Tafsir Mimpi

Poll

as salam.. saya ni baru je nak masuk 20 tahun dan masih belajar lagi.. baru2 ni saya mimpi seorang lelaki yang saya kenal tapi tak rapat sangat selamatkan saya dari digigit oleh benda kecil macam serangga yang banyak.. lelaki tu bawa sejadah dan telekung.

apakah makna mimpi ini.
1 (50%)
apa perlu saya buat
1 (50%)

Total Members Voted: 2

Author Topic: Tafsir Mimpi  (Read 872385 times)

0 Halaqian and 3 Guests are viewing this topic.

anapinky

  • *
  • Posts: 7
  • me n myself
    • View Profile
Jawab #280 11 May, 2010, 08:42:21 AM
  • Publish Di FB
  • salam..sekadar bertanya...

    kebelakangan ini sya kerap bermimpi, kapal terbang / helikopter terhempas..
    objek2 terbang la..ianya berlaku sepanjang 2 tahun kebelakangan ini..

    terima kasih..

    hairifairuzlee

    • *
    • Posts: 19
      • View Profile
    Jawab #281 11 May, 2010, 11:56:48 AM
  • Publish Di FB
  • salam semua ....saya ada email tentang mimpi saya ke masjid langkawi kenapa tak da dalam bahagian soal jawab ni ????

    florafauna

    • *
    • Posts: 493
      • View Profile
    Jawab #282 11 May, 2010, 12:10:38 PM
  • Publish Di FB
  • salam..
    mimpi adalah mainan tidur..namun ada sesetengahnya mimpi adalah satu petanda..
    mimpi yang baik datang apabila diri dalam keadaan bersih..


    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14510
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #283 11 May, 2010, 01:14:58 PM
  • Publish Di FB
  • salam...kenapa saya x boleh baca artikel2 dlm ni...?

    Apa  masalahnya? Ada 3 post lagi yang saudari kata tidak boleh baca artikel di dalam topik berkenaan. Silanyatakan masalah yang saudari hadapi.
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    puspawatie

    • *
    • Posts: 218
      • View Profile
    Jawab #284 11 May, 2010, 01:39:04 PM
  • Publish Di FB
  • salam..
    mimpi adalah mainan tidur..namun ada sesetengahnya mimpi adalah satu petanda..
    mimpi yang baik datang apabila diri dalam keadaan bersih..


    ...bila mimpi benda yang baik2...cepat2 sembahyang hajat minta di perkenankan...

    CIK NA

    • *
    • Posts: 41
      • View Profile
    Jawab #285 11 May, 2010, 04:40:26 PM
  • Publish Di FB
  • saya mimpi dikejar ular ...menakutkan...

    puspawatie

    • *
    • Posts: 218
      • View Profile
    Jawab #286 11 May, 2010, 04:50:58 PM
  • Publish Di FB
  • saya mimpi dikejar ular ...menakutkan...
    .....em...wallahualam..ada orang bagi tau maksud dia x baik tau...maksudnya sihir nak masuk tu...wallahualam..

    puspawatie

    • *
    • Posts: 218
      • View Profile
    Jawab #287 11 May, 2010, 04:51:39 PM
  • Publish Di FB
  • saya mimpi dikejar ular ...menakutkan...
    .....em...wallahualam..ada orang bagi tau maksud dia x baik tau...maksudnya sihir nak masuk tu...wallahualam..
    ...tapi kan saya x pasti sangatlah...better rujuk pada yang lebih arif...:senyum:

    puspawatie

    • *
    • Posts: 218
      • View Profile
    Jawab #288 11 May, 2010, 04:52:22 PM
  • Publish Di FB
  • saya mimpi dikejar ular ...menakutkan...
    .....em...wallahualam..ada orang bagi tau maksud dia x baik tau...maksudnya sihir nak masuk tu...wallahualam..
    ...tapi kan saya x pasti sangatlah...better rujuk pada yang lebih arif...:senyum:
    ...eh lupa...maafkan saya jika saya tersilap ya...harap dapat di maafkan..

    manjasmile

    • *
    • Posts: 473
      • View Profile
    Jawab #289 11 May, 2010, 05:08:39 PM
  • Publish Di FB
  • - orang perempuan mimpi dikejar ular ertinya ada musuh
                            - orang lelaki mimpi dikejar ular ertinya ada peminat.

