Rahsia Kelahiran Di dalam Bulan-Bulan Islam

Author Topic: Rahsia Kelahiran Di dalam Bulan-Bulan Islam  (Read 27308 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

peluru

  • *
  • Mujahidin
    • View Profile
22 May, 2009, 08:47:30 AM
Sekiranya anda mengetahui pada bulan Hijrah anda
dilahirkan, menurut pengetahuan tradisional bulan
itu mempunyai pengaruh yang tersendiri terhadap
perilaku. Dicatatkan bagi menambahkan
pengetahuan: -
Lupa tarikh lahir islam anda?
http://www.islam.com/islamicdates.asp
 
 
Muharram
Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan
menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan yang
sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan
baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran
yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai
keinginan yang baik dan selalu berada dalam
selamat..
 
 
Safar
Tabiatnya buruk. Dia tidak suka mengakui
kesalahannya. lbubapanya perlu mendidiknya bagi
menghilangkan tabiat buruk itu, jika tidak,
kehidupannya akan menjadi susah di kemudian
hari. Walaupun begitu, sekiranya dia melakukan
sesuatu untuk kepentingan dirinya, selalunya ianya
akan mendatangkan hasil.
 
 
Rabiul Awal
Perwatakannya baik. Mungkin dia akan mendapat
pangkat besar, menjadi orang berpengaruh atau
kaya tanpa diduga. Dalam pekerjaan ramai yang
suka. Sifat
negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya
keras dan mudah marah.
 
 
Rabiul Akhir
Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran
dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar
wataknya, mudah mengangkat tangannya.
Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat
buruknya itu. Ibubapa menempuh
kesukaran dalam mendidiknya..
 
 
Jamadil Awal
Dia mempunyai tingkat keyakinan yang tinggi. Dia
berani dan nekad, kadangkala melakukan sesuatu
yang bodoh atau bahaya. Walaupun begitu,
keberanian dan tekadnya itu akan menunjukkan
hasil usahanya, yang menemui kegagalan juga.
 
 
Jamadil Akhir
Wataknya berani, dia hormatkan orang lain.
Berbagai kepandaian ada padanya. Apabila dia
tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah
mengakuinya,
tapi bila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras
dan tidakmahu mengalah. Semasa kecilnya,
ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agar
terserlah sifat-sifatnya yang baik itu, kerana jika
betul didikannya, masa dewasa ia akan
menyenangkan kedua orang tuanya.
 
 
Rejab
Semasa kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya
patut mendidiknya dengan baik agar dia dapat
menerapkan nilai-nilai yang baik. Ketika sudah
dewasa, dia suka bersikap merendah diri dan
bersikap tidak tahu menahu. Ini agak berlainan dari
sikapnya semasa kecil. Walaubagaimanapun
hidupnya selamat dan sentosa.
 
 

Sya’aban
Perwatakannya baik. Hidupnya selamat dan
rezekinya tidak putus-putus. Sewaktu kecilnya dia
mudah mengalah semasa bermain dengan kawan-
kawan. Kelakuannya baik, berbudi bahasa hingga
semua orang sayang padanya. Masa
dewasanya dia akan berjaya dalam segala
kerjayanya danmudah mendapat rezeki.

Syawal
Perwatakannya keras. Hatinya keras. Dia tidak
suka dikalahkan oleh orang lain. Hal ini
membahayakan hidupnya, oleh itu ibu bapanya
perlulah mendidiknya dengan betul bagi
menghilangkan tabiat buruknya itu. Jika tidak
kehidupannya menjadi susah kerana perangai
keras hatinya, dan dia selalu bergaduh
terutamanya dalam hal mencari rezeki.
 
 
Zulkaedah
Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik
pada dirinya berubah menjadi buruk. Dia banyak
berfikir, kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan
mendapat hasil yang baik dalam kehidupannya.
Tetapi oleh kerana banyak berfikir, perbuatannya
kadang kala menjadi keliru. Dia seharusnya
bertindak tanpa terlalu
banyak berfikir untuk mendapat hasil yang yang
memuaskan.
 
