Rahsia Kelahiran Di dalam Bulan-Bulan Islam - Page 1

*

Author Topic: Rahsia Kelahiran Di dalam Bulan-Bulan Islam  (Read 19701 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

22 May, 2009, 08:47:30 AM
  • Publish
  • Sekiranya anda mengetahui pada bulan Hijrah anda
    dilahirkan, menurut pengetahuan tradisional bulan
    itu mempunyai pengaruh yang tersendiri terhadap
    perilaku. Dicatatkan bagi menambahkan
    pengetahuan: -
    Lupa tarikh lahir islam anda?
    http://www.islam.com/islamicdates.asp
     
     
    Muharram
    Bersifat pendiam, sihat fikirannya. Mungkin akan
    menjadi bodoh jika tidak mendapat didikan yang
    sempurna, walaupun begitu, jika dididik dengan
    baik, dia boleh menjadi cerdik kerana bakat fikiran
    yang pintar cerdas ada padanya. Dia mempunyai
    keinginan yang baik dan selalu berada dalam
    selamat..
     
     
    Safar
    Tabiatnya buruk. Dia tidak suka mengakui
    kesalahannya. lbubapanya perlu mendidiknya bagi
    menghilangkan tabiat buruk itu, jika tidak,
    kehidupannya akan menjadi susah di kemudian
    hari. Walaupun begitu, sekiranya dia melakukan
    sesuatu untuk kepentingan dirinya, selalunya ianya
    akan mendatangkan hasil.
     
     
    Rabiul Awal
    Perwatakannya baik. Mungkin dia akan mendapat
    pangkat besar, menjadi orang berpengaruh atau
    kaya tanpa diduga. Dalam pekerjaan ramai yang
    suka. Sifat
    negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya
    keras dan mudah marah.
     
     
    Rabiul Akhir
    Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran
    dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar
    wataknya, mudah mengangkat tangannya.
    Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat
    buruknya itu. Ibubapa menempuh
    kesukaran dalam mendidiknya..
     
     
    Jamadil Awal
    Dia mempunyai tingkat keyakinan yang tinggi. Dia
    berani dan nekad, kadangkala melakukan sesuatu
    yang bodoh atau bahaya. Walaupun begitu,
    keberanian dan tekadnya itu akan menunjukkan
    hasil usahanya, yang menemui kegagalan juga.
     
     
    Jamadil Akhir
    Wataknya berani, dia hormatkan orang lain.
    Berbagai kepandaian ada padanya. Apabila dia
    tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah
    mengakuinya,
    tapi bila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras
    dan tidakmahu mengalah. Semasa kecilnya,
    ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agar
    terserlah sifat-sifatnya yang baik itu, kerana jika
    betul didikannya, masa dewasa ia akan
    menyenangkan kedua orang tuanya.
     
     
    Rejab
    Semasa kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya
    patut mendidiknya dengan baik agar dia dapat
    menerapkan nilai-nilai yang baik. Ketika sudah
    dewasa, dia suka bersikap merendah diri dan
    bersikap tidak tahu menahu. Ini agak berlainan dari
    sikapnya semasa kecil. Walaubagaimanapun
    hidupnya selamat dan sentosa.
     
     

    Sya’aban
    Perwatakannya baik. Hidupnya selamat dan
    rezekinya tidak putus-putus. Sewaktu kecilnya dia
    mudah mengalah semasa bermain dengan kawan-
    kawan. Kelakuannya baik, berbudi bahasa hingga
    semua orang sayang padanya. Masa
    dewasanya dia akan berjaya dalam segala
    kerjayanya danmudah mendapat rezeki.

    Syawal
    Perwatakannya keras. Hatinya keras. Dia tidak
    suka dikalahkan oleh orang lain. Hal ini
    membahayakan hidupnya, oleh itu ibu bapanya
    perlulah mendidiknya dengan betul bagi
    menghilangkan tabiat buruknya itu. Jika tidak
    kehidupannya menjadi susah kerana perangai
    keras hatinya, dan dia selalu bergaduh
    terutamanya dalam hal mencari rezeki.
     
     
    Zulkaedah
    Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik
    pada dirinya berubah menjadi buruk. Dia banyak
    berfikir, kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan
    mendapat hasil yang baik dalam kehidupannya.
    Tetapi oleh kerana banyak berfikir, perbuatannya
    kadang kala menjadi keliru. Dia seharusnya
    bertindak tanpa terlalu
    banyak berfikir untuk mendapat hasil yang yang
    memuaskan.
     