    Aisyah_Aqilah

    • *
    • Posts: 8
      • View Profile
    Jawab #290 11 May, 2010, 05:48:48 PM
  • Publish Di FB
  • Salam...
    baru2 ni sy ade tgk alkuliyyah ttg susuk.pnceramah ade ckp tanda2 d sihirkn @ sihir ade dlm bdn seseorg 2 blh jd bile b'mimpi antareneye:
    -jatuh dr tmpt yg tggi
    -mimpi ular (binatang2 b'bbisa)
    -sdg mnyusukn bayi
    klau kite hny alami sekali aje antare mimpi d atas, adakah sme mksudnye?
    sy nk mntk bntuan sape2 yg arif tlg jelaskn... syukran

    sinarhidup

    • *
    • Posts: 226
    • sinarilah hidup kita dengan doa
      • View Profile
    Jawab #291 11 May, 2010, 05:55:40 PM
  • Publish Di FB
  • - orang perempuan mimpi dikejar ular ertinya ada musuh
                            - orang lelaki mimpi dikejar ular ertinya ada peminat.


    Mimpi ular, sememangnya berkaitan dengan sihir..
    "robbi yasser wala tu'assir"

    5zul

    • *
    • Posts: 3047
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Jawab #292 12 May, 2010, 01:30:56 AM
  • Publish Di FB
  • sihir...
    4 kul penawarNya..
    baca lah setiap kali keluar rumah... di mulai salawat dan Al-fahtiha....
    amin.
    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    medyyna

    • *
    • Posts: 19
      • View Profile
    Jawab #293 12 May, 2010, 12:27:03 PM
  • Publish Di FB
  • Saya di sini nk berkongsi juga mimpi yg sedikit sebnyk merubah sy. Saya bertudung krna sy tahu menutup aurat itu wajib. tp bila cakap bab solat sy buat ikut sedap hati je.nauzubillah.Tapi suatu malam saya didatagi mimpi tentang kiamat di mana tsunami amat besar melanda tempat saya.Saya tercari2 anak2 sy,yg di tangan terlepas,saya boleh rasa lemas dan sakit di bawa arus sambil dihempap segala barang yg hanyut.

    Kejadian kiamat itu berlanjutan malam selepas 2mlm berikutnya dimana tiba2 ketika keluar dr pasaraya sy lihat org terbatuk2 dan kereta berlanggar sesama sendiri. Anak2 sya menjerit kerna tak blh bernafas.Saya rasa bagai tak ada apa dpt disedut dan awal berkepul2 warna hitam.
     Mimpi ketiga pula di malam yg pekat tanpa bulan dan bintang tiba2 langit dihujani bebola api ada yg kecil ada yg sebesar pdg bola.Kepanasannya cukup menyentap dan org bertempiaran lari.
     Keempat pula saya didatangi mimpi dimana dlm berita di tv tersebar tentang ada planet sedang menuju nk berlanggar dgn bumi. Org ramai lari keluar rumah dan lihat sendiri planet tersebut yg semakin menghampiri.Mimpi sebegitu menimpa saya berterusan dan berterusan.
    Apa yg pasti di akhir mimpi2 tersebut apa yg terlintas di fikiran sy adalah lari menuju masjid,mencari telekung n sejadah dan menangis memohon kdp Allah swt' jika ini adlah kiamat yg Engkau janjikan,berilah aku kesempatan untuk sujud dan solat buat kali terakhir ya Allah dan ampunkanlah dosa2ku....'
    Saya berfikir sedalam2 apa yg tersirat di sebalik mimpi2 itu tentang apa yg Allah ingin sampaikan kerna mimipi itu berterusan.Akhirnya naluri saya kuat menyatakan Allah ingin saya menjaga solat.Apabila hati saya mula belajar menjaga solat mimpi2 tersebut sudah tidak saya alami lagi.
    Saya bersyukur dan sentiasa memohon hidayahnya supaya tetapkn iman spy saya dpt menjaga solat hingga ke akhir hayat.
    Alhamdullillah,anak2 seorang demi seorang mula menjaga solat mrk dan aku berdoa semoga ia berkekalan buat mrk. Saya tdkmahu bermegah kerna saya tidak tahu apa dugaan menanti akan datang dan saya masih perlu dibimbing.Doakan saya kerna tujuan hnya sbg inspirasi buat semua dan sama2lah kita beringat sebelum terlambat...

    puspawatie

    • *
    • Posts: 218
      • View Profile
    Jawab #294 12 May, 2010, 01:34:24 PM
  • Publish Di FB
  • sihir...
    4 kul penawarNya..
    baca lah setiap kali keluar rumah... di mulai salawat dan Al-fahtiha....
    amin.
    ...ye ker zul???

    puspawatie

    • *
    • Posts: 218
      • View Profile
    Jawab #295 12 May, 2010, 01:38:20 PM
  • Publish Di FB
  • sihir...
    4 kul penawarNya..
    baca lah setiap kali keluar rumah... di mulai salawat dan Al-fahtiha....
    amin.
    ...ye ker zul???
    ...eh,tapi betul kot...hehehehe...

