Koleksi Nasyid

*

Author Topic: Koleksi Nasyid  (Read 129119 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

assiddiq

  • *
  • Posts: 4590
  • "Dengan Kehendak dan KuasaNya"
    • View Profile
Reply #40 06 April, 2009, 03:40:36 PM
  • Publish
  • tak sangka.. ramai jugak yg suka MENANTI DI BARZAKH By Fareast.  sama la saya.
    Layar Keinsafan & Salahuddin al-Ayubi - Mestica
    Amrullah - Muadz (Muadz ni saya rasa berani cuba lain drpd yg lain - unique)
    Anak Soleh - Aeman (cuba tgk video klip yg ada budak2 yatim nangis..  part tu saya tak tahan terus melalak...!  hee)
    Suara Hidayah - Nazery Raihan & Ustz Akhil Hayy
    burdah

    chk out cd Riwayat Agung.  semua lagu2nya bagus..  inject semangat memperjuangkan Islam & mencontoh pejuang2 Islam dlm lagu album ni...  dah lama saya beli... skrg masih dgr...

    yeke?
    apa tajuk lagu yg cd riwayat agung tu..
    nak cari kut internet..
    "Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
    Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
    http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
    http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
    assiddiq@ymail.com

    fear Allah

    • *
    • Posts: 186
    • Beramal kerana Allah
      • View Profile
    Reply #41 06 April, 2009, 07:17:06 PM
  • Publish
  • ader lagi satu band edcoustic dari indon lagu dia sedap gak tapi modern sket muzik dia

    ana pun dh ml minat nasyid dari endon..opick,edcoutic n ungu..

    tukar angin seksli sekala..

    Lirik Lagu Muhasabah Cinta - EdCoustic

    Wahai pemilik nyawaku
    Betapa lemah diriku ini
    Berat ujian dari-Mu
    Ku pasrahkan semua pada-Mu

    Tuhan baru ku sadar
    Indah nikmat sehat itu
    Tak pandai aku bersyukur
    Kini ku harapkan cinta-Mu

    Reff:
    Kata-kata cinta terucap indah
    Mengalun berzikir di kidung doaku
    Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
    Butir-butir cinta air mataku
    Teringat semua yang Kau beri untukku
    Ampuni khilaf dan salah selama ini
    Ya Illahi muhasabah cintaku

    Tuhan kuatkan aku
    Lindungiku dari putus asa
    Jika ku harus mati
    Pertemukan aku dengan-Mu


    Ketika cinta-opick

    Ada tiada rasa dalam jiwa
    Rindu akan memanggil Mu
    Karna setiap jiwa tlah bersumpah setia
    Hanyalah pada Mu

    Bila cinta ada di dalam jiwa
    Wangi bunga dunia tanpa nestapa
    Sgala yang dirasa hanyalah Dia
    Hatikan memuja hanya padaNya

    Ketika cinta memanggil
    Gemetar tubuhku
    Ketika cinta memanggil
    Hangatnya nafasku
    Ketika cinta memanggil
    Sang rindu
    Ketika cinta memanggil

    Rindu...rindu...rindu kalbu
    memanggil-manggil nama Mu
    Seperti terbang di langit Mu
    tenggelam di lautan cinta Mu

    Bertabur kalbu yang rindu
    Melebur menjadi satu
    Bagai menari diiringi pelangi
    Ketika cinta memanggil




    zawq

    • *
    • Posts: 362
      • View Profile
    Reply #42 06 April, 2009, 09:16:51 PM
  • Publish
  • [yt=425,350]http://www.youtube.com/watch?v=SSHgDfd6PSU[/yt]

    Tuhan,
    Kau telah memberitahu kami, tentang peristiwa akhir zaman.
    peristiwa di zaman kami ini, melalui lidah nabi Mu.
    di zaman ini  ikhtilaf banyak terjadi, firkah sesat 72 banyaknya.
    al-quran dijadikan barangan dagangan,
    isinya sudah tidak dihiraukan.

    Tuhan,
    kekasihMu memberitahu: dunia dijadikan barang yang diburu.
    muslimin disiksa dan dihina, oleh tangan-tangan kafir durjana.