     
    Zulhijjah
    Jika dia jahat dia terlalu jahat, jika baik terlalu baik
    pula. Dia sering mendapat padah dari
    perbuatannya sendiri. Dia sukar mengawal
    perasaannya, kadangkala terlalu berlebih-lebihan
    atau sebaliknya. 0leh kerana dia tidak dapat
    memberikan garis pemisah, dia sukar
    mempertimbangkan baik buruk perbuatannya. Dia
    seringkali menyesal kerana kurang hati-hati dan
    kurang pertimbangan.
    -hOLla-

    ...seorng hamba ALLAH...tnpa pinjaman dariNYA siapalah aku...
    [img width=610 height=70]http://i87.servimg.com/u/f87/12/77/43/73/selang10.jpg[/img]

    Reply #1 22 May, 2009, 09:23:37 AM
  • Publish

  •  
    Rabiul Akhir
    Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran
    dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar
    wataknya, mudah mengangkat tangannya.
    Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat
    buruknya itu. Ibubapa menempuh
    kesukaran dalam mendidiknya..
     




    tidak ku sangka diriku begitu jahat..
    :msya:

    Reply #2 22 May, 2009, 09:42:27 AM
  • Publish
  • eja pn sama lah mcm saudara aako-dkm..:senyum: ee..x sangka btl..:senyum:
    wanita bkn dcipta dr kepala utk disanjungi bkn juga dicpta dr tapak kaki utk dijdkn alas,tp wanita dicipta dr tulang rusuk sblh kiri lelaki utk dilindungi..fikir2 kan lah..

    http://eja-hasnizaeja.blogspot.com

    Reply #3 22 May, 2009, 09:45:23 AM
  • Publish


  • ermmmm ramadhan xde ke????
    lahir bulan ramadhan...

    Reply #4 22 May, 2009, 09:46:19 AM
  • Publish
  • Zulkaedah....

    pendiam......hehehehe...kdg2 jer...klu dah jmpe member ....kecoh...
    ske fikir mmg.....kna ubah ker?????????

    Reply #5 22 May, 2009, 09:49:21 AM
  • Publish


  • ermmmm ramadhan xde ke????
    lahir bulan ramadhan...


    ramdhan tak termasuk dalam senarai,
    sebab waktu tu diorang puasa..
    tak sempat wat kajian..
    time beribadah sesungguhnya,:senyum:..

    Reply #6 22 May, 2009, 09:50:13 AM
  • Publish
  • Zulkaedah....

    pendiam......hehehehe...kdg2 jer...klu dah jmpe member ....kecoh...
    ske fikir mmg.....kna ubah ker?????????


    suka fikir baguihla..
    jangan suke mengelamun sudahlah..
    nanti jatuh pokok..

    Reply #7 22 May, 2009, 09:50:33 AM
  • Publish
  • eja pn sama lah mcm saudara aako-dkm..:senyum: ee..x sangka btl..:senyum:



    lahir bila?
    kebetulan pula..

    Reply #8 22 May, 2009, 10:14:14 AM
  • Publish
  • saya lak tak tau saya lahir dalam bulam yang mana satu :senyum:..mcm mana nak tau ek?hihi..

    Reply #9 22 May, 2009, 10:14:46 AM
  • Publish


  • ermmmm ramadhan xde ke????
    lahir bulan ramadhan...


    ramdhan tak termasuk dalam senarai,
    sebab waktu tu diorang puasa..
    tak sempat wat kajian..
    time beribadah sesungguhnya,:senyum:..




    mane kajian aako ni dapat..malam lailatulqadar di lahirkan..
    ermmm ape amksudnya ye...

    Reply #10 22 May, 2009, 10:16:12 AM
  • Publish
  • saya lak tak tau saya lahir dalam bulam yang mana satu :senyum:..mcm mana nak tau ek?hihi..

    cube klik kat sini..
    http://www.islam.com/islamicdates.asp

    Reply #11 22 May, 2009, 10:17:39 AM
  • Publish


  • ermmmm ramadhan xde ke????
    lahir bulan ramadhan...


    ramdhan tak termasuk dalam senarai,
    sebab waktu tu diorang puasa..
    tak sempat wat kajian..
    time beribadah sesungguhnya,:senyum:..




    mane kajian aako ni dapat..malam lailatulqadar di lahirkan..
    ermmm ape amksudnya ye...


    ntah,
    bukan ana yang hantar artikel nih..
    peluru kalau tak silap..
    cuber tanyer peluru sendiri,
    ok?

