JANJI ALLAH S.W.T,NEGARA ISRAEL AKAN MUSNAH

*

Author Topic: JANJI ALLAH S.W.T,NEGARA ISRAEL AKAN MUSNAH  (Read 10717 times)

0 Halaqian and 2 Guests are viewing this topic.

muaz

  • *
  • Posts: 90
  • "DoA SeOrAnG UlAmA"
    • View Profile
04 June, 2009, 10:42:03 AM
  • Publish




  • Sejarah membuktikan kaum yahudi merupakan kaum yang sentiasa ditindas dan ditekan.peristiwa2 yang berlaku sepanjang zaman semenjak zaman Nabi Allah Musa a.s sehinggalah zaman mereka berada di PALESTIN selepas itu sentiasa menyaksikan pembunuhan kaum yahudi beramai-ramai oleh musuh mereka.
    Menerusi peristiwa2 yang berlaku itu kita selaku oranh islam yakin bahawa kependudukan Israel secara haram di Negara palestin akan berakhir tidak lama lagi.Mereka akan dihalau keluar sepertimana nenenk moyang mereka dihalau dari Negara itu.Perkara ini telah dijanjikan olehh Allah menerusi ayat al-Quran contohnya dalam surah AL-A`RAF ayat 167 yang bermaksud;
    DAN (INGATLAH WAHAI MUHAMMAD)KETIKA TUHAN MU MEMBERITAHU:BAHAWA SESUNGGUHNYA IA AKAN MENGHANTARKAN KEPADA KAUM YAHUDI ITU (TERUS MENERUS)HINGGA HARI KIAMAT,KAUM-KAUM YANH AKAN MENIMPAKA MEREKA DGN AZAB SENGSARA YANG SEBURUK-BURUKNYA(DISEBABKAN KEJAHATAN DAN KEKUFURAN MEREKA)SESUNGGUHNYA TUHAN MU AMAT CEPAT AZAB SEKSA-NYA,DAN SESUNGGUHNYA DIA JUGA MAHA PENGAMPUN,LAGI MAHA MENGASIHANI



    MENGAPA YAHUDI DITINDAS?

    -SIKAP SOMBONG
    - TIDAK SETIA PADA PERJUANGAN

    Masyarakat kristian eropah menyedari sikap yang ditunjukkan itu.Golongan yahudi adalah golongan yang tidak pernah mengerti erti berterima kasih.walaupun hanya menumpang dinegeri orang perangai mereka stidak ubah sepertituan yang memeras dan menganiaya golongan peribumi di negara itu.kemahiran berniaga menjadikan golongan yahudi sombong dan tidak berperikemanusian.Contonya pendudukan mereka keatas palestin dengan bongkak walhal tanah yang mereka duduki adalah milik rakyat palestin.mereka membunuh swenang wenangmnya rakyat palestin

    sumber:
    http://buyehantizionis5.blogspot.com

    muaz

    • *
    • Posts: 90
    • "DoA SeOrAnG UlAmA"
      • View Profile
    Reply #1 04 June, 2009, 10:43:46 AM
  • Publish
  •  Dialog antara askar israel(yahudi) dgn pelajar malaysia


    askar yahudi : dari mana?m’sia student: Malaysia
    askar yahudi : agama aper?m’sia student : islamaskar yahudi : ( bercakap dlm bahsa yahudi kepada rakan…membelek..melihat pelajar malaysia atas dan bawah)
    askar yahudi : ooo…islam..mcm mane keadaan islam diMalaysia??m’sia student : ok, alhamdulilah….
    askar yahudi : maksud aku, MCM MANE KEADAAN MASJID KETIKASOLAT SUBUH DI MALAYSIA…ADAKAH PENUH SEPERTI SOLAT JUMAAT…(very curious)m’sia student : adalah dlm dua tiga kerat, kipas dan tiang masjid lebihbanyak dari jemmah…
    askar yahudi : (lega ,sambil tergelak) dan berkata SELAGI SOLAT SUBUHUMMAT ISLAM DIDUNIA INI TIDAK PADAT/DIHADIRI/SERAMAI SOLAT JUMMAT MAKA, MASJID AL-AKSAR(BAITULMAKDIS) INI AKAN KEKAL DLM TANGAN YAHUDI, DAN DUNIA INI AKAN KAMI KUASAI….dan askar yahudi itu terus membenarkan kami memasuki israel untuk ke palestin…(askar yahudi masih tergelak dgn gumbiranya)
    so, moral of the story:
    yahudi zionis pon paham dan tahu akan kepentingan solat berjemaah…sbb dgn SOLAT BERJEMAAH SETIAP WAKTU ITULAH YANG AKAN MENYATUKAN UMMAT ISLAM HARI INI…..
    MARI KITA SEMUA BERAZAM UNTUK MEMENUHKAN MASJID PADA SETIAP WAKTU SOLAT… SBB KESANNYA ADALAH SANGAT2 MENAKJUBKAN…
    sbb kemunculan imam mahadi dan turunnye isa al-masih adalah pasti, tapi adakah akan tertulis nama kiter dlm buku catitan nanti sebagai ummat yg bersama mengimarahkan masjid(rumah Allah)….
    kiter kene bermula dari sekarang(mengimarahkan masjid), sbb takut nak cucu kita nnati yang akan hidup zaman tersebut…(sediakan payung sebelum hujan)
    saya bercakap untuk diri saya…
    wasalam
    petikan dari forum

    yuss28183

    • *
    • Posts: 289
      • View Profile
    Reply #2 19 April, 2010, 11:41:46 PM
  • Publish
  • Yahudi tak alah selagi Subuh tak seperti Jumaat

    MELIHAT kepada kekuatan yang ada pada Israel dan sokongan kukuh Amerika yang tidak berbelah bagi di belakangnya, tidak nampak umatIslam mampu menewaskannya seperti yang pernah dilakukan Sultan Salahuddin al-Ayubi dulu.
       
    Dan bersatulah Islam seluruh belaka, berdemonstrasilah hingga beratus ribu di mana-mana saja di dunia, dalam keadaan yang ada, tiada terdaya dan tiada nampak tanda-tanda Yahudi Israel dapat dikalahkan dan Baitul Maqdis dapat dibebaskan.

    Yahudi tahu semua ini. Justeru, apabila menyerang Lubnan yang Islamnya separuh-separuh saja, ia tidak pedulu langsung segala sanggahan dunia Islam dan PBB kerana masing-masing tidak sanggup berbuat apa-apa.

