Koleksi Nasyid

Author Topic: Koleksi Nasyid  (Read 207564 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

assiddiq

  • *
  • "Dengan Kehendak dan KuasaNya"
    • View Profile
Reply #40 06 April, 2009, 03:40:36 PM
tak sangka.. ramai jugak yg suka MENANTI DI BARZAKH By Fareast.  sama la saya.
Layar Keinsafan & Salahuddin al-Ayubi - Mestica
Amrullah - Muadz (Muadz ni saya rasa berani cuba lain drpd yg lain - unique)
Anak Soleh - Aeman (cuba tgk video klip yg ada budak2 yatim nangis..  part tu saya tak tahan terus melalak...!  hee)
Suara Hidayah - Nazery Raihan & Ustz Akhil Hayy
burdah

chk out cd Riwayat Agung.  semua lagu2nya bagus..  inject semangat memperjuangkan Islam & mencontoh pejuang2 Islam dlm lagu album ni...  dah lama saya beli... skrg masih dgr...

yeke?
apa tajuk lagu yg cd riwayat agung tu..
nak cari kut internet..
"Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
assiddiq@ymail.com

fear Allah

  • *
  • Beramal kerana Allah
    • View Profile
Reply #41 06 April, 2009, 07:17:06 PM
ader lagi satu band edcoustic dari indon lagu dia sedap gak tapi modern sket muzik dia

ana pun dh ml minat nasyid dari endon..opick,edcoutic n ungu..

tukar angin seksli sekala..

Lirik Lagu Muhasabah Cinta - EdCoustic

Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari-Mu
Ku pasrahkan semua pada-Mu

Tuhan baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta-Mu

Reff:
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi muhasabah cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan-Mu


Ketika cinta-opick

Ada tiada rasa dalam jiwa
Rindu akan memanggil Mu
Karna setiap jiwa tlah bersumpah setia
Hanyalah pada Mu

Bila cinta ada di dalam jiwa
Wangi bunga dunia tanpa nestapa
Sgala yang dirasa hanyalah Dia
Hatikan memuja hanya padaNya

Ketika cinta memanggil
Gemetar tubuhku
Ketika cinta memanggil
Hangatnya nafasku
Ketika cinta memanggil
Sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu...rindu...rindu kalbu
memanggil-manggil nama Mu
Seperti terbang di langit Mu
tenggelam di lautan cinta Mu

Bertabur kalbu yang rindu
Melebur menjadi satu
Bagai menari diiringi pelangi
Ketika cinta memanggil




Reply #42 06 April, 2009, 09:16:51 PM
[yt=425,350]http://www.youtube.com/watch?v=SSHgDfd6PSU[/yt]

Tuhan,
Kau telah memberitahu kami, tentang peristiwa akhir zaman.
peristiwa di zaman kami ini, melalui lidah nabi Mu.
di zaman ini  ikhtilaf banyak terjadi, firkah sesat 72 banyaknya.
al-quran dijadikan barangan dagangan,
isinya sudah tidak dihiraukan.

Tuhan,
kekasihMu memberitahu: dunia dijadikan barang yang diburu.
muslimin disiksa dan dihina, oleh tangan-tangan kafir durjana.

Tuhan,
nabi Mu terus bermadah,
ilmu akhirat ditinggalkan orang, ilmu dunia dijadikan rebutan.
perempuan-perempuan dijadikan hiasan.
rumah-rumah syaitan penuh riang, rumah-rumah Tuhan kosong dan lengang.

Tuhan yang paling menakutkan,
nabi Mu pernah bersabda: di akhir zaman yang paling jahat ulama' yang memandang dunia.
tabiatnya busuk bak bau bangkai, siapa tercium kan mati jiwanya.

Tuhan,
nabi Mu menyambung lagi, terhadap peristiwa akhir zaman.
perempuan hilang malunya, anak tidak hormati ibu bapa.
bahkan, keduanya dijadikan kuli, atau sudah tidak dipeduli.

Tuhan,
penutup kata kami ceritakan, dari lidah nabi kekasihMu.
rezeki yang halal susah dicari, ibarat mencari berlian berharga.

