Bila aku jatuh cinta

Author Topic: Bila aku jatuh cinta  (Read 4342 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

kembara_ilmu

  • *
  • "dakwah berkualiti ukhuwah terjalin"
    • View Profile
09 June, 2009, 11:56:21 AM
Bila Aku Jatuh Cinta

Ya Allah, jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang
melabuhkan cintanya pada-Mu,
agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta,
jagalah cintaku padanya agar tidak
melebihi cintaku pada-Mu

Ya Allah, jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut pada-Mu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya agar tidak
berpaling pada hati-Mu.

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu.

Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu.

Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu.

Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu.

Ya Allah, jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.

Ya Allah Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta
pada-Mu, telah berjumpa pada taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah
pada-MU, telah berpadu dalam membela syariat-Mu. Kukuhkanlah Ya Allah
ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah
hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada
kami dengna limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di
jalan-Mu.


eja

  • *
  • asalamulaikum..khaifahalukum?salam ukhwah..
    • View Profile
Reply #1 09 June, 2009, 12:13:08 PM
mcm biasa tgk je ayt ni..:senyum: setiap insan memang mendambarkan cinta sebegini..
wanita bkn dcipta dr kepala utk disanjungi bkn juga dicpta dr tapak kaki utk dijdkn alas,tp wanita dicipta dr tulang rusuk sblh kiri lelaki utk dilindungi..fikir2 kan lah..

http://eja-hasnizaeja.blogspot.com

Reply #2 09 June, 2009, 01:14:15 PM
Semoga kita akan menemui cinta yang diredhai ALLAH wahai saudari kembara_ilmu....

ikhlas daripada ukhtimu: khaulah al-adawiyah@nur zulaikha

hairilnua

  • *
  • Allahuakbar....!!
    • View Profile
Reply #3 09 June, 2009, 02:17:34 PM
Semoga kita akan menemui cinta yang diredhai ALLAH wahai saudari kembara_ilmu....

ikhlas daripada ukhtimu: khaulah al-adawiyah@nur zulaikha

untuk ana xde ke,,, huhuhuhu...
Aku insan yg agak selambe..
X pndai jaga hati orang..
Suke cari pasal..

Jangan call @ sms :  0193587327(hehehhe)
http://hairilnua.blogspot.com
Ada Brani?

naaz93

  • *
  • ..::ISLAM ITU INDAH::..
    • View Profile
Reply #4 09 June, 2009, 03:08:33 PM
setiap insan dambakan cinta luhur..
namun tak berpaling dari cinta Allah..
..::Langkah Hari Ini Menentukan Destinasi Hari Esok::..

nur zulaikha

  • *
  • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
    • View Profile
Reply #5 09 June, 2009, 03:23:07 PM
Assalamua'laikum....wbt

Assalamua'laikum wbt...

buat hairilnua...

semoga cinta sejati daripada muslimah sejati menjadi pendamping hidupmu akan dirimu temui...
cintanya kepadamu berdasarkan ketaqwaannya dan keimanannya kepada ALLAH...
dia mencintaimu seperti berada dekat dengan tulang rusukmu...
apabila dirimu ditimpa kesusahan,kesakitan dan sebagainya dia akan merasai apa yang kamu rasai...
semoga kau temuinya dan dia akan menjadi pasanganmu di syurga abadi....amiiin....
cintai saudaramu mendekati sunah dan suruhan
rasulmu dan ALLAH
cintai rasulmu mendekati mu kepada ALLAH...
cintai ALLAH mendekati kamu dengan keredhaanNYA...

Reply #6 09 June, 2009, 05:36:59 PM
moga cintaku hanya pada ILAHI....
AndAI Aku tErsUngkUr bAngUnkaN akU ya ALLAH...

Reply #7 09 June, 2009, 06:28:37 PM
desir pasir di padang tandus
segersang pemikiran hati
terkisah ku di antara cinta yang rumit

bila keyakinanku datang
kasih bukan sekadar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan

maafkan bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah
ayat-ayat cinta bercerita
cintaku padamu
bila bahagia mulai menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus ku tinggalkan cinta
ketika ku bersujud...

ayat-ayat cinta-Rossa

Reply #8 27 June, 2009, 12:56:03 PM
 :ws:

tiada cinta sejati selain cinta padaNYA...

naaz93

  • *
  • ..::ISLAM ITU INDAH::..
    • View Profile
Reply #9 27 June, 2009, 11:25:22 PM
 :)

cinta luhur,cinta abadi,cinta hakiki,cinta Illahi...

imamah84

  • *
  • sy rela dan sy redha biarpun mujahadah itu perit
    • View Profile
Reply #10 31 December, 2009, 07:18:01 PM
wahai Al-Khalik
berikan aku seorang teman
yang mampu menjagaku
mengisi batinku yang hampa
dan membawaku dalam pengukuhan kasihmu
mengiringiku bermunajat kepadamu tanpa lelah

bantulah aku untuk tetap sabar
menanti hadirnya
kerana jiwaku yang rapuh
takkan sanggup tanpa redhaMu

kini aku makin menyedari
betapa bergantungnya aku kepadaMu
alangkah nistanya jika aku masih kufur
berlari meninggalkan panggilanMu


..indahnya dunia tuhan, Indah lagi syurgaNya akan datang..http://www.intelekniaga.com.my/amamah_rt

Reply #11 01 January, 2010, 10:13:38 AM
maaf mencelah, muslimah semua mempunya nickname yg cantik di mata dan sedap didengar.

Reply #12 01 January, 2010, 12:32:55 PM
Seseorang wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik...
Dan seandainya kamu tidak mendapay yang seperti kamu inginkan, bukankah itu dugaan dari Allah..kiriman sayang Allah padamu..
Jadi, beristikharahlah dalam setiap perkaramu..

Reply #13 01 January, 2010, 12:33:22 PM
Seseorang wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik...
Dan seandainya kamu tidak mendapay yang seperti kamu inginkan, bukankah itu dugaan dari Allah..kiriman sayang Allah padamu..
Jadi, beristikharahlah dalam setiap perkaramu..

imamah84

  • *
  • sy rela dan sy redha biarpun mujahadah itu perit
    • View Profile
Reply #14 01 January, 2010, 05:42:01 PM
maaf mencelah, muslimah semua mempunya nickname yg cantik di mata dan sedap didengar.

 :syukur:
setiap nama adalah doa..
sebab tu kita kena pilih nama yang punya maksud baik2
mudah-mudahan doa diterima  :ins:
menjadikan akhlak kita seindah nama
secntik maksudnya
 :syukur:

 :jaz:

divider3
halaqahforum4