Salam kepada Para Remaja

*

Author Topic: Salam kepada Para Remaja  (Read 11258 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

kasihiro

  • *
  • Posts: 567
  • Beliau selalu ingat kita...kita lupa padanya..:(
    • View Profile
Reply #80 24 March, 2011, 12:09:17 PM
  • Publish
  •  :)

    ermm

    rasa-rasanya kita ni(golongan dewasa) dah menyibuk dalam post ""Salam kepada para remaja""..

    kesian la kat mereka2 ni...kita pulak dok menyibuk,,,dah dehh..


    pergi buat  forum ""Salam kepada para belia!! ""

    wasalam

    lislam

    • *
    • Posts: 881
      • View Profile
    Reply #81 24 March, 2011, 04:39:53 PM
  • Publish
  • :)

    ermm

    rasa-rasanya kita ni(golongan dewasa) dah menyibuk dalam post ""Salam kepada para remaja""..

    kesian la kat mereka2 ni...kita pulak dok menyibuk,,,dah dehh..


    pergi buat  forum ""Salam kepada para belia!! ""

    wasalam
    maksud nya?aduiii tak paham ni

    lislam

    • *
    • Posts: 881
      • View Profile
    Reply #82 24 March, 2011, 04:42:47 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum..

    InsyaAllah,tapi mungkin tak mengundi kot..
    Adik lislam mengundi ke nanti?
    akak jangan akak.....undi lah....ana insyaallah undi....kalau ade umur yang panjang
    tak mengundi tak payah duduk malaysia..gi ler pindah
    mana mana negara  ...yang tak ada pilihanraya...ada ke?



    ada masalah apa kalau tak mengundi?
    jadi isu pulak...huh
    maafkan saya patut nya perkara ni tak jadi isu tapi duk kecoh2 pulak.sape ni wat kecoh.....ermmm(tak ngaku)kui3x

    imanhilmi

    • *
    • Posts: 489
    • LA DIINA LIMAN LA AQLA LAH
      • View Profile
    Reply #83 24 March, 2011, 06:01:07 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum..

    InsyaAllah,tapi mungkin tak mengundi kot..
    Adik lislam mengundi ke nanti?
    akak jangan akak.....undi lah....ana insyaallah undi....kalau ade umur yang panjang
    tak mengundi tak payah duduk malaysia..gi ler pindah
    mana mana negara  ...yang tak ada pilihanraya...ada ke?



    ada masalah apa kalau tak mengundi?
    jadi isu pulak...huh
    maafkan saya patut nya perkara ni tak jadi isu tapi duk kecoh2 pulak.sape ni wat kecoh.....ermmm(tak ngaku)kui3x
    niat nak bergurau je..pasal lak nak jadi isu....ngeh ngee nga ngo..kui3
    aku tak takut nerakaNYA..aku tak cari syurgaNYA..yang ku rindu adalah cintaNYA

    Iffah Rezali

    • *
    • Posts: 214
    • Kini kusudah 16. =']
      • View Profile
    Reply #84 03 December, 2011, 09:08:57 PM
  • Publish
  •  :)
    Ana  13 tahun ( 2011 ) , 14 tahun ( 2012 ) .. Ana cuba meluangkan masa , jika Allah izinkan ana berbuat demikian .. insya-Allah.
    Fa'tabiru!

    ainnuzzakirah

    • *
    • Posts: 17
    • kita adalah muslim yang HEBAT!
      • View Profile
    Reply #85 05 December, 2011, 08:13:14 AM
  • Publish
  • :)
    Ana  13 tahun ( 2011 ) , 14 tahun ( 2012 ) .. Ana cuba meluangkan masa , jika Allah izinkan ana berbuat demikian .. insya-Allah.