Tuhan,
kekasih Mu menjanjikan kedatangan mujaddid baru.
muslimin nasibnya akan terbela.
rumah-rumah Tuhan penuh riang, rumah-rumah syaitan akan musnah.
perempuan-perempuan akan dilindungi.
anak-anak soleh dan solehah, kebenaran kan pasti terbukti.

Tuhan,
Kau telah memberitahu kami, tentang peristiwa akhir zaman.
peristiwa di zaman kami ini, melalui lidah nabi Mu.
"AKU akan membelimu; masamu; nafasmu; hartamu; dan hidupmu. Habiskan semua itu kepada-KU. Palingkan semua itu kepada-KU. dan Ku-bayar dengan kebebasan, keagungan dan kearifan Ilahiah. Inilah hargamu di mata-KU.

hurul ain

  • *
  • Jihad fi sabilillah
    • View Profile
Reply #43 07 April, 2009, 10:22:14 PM
tak sangka.. ramai jugak yg suka MENANTI DI BARZAKH By Fareast.  sama la saya.
Layar Keinsafan & Salahuddin al-Ayubi - Mestica
Amrullah - Muadz (Muadz ni saya rasa berani cuba lain drpd yg lain - unique)
Anak Soleh - Aeman (cuba tgk video klip yg ada budak2 yatim nangis..  part tu saya tak tahan terus melalak...!  hee)
Suara Hidayah - Nazery Raihan & Ustz Akhil Hayy
burdah

chk out cd Riwayat Agung.  semua lagu2nya bagus..  inject semangat memperjuangkan Islam & mencontoh pejuang2 Islam dlm lagu album ni...  dah lama saya beli... skrg masih dgr...

yeke?
apa tajuk lagu yg cd riwayat agung tu..
nak cari kut internet..

AISYA HUMAIRA - UNIC
ASHABUL KAHFI - RAIHAN
AKU HANYA UMAR - HIJJAZ
BALQIS - UNIC
HANDZALAH - RABBANI
RATU SYAHADAH - IN TEAM
KHALIFAH #1 - MIRWANA
DEMI CINTA ZAINAB - MESTICA
EPIK - RABBANI
RABIATUL ADAWIYAH - IN TEAM
ZINNIRAH - UNIC
SALAHUDDIN AL-AYUBI - MESTICA
SAIFULLAH - BROTHERS
PESONA ZULAIKHA - SUHAIMI
SITI KHADIJAH - IN TEAM
BILAL BIN RABAH - ALL ONE

Actually kan.. bila saya dengar lagu2 dr album ni.. saya rasa mcm saya lah tokoh2 tu...  heee....  maksud saya.. mcm saya lah yg ada pada zaman tu... yg dapat tengok peristiwa2 dr tokoh2 agung tu....  semangat memperjuangkan Islam sentiasa berkobar2 bila dgr album ni.... saya rasa awak semua nak kena dgr la baru faham maksud saya...  my best cd so far... 
Mati itu pasti.  Hidup.. Insya'Allah..

nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #44 08 April, 2009, 08:38:59 AM
lagu-lagu nasyid semua ana gemari.
Setiap bait yang ditulis penuh dengan pengisian berbentuk pengajaran dan bimbingan ke arah mencari jalan kebenaran...antara lagu nasyid yang saya paling suka seperti Far East-Menanti di Barzakh.

lagunya mengingatkan kematian tidak akan menunggu kita dalam setiap urusan kita lakukan.

Lagu itu mengingatkan saya siapa saya tanpa ada bekalan menuju negeri abadi.

dari nur zulaikha @ khaulah al-adawiyah
cintai saudaramu mendekati sunah dan suruhan
rasulmu dan ALLAH
cintai rasulmu mendekati mu kepada ALLAH...
cintai ALLAH mendekati kamu dengan keredhaanNYA...

mardhiyyah

  • *
  • iNNi AkhOfuLLah
    • View Profile
Reply #45 08 April, 2009, 09:10:30 AM
salam..
saya pun suka gak nasyid...
lagu yang paling saya suka..farshi at-turab..yang juga mengingatkn tentang kematian..
n lagu dari album Remaja Idola...

najwa_hamali

  • *
  • ~BIDADARI SYURGA IMPIAN DI HATI~
    • View Profile
Reply #46 16 April, 2009, 01:06:57 AM
Balqis
Artist: UNIC
Album: Satu Tekad
Song Category: Nasyid

