Salam kepada Para Remaja

Author Topic: Salam kepada Para Remaja  (Read 18879 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #20 07 November, 2009, 12:40:04 PM
alhamdulillah dapat jumpa laman ini...
ana pon masih remaja..
19..remaja la kan..
:senyum:..
memang bersyukur sebab ditemukan di sini..
melepak di sini dapat jugak ilmu dan sahabat2 yang baik2..
alhamdulillah

ana pun 19 gak..
tp x cukup ag sbenarnya...
heheehe

Reply #21 07 November, 2009, 12:58:26 PM
ana 20..remaja dak..:senyum:..laman yg brkongsi ilmu2 yg brmanfaat..=)

Reply #22 07 November, 2009, 01:40:06 PM
jangan disia-siakan usia remaja seperti kita-kita ini untuk perkara yang tidak berfaedah..
sesungguhnya manusia itu dalam kerugian..
maka gunakanlah masa remaja ini untuk mengabdikan diri padaNya..
semoga kita tidak terpedaya dengan tipu daya syaitan laknatullah..
semoga kita kuat dalam berjihad melawan nafsu kita..
Allahuakbar!!!

fear Allah

  • *
  • Beramal kerana Allah
    • View Profile
Reply #23 07 November, 2009, 01:44:50 PM
 :)
lagu buat remaja2 yg dikasihi

REMAJA-UNIC

Remaja
Ingatlah masa depan mu
Janganlah kau terleka
Di usia remaja

Kenanglah
Jasa ibu dan ayah mu
Susah payah mereka
Membesarkan kita

C/O :
Gunakanlah masa yang ada
Dengan sebaiknya
Kuatkanlah tekad di hati
Memajukan diri
Tiada kejayaan yang datang
Tanpa usaha yang gigih
Bersusah-susahlah dahulu
Bersenang kemudian
Jadilah warga yang berguna
Pada keluarga, masyarakat jua negara

Waspada
Jangan mudah terpedaya
Oleh hasutan dunia
Yang bisa merosakkan hidupmu

Reply #24 15 November, 2009, 02:08:40 AM
salam..
tajuk yang menarik ni umi..
mOga kita dapat ramai perintis dikalangan syabab n akhawat..
insyaallah bakal2 ustaz n ustazah..
amin2..terus perjuangkan ISLAM demi masa depan ummah..
~..I was married to the Dunya but we have divorced. I am now engage to Akhirat, but my desire to marry Jannah remains..~

Reply #25 15 November, 2009, 03:25:05 AM
usia belasan tahun adalah waktu hormon melonjak2 naek..ketika ini nafsu akan cuba mengemudi hidupmu berbanding aqalmu..sama-samalah kita menjaga diri..semoga Allah sentiasa menjaga serta melindungi hati2 kita..amin..
"keyakinanku..kepercayaanku..keikhlasanku..dan cintaku hanya milik Allah..peliharalah daku agar sentiasa menjadi hamba yang solehah.."

najwa_hamali

  • *
  • ~BIDADARI SYURGA IMPIAN DI HATI~
    • View Profile
Reply #26 25 November, 2009, 12:20:45 AM
 :) Betul di usia remaja ni nafsu melonjak-lonjak untuk berfoya-foya. Namun  :syukur: Allah sasarkan hati kita untuk berada di Halaqah.
YA ALLAH..........jadikanlah aku seorang muslimah...mukminah...mujahidah..dan seorang anak,isteri & ibu yg solehah....jadikanlah aku salah satu bidadari di syurga nanti......

Habiburrahman

  • *
  • Boleh Blah
    • View Profile
Reply #27 25 November, 2009, 01:47:16 AM
Wahai remaja sekalian, aku sedih melihat akan dikau..dikala kau memerlukan bimbingan dari org dewasa, namun mereka lebih suka bercerita pasal wahabi dan syafi`e...maka, pandai2lah kalian menjaga diri...Ingatlah pesan pakhabib ini, Kejarlah akhirat, tetapi jangan lupa akan habuanmu didunia. Bangunkan satu dimensi hijrah yang baru. Tiada pertelagahan seperti zaman kami. Zaman yang sibuk dengan wahabi dan syafi`e. Lantas dengan itu, maka gembiralah yahudi dan nasrani tatkala zaman yang tidak selesai2 dengan wahabi dan syafie. Ingat remaja sekalian!
Tgh cari butang DELETE AKAUN

