Salam kepada Para Remaja

*

Author Topic: Salam kepada Para Remaja  (Read 11274 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

azrinkun

  • *
  • Posts: 1648
  • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
    • View Profile
Reply #40 16 December, 2009, 03:48:56 PM
  • Publish
  • 18 thn keatas dewasa
    Syahadah no.1 ..  Ikut Rasulullah saw..
    jalan islam itu tauhid. jalan mukmin itu syahadat

    Khadijah Abdul

    • *
    • Posts: 17
      • View Profile
    Reply #41 16 December, 2009, 04:33:55 PM
  • Publish
  • alamak!!!
    dh dewasa upenye.. he3
    br 20 thn.. tp x sdar pun ms blalu..

    cikanaISLAM

    • *
    • Posts: 171
    • Salam ta'aruf
      • View Profile
    Reply #42 16 December, 2009, 06:08:40 PM
  • Publish
  •  :)

    saya masih baru di sini
    harap diberi tunjuk ajar
     senyum*

    zeera03

    • *
    • Posts: 5
      • View Profile
    Reply #43 29 January, 2010, 12:38:46 PM
  • Publish
  • Saya kadang - kadang terfikir sepanjang hidup saya ini kejayaan apa yang saya lalui.KIta tidak akan sedar hidup penuh dengan kesyukuran.Saya sendiri merasai kekuasaan Allah S.W.T. Hidup ini suatu nikmat.Tidak malukah kalau anak - anak kita nanti di masa hadapan memperlekeh diri kita sekarang yang penuh dengan dosa - dosa.Saya begitu terasa begitu berdosa kepada Allah S.W.T. kerana saya dapat merasakan kasih sayang yang paling besar kepada diri saya adalah tuhan pencipta alam,Allah S.W.T.Saya rasa begitu kesal jika saya melakukan dosa seperti saya khianati orang yang paling saya sayangi.ALLAH S.W.T. TELAH MENCIPTAKAN SESUATU YANG SANGAT MENARIK PADA MASA HADAPAN KEPADA ORANG YANG BERIMAN SEHINGGA MANUSIA TERNANTI - NANTIKANNYA.JANGAN BERSEDIH JIKA KEHILANGAN SESUATU YANG PENTING TETAPI SEBENARNYA ALLAH S.W.T. MEMBERI KTA PELANGI YANG INDAH.HANYA HATI YANG SUCI CINTAKAN ALLAH S.W.T. SAHAJA DAPAT MELIHAT PELANGI YANG INDAH ITU.JANGAN TERUS BERBUAT DOSA SEMENTARA MASIH HIDUP.SEBENARNYA,KEMATIAN ITU SATU SAAT SAHAJA DARIPADA KITA.

    lias_123

    • *
    • Posts: 100
      • View Profile
    Reply #44 02 February, 2010, 04:03:47 AM
  • Publish
  • salam
    tq coz ad bord ni
    ana 2o thn...remaja lg ni..
    boleh bkngsi mklumat dalam halaqah ni kan
    SEMOGA ISLAM KITE TERUS BERKEMBANG BAk BUNGA YANG MEKAR

    muhammad naim

    • *
    • Posts: 288
      • View Profile
    Reply #45 29 April, 2010, 11:28:36 AM
  • Publish
  • Remaja pemimpin masa akan datang~
    berjuang atas nama Islam

    studentlife

    • *
    • Posts: 69
    • Salam ukhuwah XD
      • View Profile
    Reply #46 04 June, 2010, 01:29:31 PM
  • Publish
  • remaja.. ingatla mse depan mu.. remaja dikaitkn dgn mereka yg blm mengerti dunia.. msh baru. ingin mencuba sesuatu yg baru.. malah remaja ske membuat msalah.. tgok dlm dada2 akhbar.. byk gejala sosial dlm kalangan remaja mse kini.. ape puncanya?? adekah krn ibu bapa?? keluarga?? rakan sebaya?? :jaz: perhatian*