     :syukur:
    kitainsanbiasa

    ainnuzzakirah

    • *
    • Posts: 17
    • kita adalah muslim yang HEBAT!
      • View Profile
    Reply #86 14 December, 2011, 08:02:43 AM
  • Publish
  •  :ws: dan  :)..

    alhamdulillah,, dapat jugak juga tempat nih.. harap seni0r2 bolehla beri tunjuk ajar kat kitorang yg baru ni.. suka jugak ada orang nak kongsi ilmu dgn kita. Insya-Allah, para remaja di sini memerlukan bimbingan serta understanding kalian sumer.. ~.^

    Ummu naina

    • *
    • Posts: 8
      • View Profile
    Reply #87 23 December, 2011, 12:22:06 PM
  • Publish
  •  :)betul tu..ana pun remaja 16 tahun..ana perlu bimbingan

    Saya Hamba

    • *
    • Posts: 1368
      • View Profile
    Reply #88 23 December, 2011, 12:37:38 PM
  • Publish
  • Sejahtera hendak-NYA ke atas kalian .....

    Pernah seorang remaja teringin nak bercouple ..... selalu berangan2 sebab dia nampak macam seronok je org lain bercinta dan dia terasa sunyi je ketika tu .... sedangkan kita terlupa syaitan takkan lalai menghasut cucu2 Adam nie.

    so tiba2 remaja tu pun dapat berkawan dengan seorang yg dia sangka kawan ...... tahu apa jadi lepas tu

    rupa2 makin sunyi hidup ..... nak kena  hubung2 selalu .... meronta2 jiwa rasa nak jumpaa je selalu ... adoii lagi sunyi ke ..... mulalah amanah jadi kucar kacir .... siibubapa pulak memang tak benarkan bercouple2 nie .... sebab dikhuatiri menganggu pelajaran ... rupa2 memang betul .... teringat pulak pada si dia .... dulu duit cukup .... nie sampai makan tak cukup sebab dok kena top-up .... tidur makin tak lena sebab dok cakap dan balas2 sms ..... so mandi pun rasa tak basah sebab badan tak sihat ....

    bahagia cuma timbul bila dapat dengar suara si dia ....... sebelum tu pelajaran boleh ditumpukan jugak .... lepas bercouple.... meronta2 jiwa .... maaf .... memang syaitan tak lalai ..... patutlah Nabi SAW pesan kalau ada lelaki dan perempuan ditempat yg sunyi tu peneman no 3 adalah syaitan ....

    bersambung ........

    Mei

    • *
    • Posts: 1058
      • View Profile
    Reply #89 23 December, 2011, 12:43:49 PM
  • Publish
  • ada sambungan pulak?

    betul tu Tn SH...

    Ada kes bila dah bercinta kena buang semua yang ada disekeliling nya..Dunia cinta antara AKU dan DIA....mak bapak dah tak peduli..adik beradik dah tak mesra..kawan2 pula dah semakin jauh....kena pula dapat BF yang kaki kontrol...haa.. hidup lah didunia diantara AKU dan DIA.


    Bila dah ditinggalkan baru menyesal..kembali mencari orang2 yang dah ditinggalkan tu.hmm..?

    qalamsuci

    • *
    • Posts: 91
      • View Profile
    Reply #90 23 December, 2011, 04:32:42 PM
  • Publish
  • Mengapalah remaja selalu dikaitakan dengan cinta..macam lah cinta tu
    yang bakal merosakkan dan akan menjahanamkan hidup remaja semata mata..
    sedangkan kat luar sana banyak lagi anasir/jemaah/manusia/syaitan/dan banyak
    lagi yang sedang dan masih menanti/mencari peluang untuk menghancurkan
    golongan remaja..

    Apa sangat yang dirisaukan tentang cinta???..Cinta kalau di aplikasikan dengan cara yang
    betul..akan berjalan seiring dengan kejayaan hidup ...

    (beberapa hari lagi ulangtahun saya yang ke 19..saya ni remaja ke dah dewasa??)
    selagi qalamku belum terhenti menyampaikan  KALAMMU..aku tahu ENGKAU masih mengasihiku[/size]

    wan wy

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #91 23 December, 2011, 06:03:47 PM
  • Publish
  • assalamualaikum semua...di harapkan pelbagai maklumat dapat di kongsikan bersama.....jika ada nasihat,pandangan,kata-kata semangat dan maklumat-maklumat berguna..di harapkan dapat kirimkan kepada saya...

    aminrais15

    • *
    • Posts: 1
      • View Profile
    Reply #92 25 December, 2011, 02:05:38 AM
  • Publish
  • :)salam ,semua.....saya bru 13 ta0n leh join?..  :)

    SanSan87

    • *
    • Posts: 7
      • View Profile
    Reply #93 03 March, 2012, 03:02:23 PM
  • Publish
  • sayapun remaja XD..

    ane dari indonesia :D salam kenal untuk remaja dan orang orang di mari :D..

    ane ingin mencari teman di mari :D dan mencari serta berbagi ilmu :D..

    afiQoh

    • *
    • Posts: 773
    • bakal jenazah
      • View Profile
    Reply #94 18 December, 2012, 06:13:52 PM
  • Publish


  • usah melulu..
    jika tak tahu..
    pastikan dulu..
    ada hala tuju..

