Bila aku jatuh cinta

Author Topic: Bila aku jatuh cinta  (Read 3414 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

kembara_ilmu

  • *
  • Posts: 12
  • "dakwah berkualiti ukhuwah terjalin"
    • View Profile
09 June, 2009, 11:56:21 AM
  • Publish Di FB
  • Bila Aku Jatuh Cinta

    Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
    cintakanlah aku pada seseorang yang
    melabuhkan cintanya pada-Mu,
    agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

    Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
    jagalah cintaku padanya agar tidak
    melebihi cintaku pada-Mu

    Ya Allah, jika aku jatuh hati,
    izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
    yang hatinya tertaut pada-Mu,
    agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.

    Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
    jagalah hatiku padanya agar tidak
    berpaling pada hati-Mu.

    Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
    rindukanlah aku pada seseorang yang
    merindui syahid di jalan-Mu.

    Ya Allah, jika aku rindu,
    jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
    merindukan syurga-Mu.

    Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
    janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
    di sepertiga malam terakhirmu.

    Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
    jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
    menyeru manusia kepada-Mu.

    Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
    jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

    Ya Allah Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
    pada-Mu, telah berjumpa pada taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah
    pada-MU, telah berpadu dalam membela syariat-Mu. Kukuhkanlah Ya Allah
    ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah
    hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada
    kami dengna limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
    jalan-Mu.


    eja

    • *
    • Posts: 114
    • asalamulaikum..khaifahalukum?salam ukhwah..
      • View Profile
    Jawab #1 09 June, 2009, 12:13:08 PM
  • Publish Di FB
  • mcm biasa tgk je ayt ni..:senyum: setiap insan memang mendambarkan cinta sebegini..
    wanita bkn dcipta dr kepala utk disanjungi bkn juga dicpta dr tapak kaki utk dijdkn alas,tp wanita dicipta dr tulang rusuk sblh kiri lelaki utk dilindungi..fikir2 kan lah..

    http://eja-hasnizaeja.blogspot.com

    Jawab #2 09 June, 2009, 01:14:15 PM
  • Publish Di FB
  • Semoga kita akan menemui cinta yang diredhai ALLAH wahai saudari kembara_ilmu....

    ikhlas daripada ukhtimu: khaulah al-adawiyah@nur zulaikha

    hairilnua

    • *
    • Posts: 1058
    • Allahuakbar....!!
      • View Profile
    Jawab #3 09 June, 2009, 02:17:34 PM
  • Publish Di FB
  • Semoga kita akan menemui cinta yang diredhai ALLAH wahai saudari kembara_ilmu....

    ikhlas daripada ukhtimu: khaulah al-adawiyah@nur zulaikha

    untuk ana xde ke,,, huhuhuhu...
    Aku insan yg agak selambe..
    X pndai jaga hati orang..
    Suke cari pasal..

    Jangan call @ sms :  0193587327(hehehhe)
    http://hairilnua.blogspot.com
    Ada Brani?

    naaz93

    • *
    • Posts: 209
    • ..::ISLAM ITU INDAH::..
      • View Profile
    Jawab #4 09 June, 2009, 03:08:33 PM
  • Publish Di FB
  • setiap insan dambakan cinta luhur..
    namun tak berpaling dari cinta Allah..
    ..::Langkah Hari Ini Menentukan Destinasi Hari Esok::..

    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 516
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Jawab #5 09 June, 2009, 03:23:07 PM
  • Publish Di FB
  • Assalamua'laikum....wbt

    Assalamua'laikum wbt...

    buat hairilnua...

    semoga cinta sejati daripada muslimah sejati menjadi pendamping hidupmu akan dirimu temui...
    cintanya kepadamu berdasarkan ketaqwaannya dan keimanannya kepada ALLAH...
    dia mencintaimu seperti berada dekat dengan tulang rusukmu...
    apabila dirimu ditimpa kesusahan,kesakitan dan sebagainya dia akan merasai apa yang kamu rasai...
    semoga kau temuinya dan dia akan menjadi pasanganmu di syurga abadi....amiiin....
    cintai saudaramu mendekati sunah dan suruhan
    rasulmu dan ALLAH
    cintai rasulmu mendekati mu kepada ALLAH...
    cintai ALLAH mendekati kamu dengan keredhaanNYA...