    cikanaISLAM

    • *
    • Posts: 171
    • Salam ta'aruf
      • View Profile
    Reply #47 04 June, 2010, 05:58:05 PM
  • Publish
  • mungkin berpunca daripada ibu bapa.. sekiranya ibu bapa sendiri menunjukkan sifat negatif kepada anak2..tentulah anak2 akan mengikutnya. Tapi bagi saya, sebenarnya mostly berpunca daripada rakan sebaya.. daripada pemerhatian saya, saya lihat kawan2 saya kebanyakan mereka yang bergaul bebas disebabkan pengaruh rakan2 mereka sendiri.. Mungkin mereka sudah tersilap memilih kawan yang tidak sepatutnya menjadi kawan..

    EZAT90

    • *
    • Posts: 7
      • View Profile
    Reply #48 04 June, 2010, 07:26:38 PM
  • Publish
  • Apabila Lahirnya sorg anak adam itu,, diibaratkan seperti kain putih bersih fitrah, dan terpulang pada IBUBAPA nya lah yg nk mencorakkan kain yg putih itu,.. samaada mahu meyahudikan, menasranikan, atau memajusikan...

    muhammad naim

    • *
    • Posts: 288
      • View Profile
    Reply #49 22 June, 2010, 08:08:42 PM
  • Publish
  • Remaja pemangkin ummah!

    mentaripagi90

    • *
    • Posts: 189
    • senyumlah sokmo
      • View Profile
    Reply #50 22 June, 2010, 08:28:20 PM
  • Publish
  •  berisalam“saudara dan saudari...Dulu,semalam dan hari ini,kau melihat generasi demi generasi menghancurkan kehidupan mereka dengan mengingkari Allah...Lalu kau tunduk kesedihan dan kebuntuan...kau benar-benar kebingungan dan bertanya:Apakah yang harus aku lakukan untuk menebus kelelahan umat ini???Jawabku: Bukankah kau adalah Da’ie dan mujahid??? Katamu lagi: Tapi langkahku terlalu lambat...Jawabku:Kau lambat kerana kau sendiri sibuk dengan urusan dunia...Mengejar impianmu dan lupa akan kebangkitan..Pada hari itu amalanmu terbentang,tubuhmu tebuka...Apakah ada bekalan mu disana???

    “Dimana sahaja ‘dia’ berada,pasti Islam kan agung semula.bila sahaja ‘dia’ memimpin alam maya,tersenyumlah malaikat dengan bangga.untuk apa sahaja tujuan ‘dia’ melangkahkan kakinya,nurnya sentiasa menerangi insan di sekelilingnya.semoga dikaulah ‘dia’,yang menjadi kebanggaan agama….”

    “andai diumpamakan Islam seprti sebuah bangunan usang yang hampir roboh ,maka aku akan berjalan ke seluruh pelusuk dunia bagi mencari jiwa-jiwa muda,aku tidak ingin mengutip dengan ramainya bilangan mereka,tapi aku ingankan hati-hati yang ikhlas untuk membantuku & bersama membina kembali bangunan usang itu menjadi sebuah banginan yang tersergam indah…Imam As-Syahid Hassan Al-Banna..”

        wahai remaja gernerasi ulul al-bab, sebagai khalifah pemimpin ummah,bangkitlah dari tempat tidur mu...sekarang bukan masanya untuk lena  dengan ulitan duniawi,bermanja dengan nafsu syahwat...ingat,kehidupan sebenarmu adalah akhirat kelak....bangunlah wahai khalifah mujahed akhbar,dunia amat memerlukan mu...agama dahagakan perjuangan mu...bangkitlah menentang musuh ALLAH,iaitu musuhmu yang terang lagi nyata...berjihadlah kamu di jalan ALLAH ... biarkan nafsumu sentiasa terseksa,biar cinta dunia tercalar,...tapi jangan terjual maruah diri...dan jangan tergadai kesucian ISLAM...
                  ALLAHUAKHBAR...ALLAHUAKHBAR...
    ~"semoga hati kita sinarannya bak sinaran mentari di pagi hari,menyuluh dan menerangi alam,tidak pula ia panas lagi memanaskan tapi ianya menenangkan lagi mententeramkan jiwa...  "~

    althoful nisa

    • *
    • Posts: 33
      • View Profile
    Reply #51 04 August, 2010, 05:08:24 PM
  • Publish
  • assalamualaikum..