    Ia sedia mengadakan gencatan senjata, bukan kerana ia takut kepada tindakan balas umat Islam dan dunia, tetapi ia berhenti sekejap keranaia penat. Apabila penatnya reda, maka ia akan berbuat apa-apa saja. Yahudi tahu bila ia boleh dikalahkan oleh Islam dan apa senjata yang boleh mengalahkannya.

    Iman dan jihad

    Yahudi tahu senjata besar umat Islam ialah iman dan jihad. Senjata itu ada pada pada sebilangan kecil umat Islam sekali pun bilangan umat Islam dunia melebihi satu bilion orang. Yang ramai itu adalah sepertibuih di permukaan laut, seperti yang baginda s.a.w. pernah sebutkan. Apabila iman itu menjadi sifat yang dimiliki oleh umat seluruhnya, maka Yahudi tahu ia tidak akan boleh bermaharajalela lagi.

    Tanda mudah Yahudi boleh dikalahkan apabila terdapat di seluruh dunia umat Islam turun solat Subuh seperti mereka turun solat Jumaat yang seminggu sekali itu. Adakah sepenuhnya umat Islam sudah turun solat Jumaat? Ia dirasakan tidak. Tetapi sejumlah besar umat Islam di mana-mana juga di dunia sudah memenuhi masjid-masjid setiap Jumaat.

    Melihat kepada perhimpunan solat Jumaat yang ada sekarang, Yahudi sudah cukup berwaspada. Jika bilangan yang menunaikan solat itu bertambah, maka ia bertambah bimbang meskipun ia belum boleh menggugat dan menewaskannya. Tetapi apabila umat Islam yang turun solat Jumaat itu juga turun solat Subuh berjamaah setiap pagi, maka ia adalah tanda permulaan bahawa Yahudi boleh dan dapat dikalahkan dalam waktu terdekat.

    Apa yang orang Islam buat sekarang ialah semuanya turun ke masjid dan surau bersolat Subuh berjamaah setiap pagi. Jangan ada lagi yang solat di rumah.

    Sama ada ada niat untuk memerangi Yahudi atau tidak, semuanya mengambil tanggungjawab dan kesedaran untuk solat Subuh berjamaah seperti solat Jumaat dulu. Niat solat Subuh itu kerana Allah dan membesarkan Allah, maka dengan sendirinya martabat iman masing-masing akan meningkat dan akan meningkat iman umat itu pada keseluruhannya.

    Ibadat sunat

    Dari keberkatan solat Subuh seperti solat Jumaat itu, solat-solat fardu yang lain boleh ditingkatkan dan segala ibadat sunat akan diberikan perhatian dan diambil berat. Yang menuntut ilmu teruskan; merekacipta serba aneka teknologi, ayuh jalankan; dan mempelbagaikan senjata selain senjata iman, teruskan. Yang hendak berpolitik, teruskan berpolitik, yang suka demonstrasi boleh lipat gandakan. Maknanya, segala cabang jihad diteruskan. Tetapi pastikan jangan memadai sekadar menunaikan solat Subuh. Solat Subuh itu mesti berjamaah seperti solat Jumaat.

    Semua amal ibadat yang lain, dengan sendirinya akan meningkat, berkat dari tekad turun beramai-ramai solat Subuh berjamaah, sama seperti turun menunaikan solat Jumaat.

    Sekarang ini OIC dan bangsa-bangsa yang sudah penat dan bosan dengan ketakburan Amerika, Nato dan Israel, begitu marah kepada Israel dan Amerika tentang kekejaman mereka di Palestin dan Lubnan. Sama marahnya kepada Israel dalam perang enam hari dengan Mesir tahun 1967 dulu.

    Mesir di bawah pimpinan Gamal Abdel Nasser mengumpulkan segala kekuatan dan bersatu eluruh bangsa Arab atas nama sosialis Arab, tetapi tidak memberatkan solat Subuh berjamaah, tidak datang pertolongan Allah.

    Mesir hanya bertahan enam hari, satu tempoh yang amat singkat dibandingkan dengan ketahanan Hizbullah di Lubnan yang mampu menghadapi serangan Israel lebih dari sebulan. Senjata yang dikumpulkan umat Islam Arab untuk menghadapi Israel tidak terkira banyak. Jika besi-besi itu digugurkan saja ke bumi Israel tanpa perlu meletupkannya, nescaya bumi Israel itu tertimbus menjadi bukit dihempap senjata-senjata itu.

    Tetapi semua senjata itu meletup di bumi dan perairan sendiri. Hanya Scud yang dilepaskan Saddam Husein dan roket yang dilepaskan oleh Hizbullah yang dapat diletupkan di wilayah Israel. Yang dapat diletupkan di Israel itu hanya amat sedikit dibandingkan dengan jumlah senjata yang dimiliki negara Arab sepanjang 50 tahun lalu.

    Senjata canggih

    Bantuan Allah tidak datang kepada umat Islam kerana masing-masing tidak membina senjata iman. Yang dibina hanya senjata canggih.

    Pengalaman saya dalam perjalanan pulang dari Madinah di pinggir Jeddah selepas mengerjakan haji. Rombongan kami singgah solat Subuh di sebuah masjid di pinggir Jeddah. Yang azan itu yang menjadi imam. Dia bilal, dia imam dan dia saja makmum. Untung bas kami singgah di situ. Kami sekalian menjadi makmum.

    Bagaimana bantuan Allah hendak turun dalam keadaan demikian. Maka tidak hairanlah ulama Arab membuat fatwa tidak wajar Lubnan dibantu dalam serangan Israel itu. Sudah 50 tahun lebih umat Islam menunggu untuk menundukkan Yahudi Israel. Tidak nampak Israel dapat ditundukkan. Yang tunduk satu demi satu regim umat Islam. Dalam bentuk yang ada, tunggu 100 tahun lagi pun, tidak mungkin negara Yahudi itu boleh ditundukkan.

    Saranan Ahmedineejad dengan puluhan ribu demonstrator untuk memadamkan peta Israel dari buku atlas, akan tinggal sebutan tak bermakna. Langsung ia tidak digeruni Yahudi di mana-mana saja.

    Tetapi jika Presiden Ahmedineejad boleh memulakan tindakan menggesa setiap laki-laki mukallaf Iran turun setiap solat Subuh seperti solat Jumaat, dan ia diikuti oleh umat Islam yang lain, maka akan datang bantuan Allah dan bungkuslah Israel dan penyokong-penyokongnya dalam sedekad dua akan datang.