    Tuhan,
    nabi Mu terus bermadah,
    ilmu akhirat ditinggalkan orang, ilmu dunia dijadikan rebutan.
    perempuan-perempuan dijadikan hiasan.
    rumah-rumah syaitan penuh riang, rumah-rumah Tuhan kosong dan lengang.

    Tuhan yang paling menakutkan,
    nabi Mu pernah bersabda: di akhir zaman yang paling jahat ulama' yang memandang dunia.
    tabiatnya busuk bak bau bangkai, siapa tercium kan mati jiwanya.

    Tuhan,
    nabi Mu menyambung lagi, terhadap peristiwa akhir zaman.
    perempuan hilang malunya, anak tidak hormati ibu bapa.
    bahkan, keduanya dijadikan kuli, atau sudah tidak dipeduli.

    Tuhan,
    penutup kata kami ceritakan, dari lidah nabi kekasihMu.
    rezeki yang halal susah dicari, ibarat mencari berlian berharga.

    Tuhan,
    kekasih Mu menjanjikan kedatangan mujaddid baru.
    muslimin nasibnya akan terbela.
    rumah-rumah Tuhan penuh riang, rumah-rumah syaitan akan musnah.
    perempuan-perempuan akan dilindungi.
    anak-anak soleh dan solehah, kebenaran kan pasti terbukti.

    Tuhan,
    Kau telah memberitahu kami, tentang peristiwa akhir zaman.
    peristiwa di zaman kami ini, melalui lidah nabi Mu.
    "AKU akan membelimu; masamu; nafasmu; hartamu; dan hidupmu. Habiskan semua itu kepada-KU. Palingkan semua itu kepada-KU. dan Ku-bayar dengan kebebasan, keagungan dan kearifan Ilahiah. Inilah hargamu di mata-KU.

    hurul ain

    • *
    • Posts: 30
    • Jihad fi sabilillah
      • View Profile
    Reply #43 07 April, 2009, 10:22:14 PM
  • Publish
  • tak sangka.. ramai jugak yg suka MENANTI DI BARZAKH By Fareast.  sama la saya.
    Layar Keinsafan & Salahuddin al-Ayubi - Mestica
    Amrullah - Muadz (Muadz ni saya rasa berani cuba lain drpd yg lain - unique)
    Anak Soleh - Aeman (cuba tgk video klip yg ada budak2 yatim nangis..  part tu saya tak tahan terus melalak...!  hee)
    Suara Hidayah - Nazery Raihan & Ustz Akhil Hayy
    burdah

    chk out cd Riwayat Agung.  semua lagu2nya bagus..  inject semangat memperjuangkan Islam & mencontoh pejuang2 Islam dlm lagu album ni...  dah lama saya beli... skrg masih dgr...

    yeke?
    apa tajuk lagu yg cd riwayat agung tu..
    nak cari kut internet..

    AISYA HUMAIRA - UNIC
    ASHABUL KAHFI - RAIHAN
    AKU HANYA UMAR - HIJJAZ
    BALQIS - UNIC
    HANDZALAH - RABBANI
    RATU SYAHADAH - IN TEAM
    KHALIFAH #1 - MIRWANA
    DEMI CINTA ZAINAB - MESTICA
    EPIK - RABBANI
    RABIATUL ADAWIYAH - IN TEAM
    ZINNIRAH - UNIC
    SALAHUDDIN AL-AYUBI - MESTICA
    SAIFULLAH - BROTHERS
    PESONA ZULAIKHA - SUHAIMI
    SITI KHADIJAH - IN TEAM
    BILAL BIN RABAH - ALL ONE

    Actually kan.. bila saya dengar lagu2 dr album ni.. saya rasa mcm saya lah tokoh2 tu...  heee....  maksud saya.. mcm saya lah yg ada pada zaman tu... yg dapat tengok peristiwa2 dr tokoh2 agung tu....  semangat memperjuangkan Islam sentiasa berkobar2 bila dgr album ni.... saya rasa awak semua nak kena dgr la baru faham maksud saya...  my best cd so far... 
    Mati itu pasti.  Hidup.. Insya'Allah..