    CIK NA

    • *
    • Posts: 41
      • View Profile
    Jawab #296 12 May, 2010, 01:54:52 PM
  • Publish Di FB
  • terima kasih semua yang memberi komen....sy takut...sbb ade seseorg pernah mengugut nk menyihir saya....jadi, memang betullah tafsir mimpi tentang ular tu???

    wardah_intan

    • *
    • Posts: 34
      • View Profile
    Jawab #297 13 May, 2010, 09:50:53 AM
  • Publish Di FB
  • siannye cik na...
    hati2...

    mlm td sy mimpi pelik sikit...
    dalam mimpi tue kami satu keluarga pergi melancong.. tiba di sebuah kedai kami pun masuk.. banyak barang2 dalam kedai tu.. tiba2 ayah suruh orang kedai tu berselawat... maka die pun selawat lah.. dan secara x sengaja saya hilang dari keluarga saya..saya pun berlari lari mencari dieorang.. tapi dalam masa yang sama ada orang yang sedang buru saya..saya pun lari.. terjun bangunan.. masuk longkang..keluar masuk restoran.. asyik jumpa jalan yang sama.. badan dah habis kotor..akhirnya tempat terakhir saya berhenti  belakang rumah orang... tiba2 ada perempuan berbaju jubah bertudung labuh menghulurkan tangannya pada saya.. sy menggenggam erat tangannya..saya menangis.. dan saat itu terdengar alunan surah Yasin yang sangat merdu ... saya rasa terpesona dan akhirnya terjaga...

    mimpi yang agak pelik dari mimpi2 yg laen..

    florafauna

    • *
    • Posts: 493
      • View Profile
    Jawab #298 13 May, 2010, 03:12:51 PM
  • Publish Di FB
  • siannye cik na...
    hati2...

    mlm td sy mimpi pelik sikit...
    dalam mimpi tue kami satu keluarga pergi melancong.. tiba di sebuah kedai kami pun masuk.. banyak barang2 dalam kedai tu.. tiba2 ayah suruh orang kedai tu berselawat... maka die pun selawat lah.. dan secara x sengaja saya hilang dari keluarga saya..saya pun berlari lari mencari dieorang.. tapi dalam masa yang sama ada orang yang sedang buru saya..saya pun lari.. terjun bangunan.. masuk longkang..keluar masuk restoran.. asyik jumpa jalan yang sama.. badan dah habis kotor..akhirnya tempat terakhir saya berhenti  belakang rumah orang... tiba2 ada perempuan berbaju jubah bertudung labuh menghulurkan tangannya pada saya.. sy menggenggam erat tangannya..saya menangis.. dan saat itu terdengar alunan surah Yasin yang sangat merdu ... saya rasa terpesona dan akhirnya terjaga...

    mimpi yang agak pelik dari mimpi2 yg laen..

    mimpi ni kamu cari family ek?:senyum:..biasalah mainan tidur

    ningonly

    • *
    • Posts: 204
    • yang sedang-sedang saja
      • View Profile
    Jawab #299 13 May, 2010, 10:45:37 PM
  • Publish Di FB
  • siannye cik na...
    hati2...

    mlm td sy mimpi pelik sikit...
    dalam mimpi tue kami satu keluarga pergi melancong.. tiba di sebuah kedai kami pun masuk.. banyak barang2 dalam kedai tu.. tiba2 ayah suruh orang kedai tu berselawat... maka die pun selawat lah.. dan secara x sengaja saya hilang dari keluarga saya..saya pun berlari lari mencari dieorang.. tapi dalam masa yang sama ada orang yang sedang buru saya..saya pun lari.. terjun bangunan.. masuk longkang..keluar masuk restoran.. asyik jumpa jalan yang sama.. badan dah habis kotor..akhirnya tempat terakhir saya berhenti  belakang rumah orang... tiba2 ada perempuan berbaju jubah bertudung labuh menghulurkan tangannya pada saya.. sy menggenggam erat tangannya..saya menangis.. dan saat itu terdengar alunan surah Yasin yang sangat merdu ... saya rasa terpesona dan akhirnya terjaga...

    mimpi yang agak pelik dari mimpi2 yg laen..

    mimpi ni kamu cari family ek?:senyum:..biasalah mainan tidur

    badan penat sangat la tu.
    itulah aku...padamu

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    7 Replies
    4826 Views
    Last post 08 June, 2013, 11:37:23 AM
    by afaf
    0 Replies
    1347 Views
    Last post 26 December, 2011, 10:35:45 PM
    by LAN
    2 Replies
    1033 Views
    Last post 20 May, 2013, 08:18:06 PM
    by fatonah munsai