    Tiada nas yang jelas tentang alahnya Israel apabila solat Subuh sudah seperti solat Jumaat. Ia bukan satu keyakinan seperti menunggu turunnya Imam Mahadi. Tetapi ia adalah satu semangat dan kepercayaan, Islam dapat dibangunkan bermula dengan menjadikan solat Subuh seperti solat Jumaat.

    Inilah yang guru-guru kuliah Maghrib beritahu dalam setiap kuliahnya dan inilah khatib patut utarakan dalam setiap khutbahnya. Dan inilah yang Pengerusi OIC kena beritahu negara-negara anggotanya supaya menyeru setiap laki-laki Muslim yang mukallaf jangan mis menjadikan Subuh seperti solat Jumaat.

    Apabila semuanya sudah turun ke masjid dan surau di waktu Subuh, maka Allah akan tanamkan kecenderungan masing-masing untuk melakukan ibadat dan kebaikan yang lain.

    Tanpa menunggu kedatangan Imam Mahadi, Yahudi Israel akan dapat dikecut-perutkan. Kalau Subuh tidak dapat dijadikan seperti Jumaat, satu demi satu bumi Islam menjadi bumi Yahudi atau menjadi orang yang diredai oleh Yahudi.

    Dipetik dari HarakahDaily
    "What You Do With Your Life, Is What You Give To ALLAH"

    khaira_umairah

    • *
    • Posts: 551
      • View Profile
    Reply #3 19 April, 2010, 11:45:00 PM
  • Publish
  • Bismillah Wa Syukrillah

    Pensyarah saya yang pernah menetap di Beirut mengatakan Yahudi bodoh sombong (maaf kasar sedikit) kerana sudah tahu bahawa mereka akan kalah tetapi masih juga mahu mencabar... Allah...
    "Alang-alang hidup, hiduplah sebagai da'ie. Alang-alang mati, matilah sebagai syuhada".

    5zul

    • *
    • Posts: 3023
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Reply #4 20 April, 2010, 12:49:58 AM
  • Publish
  • Bismillah Wa Syukrillah

    Pensyarah saya yang pernah menetap di Beirut mengatakan Yahudi bodoh sombong (maaf kasar sedikit) kerana sudah tahu bahawa mereka akan kalah tetapi masih juga mahu mencabar... Allah...
    sebab apa mereka berkata bergitu sebab islam tak sepakat...islam ikutan lebih banyak dari islam tuntutan,

    * dalam firma Allah pun ada nyata.. " jikalau kamu sesat maka aku lebih menyesatkan kan kamu..."
    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    khaira_umairah

    • *
    • Posts: 551
      • View Profile
    Reply #5 20 April, 2010, 12:51:07 AM
  • Publish
  • Bismillah Wa Syukrillah

    Pensyarah saya yang pernah menetap di Beirut mengatakan Yahudi bodoh sombong (maaf kasar sedikit) kerana sudah tahu bahawa mereka akan kalah tetapi masih juga mahu mencabar... Allah...
    sebab apa mereka berkata bergitu sebab islam tak sepakat...islam ikutan lebih banyak dari islam tuntutan,

    * dalam firma Allah pun ada nyata.. " jikalau kamu sesat maka aku lebih menyesatkan kan kamu..."

    Bismillah Wa Syukrillah

    Sohih ya ustaz.

    ariffuddin

    • *
    • Posts: 249
      • View Profile
    Reply #6 20 April, 2010, 10:50:46 AM
  • Publish
  • ALLAH dah tolak permintaan RSAW...tentang perpaduan dan kesatuan Ummat ISLAM.
    maksudnyer...ummat ISLAM tidak akan dapat bersatu sampai bila-bila.

    cuma...ummat ISLAM diberi kemenangan apabila ummat ISLAM yg sedikit jumlahnya..
    benar-benar hati fikir mereka tetap dan teguh pada tali ALLAH.

    jangan mengharapkan ummat ISLAM bersatu!
    kesatuan dan perpaduan tidak akan mungkin menjadi nyata.
    yang ini...Bani Israel tahu sangat.
    ALLAH beri kelebihan mereka dari sudut ini.
    mereka faham.
    lalu mengambil kesempatan yang diberi...menguasai setiap pelusuk dunia.

    pastinya nanti...
    ISLAM yg hanya sedikit bilangannya...akan bertembung dgn Bani Israel bersama gabungan bangsa dunia.
    di situlah janji ALLAH terlaksana!!!

    ummat ISLAM ketika itu punyai kualiti yang hebat dan halus.
    setelah melalui saringan di pelbagai peringkat.
    tapisan demi tapisan dan pilihan atas pilihan.
    yang tinggal...hanyalah mereka yang benar-benar layak memikul amanah dan panji ALLAH.
    kesatuan mereka adalah kesatuan hati fikir.
    jemaah mereka adalah jemaah satu hati dan satu fikir.
    yakni ALLAH semata-mata!!! 

    binabdulkamal

    • *
    • Posts: 91
      • View Profile
    Reply #7 20 April, 2010, 11:14:39 AM
  • Publish
  •  :)
    Penguasa Saudi mengistiharkan dia adalah sharif haramain (penjaga 2 tanah suci) Makkah dan Madinah. Siapa lagi yg akan menjadi penjaga tanah suci yg satu lagi (AlQuds) kalau bukan kita? Israel telah menjalankan usaha mengisraelkan Palestin perlahan2 dengan menamakan bandar2 di Palestin dgn nama Israel seperti Juruselem yg asal namanya adalah AlQuds. Jika kita berusaha ulangalik ke 2 tanah suci Makkah dan Madinah kenapa tidak kita sekali kita menziarahi Baitul Maqdis? Ada sesiapa tahu bagaimana hendak berziarah ke sana?

    mohdazri

    • *
    • Posts: 1061
      • View Profile
    Reply #8 20 April, 2010, 11:33:14 AM
  • Publish
  • kesimpulannya umat islam kene jd seperti umat islam seperti di zaman Rasulullah,sentiasa digeruni oleh kuffar.
    http://www.kedaisauda.blo

    rich_km

    • *
    • Posts: 446
      • View Profile
    Reply #9 30 June, 2010, 01:29:38 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum.

    Allah juga berjanji setiap yang hidup akan merasai mati.