Engkaulah ratu di mahligai permata
Istana bayangan syurga
Harta dan takhta mengaburi mata
Tersesat dikau di terang cahaya
Langsung tidak kau endah kata bicara
Utusan hud-hud yang benar

Seruan mengajakmu taat Yang Esa
Tinggalkan menyembah Tuhan sang suria
Balqis, kau bijak dalam menilai dan membuat
pemilihan
Di antara yang sementara dan yang kekal buat
selamanya
Keindahan dunia yang hanya pinjaman untuk
seketika
Atau kebahagiaan hidup di akhirat yang
dijanjikan-Nya
Tak perlu kau singkapi labuh kainmu
Ketika kau melangkah ke istana Sulaiman
Bukannya air yang kau pijak tapi kaca
Terpedaya dikau dek kemilau sinarnya
Hanya sekelip mata mahligaimu pun beralih
Ifrit memindahkannya tanpa kau sedari
Kebijaksanaan Sulaiman telah merubah sekeping
hati
Akhirnya Balqis akur juga akan kelemahan
pada diri
Kau kutip iktibar dari apa yang telah engkau
lalui
Menjadikan kau isteri yang taat kepada
seorang nabi
Pangkat dan jua harta tak menjamin bahagia
Cantik dan keayuan wajah kan pudar akhirnya
Kemiskinan di dunia tak bererti kau terhina
Itu hanya di pandangan mata
Kemewahan tidak bermakna hidupmu
akan sentosa
Kesempurnaan, Tuhan menilainya...


suka lagu nih

YA ALLAH..........jadikanlah aku seorang muslimah...mukminah...mujahidah..dan seorang anak,isteri & ibu yg solehah....jadikanlah aku salah satu bidadari di syurga nanti......

helangsenja

  • *
  • Tiap² Waktu adalah Dkwah,Tiap² Masa adalah Trbiah
    • View Profile
Reply #47 16 April, 2009, 03:24:59 PM
Langkah Tercipta - UNIC

Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan,
mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.

Allah…
Inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
haruskah aku mengalah,
namun jiwaku berbisik,
inilah dugaan.

Dan langkahku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keimanan (menguji keimanan),
tak dilontarkanNya ujian,
di luar kekuatan,
setiap diri insan.

Allah…
Pimpinlah diriku,
tuk bangkit semula,
meneruskan langkah,
perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi jadi nyata,
padaMu ku meminta.

Daku mohon agung kudratMu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.
Tiap² Waktu adalah Dkwah,Tiap² Masa adalah Trbiah
|| http://helangsenja.blogspot.com ||

Reply #48 16 April, 2009, 03:37:52 PM
[bgcolor=#001100][/bgcolor]IKHLAS DARIKU

Aku bukan seperti engkau sangkakan
Pura-pura di dalam berjuang
Aku tidak pandai menyulam rahsia
Juga tak pandai ku bermadah pujangga

Jika ada benci di hati
Oh katakanlah padaku
Rela ku terima
Walau kutukan
Asalkan akidah terjaga

Kerana tidak sanggup lagi
Mempermainkan dustur Ilahi
Hakikat hati tak terluka
Walau zahirnya ada yang ketawa

Tuhan kumohonkan keampunan
Keterlanjuran yang berulang kali
Teman…kita patrikan di sini
Berakhir semua lamunan duniawi
Terima syukur taufiq Ilahi..


~ana suka lagu ni..berkisarkan mengenai perjuangan...
I lOVE ISLAM

amila diana

  • *
  • 'seindah mawar berduri........
    • View Profile
Reply #49 16 April, 2009, 03:45:11 PM
truely song from me....

Semakin jauh ku dari-Mu
Semakin dekat pula Kau menghampiri daku
Oh, Tuhan Yang Maha Pengasih
Siapalah diriku di pandangan-Mu

Semakin cuba ku dekati
Semakin kuat pula Kau mendugai aku
Oh, Tuhan Yang Maha Sempurna
Kerdilnya diriku di hadapan-Mu

C/O
Bagaimanakah nantinya tika berhadapan dengan-Mu
Sudikah Kau menerima hamba-Mu yang hina ini
Ya Allah Kau Maha Pengampun

Di bayangan mentari aku kealpaan
Dusta dunia penuh kepura-puraan
Di kala dini hari aku kepasrahan
Mendamba jernih embun kasih sayang-Mu Oh Tuhan

Andainya dihitung amalanku
Belum pasti dapat ku hampiri gerbang syurga-Mu
Oh Tuhan Yang Maha Pemurah
Hindari diriku dari siksa-Mu… Oh Tuhan

Kasih sayang-Mu Tuhan
Itu yang ku dambakan
Dengan rahmat-Mu ampunilah diriku..