 
Zulhijjah
Jika dia jahat dia terlalu jahat, jika baik terlalu baik
pula. Dia sering mendapat padah dari
perbuatannya sendiri. Dia sukar mengawal
perasaannya, kadangkala terlalu berlebih-lebihan
atau sebaliknya. 0leh kerana dia tidak dapat
memberikan garis pemisah, dia sukar
mempertimbangkan baik buruk perbuatannya. Dia
seringkali menyesal kerana kurang hati-hati dan
kurang pertimbangan.
-hOLla-

...seorng hamba ALLAH...tnpa pinjaman dariNYA siapalah aku...
[img width=610 height=70]http://i87.servimg.com/u/f87/12/77/43/73/selang10.jpg[/img]

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #1 22 May, 2009, 09:23:37 AM

 
Rabiul Akhir
Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran
dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar
wataknya, mudah mengangkat tangannya.
Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat
buruknya itu. Ibubapa menempuh
kesukaran dalam mendidiknya..
 




tidak ku sangka diriku begitu jahat..
:msya:

eja

  • *
  • asalamulaikum..khaifahalukum?salam ukhwah..
    • View Profile
Reply #2 22 May, 2009, 09:42:27 AM
eja pn sama lah mcm saudara aako-dkm..:senyum: ee..x sangka btl..:senyum:
wanita bkn dcipta dr kepala utk disanjungi bkn juga dicpta dr tapak kaki utk dijdkn alas,tp wanita dicipta dr tulang rusuk sblh kiri lelaki utk dilindungi..fikir2 kan lah..

http://eja-hasnizaeja.blogspot.com

Reply #3 22 May, 2009, 09:45:23 AM


ermmmm ramadhan xde ke????
lahir bulan ramadhan...

Reply #4 22 May, 2009, 09:46:19 AM
Zulkaedah....

pendiam......hehehehe...kdg2 jer...klu dah jmpe member ....kecoh...
ske fikir mmg.....kna ubah ker?????????

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #5 22 May, 2009, 09:49:21 AM


ermmmm ramadhan xde ke????
lahir bulan ramadhan...


ramdhan tak termasuk dalam senarai,
sebab waktu tu diorang puasa..
tak sempat wat kajian..
time beribadah sesungguhnya,:senyum:..

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #6 22 May, 2009, 09:50:13 AM
Zulkaedah....

pendiam......hehehehe...kdg2 jer...klu dah jmpe member ....kecoh...
ske fikir mmg.....kna ubah ker?????????


suka fikir baguihla..
jangan suke mengelamun sudahlah..
nanti jatuh pokok..

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #7 22 May, 2009, 09:50:33 AM
eja pn sama lah mcm saudara aako-dkm..:senyum: ee..x sangka btl..:senyum:



lahir bila?
kebetulan pula..

cokodok08

  • *
  • Rindu dan Cinta Teragung hanya milikNya!
    • View Profile
Reply #8 22 May, 2009, 10:14:14 AM
saya lak tak tau saya lahir dalam bulam yang mana satu :senyum:..mcm mana nak tau ek?hihi..

Reply #9 22 May, 2009, 10:14:46 AM


ermmmm ramadhan xde ke????
lahir bulan ramadhan...


ramdhan tak termasuk dalam senarai,
sebab waktu tu diorang puasa..
tak sempat wat kajian..
time beribadah sesungguhnya,:senyum:..




mane kajian aako ni dapat..malam lailatulqadar di lahirkan..
ermmm ape amksudnya ye...

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #10 22 May, 2009, 10:16:12 AM
saya lak tak tau saya lahir dalam bulam yang mana satu :senyum:..mcm mana nak tau ek?hihi..

cube klik kat sini..
http://www.islam.com/islamicdates.asp

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #11 22 May, 2009, 10:17:39 AM


ermmmm ramadhan xde ke????
lahir bulan ramadhan...


ramdhan tak termasuk dalam senarai,
sebab waktu tu diorang puasa..
tak sempat wat kajian..
time beribadah sesungguhnya,:senyum:..




mane kajian aako ni dapat..malam lailatulqadar di lahirkan..
ermmm ape amksudnya ye...