    Wassalam.

    rich_km

    • *
    • Posts: 446
      • View Profile
    Reply #10 30 June, 2010, 01:32:47 AM
  • Publish
  • :)
    Penguasa Saudi mengistiharkan dia adalah sharif haramain (penjaga 2 tanah suci) Makkah dan Madinah. Siapa lagi yg akan menjadi penjaga tanah suci yg satu lagi (AlQuds) kalau bukan kita? Israel telah menjalankan usaha mengisraelkan Palestin perlahan2 dengan menamakan bandar2 di Palestin dgn nama Israel seperti Juruselem yg asal namanya adalah AlQuds. Jika kita berusaha ulangalik ke 2 tanah suci Makkah dan Madinah kenapa tidak kita sekali kita menziarahi Baitul Maqdis? Ada sesiapa tahu bagaimana hendak berziarah ke sana?
    Assalamualaikum.

    Al-Quds tu dah lama dicemar oleh kuffar. Apapun hanya Mekah dan Madinah saja yang diziarahi oleh para haji. Mengapa ya?

    Wassalam.

    nazirul razali

    • *
    • Posts: 873
    • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
      • View Profile
    Reply #11 30 June, 2010, 05:02:46 AM
  • Publish
  • sejarah yang lalu telah membuktikan bahawa setiap kerajaan islam yang jatuh akan ada kerajaan islam yang baru yang lebih kuat dari yang sebelumnya..... tapi.... bila agaknya kerajaan islam yang baru tu nak muncul.....???? nak tunggu.........???? sampai bila........????
    <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<
                         <')))))<

    RS^

    • *
    • Posts: 152
    • Redha&Syukur: Rohku, ingat detik kembalimu kpdNya
      • View Profile
    Reply #12 05 July, 2010, 11:34:24 AM
  • Publish
  • “Allahu Akbar, Allahu Akbar, Khaibar…Khaibar Ya Yahud, Khaisu Muhammad Saufa Yahud…”


    Kemusnahan Bangsa Yahudi Sebanyak Dua Kali: Bila dan Bagaimana?

    October 31, 2009 by abidfana  http://abidfana.com/2009/10/31/kemusnahan-bangsa-yahudi-sebanyak-dua-kali-bila-dan-bagaimana/

    aqsa

    Telah berfirman Allah SWT di dalam Surah al-Isra’ ayat 4-8:

    وَقَضَيْنَآ إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي ٱلْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي ٱلأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوّاً كَبِيراً * فَإِذَا جَآءَ وَعْدُ أُولاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَاداً لَّنَآ أُوْلِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُواْ خِلاَلَ ٱلدِّيَارِ وَكَانَ وَعْداً مَّفْعُولاً * ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ ٱلْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُم بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيراً * إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لأَنْفُسِكُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا فَإِذَا جَآءَ وَعْدُ ٱلآخِرَةِ لِيَسُوءُواْ وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُواْ ٱلْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُواْ مَا عَلَوْاْ تَتْبِيراً * عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيراً

    4. Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.

    5. Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu) dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.

    6. Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.

    7. Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya) dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.

    8. Mudah-mudahan Tuhan kamu akan mengasihani kamu (kalau kamu bertaubat) dan jika kamu kembali (menderhaka), maka Kami pula akan kembali (menyeksa kamu di dunia); dan kami telah jadikan Neraka: Penjara bagi orang-orang kafir (pada hari akhirat).

    Petikan ayat-ayat di atas merupakan satu kisah penting mengenai bangsa Yahudi. Anda perlu mengulang kembali sekurang-kurangnya kisah Nabi Ibrahim, Ishaq, Musa, Ya’qub, Yusuf, Sulaiman dan Daud yang memimpin bani Israel untuk mengetahui sejarah mereka. Allah memilih bani Israel untuk menguasai Palestin beberapa kali di bawah pimpinan nabi-nabi tadi. Ayat-ayat di atas agak mudah difahami, seperti berikut:

    1. Setelah berkuasa, bangsa Yahudi akan membuat kerosakan besar di muka bumi sebanyak dua kali.

    2. Setiap kali mereka membuat kerosakan, maka Allah akan menimpakan balasan kepada mereka dengan implikasi yang berbeza.

    3. Balasan untuk kerosakan kali pertama, ialah mereka akan diserang oleh kaum lain yang gagah perkasa, lantas dikalahkan. Akan tetapi sebahagian mereka bertaubat, dan Allah beri mereka peluang kembali untuk berkuasa di bumi, khususnya di Jerusalem. Allah mengurniakan mereka zuriat yang banyak dan harta yang melimpah ruah untuk menguasai kembali muka bumi.

    4. Setelah mendapat kuasa kembali, sekali lagi untuk kali kedua mereka akan melakukan kerosakan.

    5. Balasan untuk kerosakan kali kedua ini ialah mereka akan dikalahkan dengan sehancur-hancurnya.

    Saya akan cuba berkongsi tafsiran ulamak terhadap ayat-ayat di atas menerusi soal-jawab di bawah:

    S: Adakah maksud kerosakan di dalam ayat di atas?
    J: Allah menggunakan perkataan fasad sebagai merujuk kepada kerosakan yang dilakukan oleh Yahudi ke atas muka bumi. Di dalam bahasa Arab, fasad membawa maksud kerosakan yang dilakukan oleh seseorang yang asalnya baik, lalu bertukar menjadi jahat dan membuat kerosakan. Orang Yahudi dahulu adalah terdiri daripada bangsa terpilih, kerana mereka dipimpin oleh ramai Nabi. Mereka juga diberikan beberapa kitab dan suhuf, seperti kitab Taurat yang diwayhukan kepada Nabi Musa. Antara contoh kitab-kitab kecil lain atau suhuf yang dikurniakan Allah kepada mereka ialah kitab yang diturunkan kepada Nabi Ash’iya’, Armiya’, Kharqiyal, Daniyal dan Malakhi. Akan tetapi sejarah membuktikan yang ramai mereka, sama ada ketika nabi masih hidup, atau terutamanya selepas kewafatan nabi pemimpin mereka, menukar ajaran agama seperti di dalam kitab suci tersebut. Bahkan ada yang bertindak menyembah berhala dan lembu. Ini adalah antara kerosakan yang mereka lakukan. Setelah mereka mengubah ayat Allah, maka banyaklah lagi kerosakan-kerosakan lain yang mereka lakukan di dunia ini.