~saya suka lagu nie~(^_^)
Sekali kaki melangkah di jalan ALlah, jangan undur.Biar masa berganti, Aqidah jangan mati.Biar zaman berubah,keyakinan pada ALlah jangan goyah. Berjihad di jalan ALlah dan mati dijalan ALlah.

halawah

  • *
  • İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
    • View Profile
Reply #50 16 April, 2009, 03:55:33 PM
Semoga irama dan lagu akan tetap menyatukan kita  dalam segala hal .terutama ukhuwah islamiah yang diharapkan.
Dengan itu kita akan bersatu dalam menggali Ilmu yang benar dan praktikan amal yang soheh dan Insya Allah Iman akan terjaga.Amin.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=o4XNqarXrIs&amp;feature=related" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">http://www.youtube.com/watch?v=o4XNqarXrIs&amp;feature=related</a>
İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
hubungan dengan ukhuwahfıllah perpaduan Ummah seutuh

aeman_syahadah

  • *
  • seharum kasturi seindah kasih Illahi...
    • View Profile
Reply #51 16 April, 2009, 07:14:02 PM
Eksplorasi
Album : Koleksi 16 Lagu Nasyid Terbaik Far East
Munsyid : Far East feat. Inteam
http://liriknasyid.com


Telusuri maknawi menjejak hakiki
Amanah suci khalifah di bumi
Jelajahi duniawi menuju ukhrawi
Amalan murni mengadap Ilahi

Eksplorasi diri membaca zahiri
Menyingkap realiti yang tersembunyi
Eksplorasi hati mengungkai sanubari
Cerminan peribadi bias tulus budi

bertemu berpadu dalam di dalam restu
Berkias bermadah dalam santun ilmu
Berpautkan iman tenteram aman
Bersandarkan rahmat sentosa selamat

Bukan mudah melukis pelangi di langit yang tertinggi
Tanpa hadir gerimis dan sinar mentari
Yang mengiringi

Bukan mudah memiliki mutiara kasih
Tanpa diselami lubuk hati nurani
Ke dasar rasa yang paling dalam

Lagu: Fadzli Far East
Lirik : Ito Lara
Susunan Muzik : Eddy Marzuki
Gitar : Eddy Marzuki
Mixing : Greg Syafiq Hendersen
seharum kasturi
         seindah kasih Illahi...
              aeman_syahadah

Reply #52 17 April, 2009, 08:33:48 AM
assalammualaikum...

saya suka sangat dengan lagu nasyid..tenang je jiwa bila kita dengar...yang paling saya suka lagu kump.inteam,mestika.,unic..dan ramai lagi......la..salah satu lagu yang saya suka lagu ni la...

dari kumpulan far east dan devoties...

Menanti Di Barzakh

Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,
Perjalanan Rohku,
Melengkapi Sebuah Kembara,
Singgah Di Rahim Bonda,
Sebelum Menjejak Ke Dunia,
Menanti Di Barzakh,
Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
Diperhitung Amalan,
Penentu Syurga Atau Sebaliknya,
Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Susai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,
Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
Seakan Ku Dengari,
Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan x2
Tetapi Ia Sebenar Kejadian x2
Kembali Oh Kembli,
Kembalilah Kedalam Diri,
Sendirian Sendiri,
Sendiri Bertemankan Sepi,
Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
Terbujur Dan Kaku,
Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,
Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
Tiada Siapa Yang Memberi Tahu,
Tiada Siapa Pun Dapat Hindari,
Tiada Siapa Yang Terkecuali,
Lemah Jemari Nafas Terhenti,
Tidak Tergambar Sakitnya Mati,
Cukup sekali Jasadku Untuk Mengulangi,
Jantung Berdenyut Kencang,
Menantikan Malaikat Datang,
Mengigil Ketakutan Gelap Pekat Dipandangan,
Selama Ini Diceritakan x2
Kini Aku Merasakan x2
Dialam Barzakh Jasad Dikebumikan x2
Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata

.....................................................................