    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #44 08 April, 2009, 08:38:59 AM
  • Publish
  • lagu-lagu nasyid semua ana gemari.
    Setiap bait yang ditulis penuh dengan pengisian berbentuk pengajaran dan bimbingan ke arah mencari jalan kebenaran...antara lagu nasyid yang saya paling suka seperti Far East-Menanti di Barzakh.

    lagunya mengingatkan kematian tidak akan menunggu kita dalam setiap urusan kita lakukan.

    Lagu itu mengingatkan saya siapa saya tanpa ada bekalan menuju negeri abadi.

    dari nur zulaikha @ khaulah al-adawiyah
    cintai saudaramu mendekati sunah dan suruhan
    rasulmu dan ALLAH
    cintai rasulmu mendekati mu kepada ALLAH...
    cintai ALLAH mendekati kamu dengan keredhaanNYA...

    mardhiyyah

    • *
    • Posts: 220
    • iNNi AkhOfuLLah
      • View Profile
    Reply #45 08 April, 2009, 09:10:30 AM
  • Publish
  • salam..
    saya pun suka gak nasyid...
    lagu yang paling saya suka..farshi at-turab..yang juga mengingatkn tentang kematian..
    n lagu dari album Remaja Idola...

    najwa_hamali

    • *
    • Posts: 749
    • ~BIDADARI SYURGA IMPIAN DI HATI~
      • View Profile
    Reply #46 16 April, 2009, 01:06:57 AM
  • Publish
  • Balqis
    Artist: UNIC
    Album: Satu Tekad
    Song Category: Nasyid

    Engkaulah ratu di mahligai permata
    Istana bayangan syurga
    Harta dan takhta mengaburi mata
    Tersesat dikau di terang cahaya
    Langsung tidak kau endah kata bicara
    Utusan hud-hud yang benar

    Seruan mengajakmu taat Yang Esa
    Tinggalkan menyembah Tuhan sang suria
    Balqis, kau bijak dalam menilai dan membuat
    pemilihan
    Di antara yang sementara dan yang kekal buat
    selamanya
    Keindahan dunia yang hanya pinjaman untuk
    seketika
    Atau kebahagiaan hidup di akhirat yang
    dijanjikan-Nya
    Tak perlu kau singkapi labuh kainmu
    Ketika kau melangkah ke istana Sulaiman
    Bukannya air yang kau pijak tapi kaca
    Terpedaya dikau dek kemilau sinarnya
    Hanya sekelip mata mahligaimu pun beralih
    Ifrit memindahkannya tanpa kau sedari
    Kebijaksanaan Sulaiman telah merubah sekeping
    hati
    Akhirnya Balqis akur juga akan kelemahan
    pada diri
    Kau kutip iktibar dari apa yang telah engkau
    lalui
    Menjadikan kau isteri yang taat kepada
    seorang nabi
    Pangkat dan jua harta tak menjamin bahagia
    Cantik dan keayuan wajah kan pudar akhirnya
    Kemiskinan di dunia tak bererti kau terhina
    Itu hanya di pandangan mata
    Kemewahan tidak bermakna hidupmu
    akan sentosa
    Kesempurnaan, Tuhan menilainya...


    suka lagu nih

    YA ALLAH..........jadikanlah aku seorang muslimah...mukminah...mujahidah..dan seorang anak,isteri & ibu yg solehah....jadikanlah aku salah satu bidadari di syurga nanti......

    helangsenja

    • *
    • Posts: 55
    • Tiap² Waktu adalah Dkwah,Tiap² Masa adalah Trbiah
      • View Profile
    Reply #47 16 April, 2009, 03:24:59 PM
  • Publish
  • Langkah Tercipta - UNIC

    Semalam aku kelukaan,
    kecewa kehampaan,
    mencalar ketabahan,
    mimpi yang sering ku harapkan,
    menjadi kenyataan,
    namun tak kesampaian.

    Allah…
    Inginku hentikan langkah ini,
    bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
    semangat tenggelam,
    lemah daya,
    haruskah aku mengalah,
    namun jiwaku berbisik,
    inilah dugaan.

    Dan langkahku kini terbuka,
    pada hikmah dugaan,
    uji keimanan (menguji keimanan),
    tak dilontarkanNya ujian,
    di luar kekuatan,
    setiap diri insan.