    S: Di manakah kerosakan yang mereka lakukan di dalam ayat di atas? Adakah semata-mata di Jerusalem sahaja?
    hamas3J: Walaupun banyak terjemahan al-Quran menyebut maksud al-ardh di dalam ayat di atas sebagai merujuk kepada Jerusalem, akan tetapi para ulamak turut berpendapat yang ianya adalah bermaksud mana-mana tempat di dunia ini secara amnya. Justeru, yang dimaksudkan dengan ayat di atas ialah orang Yahudi akan membuat kerosakan di mana-mana tempat di muka bumi sebanyak dua kali. Sebagai contoh, dalam sejarah, mereka pernah membuat kerosakan di Mesir semasa zaman nabi Musa dan di Yathrib/Madinah al-Munawwarah semasa zaman nabi Muhammad SAW. Cuma kebetulan sejarah telah menyaksikan yang mereka kerap menguasai Jerusalem berbanding tempat-tempat lain, justeru banyak kerosakan yang mereka lakukan di kota suci tersebut.

    S: Merujuk ayat di atas, bilakah berlakunya kedua-dua kerosakan yang mereka lakukan di bumi ini , serta bilakah mereka dihancurkan?
    J: Ulamak tidak bersepakat terhadap bilakah mereka membuat kerosakan dan dihancurkan.

    Antara pandangan yang masyhur ialah seperti yang dilaporkan oleh Ibn ‘Asyur di dalam kitab tafsirnya al--no comment- wa al-Tanwir. Bani Israel berada di kemuncak penguasaan mereka terutamanya di kota Sham yang turut meliputi Jerusalem semasa pemerintahan nabi Daud dan nabi Sulaiman. Orang Yahudi tidak menganggap Sulaiman dan Daud sebagai nabi, tetapi hanyalah sebagai raja sahaja. Nabi Sulaiman wafat sekitar 900 SM. Setelah kewafatan baginda, orang Yahudi kembali kufur dengan ajaran Allah. Mereka kembali menyekutukan Allah dan membuat zalim terhadap bangsa lain. Ini adalah kerosakan kali pertama.

    Kesannya, mereka dihukum oleh Allah dengan dikalahkan oleh kerajaan Babylon di bawah pimpinan Nebuchadnezzar (dalam Arab disebut sebagai Bukhtansar) dalam beberapa siri peperangan, yang besarnya berlaku pada tahun 606 SM, 589 SM (sehingga banyak binaan emas Haikal Nabi Sulaiman dirampas oleh Babylon) dan kemuncak kejatuhannya ialah pada tahun 588 SM. Ketika itu, Jerusalem hancur musnah sama sekali, dan Haikal Sulaiman telah dibakar oleh Babylon.

    Orang Yahudi telah dijadikan tawanan dan dibawa ke Babylon sebagai hamba abdi mereka. Mereka bertaubat dan kembali kepada ajaran Allah. Akhirnya, Allah kurniakan kepada mereka dengan zuriat yang ramai serta harta yang banyak di Babylon. Kebetulan, setelah kematian Nebuchadnezzar, kerajaan Babylon semakin lemah. Dan akhirnya kerajaan Babylon telah dikalahkan oleh kerajaan Parsi. Raja Parsi memberikan keizinan kepada orang-orang Yahudi untuk kembali ke Jerusalem. Sekembalinya mereka ke Jerusalem, mereka pun membina kembali Haikal Sulaiman. Setelah beberapa kali pertukaran pemerintahan di wilayah itu, akhirnya mereka membina kerajaan sendiri di sana.

    Akan tetapi, orang Yahudi tidak pernah bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan kepada mereka. Mereka kembali kufur, dan membuat kerosakan kali kedua di Jerusalem. Ini termasuklah tindakan mereka membunuh nabi mereka sendiri iaitu Yahya dan Zakariya, serta membuat perancangan cuba membunuh nabi Isa.

    Sebagai hukumannya, Allah mentaqdirkan yang mereka dikalahkan oleh Kerajaan Rom sekitar tahun 40 M. Orang Yahudi dikalahkan sehina-hinanya. Mereka telah dihalau keluar orang pemerintah Rom, lalu merempat di seluruh tempat di muka bumi ini. Ada yang merempat ke semenanjung Tanah Arab, seperti Yahudi Bani Nadhir dan Qainuqa’ di Yathrib, ada yang merempat ke benua Eropah dan ada juga yang merempat sehingga ke Asia jauh. Di Malaysia sendiri, terdapat perkampungan dan perkuburan orang Yahudi di Pulau Pinang.

    Kerajaan Rom berkuasa di Jerusalem sehinggalah ianya dibebaskan oleh Saidina Umar al-Khattab pada tahun 16 Hijrah.

    Ini adalah pandangan yang paling masyhur di kalangan para ulamak. Menurut Ibn ‘Asyur, dua kisah turut disebut di dalam kitab kecil orang Yahudi yang diturunkan kepada nabi Ash’iya’ dan Armiya’.

    Di sana, ada lagi beberapa pandangan lain terhadap bilakah dua kali kerosakan. yang dilakukan oleh orang Yahudi serta dua kali hukuman kebinasaan yang Allah timpakan mereka akibat kerosakan yang mereka lakukan. Saya lebih cenderung untuk menerima pandangan al-Marhum Syeikh Mutawalli Sha’rawi, yang akan saya sentuh di dalam soal-jawab di bawah.

    S: Adakah kedua-dua kerosakan itu merujuk kepada kisah silam, atau merujuk kepada kisah yang belum berlaku lagi pada masa hadapan?
    J: Khilaf ulamak mengenai tafsiran ayat di atas, khususnya mengenai bilakah kerosakan yang dilakukan oleh bangsa Yahudi dan hukuman kebinasaan yang Allah timpakan kepada mereka, turut menyebabkan berlakunya khilaf ulamak terhadap persoalan adakah kedua-dua kerosakan dan kebinasaan itu telah berlaku. Atau dengan erti kata lain, adakah ayat-ayat di atas merujuk kepada kisah yang telah berlaku, atau merujuk kepada kisah yang bakal berlaku.

    Saya cenderung untuk menerima pandangan Syeikh Mutawalli Sha’rawi dalam persoalan ini. Menurut beliau, sekiranya dilihat di dalam sejarah Bani Israel, sebenarnya mereka membuat kerosakan dan kemudian dibinasakan lebih daripada dua kali. Contohnya, kerosakan dan kebinasaan semasa mereka di Mesir di zaman Musa, ketika mereka berhijrah bersama Musa ke Palestin, selepas kewafatan nabi Daud dan Sulaiman, dan macam-macam lagi. Persoalannya, mengapa di dalam al-Quran disebut dua kali sahaja?