    puteriayu

    • *
    • Posts: 9
      • View Profile
    Jawab #6 09 June, 2009, 05:36:59 PM
  • Publish Di FB
  • moga cintaku hanya pada ILAHI....
    AndAI Aku tErsUngkUr bAngUnkaN akU ya ALLAH...

    aladeni66

    • *
    • Posts: 6
      • View Profile
    Jawab #7 09 June, 2009, 06:28:37 PM
  • Publish Di FB
  • desir pasir di padang tandus
    segersang pemikiran hati
    terkisah ku di antara cinta yang rumit

    bila keyakinanku datang
    kasih bukan sekadar cinta
    pengorbanan cinta yang agung
    ku pertaruhkan

    maafkan bila ku tak sempurna
    cinta ini tak mungkin ku cegah
    ayat-ayat cinta bercerita
    cintaku padamu
    bila bahagia mulai menyentuh
    seakan ku bisa hidup lebih lama
    namun harus ku tinggalkan cinta
    ketika ku bersujud...

    ayat-ayat cinta-Rossa

    shazatul hajar

    • *
    • Posts: 1
      • View Profile
    Jawab #8 27 June, 2009, 12:56:03 PM
  • Publish Di FB
  •  :ws:

    tiada cinta sejati selain cinta padaNYA...

    naaz93

    • *
    • Posts: 209
    • ..::ISLAM ITU INDAH::..
      • View Profile
    Jawab #9 27 June, 2009, 11:25:22 PM
  • Publish Di FB
  •  :)

    cinta luhur,cinta abadi,cinta hakiki,cinta Illahi...

    imamah84

    • *
    • Posts: 485
    • sy rela dan sy redha biarpun mujahadah itu perit
      • View Profile
    Jawab #10 31 December, 2009, 07:18:01 PM
  • Publish Di FB
  • wahai Al-Khalik
    berikan aku seorang teman
    yang mampu menjagaku
    mengisi batinku yang hampa
    dan membawaku dalam pengukuhan kasihmu
    mengiringiku bermunajat kepadamu tanpa lelah

    bantulah aku untuk tetap sabar
    menanti hadirnya
    kerana jiwaku yang rapuh
    takkan sanggup tanpa redhaMu

    kini aku makin menyedari
    betapa bergantungnya aku kepadaMu
    alangkah nistanya jika aku masih kufur
    berlari meninggalkan panggilanMu


    ..indahnya dunia tuhan, Indah lagi syurgaNya akan datang..http://www.intelekniaga.com.my/amamah_rt

    badryl3

    • *
    • Posts: 299
      • View Profile
    Jawab #11 01 January, 2010, 10:13:38 AM
  • Publish Di FB
  • maaf mencelah, muslimah semua mempunya nickname yg cantik di mata dan sedap didengar.

    umairahshifa

    • *
    • Posts: 42
      • View Profile
    Jawab #12 01 January, 2010, 12:32:55 PM
  • Publish Di FB
  • Seseorang wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik...
    Dan seandainya kamu tidak mendapay yang seperti kamu inginkan, bukankah itu dugaan dari Allah..kiriman sayang Allah padamu..
    Jadi, beristikharahlah dalam setiap perkaramu..

    umairahshifa

    • *
    • Posts: 42
      • View Profile
    Jawab #13 01 January, 2010, 12:33:22 PM
  • Publish Di FB
  • Seseorang wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik...
    Dan seandainya kamu tidak mendapay yang seperti kamu inginkan, bukankah itu dugaan dari Allah..kiriman sayang Allah padamu..
    Jadi, beristikharahlah dalam setiap perkaramu..

    imamah84

    • *
    • Posts: 485
    • sy rela dan sy redha biarpun mujahadah itu perit
      • View Profile
    Jawab #14 01 January, 2010, 05:42:01 PM
  • Publish Di FB
  • maaf mencelah, muslimah semua mempunya nickname yg cantik di mata dan sedap didengar.

     :syukur:
    setiap nama adalah doa..
    sebab tu kita kena pilih nama yang punya maksud baik2
    mudah-mudahan doa diterima  :ins:
    menjadikan akhlak kita seindah nama
    secntik maksudnya
     :syukur:

     :jaz:

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    13 Replies
    3485 Views
    Last post 30 March, 2012, 02:14:54 PM
    by robhunhayati
    3 Replies
    1921 Views
    Last post 16 January, 2012, 11:10:47 AM
    by cokodok08
    62 Replies
    9294 Views
    Last post 29 January, 2013, 10:39:32 PM
    by puteribondaM