Reply #28 15 December, 2009, 04:03:30 PM
Ane masih remaja..
Umur ane masih 16 tahun

Reply #29 15 December, 2009, 04:23:22 PM
salam buat remaja harapan ummah, kalian adalah harapan ummah untuk mewarnai dunia islam hari esok..kami yakin, pasti ada di kalangan kalian yang mampu menggegar , menggoncang dunia, dengan iman, akhlak dan wawasan dunia Islam.Ayuh! bangkitlah remaja harapan Islam..kembalikan kegemilangan Islam
Mrs. Ikan Pari

najwa_hamali

  • *
  • ~BIDADARI SYURGA IMPIAN DI HATI~
    • View Profile
Reply #30 15 December, 2009, 07:04:55 PM
 :)  :syukur: Ramai remaja2 Islam kita dah berada di Halaqah..Mohon di sebarkan web nih kepada Remaja2 yang lain... :jaz:

ain

  • *
  • mahu mnjadi insan biasa yg LUAR BIASA!
    • View Profile
Reply #31 15 December, 2009, 10:05:57 PM
ain 16 tahun.PMR tahun ini
untuk membangkitkan generasi kegemilangan Islam akan datang,
tenaga pemuda2 inilah yang harusnya dikerah
sebaik-baiknya isilah masa remaja ini dengan didikan Islam yang sempurna
semoga Allah sentiasa memelihara remaja2 Islam
dari terus ternoda dengan gelombang kejahilan
 :aamiin:
"Sesiapa yang mahukan kebaikan dan Islah,kegemilangan dan izzah tanpa jihad dan pengorbanan,dia adalah orang yang bermimpi dan berkhayal!"

Reply #32 16 December, 2009, 12:02:57 AM
salam.ana senior remaja...maafkan saya.. ana dah 18 dah.. sikit masa lagi nak masuk alam dewasa dah..tapi tiba2 terfikir..ana 18tahun,..tapi apa ana buat untuk agaman ana?salahuddin alayubi.. sultan muhammad al fateh..20an dah dapat kembangkan islam.. tapi ana.. hm.. Ya Allah,berikan aku kekuatan Ya Allah ,berikan aku ilmu agar aku bisa membawa agama Mu..amin..

najwa_hamali

  • *
  • ~BIDADARI SYURGA IMPIAN DI HATI~
    • View Profile
Reply #33 16 December, 2009, 12:19:29 AM
salam.ana senior remaja...maafkan saya.. ana dah 18 dah.. sikit masa lagi nak masuk alam dewasa dah..tapi tiba2 terfikir..ana 18tahun,..tapi apa ana buat untuk agaman ana?salahuddin alayubi.. sultan muhammad al fateh..20an dah dapat kembangkan islam.. tapi ana.. hm.. Ya Allah,berikan aku kekuatan Ya Allah ,berikan aku ilmu agar aku bisa membawa agama Mu..amin..

Subhanallah..Inilah yang kita nak dari remaja kita. Berfikiran sebegini. Jangan hanya berseronok di usia muda.

Reply #34 16 December, 2009, 02:23:38 AM
salam.. sbnrnya rmaja ni drp umur brapa hngga umur brapa?
قل الحق ولو كان مرا

http://luqmankhairi.blogspot.com/

Reply #35 16 December, 2009, 02:57:15 AM
salam.ana senior remaja...maafkan saya.. ana dah 18 dah.. sikit masa lagi nak masuk alam dewasa dah..tapi tiba2 terfikir..ana 18tahun,..tapi apa ana buat untuk agaman ana?salahuddin alayubi.. sultan muhammad al fateh..20an dah dapat kembangkan islam.. tapi ana.. hm.. Ya Allah,berikan aku kekuatan Ya Allah ,berikan aku ilmu agar aku bisa membawa agama Mu..amin..

Subhanallah..Inilah yang kita nak dari remaja kita. Berfikiran sebegini. Jangan hanya berseronok di usia muda.