    Allah…
    Pimpinlah diriku,
    tuk bangkit semula,
    meneruskan langkah,
    perjuangan ini,
    cekalkan hati dan semangatku,
    kurniakan ketabahan,
    agar mimpi jadi nyata,
    padaMu ku meminta.

    Daku mohon agung kudratMu,
    wahai Tuhan yang satu,
    segalanya dariMu.
    Tiap² Waktu adalah Dkwah,Tiap² Masa adalah Trbiah
    || http://helangsenja.blogspot.com ||

    NuRul IsLam

    • *
    • Posts: 764
      • View Profile
    Reply #48 16 April, 2009, 03:37:52 PM
  • Publish
  • [bgcolor=#001100][/bgcolor]IKHLAS DARIKU

    Aku bukan seperti engkau sangkakan
    Pura-pura di dalam berjuang
    Aku tidak pandai menyulam rahsia
    Juga tak pandai ku bermadah pujangga

    Jika ada benci di hati
    Oh katakanlah padaku
    Rela ku terima
    Walau kutukan
    Asalkan akidah terjaga

    Kerana tidak sanggup lagi
    Mempermainkan dustur Ilahi
    Hakikat hati tak terluka
    Walau zahirnya ada yang ketawa

    Tuhan kumohonkan keampunan
    Keterlanjuran yang berulang kali
    Teman…kita patrikan di sini
    Berakhir semua lamunan duniawi
    Terima syukur taufiq Ilahi..


    ~ana suka lagu ni..berkisarkan mengenai perjuangan...
    I lOVE ISLAM

    amila diana

    • *
    • Posts: 28
    • 'seindah mawar berduri........
      • View Profile
    Reply #49 16 April, 2009, 03:45:11 PM
  • Publish
  • truely song from me....

    Semakin jauh ku dari-Mu
    Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
    Oh, Tuhan Yang Maha Pengasih
    Siapalah diriku di pandangan-Mu

    Semakin cuba ku dekati
    Semakin kuat pula Kau mendugai aku
    Oh, Tuhan Yang Maha Sempurna
    Kerdilnya diriku di hadapan-Mu

    C/O
    Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dengan-Mu
    Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini
    Ya Allah Kau Maha Pengampun

    Di bayangan mentari aku kealpaan
    Dusta dunia penuh kepura-puraan
    Di kala dini hari aku kepasrahan
    Mendamba jernih embun kasih sayang-Mu Oh Tuhan

    Andainya dihitung amalanku
    Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
    Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
    Hindari diriku dari siksa-Mu… Oh Tuhan

    Kasih sayang-Mu Tuhan
    Itu yang ku dambakan
    Dengan rahmat-Mu ampunilah diriku..

    ~saya suka lagu nie~(^_^)
    Sekali kaki melangkah di jalan ALlah, jangan undur.Biar masa berganti, Aqidah jangan mati.Biar zaman berubah,keyakinan pada ALlah jangan goyah. Berjihad di jalan ALlah dan mati dijalan ALlah.

    halawah

    • *
    • Posts: 2606
    • İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
      • View Profile
    Reply #50 16 April, 2009, 03:55:33 PM
  • Publish
  • Semoga irama dan lagu akan tetap menyatukan kita  dalam segala hal .terutama ukhuwah islamiah yang diharapkan.
    Dengan itu kita akan bersatu dalam menggali Ilmu yang benar dan praktikan amal yang soheh dan Insya Allah Iman akan terjaga.Amin.

    İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
    hubungan dengan ukhuwahfıllah perpaduan Ummah seutuh

    aeman_syahadah

    • *
    • Posts: 73
    • seharum kasturi seindah kasih Illahi...
      • View Profile
    Reply #51 16 April, 2009, 07:14:02 PM
  • Publish
  • Eksplorasi
    Album : Koleksi 16 Lagu Nasyid Terbaik Far East
    Munsyid : Far East feat. Inteam
    http://liriknasyid.com


    Telusuri maknawi menjejak hakiki
    Amanah suci khalifah di bumi
    Jelajahi duniawi menuju ukhrawi
    Amalan murni mengadap Ilahi