    ~remaja semuanya dia nak tahu~

    istilah remaja,dewasa,kanak2 orang tua..tidak dibenarkan semasa menulis thesis..:senyum:..prof ambe tegur..
    ~kurangkan bicara soal hati,pasti jiwa mu mati tapi banyakkan bicara dalam soal mati pasti hatimu sentiasa hidup~

    hijriah

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #95 06 January, 2013, 08:50:33 AM
  • Publish
  •  :)


    Alhamdulillah,dapat bertemu dengan Halaqah.net.Laman perkongsian ilmu.
    Sesuai untuk saya,remaja yang masih mencari-cari arah tuju dan memerlukan
    nasihat serta bimbingan.

    Salam ukhuwah.Semoga Allah merahmati kalian.
    Islam itu Persaudaraan

    afiQoh

    • *
    • Posts: 773
    • bakal jenazah
      • View Profile
    Reply #96 16 May, 2013, 12:19:12 PM
  • Publish
  • Sejahtera hendak-NYA ke atas kalian .....

    Pernah seorang remaja teringin nak bercouple ..... selalu berangan2 sebab dia nampak macam seronok je org lain bercinta dan dia terasa sunyi je ketika tu .... sedangkan kita terlupa syaitan takkan lalai menghasut cucu2 Adam nie.

    so tiba2 remaja tu pun dapat berkawan dengan seorang yg dia sangka kawan ...... tahu apa jadi lepas tu

    rupa2 makin sunyi hidup ..... nak kena  hubung2 selalu .... meronta2 jiwa rasa nak jumpaa je selalu ... adoii lagi sunyi ke ..... mulalah amanah jadi kucar kacir .... siibubapa pulak memang tak benarkan bercouple2 nie .... sebab dikhuatiri menganggu pelajaran ... rupa2 memang betul .... teringat pulak pada si dia .... dulu duit cukup .... nie sampai makan tak cukup sebab dok kena top-up .... tidur makin tak lena sebab dok cakap dan balas2 sms ..... so mandi pun rasa tak basah sebab badan tak sihat ....

    bahagia cuma timbul bila dapat dengar suara si dia ....... sebelum tu pelajaran boleh ditumpukan jugak .... lepas bercouple.... meronta2 jiwa .... maaf .... memang syaitan tak lalai ..... patutlah Nabi SAW pesan kalau ada lelaki dan perempuan ditempat yg sunyi tu peneman no 3 adalah syaitan ....

    bersambung ........


    :senyum: berSAMBUNG ada makna..jangan ditunggu jawapnya...


    afiQoh

    • *
    • Posts: 773
    • bakal jenazah
      • View Profile
    Reply #97 16 May, 2013, 12:25:43 PM
  • Publish
  • cerita seorang kawan..

    pengalaman pertama di pusat pemulihan akhlak..

    terlihat zahir mereka biasa saja..namun cerita mereka luar biasa..boleh jadikan iktibar,jangan diri memandang dengan pandangan yang buruk dengan kesalahan mereka,

    salah seorang penghuni berumur 11 tahun
    sebab masuk kerana mencuri tin sardin...

    p/s: no komen..:senyum: maaf setakat tu saja dapat kongsi..nanti pergilah buat lawatan ke tempat tu..jangan pinggirkan mereka...

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    6 Replies
    2323 Views
    Last post 03 November, 2009, 10:30:36 PM
    by Fadzil_harvard
    0 Replies
    2328 Views
    Last post 15 October, 2009, 05:54:53 PM
    by Qishashul
    5 Replies
    1197 Views
    Last post 14 October, 2012, 11:29:05 PM
    by afiQoh