Mengapa Penulisan perlu Ada :senyum:, :senyum:, :senyum:?

*

Author Topic: Mengapa Penulisan perlu Ada :senyum:, :senyum:, :senyum:?  (Read 14010 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #40 15 December, 2009, 07:58:00 PM
  • Publish
  • perkataan :senyum:...huhuhuh..:senyum:...selalu juga saya guna. terutama masa taip mesejlah. bagi saya, saya guna ni untuk menunjukkan perasaan. ye lah kan..penerima mesej bukannya tahu kita gelak ke tak. lagi satu ini satu terapi untuk menghindarkan orang kata kita gila senyum dan ketawa depan telefon. kan...kan...kan...:)
    http://www.mayezaneswardrobe.blogspot.com
    -Berjuang Memanusiakan Manusia-

    Reply #41 15 December, 2009, 09:40:21 PM
  • Publish
  • Salam...
    Saya pula kalau melibatkan penulisan ilmiah, boleh kawal lagilah...
    Tapi kalau cakap pasal SMS memang banyak sangat guna ayat macam tu...
    Kadang-kadang tu nak jimat page sebab tak ada kredit nak balas mesej kawan...
     
    :: berkata2 itu lebih senang dari melaksana ::

    Reply #42 15 December, 2009, 09:50:13 PM
  • Publish
  • Bagi saya boleh la diguna.. Mempamerkan perasaan kita masa tu. Tp tgk keadaan la.. Jangan member tengah sedih kita still ":senyum:"..

    :senyum:..
    "Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
    Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
    http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
    http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
    assiddiq@ymail.com

    Reply #43 15 December, 2009, 10:00:50 PM
  • Publish
  • salam..papepown,kita kena think positivelah kalau orang balas mesej :senyum: :sedihnya: :senyum:..emosi dia,mana kita nak tau..cuba kita memahami orang lain..kalau tak,macam mana orang nak faham kita..

    Reply #44 15 December, 2009, 10:03:04 PM
  • Publish
  • Bagi saya boleh la diguna.. Mempamerkan perasaan kita masa tu. Tp tgk keadaan la.. Jangan member tengah sedih kita still ":senyum:"..

    :senyum:..


    ni cari nahas namanya..
    bertempat laa kan kalau nak guna sesuatu ayat  tu...

    Reply #45 16 December, 2009, 01:06:49 AM
  • Publish
  •  :) emm k bg sy :senyum:,:senyum:,:senyum:.. selalu sy gunakn klu dh x de idea nk borak supaye sahabat sy x kecil ati ialah klu x de ayt2 ne nampk cm tgh boring atau buzy n ia juge mjd pelengkap sesuatu perbualn (utk ym, sms, blog..) ..tp kn ikut tmp lah jng lah dok htr xsiment, propsl & lain2  gn ayt2 ne...pelik lak nant..yg formal gn cara formal yg x gn cr tak..kire kite kn adil lah dlm pengunaan ayt2 ne (meletakakan sesuatu pada tempatnya)...

    wawahualam...

    "Semoga Islam Dijulang Tinggi..."  :aamiin:
    " Semoga Islam Dijulang Tinggi "

    Reply #46 16 December, 2009, 09:52:35 AM
  • Publish

  • saya rasa diri saya terlalu serius dan skema klu tak de :senyum:..
    bila msg tu adalah msg yang penting xde la :senyum: dan akhawatnye..
    kalau tak letak :senyum:, smile akan jadi pengganti :-)
    ..indahnya dunia tuhan, Indah lagi syurgaNya akan datang..http://www.intelekniaga.com.my/amamah_rt

    Reply #47 16 December, 2009, 10:51:08 AM
  • Publish
  • :sedihnya:..selalunye org akn ltk klo sedih..:senyum:..sengeh mcm kerang busuk je..:senyum:..nak bgtau yg msg die tu btl2 kelakar..tp sy selalunye kalo sms;sure ade :sedihnya:..sampaikan kawan2 dah ckp tu trademark saye..eehhee
    bukan mudah memiliki apa yang diingin dalam hidup..
    selagi ia masih berada dalam genggaman,hargai dan sayangilah ia dengan seikhlasnya..
    kerana penyesalan sudah tdk berarti ketika kita kehilangannya..

    Reply #48 16 December, 2009, 02:35:41 PM
  • Publish
  • perkataan itu biasanya menunjukkan kita ceria ketika itu....,xpun sebab kalau nak gelak org xnmapk...jadi tulis ajela.ehehe..(^_^)

    Reply #49 24 December, 2009, 04:01:27 PM
  • Publish
  • salam wbt..
    erm,bg sy kalu nk gunakn :senyum:,:sedihnya:,:senyum:,:senyum: or what so ever xde mslh pun..
    jgn kita t/bawa2 masa nk tulis esei,krangan sudah..
    m'burukkan bhasa je..
    kalu stakat tulis :senyum:,:sedihnya:,:senyum: kt SMS or b'forum,ok lg kot..
    tp,kalau nak bincang bab2 ilmiah,jgn la lak letak :senyum:,:sedihnya:,:senyum:..
    nmpk sgt kita xserius nk discuss pmslhan tu..
    wallahualam..
    "Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya"

    Reply #50 24 December, 2009, 04:59:02 PM
  • Publish
  • :senyum:,:senyum:,:sedihnya:,hihi,:senyum: n len2 digune sbg penerang  keadaan reaksi y menggunaknnyer..tanpenyer penghntaran msj lam pon ke,lan emel ke pasti jadi tak cerie je suasana kdg2 cam tak hidupkn suasana ca......kdg2 dilihat tak de reaksi or takde respon  kalu tak menggnakannyer....nk tunjuk sedih ke,marah ke,gembira ke langsung takde maka org2tak dpt fhm pe keadaan kite or tindak balas kite pd org len lam type msj or emel or tulis surat...