AllahuAkbar!!!

Reply #36 16 December, 2009, 10:06:12 AM
salam.. sbnrnya rmaja ni drp umur brapa hngga umur brapa?

mmm..
ntahla, tapi kalo terasa diri tue masih muda n remaja..
xpela..

sya athirah.. umo 16 thn..
thn dpn SPM !!!
mudah2an sya dpt bantu kembgkan islam n jd pendakwah yg berjaya ..
 :aamiin: ...

Reply #37 16 December, 2009, 11:11:09 AM
Ssalam..pasal kita remaja kan..ana teringin nak tanya halaqian..apa target hidup dorang untuk sebelum 30 tahun..pencapaian yang dorang nak.. plan yang dorang buat.. mungkin kita dapat kongsi bersama2 dan jadi rujukan..ana masih berfikir apa ana nak buat.. tapi ketandusan idea..mungkin disini kita sama2 dapat kongsi idea..buat rujukan bersama...yang baik kita ambil,yang buruk kita baiki.. maafkan saya...rasanya tak best la hidup tampa target.. mungkin orang kata,nak target2..ntah2 wsok dah mati..tu cerita lain.. ajal tu semua,urusan kita dengan Allah, mana tahu Allah izinkan kita hidup lama..x kan kita nak lalui hidup macam tu je ep.. ruginyer... :)

minaina

  • *
  • setiap yg berlaku pasti ade hikmahnya
    • View Profile
Reply #38 16 December, 2009, 11:43:51 AM
whoa..ramai btl remaja kat haliqian ni ek..
moga jadi remaja yg berilmu dan beramal dgn apa yg ade..
setengah org ade ilmi tp x diamalnye..
bukan mudah memiliki apa yang diingin dalam hidup..
selagi ia masih berada dalam genggaman,hargai dan sayangilah ia dengan seikhlasnya..
kerana penyesalan sudah tdk berarti ketika kita kehilangannya..

Reply #39 16 December, 2009, 11:53:02 AM
whoa..ramai btl remaja kat haliqian ni ek..
moga jadi remaja yg berilmu dan beramal dgn apa yg ade..
setengah org ade ilmi tp x diamalnye..
orang2 macam tu..bagi saya..agak rugi la..tapi sama2 la kita berdoa kat dorang.. moga dapat kembali..amin.. tapi,lagi kesian bagi remaja yang x da ilmu untuk beramal.. ape tindakan kita?kalau duduk sbp,mrsm.. x terasa sangat semua tu..tapi cube pergi sekolah biasa..
ada 1 kes cg ana cerita dulu..budak tu x tahu pun hubungan lelaki perempuan tu boleh menyebabkan dia pregnant.. betapa ilmu dia.. tapi.. dia bersekolah..ha.. kenapa jadi macam tu?
budak kelas depan lak.. confirm.. dalam ramai.pling best pun sorang dua je yang campur dengan budak kelas belakang yang level akedemik dorang banyak  E daripada A.. islam tu..tu yang syang tu..yang budak kelas depan ni, bukan nak tarik kawan pergi surau..lagi di bawa kawan ke tempat x elok adalah..kadang2 alih2 dorang pulak mengikut budak tu..tapi bila dekati..
hati2 mereka ni hajat pada kebaikan..
bila kita jumpa di.kalau dgn kawan2 dia..bodoh2 selumber mumber je dorang cakap...tapi dengan kita..kita salam..kita peluk dorang..
dorang ikut rentak...kita kena bawa dorang ni.. ajak dorang.. tapi... macam mane ye?
apepun kita kena ingat.. kita boleh menyeru..tapi kita bukan penghukum...
nasihat untuk diri sendiri sebenarnya ni..kadang2 kita cepat give up..
2 kali nasihat,dorang wat derk je..
kita pun lantak dorang la..bukan kita ..saya..he3

padahal Nabi saw dulu..dengan pak cik dia..sampai ke nak mati pun dia masih x putus asa pujuk pak cik dia..
moga aku x ulangi kesalahan yang sama lagi..agar aku x menyesal untuk kali ke 2..hmmm

divider3
halaqahforum4