    Menjawab persoalan tersebut, Syeikh Sha’rawi berkata ayat keempat di atas tidak dapat dipisahkan dengan ayat pertama surah al-Isra’ mengenai peristiwa perjalanan nabi Muhammad memasuki al-Masjid al-Aqsa. Umum mengetahui yang orang Yahudi semasa zaman awal Islam banyak membuat kerosakan khususnya di semenanjung Tanah Arab. Mereka hidup secara asabiyyah, menekan pedagang-pedagang Arab dengan riba bunga pinjaman yang tinggi serta memandang rendah orang Arab kerana kononnya merekalah bangsa yang mulia kerana mempunyai banyak nabi. Mereka juga amat mengharapkan nabi akhir zaman turun daripada bangsa Yahudi daripada keturunan Ishaq, tetapi Allah mentaqdirkan yang nabi terakhir itu ialah Muhammad daripada keturunan Ismail. Kedatangan Muhammad, bersama dengan sahabat-sahabat hamba Allah yang gagah perkasa, akhirnya mengalahkan mereka. Mereka keluar dari Semenanjung Tanah Arab selama-lamanya sehingga sekarang, dengan merujuk kepada peristiwa perang Khaibar. Ianya telah dimulakan dengan kemasukan nabi Muhammad di dalam al-Masjid al-AMIDEAST ISRAEL PALESTINIANSqsa dalam peristiwa Isra’. Semua peristiwa ini selari dengan firman Allah mengenai peristiwa Isra’, serta ayat-ayat pilihan di atas seperti “Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah” merujuk kepada tentera Muhammad, dan “untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama” merujuk kepada peristiwa Isra’ nabi Muhammad, dan sebahagian ulamak mentafsirkannya sebagai peristiwa pembebasan al-Aqsa di tangan Saidina Umar.

    Menurut Sha’rawi lagi, kerosakan kali kedua seperti dalam ayat keenam di atas sedang dilakukan oleh Yahudi sekarang.  Kita lihatlah bagaimana mereka menguasai dunia dengan proksi, mempunyai talibarut yang ramai walaupun bukan berbangsa Yahudi, dan kezaliman mereka terhadap penduduk Palestin.

    Dan sekarang, kita sedang menanti bilakah hamba-hamba Allah yang gagah perkasa akan mengalahkan mereka dengan sehina-hinanya, sehingga kita semua boleh masuk kembali ke al-Aqsa dengan selamat seperti di zaman Saidina Umar. Ini semua selari dengan firman Allah “apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya) dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya”.

    hamas1Selain itu, kita juga boleh memahami bahawa pengkisahan kerosakan serta hukuman ke atas Bani Israel itu sebenarnya adalah sunnatullah kepada sesiapa sahaja yang melakukan kesalahan berulang kali. Sesuatu kaum mungkin melakukan kesilapan besar di dalam kehidupan mereka. Apabila mereka dihukum di bumi lagi, maka biasanya akan ada yang bertaubat. Akan tetapi sekiranya mereka mengulangi kesilapan besar tersebut, maka sunnatullah telah menetapkan kaum ini secara umumnya akan dikalahkan sehina-hinanya. Teliti firman Allah ini:

    Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga.

    Mudah-mudahan Tuhan kamu akan mengasihani kamu (kalau kamu bertaubat) dan jika kamu kembali (menderhaka), maka Kami pula akan kembali (menyeksa kamu di dunia).

    Kesimpulan dan Pengajaran

    1. Orang Yahudi dihukum Allah bukan kerana taqdir semata-mata, akan tetapi kerana keengganan, keegoan serta kedegilan mereka patuh kepada Allah secara konsisten.

    2. Menurut pandangan Sha’rawi serta ramai lagi ulamak moden, kita sedang menantikan saat kehancuran bangsa Yahudi untuk kali kedua. Sama-samalah kita fikirkan bagaimana untuk menjadi sebahagian daripada hamba Allah yang gagah perkasa untuk mengalahkan orang Yahudi yang melakukan kerosakan di muka bumi sekarang.

    3. Adalah menjadi sunnatullah bahawa orang yang beriman tidak boleh melakukan kerosakan besar berulang kali. Kali pertama, mungkin ada ruang kemaafan. Akan tetapi sejarah membuktikan yang kalau orang beriman itu mengulangi kesilapan besar kali kedua, maka sebenarnya mereka telah menempah tiket kebinasaan.
    Aku musafir yg mencari kebenaran. Seorang manusia yg mencari erti kemanusiaan di antara manusia. Seorang warganegara yg mencari negerinya kemuliaan, kebebasan, kestabilan & kehidupan yg baik dlm naungan Islam yg hanif.

    http://bro-rs.blogspot.com/

    http://lamanpuisi-rs.blogspot.com/

    rich_km

    • *
    • Posts: 446
      • View Profile
    Reply #13 09 July, 2010, 11:49:36 PM
  • Publish
  • sejarah yang lalu telah membuktikan bahawa setiap kerajaan islam yang jatuh akan ada kerajaan islam yang baru yang lebih kuat dari yang sebelumnya..... tapi.... bila agaknya kerajaan islam yang baru tu nak muncul.....???? nak tunggu.........???? sampai bila........????

    Assalamualaikum.

    Saya kira persepsi itu sekadar perasaan saja. Hakikatnya tidak begitu.

    Wassalam.

    elzuddin

    • *
    • Posts: 578
    • dunia ini bagai melepaskan ikan di air..??
      • View Profile
    Reply #14 09 July, 2010, 11:51:45 PM
  • Publish
  • PENDERITAAN rakyat Palestin bermula sejak Zionis menyerang Palestin pada 1948. Sebelum kehadiran Zionis di Jerusalem, penduduk Muslim, Kristian dan Yahudi hidup dengan aman. Sejarah menunjukkan bahawa sikap beberapa pemimpin Arab yang terlalu berkiblatkan barat memberi peluang yang besar kepada Zionis untuk menunjukkan taring mereka. Tambahan pula penubuhan negara Israel pada 1948 adalah hasil kerjasama negara barat dan Zionis. Masyarakat Zionis dibela oleh kuasa barat sejak selepas Perang Dunia Kedua terutama Amerika Syarikat (AS).

    Penghijrahan berpuluh ribu orang Yahudi dari negara barat dan pelosok Arab ke Jerusalem begitu pantas setelah Zionis bertapak di Palestin. Orang Yahudi dari Rusia adalah jumlah yang paling ramai berhijrah ke Palestin. Sejak itu, penduduk Palestin terpaksa menghadapi pelbagai kerenah dan kekejaman Israel yang dibantu oleh negara-negara barat sejak berpuluh tahun lamanya. Zionis terlalu angkuh membunuh umat Islam di Palestin kerana kewujudan negara tersebut mendapat restu dan perlindungan dari negara-negara barat.