    Eksplorasi diri membaca zahiri
    Menyingkap realiti yang tersembunyi
    Eksplorasi hati mengungkai sanubari
    Cerminan peribadi bias tulus budi

    bertemu berpadu dalam di dalam restu
    Berkias bermadah dalam santun ilmu
    Berpautkan iman tenteram aman
    Bersandarkan rahmat sentosa selamat

    Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi
    Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari
    Yang mengiringi

    Bukan mudah memiliki mutiara kasih
    Tanpa diselami lubuk hati nurani
    Ke dasar rasa yang paling dalam

    Lagu: Fadzli Far East
    Lirik : Ito Lara
    Susunan Muzik : Eddy Marzuki
    Gitar : Eddy Marzuki
    Mixing : Greg Syafiq Hendersen
    seharum kasturi
             seindah kasih Illahi...
                  aeman_syahadah

    ainul mardiyah

    • *
    • Posts: 82
      • View Profile
    Reply #52 17 April, 2009, 08:33:48 AM
  • Publish
  • assalammualaikum...

    saya suka sangat dengan lagu nasyid..tenang je jiwa bila kita dengar...yang paling saya suka lagu kump.inteam,mestika.,unic..dan ramai lagi......la..salah satu lagu yang saya suka lagu ni la...

    dari kumpulan far east dan devoties...

    Menanti Di Barzakh

    Ku Merintih, Aku Menangis,
    Ku Meratap, Aku Mengharap,
    Ku Meminta Dihidupkan Semula,
    Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,
    Perjalanan Rohku,
    Melengkapi Sebuah Kembara,
    Singgah Di Rahim Bonda,
    Sebelum Menjejak Ke Dunia,
    Menanti Di Barzakh,
    Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
    Diperhitung Amalan,
    Penentu Syurga Atau Sebaliknya,
    Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
    Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
    7 Langkah Pun Baru Berlalu,
    Susai Talkin Penanda Syahdu,
    Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
    Nisan Batu Menjadi Tugu,
    Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,
    Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
    Seakan Ku Dengari,
    Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
    Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan x2
    Tetapi Ia Sebenar Kejadian x2
    Kembali Oh Kembli,
    Kembalilah Kedalam Diri,
    Sendirian Sendiri,
    Sendiri Bertemankan Sepi,
    Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
    Terbujur Dan Kaku,
    Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,
    Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
    Tiada Siapa Yang Memberi Tahu,
    Tiada Siapa Pun Dapat Hindari,
    Tiada Siapa Yang Terkecuali,
    Lemah Jemari Nafas Terhenti,
    Tidak Tergambar Sakitnya Mati,
    Cukup sekali Jasadku Untuk Mengulangi,
    Jantung Berdenyut Kencang,
    Menantikan Malaikat Datang,
    Mengigil Ketakutan Gelap Pekat Dipandangan,
    Selama Ini Diceritakan x2
    Kini Aku Merasakan x2
    Dialam Barzakh Jasad Dikebumikan x2
    Ku Merintih, Aku Menangis,
    Ku Meratap, Aku Mengharap,
    Ku Meminta Dihidupkan Semula,
    Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata

    .....................................................................

    Mahar Cinta

    Andainya dapat engkau mendengarkan
    Suara di hatiku melagukan rindu
    Kiranya engkau mampu mentafsirkan
    Setiap bait kata-kata yang terucap
    Pasti dirimu kan memahami
    Harapan kasih yang terbina
    Sekian lama di sudut hatiku
    Hanyalah untukmu
    Bukanlah aku sengaja
    Melindungi rasa di jiwa
    Namun bimbang diri kan terleka
    Hanyut dibuai angan dan mimpi indah
    Hingga terabai segala cita
    Sedang khayalan tak menjanjikan
    Segunung kebahagiaan
    Sebagai mahar hantaran
    Apakah mungkin engkau mengerti
    Setiap cinta yang dilafazkan
    Bukanlah sekadar mainan
    Tetapi sebuah janji
    Andainya dapat engkau mendengarkan
    Suara di hatiku melagukan rindu
    Kiranya engkau bisa mentafsirkan
    Setiap bait kata-kata yang terucap
    Pasti dirimu
    Dapat melihat rahsia kasih yang terpendam
    Sekian lama di sudut hatiku
    Hanyalah untukmu
    Selamanya

    .........insaf dan tenang sikit bila kita hayati betul2 lagu nasyid ni............