Mahar Cinta

Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara di hatiku melagukan rindu
Kiranya engkau mampu mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terucap
Pasti dirimu kan memahami
Harapan kasih yang terbina
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu
Bukanlah aku sengaja
Melindungi rasa di jiwa
Namun bimbang diri kan terleka
Hanyut dibuai angan dan mimpi indah
Hingga terabai segala cita
Sedang khayalan tak menjanjikan
Segunung kebahagiaan
Sebagai mahar hantaran
Apakah mungkin engkau mengerti
Setiap cinta yang dilafazkan
Bukanlah sekadar mainan
Tetapi sebuah janji
Andainya dapat engkau mendengarkan
Suara di hatiku melagukan rindu
Kiranya engkau bisa mentafsirkan
Setiap bait kata-kata yang terucap
Pasti dirimu
Dapat melihat rahsia kasih yang terpendam
Sekian lama di sudut hatiku
Hanyalah untukmu
Selamanya

.........insaf dan tenang sikit bila kita hayati betul2 lagu nasyid ni............




nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #53 17 April, 2009, 11:29:42 AM
Taubat
Album : Sumbangsih
Munsyid : Soutul Jihad
http://liriknasyid.com



Ya Allah, ya Allah
Terimalah taubatku
Kumenangis kumerintih
Mengharapkan keredhaan

Hidup ini
Bagai arus yang deras
Tanpa haluan
Kumeminta, kumengharap
Pengampunan dari-Mu

Sudah lama kukesali
Perbuatanku ini
Di kala sendirian
Kumelihat ciptaan-Mu
Tanpa sedar terlintas
Keinsafan yang nyata

Di kala sendirian
Kumelihat ciptaan-Mu
Keresahan jiwa ini
Mengharapkan pengampunan

Lagu : Salleh & Faizan
Lirik : Salleh & Faizan
Solo : Faizan

nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #54 17 April, 2009, 11:30:44 AM
Jagalah Dirimu
Album :
Munsyid : Munada Crew
http://liriknasyid.com



Wahai muslimin jagalah dirimu
Tutur kata dan budi pekertimu
Baik kesopanan dalam pergaulan
Jadikan hidup lingkungan terpuji

Jagalah dirimu setiap waktu
Masa berlalu taburkanlah bakti
Maksiat dijauhi insafilah diri
Dekati illahi dalam ibadahmu

Hidup penuh pancaroba
Maksiat melata menagih mangsa
Orang berdosa tidak bertaqwa
Terjerumus ke pintu neraka

Jagalah dirimu jaga keluargamu
Jauhi dari jalan merugikan
Hidup di dunia sedetik cuma
Letakkan diri dalam ketaqwaan

Jagalah dirimu jagalah keluargamu
Moga di sana beroleh syurga meraih cintanya..

Lirik : Hasanuddin Md Isa
Lagu : Fikrah
Penyanyi : Munada



nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #55 17 April, 2009, 11:36:48 AM
In-Team
(Isman Hijjaj / Ito Lara & Isman Hijjaj)

Kasih Kekasih

Tak perlu aku ragui
Sucinya cinta yang kau beri
Kita saling kasih mengasihi
Dengan setulus hati

Ayah ibu merestui
Menyarung cincin di jari
Dengan rahmat dari Ilahi
Cinta kita pun bersemi

( korus )
Sebelum diijabkabulkan
Syariat tetap membataskan
Pelajari ilmu rumahtangga
Agar kita lebih bersedia
Menuju hari yang bahgia

Kau tahu ku merinduimu
Ku tahu kau menyintaiku... oh kasih
Bersabarlah sayang
Saat indah kan menjelma jua

Kita akan disatukan
Dengan ikatan pernikahan... oh kasih
Di sana kita bina
Tugu cinta mahligai bahgia

Semoga cinta kita
Di dalam redha Ilahi
Berdoalah selalu
Moga jodoh berpanjangan

( ulang korus )

Sumbangan Khairulizam Razali


nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #56 17 April, 2009, 11:38:34 AM
In-Team