    Peristiwa penyembelihan orang awam lebih daripada 300 orang oleh tentera Israel di kem pelarian di Shubra dan Shatila pada September 1982 sudah cukup memperlihatkan betapa kejamnya Zionis terhadap umat Islam. Mereka menjadi lebih angkuh dan kejam kerana para pemimpin negara Arab kaku apabila membahaskan hak dan kedudukan penduduk Palestin kerana kaki dan tangan mereka diikat dan mata mereka ditutup akibat amaran daripada kuasa besar yang sering dilontarkan kepada mereka.

    Bagi memperkukuhkan kedudukan Israel, AS menekan negara-negara Arab dengan pelbagai amaran. Tekanan terhadap negara Arab yang ditunjukkan oleh AS pada peringkat awal selepas Perang Dunia Kedua adalah menentang setiap aspek berkaitan dengan perseteruan terhadap Israel termasuk ketenteraan, perluasan ketenteraan, pembelian senjata, memboikot ekonomi, mengambil penasihat ketenteraan Rusia yang cuba mengecualikan Israel daripada forum antarabangsa, menyediakan perlindungan kepada pejuang Islam menentang Israel, menolak rundingan serta menolak sebarang sikap dan tindak tanduk yang dianggap sebagai tidak bersahabat dengan Israel.

    Pembunuhan rakyat Palestin merupakan satu gertakan sinis rejim Zionis terhadap pemimpin Arab yang sentiasa sujud di kaki kuasa besar yang merupakan penaung kepada kedaulatan mereka. Masyarakat Palestin tidak akan terbela jika umat Islam tidak bekerjasama dengan masyarakat dunia menentang kekejaman Israel. Pertumpahan darah di tanah Palestin bukan merupakan simbol peperangan agama tetapi berhubung kait dengan penghapusan kaum dan perluasan wilayah Israel.

    Negara-negara Arab seperti Mesir tidak boleh diharapkan untuk membela rakyat Palestin kerana negara itu juga menghadapi pelbagai masalah dalaman dan luaran. Para pemimpin negara Arab lebih menumpukan perhatian kepada pergolakan politik dalaman di mana rakyat bangun memberontak apabila mereka melaksanakan dasar negara berteraskan kepada pemahaman ideologi yang bertentangan dengan akidah Islam terutamanya ideologi sosialis seperti Iraq (ketika Saddam Hussin), Syria (semasa Hafiz al-Asad), dan Mesir (ketika pemerintahan Jamal Abdel Nasir).

    Pergolakan politik dan kemiskinan merupakan permasalahan negara-negara Arab yang merupakan jiran Palestin. Berlandaskan kepada suasana begini, rakyat Palestin semakin terhimpit apabila Zionis menunjukkan taring mereka. Ketidakstabilan politik, ekonomi dan sosial menyebabkan para pemimpin Arab tunduk kepada kuasa barat. Perkara ini dijelaskan oleh Presiden Anwar Sadat dalam bukunya, In Search of Identity: An Autobiograph, New York: Harper and Row Publisher, 1977. Beliau menyatakan, “Legasi ekonomi yang ditinggalkan oleh Presiden Jamal Abdel Nasir kepada saya adalah dalam bentuk yang terlalu miskin daripada keadaan politik. Negara-negara yang bebas dan merdeka lebih menumpukan perhatian kepada ekonomi daripada slogan politik. Kami telah melakukan satu kebodohan meniru bentuk ideologi sosialis Rusia walaupun kami kekurangan kebolehan teknikal dan modal. Pada tahun 1970, kami hanya bergantung kepada sumber yang kami ada, tidak ada sebarang bantuan asing sama ada Rusia, AS, Eropah Barat atau Arab. Kesemua bantuan yang kami dapat dari dunia luar kami salah gunakan. Ekonomi kami telah hancur akibat daripada Peperangan Yaman, pelaksanaan sosialis Marxist dan kekalahan dalam peperangan dengan Israel pada 1967. Apabila saya memegang kuasa dalam masa dua tahun dari 1970, ekonomi Mesir mungkin menjunam kepada kosong. Saya bertanya Dr.Hasan Abbas Zaki mengenai keadaan ekonomi. Beliau berkata bahawa perbendaharaan adalah kosong dan kita hampir bankrap”.

    Berdasarkan kedudukan ekonomi begini maka Mesir terpaksa tunduk kepada AS untuk mendapat bantuan dalam pelbagai bentuk subsidi sehingga akur dengan setiap perjanjian yang dimeterai oleh kuasa besar tersebut. Anwar Sadat menyatakan bahawa lima hari sebelum Peperangan Oktober 1973 (Peperangan dengan Israel untuk membebaskan Sinai dari Israel), beliau meminta Majlis Keselamatan Negara menghadapi realiti bahawa ekonomi Mesir telah jatuh kepada ke tahap bawah daripada kosong.

    Bagi menjamin kedudukan ekonomi, Anwar Sadat terpaksa mendapat bantuan dari negara barat. Mesir bergantung sepenuhnya kepada bantuan AS dan Britian dari sudut ekonomi dan keselamatan negara. AS menyediakan bantuan purata tahunan melebihi AS$2 bilion dalam ekonomi dan ketenteraan sejak 1979. Pada tahun 2008 Bantuan Kewangan Ekonomi dikurangkan kepada AS$400 juta setahun. Tindakan pengurangan itu juga dilakukan kepada Israel. Mesir merupakan negara yang mendapat bantuan kewangan terbesar dari AS.

    Berdasarkan hubungan ekonomi dan keselamatan maka Mesir terpaksa mengikut telunjuk AS. Hasil daripada kerjasama Mesir dan AS pada 1974-1975, Anwar Sadat telah mengadakan perjanjian secara tidak rasmi dengan AS dan mengadakan lawatan ke Juresalem pada 1977, menandatangani Perjanjian Camp David secara rahsia, dan seterusnya menandatangani Perjanjian Keamanan Mesir-Israel yang mana memberi keuntungan yang besar kepada Israel walaupun mendapat tentangan hebat dari dunia Islam.

    Mesir tidak akan membuka sempadannya bagi bantuan kemanusiaan jika AS tidak membenarkan mereka melakukannya. Oleh itu, umat Islam perlu bekerjasama dengan masyarakat dunia mempertahankan konsep kemanusiaan secara global. Dalam era globalisasi, pergerakan dan tindakan manusia tidak dibatasi oleh bangsa, agama dan budaya. Jika Zionis ingin menunjukkan taringnya dengan membunuh rakyat Palestin dan aktivis bantuan kemanusiaan, maka mereka akan disisihkan masyarakat dunia.