    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #53 17 April, 2009, 11:29:42 AM
  • Publish
  • Taubat
    Album : Sumbangsih
    Munsyid : Soutul Jihad
    http://liriknasyid.com



    Ya Allah, ya Allah
    Terimalah taubatku
    Kumenangis kumerintih
    Mengharapkan keredhaan

    Hidup ini
    Bagai arus yang deras
    Tanpa haluan
    Kumeminta, kumengharap
    Pengampunan dari-Mu

    Sudah lama kukesali
    Perbuatanku ini
    Di kala sendirian
    Kumelihat ciptaan-Mu
    Tanpa sedar terlintas
    Keinsafan yang nyata

    Di kala sendirian
    Kumelihat ciptaan-Mu
    Keresahan jiwa ini
    Mengharapkan pengampunan

    Lagu : Salleh & Faizan
    Lirik : Salleh & Faizan
    Solo : Faizan

    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #54 17 April, 2009, 11:30:44 AM
  • Publish
  • Jagalah Dirimu
    Album :
    Munsyid : Munada Crew
    http://liriknasyid.com



    Wahai muslimin jagalah dirimu
    Tutur kata dan budi pekertimu
    Baik kesopanan dalam pergaulan
    Jadikan hidup lingkungan terpuji

    Jagalah dirimu setiap waktu
    Masa berlalu taburkanlah bakti
    Maksiat dijauhi insafilah diri
    Dekati illahi dalam ibadahmu

    Hidup penuh pancaroba
    Maksiat melata menagih mangsa
    Orang berdosa tidak bertaqwa
    Terjerumus ke pintu neraka

    Jagalah dirimu jaga keluargamu
    Jauhi dari jalan merugikan
    Hidup di dunia sedetik cuma
    Letakkan diri dalam ketaqwaan

    Jagalah dirimu jagalah keluargamu
    Moga di sana beroleh syurga meraih cintanya..

    Lirik : Hasanuddin Md Isa
    Lagu : Fikrah
    Penyanyi : Munada



    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #55 17 April, 2009, 11:36:48 AM
  • Publish
  • In-Team
    (Isman Hijjaj / Ito Lara & Isman Hijjaj)

    Kasih Kekasih

    Tak perlu aku ragui
    Sucinya cinta yang kau beri
    Kita saling kasih mengasihi
    Dengan setulus hati

    Ayah ibu merestui
    Menyarung cincin di jari
    Dengan rahmat dari Ilahi
    Cinta kita pun bersemi

    ( korus )
    Sebelum diijabkabulkan
    Syariat tetap membataskan
    Pelajari ilmu rumahtangga
    Agar kita lebih bersedia
    Menuju hari yang bahgia

    Kau tahu ku merinduimu
    Ku tahu kau menyintaiku... oh kasih
    Bersabarlah sayang
    Saat indah kan menjelma jua

    Kita akan disatukan
    Dengan ikatan pernikahan... oh kasih
    Di sana kita bina
    Tugu cinta mahligai bahgia

    Semoga cinta kita
    Di dalam redha Ilahi
    Berdoalah selalu
    Moga jodoh berpanjangan

    ( ulang korus )

    Sumbangan Khairulizam Razali


    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #56 17 April, 2009, 11:38:34 AM
  • Publish
  • In-Team

    Tuhan Yang Esa

    Di dalam cahayamu Tuhan
    Ku harap petunjukmu
    Di dalam sinaran purnama
    Ku mohon keampunan
    Moga terlerai segala dosa-dosaku
    Mogaku jadi hamba yang bersyukur

    Tuhan Yang Esa udara yang kuhirup
    Terasa nikmatmu yang menggunung
    Tidak terhitung harga nilainya
    Oh Tuhan Kau Pengasih Maha Penyayang

    Oh Tuhan di depan ujian
    Terasa diri ini memerlukanmu
    Ku harap kau lindungi
    Hamba yang lemah ini
    Kau Tuhan Maha Kuasa
    Maha pengampun

