile
    Jawab #63 14 July, 2011, 08:24:09 AM
  • Publish Di FB
  • Tak adenyer sebab kahir tahun berapa...
    Tunjukkan statistik untuk bukti budak yang lahir tahun 90-an ni teruk...
    Thabit bin Qurrah berkata: "Kerehatan badan bergantung kepada kurangnya makan. Kerehatan jiwa bergantung kepada kurangnya melakukan dosa. Kerehatan lidah bergantung kepada kurangnya bercakap. Dosa bagi hati umpama racun bagi badan."

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    8 Replies
    2632 Views
    Last post 28 September, 2009, 11:47:57 AM
    by elbeesan
    36 Replies
    4861 Views
    Last post 12 November, 2010, 04:48:03 PM
    by mine
    39 Replies
    6242 Views
    Last post 15 November, 2009, 11:45:21 PM
    by islamicguy