    Reply #51 08 November, 2010, 04:07:59 PM
  • Publish
  • itu menunjukkan emosi seseorang sebab ekspresi muka tak nampak..kalau saya happy saya melompat  tolooong kalau saya seronok saya okaja*
    I am proud to be a MUSLIM

    Reply #52 08 November, 2010, 06:13:10 PM
  • Publish
  • Perlu sesuai dengan keadaan penulisan. Jika fikir perkara yang hendak dibawakan itu tegas atau amaran tak boleh la nak ':senyum:' ke 'huhuh' oleh sebab bergantung pada tafsiran pembaca. Nanti ada yang membaca tak kena cara pun jadi salah faham. Tapi kalau dah memanjang ':senyum:' atau ':senyum:' bakal mengundang pelbagai reaksi..samada positif @ negatif. Fikirkan juga. (^_^)
    SENYUMLAH pada segala cubaan kerana ketenangan meraih kebijaksanaan & mencetus kematangan. Terimalah SERIBU KEKALAHAN sebelum menerima SATU KEMENANGAN.;-)

    Reply #53 08 November, 2010, 06:45:19 PM
  • Publish
  • entahlah..sepanjang buat artikel,tak da pulak :senyum:,:senyum:,:sedihnya:,melainkan buat cerpen dan novel je ada :senyum:,:sedihnya:,
    Abdullah Faqir

    Reply #54 08 November, 2010, 06:58:46 PM
  • Publish
  • ana rasa semua ni perlu pada kesesuaian tempat yang nak digunakan..
    Bicara kata adalah sufi tnpa suara dan kata-kata kerana perhubungan kita adalah suara hati, bertemu berpisah kerana Ilahi..

    Reply #55 08 November, 2010, 07:01:27 PM
  • Publish
  • Pada saya penggunaan :senyum:... :sedihnya:... :senyum:...:senyum:...
    bergantung kepada penulis... bahan yang ditulis... dan emosi penulis...
    setiap orang lakukan sesuatu perkara pasti ada sebabnya...
    kekadang kita nak menunjukkan emosi kita...
    kekadang nak memahamkan orang yang baca ayat tu...
    kekadang nak menenangkan perasaan pembaca...
    kekadang nak bagi penulisan tu santai...
    kekadang tak ada benda nak balas...
    sama jer macam komen kawan2 dalam thread ni...
    tapi kita faham la penulisan tu penulisan serius ker ilmiah ker...
    tak boleh lah letak... bergantung atas bahan yang ditulis...
    tapi saya tak pernah lagi jumpa bahan rasmi yang ada orang letak gelak tu..
    tak mungkin kut orang letak gelak dalam tesis atau assigment atau surat rasmi...
    Catatan Warna-Warni Kehidupan | Di Laman Halaqah ku Mencari IlmuNya
      http://www.cwwk.blogspot.com  |  http://ilmuhalaqah.blogspot.com

    Reply #56 08 November, 2010, 09:51:49 PM
  • Publish
  • :senyum:....tak sangka saya ada juga topik macam ni....senyum*  okaja*
    ~ Begin with the End in Mind ~

    Reply #57 08 November, 2010, 11:07:52 PM
  • Publish
  • entahla....saya pun selalu guna juga.....rasa2 bila dah x tau nak cakap apa tu.....baru la guna :senyum:, :senyum:, :senyum: waktu msj supaya rakan
    x rasa bosan .....betul x.....funny la guna perkataan ni....<(")

    Reply #58 08 November, 2010, 11:21:49 PM
  • Publish
  •  :)
    bgi pendapat sy..:senyum: :sedihnya: :senyum: :senyum: hihi..ni bgi menggambarkn perasan seseorg,lgi pun kalau tulis mcm tu tak laa jdi serius sgt..bru laa meriah
    Pengemis cinta ilahi
    pemburu syahid abadi

    Reply #59 09 November, 2010, 12:02:17 AM
  • Publish
  • pendakwah perlu serius sepanjang masa ke? Dakwah melalui internet, golongan sasar kita ialah pelbagai lapisan masyarakat..

    :senyum:. Setuju ngan msa.. Tak sangka ada juga topik. :senyum:.. Kreatif2 halaqian ni. Ada je idea.. :-)
    zaujah n aliah yusri.. ummu yusuf ramadhan & nur fatimah mujahidah..

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    3 Replies
    1599 Views
    Last post 27 April, 2010, 01:29:33 PM
    by NajkuN
    16 Replies
    2130 Views
    Last post 12 May, 2010, 06:50:49 PM
    by Eyda Aam
    2 Replies
    464 Views
    Last post 05 April, 2014, 12:09:02 PM
    by ansarul_haqq