    ( korus )
    Ku harapkan pintu taubatmu terbuka luas
    Untuk hambamu yang sering leka
    Dengan rahmatmu dan kasih sayangmu
    Kau ampunilah segala dosaku
    Moga selamat di dunia dan akhirat

    Sumbangan Nazreeni Hanim


    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #57 17 April, 2009, 11:41:58 AM
  • Publish
  • Hijjaz (Kamal Halim)

    Alam Rohani

    Bermula dari alam rohani
    Kita berjanji pada Ilahi
    Hidup didunia sebagai hamba
    Menyembah Tuhan buat bekalan hari kemudian

    Biarpun dalam beronak duri
    Cobaan Tuhan silih berganti
    Kerana iman tetap dihati
    Demi akhirat betapa berat ditempuh jua

    Telah menjadi resam dunia
    Akan beruntung siapa yang leka
    Iman termahal paling berharga
    Perlu berkorban mendapatkannya

    Miskin dan kaya bukan ukuran
    Iman dan taqwa nilaian Tuhan
    Ganjaran syurga sedia menanti
    Hidup disana kekal abadi

    Kepada Tuhan panjatkan doa
    Petunjuk jalan pada yang Esa
    Moga dipimpin dipelihara
    Dunia akhirat bakal mendapat nikmat barakah


    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #58 17 April, 2009, 11:42:29 AM
  • Publish
  • Hijjaz (Putra Aiman / ITO Lara)

    Dia Kekasih Allah

    Malu rasanya mengatakan cinta
    Kepada dia kekasih Allah
    Kerana dia insan mulia
    Sedangkan diriku insan biasa

    Ku pujuk jua hati dan jiwa
    Meluahkan rasa cinta membara
    Didalam pujian ucapan selawat
    Tanda penghargaan seorang umat

    Selagi upaya ku turuti ajarannya
    Apa terdaya ku amalkan sunnahnya
    Moga didunia mendapat berkat
    Di akhirat sana beroleh syafaat

    Kerana peribadinya aku terpesona
    Kerana budinya aku jatuh cinta
    Rindu ku padanya tiada terkata
    Nantikanlah daku ditaman syurga

    Sesungguhnya apa yang ku dambakan
    Adalah cinta Allah yang Esa
    Kerana cinta kepada Rasulullah
    Beerti cinta kepada Allah

    Sumbangan Muhammad Danial Othman@Danial JB


    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #59 17 April, 2009, 11:43:21 AM
  • Publish
  • Hijjaz

    Fatamorgana

    Pulanglah pada Tuhan cahaya kehidupan
    Syarat bahagia di dunia
    Akhirat kekal selamanya pada Allah

    ( korus )
    Sudah menjadi lumrah kehidupan di dunia
    Cabaran dan dugaan mendewasakan usia
    Rintangan dilalui tambah pengalaman diri
    Sudah sunnah ketetapan Ilahi

    Deras arus dunia menghanyutkan yang terleka
    Indah fatamorgana melalaikan menipu daya
    Dikejar dicintai bak bayangan tak bertepi
    Tiada sudahnya dunia yang dicari

    Begitu indah dunia siapa pun kan tergoda
    Harta, pangkat dan wanita melemahkan jiwa
    Tanpa iman dalam hati kita kan dikuasai
    Syaitan nafsu dalam diri musuh yang tersembunyi
    Pulanglah kepada Tuhan cahaya kehidupan
    Keimanan ketakwaan kepadanya senjata utama

    ( ulang dari korus )

    Sabar menempuh jalan tetapkan iman di hati
    Yakinkan janji Tuhan syurga yang sedia menanti
    Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
    Hidup akhirat kita kekal bahagia
    Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
    Hidup akhirat kita kekal bahagia

    Pulanglah pada Tuhan cahaya kehidupan
    Syarat bahagia di dunia
    Akhirat kekal selamanya pada Allah
    Allah

    Sumbangan Nazreeni Hanim & Putera Izfiq


    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    7 Replies
    9024 Views
    Last post 13 December, 2010, 11:31:35 PM
    by aini zinnirah
    18 Replies
    14817 Views
    Last post 22 April, 2011, 09:23:35 PM
    by Ummu Fatimah
    9 Replies
    3817 Views
    Last post 15 October, 2012, 06:09:21 PM
    by halawah