    Reply #12 22 May, 2009, 10:21:22 AM
  • Publish

  •  
    Rabiul Akhir
    Perwatakannya jahat. Hatinya tidak tetap. Fikiran
    dan kemahuannya lemah, buruk nafsunya, kasar
    wataknya, mudah mengangkat tangannya.
    Kehidupannya menjadi sukar kerana tabiat
    buruknya itu. Ibubapa menempuh
    kesukaran dalam mendidiknya..
     




    tidak ku sangka diriku begitu jahat..
    :msya:

    sama lah kita..:sedihnya:..tak sangka diri ini tak begitu baik :sedihnya:..

    Reply #13 22 May, 2009, 10:22:52 AM
  • Publish


  • ermmmm ramadhan xde ke????
    lahir bulan ramadhan...


    ramdhan tak termasuk dalam senarai,
    sebab waktu tu diorang puasa..
    tak sempat wat kajian..
    time beribadah sesungguhnya,:senyum:..

    Napa plak bulan ramdhan tak termasuk dalam senarai?
    ana lahir bulan ramdhan,time mlm takbir raya..
    Apa rahsia'y ek?

    Reply #14 22 May, 2009, 10:27:03 AM
  • Publish


  • ermmmm ramadhan xde ke????
    lahir bulan ramadhan...


    ramdhan tak termasuk dalam senarai,
    sebab waktu tu diorang puasa..
    tak sempat wat kajian..
    time beribadah sesungguhnya,:senyum:..

    Napa plak bulan ramdhan tak termasuk dalam senarai?
    ana lahir bulan ramdhan,time mlm takbir raya..
    Apa rahsia'y ek?

    ntah,
    bukan ana yang hantar artikel nih..
    peluru kalau tak silap..
    cuber tanyer peluru sendiri,
    ok?

    Reply #15 22 May, 2009, 10:30:27 AM
  • Publish

  • Zulkaedah
    Perwatakannya pendiam. Banyak perkara baik
    pada dirinya berubah menjadi buruk. Dia banyak
    berfikir, kerana sifat ini, satu hari nanti dia akan
    mendapat hasil yang baik dalam kehidupannya.
    Tetapi oleh kerana banyak berfikir, perbuatannya
    kadang kala menjadi keliru. Dia seharusnya
    bertindak tanpa terlalu
    banyak berfikir untuk mendapat hasil yang yang
    memuaskan.
     
     

    betul ke ni...menangiis
    I lOVE ISLAM

    Reply #16 22 May, 2009, 10:35:50 AM
  • Publish
  • semuanya macam yang negatif2 je..
    kan?

    kasar pun ada bunyi nya..
    bodohlah,itulah,inilah..

    ni maner sumber dapat nih..
    leh letak tak?
    boleh kita tgk mana asas yang diambil..

    Reply #17 22 May, 2009, 10:37:55 AM
  • Publish
  • yela..semua tu cuma kajian yang dibuat secara rawak..bukan sesuatu yang boleh dipercayai sepenuhnya..kadang2 tu cuma sebagai hiburan semata..:senyum:..

    Reply #18 22 May, 2009, 11:13:03 AM
  • Publish
  • yela..semua tu cuma kajian yang dibuat secara rawak..bukan sesuatu yang boleh dipercayai sepenuhnya..kadang2 tu cuma sebagai hiburan semata..:senyum:..

    btol tu..
    kita pun jangan lah nak percaya sangat,sekiranya kita percaya sangat boleh menjatuhkan kita untuk mempercayai perkara-perkara yang tahyul,syirik....etc..
    wa'allahualam..

    Reply #19 22 May, 2009, 11:23:27 AM
  • Publish
  • yela..semua tu cuma kajian yang dibuat secara rawak..bukan sesuatu yang boleh dipercayai sepenuhnya..kadang2 tu cuma sebagai hiburan semata..:senyum:..


    tak percaya pun..
    cumer penggunaan bahasa yang digunakan kurang sesuai..
    agak kasar,
    mana lah tahu,
    dalam banyak2 halaqian,
    ader sorang dua yang berkecil hati..kan?

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    15 Replies
    4437 Views
    Last post 21 May, 2013, 04:01:24 PM
    by halawah
    1 Replies
    1324 Views
    Last post 16 February, 2011, 01:50:26 PM
    by Ummi Munaliza
    2 Replies
    1237 Views
    Last post 08 March, 2011, 12:17:58 PM
    by hairilnua