ntah,
bukan ana yang hantar artikel nih..
peluru kalau tak silap..
cuber tanyer peluru sendiri,
ok?

cokodok08

  • *
  • Rindu dan Cinta Teragung hanya milikNya!
    • View Profile
Reply #12 22 May, 2009, 10:21:22 AM

 
Rabiul Akhir
Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran
dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar
wataknya, mudah mengangkat tangannya.
Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat
buruknya itu. Ibubapa menempuh
kesukaran dalam mendidiknya..
 




tidak ku sangka diriku begitu jahat..
:msya:

sama lah kita..:sedihnya:..tak sangka diri ini tak begitu baik :sedihnya:..

SNF

  • *
  • "Kau ibarat permata berharga"
    • View Profile
Reply #13 22 May, 2009, 10:22:52 AM


ermmmm ramadhan xde ke????
lahir bulan ramadhan...


ramdhan tak termasuk dalam senarai,
sebab waktu tu diorang puasa..
tak sempat wat kajian..
time beribadah sesungguhnya,:senyum:..

Napa plak bulan ramdhan tak termasuk dalam senarai?
ana lahir bulan ramdhan,time mlm takbir raya..
Apa rahsia'y ek?

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #14 22 May, 2009, 10:27:03 AM


ermmmm ramadhan xde ke????
lahir bulan ramadhan...


ramdhan tak termasuk dalam senarai,
sebab waktu tu diorang puasa..
tak sempat wat kajian..
time beribadah sesungguhnya,:senyum:..

Napa plak bulan ramdhan tak termasuk dalam senarai?
ana lahir bulan ramdhan,time mlm takbir raya..
Apa rahsia'y ek?

ntah,
bukan ana yang hantar artikel nih..
peluru kalau tak silap..
cuber tanyer peluru sendiri,
ok?

Reply #15 22 May, 2009, 10:30:27 AM

Zulkaedah
Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik
pada dirinya berubah menjadi buruk. Dia banyak
berfikir, kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan
mendapat hasil yang baik dalam kehidupannya.
Tetapi oleh kerana banyak berfikir, perbuatannya
kadang kala menjadi keliru. Dia seharusnya
bertindak tanpa terlalu
banyak berfikir untuk mendapat hasil yang yang
memuaskan.
 
 

betul ke ni...menangiis
I lOVE ISLAM

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #16 22 May, 2009, 10:35:50 AM
semuanya macam yang negatif2 je..
kan?

kasar pun ada bunyi nya..
bodohlah,itulah,inilah..

ni maner sumber dapat nih..
leh letak tak?
boleh kita tgk mana asas yang diambil..

cokodok08

  • *
  • Rindu dan Cinta Teragung hanya milikNya!
    • View Profile
Reply #17 22 May, 2009, 10:37:55 AM
yela..semua tu cuma kajian yang dibuat secara rawak..bukan sesuatu yang boleh dipercayai sepenuhnya..kadang2 tu cuma sebagai hiburan semata..:senyum:..

SNF

  • *
  • "Kau ibarat permata berharga"
    • View Profile
Reply #18 22 May, 2009, 11:13:03 AM
yela..semua tu cuma kajian yang dibuat secara rawak..bukan sesuatu yang boleh dipercayai sepenuhnya..kadang2 tu cuma sebagai hiburan semata..:senyum:..

btol tu..
kita pun jangan lah nak percaya sangat,sekiranya kita percaya sangat boleh menjatuhkan kita untuk mempercayai perkara-perkara yang tahyul,syirik....etc..
wa'allahualam..

aako_dkm

  • *
  • cintailah ilmu
    • View Profile
Reply #19 22 May, 2009, 11:23:27 AM
yela..semua tu cuma kajian yang dibuat secara rawak..bukan sesuatu yang boleh dipercayai sepenuhnya..kadang2 tu cuma sebagai hiburan semata..:senyum:..


tak percaya pun..
cumer penggunaan bahasa yang digunakan kurang sesuai..
agak kasar,
mana lah tahu,
dalam banyak2 halaqian,
ader sorang dua yang berkecil hati..kan?

divider3
halaqahforum4