    Justeru, umat Islam perlu mempertahankan konsep universaliti dalam setiap aspek kehidupan supaya perjuangan rakyat Palestin dibela atas dasar kemanusiaan sejagat. Ini adalah satu cara terbaik  untuk menghentikan pengaliran darah dan kemusnahan rumah suci penganut agama samawi yang dilakukan oleh Zionis.

    Oleh DR. SAODAH ABD. RAHMAN, Penulis ialah pensyarah di Jabatan Usuluddin dan Perbandingan Agama, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.

    rich_km

    • *
    • Posts: 446
      • View Profile
    Reply #15 09 July, 2010, 11:56:44 PM
  • Publish
  • ALLAH dah tolak permintaan RSAW...tentang perpaduan dan kesatuan Ummat ISLAM.
    maksudnyer...ummat ISLAM tidak akan dapat bersatu sampai bila-bila.

    cuma...ummat ISLAM diberi kemenangan apabila ummat ISLAM yg sedikit jumlahnya..
    benar-benar hati fikir mereka tetap dan teguh pada tali ALLAH.

    jangan mengharapkan ummat ISLAM bersatu!
    kesatuan dan perpaduan tidak akan mungkin menjadi nyata.
    yang ini...Bani Israel tahu sangat.
    ALLAH beri kelebihan mereka dari sudut ini.
    mereka faham.
    lalu mengambil kesempatan yang diberi...menguasai setiap pelusuk dunia.

    pastinya nanti...
    ISLAM yg hanya sedikit bilangannya...akan bertembung dgn Bani Israel bersama gabungan bangsa dunia.
    di situlah janji ALLAH terlaksana!!!

    ummat ISLAM ketika itu punyai kualiti yang hebat dan halus.
    setelah melalui saringan di pelbagai peringkat.
    tapisan demi tapisan dan pilihan atas pilihan.
    yang tinggal...hanyalah mereka yang benar-benar layak memikul amanah dan panji ALLAH.
    kesatuan mereka adalah kesatuan hati fikir.
    jemaah mereka adalah jemaah satu hati dan satu fikir.
    yakni ALLAH semata-mata!!! 

    Aassalamualaikum.

    Mengingatkan saya kata-kata jiran saya miskin lagi pemalas: "Ya...la. Dunia ni syurga orang kafir. Neraka bagi kita."

    Wassalam.


    keju

    • *
    • Posts: 959
      • View Profile
    Reply #16 09 July, 2010, 11:59:34 PM
  • Publish
  • dalam surah al israa' = ada di kisahkan tentang kejatuhan yahudi setelah islam kembali beriman

    nursa

    • *
    • Posts: 105
      • View Profile
    Reply #17 30 August, 2010, 09:23:25 PM
  • Publish
  • kite semua umat Islam kan tahu yang negara Israel tu pasti musnah..
    pastu bila semua umat Islam dah bersatu,maka terjadilah perangkan.
    tapi diaorang (Yahudi)  tahu ke yang diaorang akan tumpas suatu hari nanti???
    ke diaorang sangka yang diaorang akan selalu menang sampai bila-bila..?
    huhuhuhu.......

    swordofdeen

    • *
    • Posts: 465
    • Slashing Through Hypocrisy
      • View Profile
    Reply #18 30 August, 2010, 09:58:21 PM
  • Publish
  • Janji Allah tetap akan datang walau apa pun yang terjadi.

    Cuma sebagai peringatan kepada diri saya sendiri terutamanya, janganlah kita hanya memandang janji Allah dalam hal di atas; dan mengabaikan janji-janji Allah yang lain.

    Banyak janji Allah yang diberikan kepada manusia; baik dari segi ganjaran pahala atas kebaikan dilakukan atau ganjaran syurga mahupun sebaliknya. Janji Allah terhadap mereka yang taat dan mereka yang ingkar.

    Dalam kita mengejar janji Allah tertunai berkaitan musnah dan tewasnya bangsa Yahudi; sudah banyak manakah kita memenuhi tuntutan2 Allah supaya janji tersebut akan tertunai? Sudah banyak manakah 'jual-beli' atau 'tijaroh' yang telah kita lakukan dengan Allah s.w.t. (sepertimana dinyatakan dalam surah As-saff)?

    Mana mungkin kita mendapat ganjaran Allah jika harga yang sanggup kita korbankan tidak setimpal.

    Allahu'alam
    « Last Edit: 31 August, 2010, 04:21:56 AM by swordofdeen »
    We Punish to Preach, not Preach to Punish

    assiddiq

    • *
    • Posts: 4590
    • "Dengan Kehendak dan KuasaNya"
      • View Profile
    Reply #19 31 August, 2010, 01:21:47 AM
  • Publish
  • Janji Allah tetap akan datang walau apa pun yang terjadi.

    Cuma sebagai peringatan kepada diri saya sendiri terutamanya, janganlah kita hanya memandang janji Allah dalam hal di atas; dan mengabaikan janji-janji Allah yang lain.

    Banyak janji Allah yang diberikan kepada manusia; baik dari segi ganjaran pahala atas kebaikan dilakukan atau ganjaran syurga mahupun sebaliknya. Janji Allah terhadap mereka yang taat dan mereka yang ingkar.

    Dalam kita mengejar janji Allah tertunai berkaitan musnah dan tewasnya bangsa Yahudi; sudah banyak manakah kita memenuhi tuntutan2 Allah supaya janji tersebut akan tertunai? Sudah banyak manakah 'jual-beli' atau 'tijaro' yang telah kita lakukan dengan Allah s.w.t. (sepertimana dinyatakan dalam surah As-saff)?

    Mana mungkin kita mendapat ganjaran Allah jika harga yang sanggup kita korbankan tidak setimpal.

    Allahu'alam
    Betul tu ustaz sword.. Bukan menandakan ALlah itu berkehendak kepada Makhluk tetapi tugas kita sebagai hambaNya. ALquran dan Sunnah sebagai panduan. Dapat ke idak itu berserah kepadaNya. Yang penting kita terus mengabdikan diri kepadaNya hingga ke akhir hayat..InsyaALlah
    "Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
    Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
    http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
    http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
    assiddiq@ymail.com

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    3 Replies
    1588 Views
    Last post 02 May, 2009, 12:14:47 AM
    by Ummi Munaliza
    1 Replies
    743 Views
    Last post 10 January, 2010, 10:57:45 PM
    by demuara
    5 Replies
    2165 Views
    Last post 25 December, 2012, 05:59:23 PM
    by halawah