Tuhan Yang Esa

Di dalam cahayamu Tuhan
Ku harap petunjukmu
Di dalam sinaran purnama
Ku mohon keampunan
Moga terlerai segala dosa-dosaku
Mogaku jadi hamba yang bersyukur

Tuhan Yang Esa udara yang kuhirup
Terasa nikmatmu yang menggunung
Tidak terhitung harga nilainya
Oh Tuhan Kau Pengasih Maha Penyayang

Oh Tuhan di depan ujian
Terasa diri ini memerlukanmu
Ku harap kau lindungi
Hamba yang lemah ini
Kau Tuhan Maha Kuasa
Maha pengampun

( korus )
Ku harapkan pintu taubatmu terbuka luas
Untuk hambamu yang sering leka
Dengan rahmatmu dan kasih sayangmu
Kau ampunilah segala dosaku
Moga selamat di dunia dan akhirat

Sumbangan Nazreeni Hanim


nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #57 17 April, 2009, 11:41:58 AM
Hijjaz (Kamal Halim)

Alam Rohani

Bermula dari alam rohani
Kita berjanji pada Ilahi
Hidup didunia sebagai hamba
Menyembah Tuhan buat bekalan hari kemudian

Biarpun dalam beronak duri
Cobaan Tuhan silih berganti
Kerana iman tetap dihati
Demi akhirat betapa berat ditempuh jua

Telah menjadi resam dunia
Akan beruntung siapa yang leka
Iman termahal paling berharga
Perlu berkorban mendapatkannya

Miskin dan kaya bukan ukuran
Iman dan taqwa nilaian Tuhan
Ganjaran syurga sedia menanti
Hidup disana kekal abadi

Kepada Tuhan panjatkan doa
Petunjuk jalan pada yang Esa
Moga dipimpin dipelihara
Dunia akhirat bakal mendapat nikmat barakah


nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #58 17 April, 2009, 11:42:29 AM
Hijjaz (Putra Aiman / ITO Lara)

Dia Kekasih Allah

Malu rasanya mengatakan cinta
Kepada dia kekasih Allah
Kerana dia insan mulia
Sedangkan diriku insan biasa

Ku pujuk jua hati dan jiwa
Meluahkan rasa cinta membara
Didalam pujian ucapan selawat
Tanda penghargaan seorang umat

Selagi upaya ku turuti ajarannya
Apa terdaya ku amalkan sunnahnya
Moga didunia mendapat berkat
Di akhirat sana beroleh syafaat

Kerana peribadinya aku terpesona
Kerana budinya aku jatuh cinta
Rindu ku padanya tiada terkata
Nantikanlah daku ditaman syurga

Sesungguhnya apa yang ku dambakan
Adalah cinta Allah yang Esa
Kerana cinta kepada Rasulullah
Beerti cinta kepada Allah

Sumbangan Muhammad Danial Othman@Danial JB


nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #59 17 April, 2009, 11:43:21 AM
Hijjaz

Fatamorgana

Pulanglah pada Tuhan cahaya kehidupan
Syarat bahagia di dunia
Akhirat kekal selamanya pada Allah

( korus )
Sudah menjadi lumrah kehidupan di dunia
Cabaran dan dugaan mendewasakan usia
Rintangan dilalui tambah pengalaman diri
Sudah sunnah ketetapan Ilahi

Deras arus dunia menghanyutkan yang terleka
Indah fatamorgana melalaikan menipu daya
Dikejar dicintai bak bayangan tak bertepi
Tiada sudahnya dunia yang dicari

Begitu indah dunia siapa pun kan tergoda
Harta, pangkat dan wanita melemahkan jiwa
Tanpa iman dalam hati kita kan dikuasai
Syaitan nafsu dalam diri musuh yang tersembunyi
Pulanglah kepada Tuhan cahaya kehidupan
Keimanan ketakwaan kepadanya senjata utama

( ulang dari korus )

Sabar menempuh jalan tetapkan iman di hati
Yakinkan janji Tuhan syurga yang sedia menanti
Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
Hidup akhirat kita kekal bahagia
Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
Hidup akhirat kita kekal bahagia

Pulanglah pada Tuhan cahaya kehidupan
Syarat bahagia di dunia
Akhirat kekal selamanya pada Allah
Allah

Sumbangan Nazreeni Hanim & Putera Izfiq


divider3
halaqahforum4