    azrinkun

    • *
    • Posts: 1648
    • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
      • View Profile
    Reply #52 22 August, 2010, 04:24:28 PM
  • Publish
  • erk.tutup telinge

    nazirul razali

    • *
    • Posts: 875
    • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
      • View Profile
    Reply #53 23 August, 2010, 04:01:26 AM
  • Publish
  • TIDAK............!!! tahun depan kene mengundi............ uhuhhuuu..........
    <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<
                         <')))))<

    imanhilmi

    • *
    • Posts: 489
    • LA DIINA LIMAN LA AQLA LAH
      • View Profile
    Reply #54 23 March, 2011, 02:49:42 PM
  • Publish
  • Remaja !!!! apa yang seronoknya jadi remaja???
    hidup tetap sama....everything is undercontrol....control by yourself....
    Islam tetap diperjuangkan...akidah perlu stabil..istiqomah..berterusan..
    remaja bukan masa untuk enjoy ..remaja..masa cari ilmu....
    aku tak takut nerakaNYA..aku tak cari syurgaNYA..yang ku rindu adalah cintaNYA

    hada_islamic

    • *
    • Posts: 1204
    • ~cintailah DIA yang mencintai kita~
      • View Profile
    Reply #55 23 March, 2011, 03:00:45 PM
  • Publish
  • Remaja !!!! apa yang seronoknya jadi remaja???
    hidup tetap sama....everything is undercontrol....control by yourself....
    Islam tetap diperjuangkan...akidah perlu stabil..istiqomah..berterusan..
    remaja bukan masa untuk enjoy ..remaja..masa cari ilmu....


    remaja: satu fasa sebelum dewasa..kalau tak jadi remaja camna nak dewasa dan tua? (merepek) okaja*
    mencari redha ALLAH...jadilah insan berguna kepada orang lain

    beruang

    • *
    • Posts: 1352
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Reply #56 23 March, 2011, 03:09:39 PM
  • Publish
  • 18 thn keatas dewasa

    tua stahun da... he.he.. kadang tu remaja tak kena marah bila buat silap, masih blajar....

    imanhilmi

    • *
    • Posts: 489
    • LA DIINA LIMAN LA AQLA LAH
      • View Profile
    Reply #57 23 March, 2011, 03:25:48 PM
  • Publish
  • 18 thn keatas dewasa

    tua stahun da... he.he.. kadang tu remaja tak kena marah bila buat silap, masih blajar....
    21 tahun baru dewasa da..bagi lah masa panjang sikit...

    kasihiro

    • *
    • Posts: 567
    • Beliau selalu ingat kita...kita lupa padanya..:(
      • View Profile
    Reply #58 23 March, 2011, 04:15:54 PM
  • Publish
  • TIDAK............!!! tahun depan kene mengundi............ uhuhhuuu..........


    yeahh!! suka3 >__<

    lislam

    • *
    • Posts: 882
      • View Profile
    Reply #59 23 March, 2011, 05:01:54 PM
  • Publish
  • Remaja !!!! apa yang seronoknya jadi remaja???
    hidup tetap sama....everything is undercontrol....control by yourself....
    Islam tetap diperjuangkan...akidah perlu stabil..istiqomah..berterusan..
    remaja bukan masa untuk enjoy ..remaja..masa cari ilmu....

    wah iman.....copy paste kat mane ayat ni?

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    6 Replies
    2324 Views
    Last post 03 November, 2009, 10:30:36 PM
    by Fadzil_harvard
    0 Replies
    2335 Views
    Last post 15 October, 2009, 05:54:53 PM
    by Qishashul
    5 Replies
    1201 Views
    Last post 14 October, 2012, 11:29:05 PM
    by afiQoh