PERINGATAN:Tanda-tanda Kekuasaan Allah

*

Author Topic: PERINGATAN:Tanda-tanda Kekuasaan Allah  (Read 3565 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

ibnusina

11 May, 2009, 12:22:30 AM
  • Publish
  • [yt=425,350]http://www.youtube.com/watch?v=r7z8m_DumIs[/yt]


    SAMA2 LAH KITA HAYATINYA...SAYA HARAP,WARGA HALAQIAN SEMUA DAPAT AMBIL PENGAJARAN....
    « Last Edit: 02 January, 2013, 10:09:16 AM by PenaHalaqah »

    wanita solehah

    • *
    • Posts: 43
      • View Profile
    Reply #1 11 May, 2009, 07:30:26 AM
  • Publish
  • Best Answer
  • Assalamua'laikum wbt...

    salah satunya wabak penyakit yang akan melanda umat di akhir zaman...

    contoh wabak penyakit yang kita rasai kini

    H1N1...

    Wallaahua'lam

    ibnusina

    Reply #2 11 May, 2009, 08:11:27 AM
  • Publish
  • Best Answer
  • Assalamua'laikum wbt...

    salah satunya wabak penyakit yang akan melanda umat di akhir zaman...

    contoh wabak penyakit yang kita rasai kini

    H1N1...

    Wallaahua'lam

    tanda kekuasaan Allah SWT ada pada diri kita...cube fikirkan...

    Daeng Acan

    • *
    • Posts: 141
      • View Profile
    Reply #3 16 January, 2010, 04:29:37 PM
  • Publish
  • Best Answer
  •  :)

    setiasalah kita mengingatiNya..kerana ia juga yang memulakan dan ia juga yang menamatkan..
    Maha Suci Allah..

    dol_bendol

    • *
    • Posts: 1661
    • http://al-merapu.blogspot.com
      • View Profile
    Reply #4 16 January, 2010, 08:12:57 PM
  • Publish
  • Best Answer
  • jika mahu lihat kebesaran Allah, boleh datang jumpa Kami, dan ambil ILMUnya, nanti ikut petua dari guru, lihat sendiri, kebesaran Allaah

    menambah yakin pada Allah, pada diri
    dapat membantu ....masalah masalah kawan rakan dan handai taulan,

    jika mahu boleh bertamu. biasanya caj RM177, untuk seorang, jika berhajatkan ILMU ini

    mohdazri

    • *
    • Posts: 1061
      • View Profile
    Reply #5 01 June, 2011, 11:04:17 AM
  • Publish
  • Best Answer
  • lihat sahaja kebesaran Allah s.w.t yang ada pada jasad kita, kenal diri insyaallah kenal lah Allah swt

    mr maliki

    • *
    • Posts: 134
      • View Profile
    Reply #6 01 June, 2011, 12:23:41 PM
  • Publish
  • Best Answer
  • lihat sahaja kebesaran Allah s.w.t yang ada pada jasad kita, kenal diri insyaallah kenal lah Allah swt

    betol tu,nak lihat kebesaran Allah kita lihat kita dulu,camne Allah menciptakan tubuhbadan kita dengan begitu sempurna sekali.
    Lihat pada mata. Allah swt ciptakan mata di hadapan muka.
    Analisis: Macam mana jika Allah ciptakan mata di belakang kepala. Mesti susah nak masukkan makanan ke dalam mulut kan?
    Dakwah: Allah Maha Bijaksana dan Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk makhlukNya.
    Tengok hidung pula.
    Analisis: Bagaimana kalau lubang hidung menghadap ke atas? Tentu bila hujan turun, air hujan akan masuk ke dalam hidung. Mesti susah kan? Setiap kali hujan, hidung kena pakai payung 
    Dakwah: Allah Maha Mencipta dan Memelihara. Dia ciptakan makhlukNya dan Dia akan pelihara setiap ciptaanNya.
    Dan banyak lagi, kebesaran Allah yang boleh diceritakan tentang anggota badan….
    Perbandingan rambut dan bulu-bulu badan yang lain. Rambut boleh memanjang. Tetapi, kenapa bulu mata tetap sama sahaja panjangnya?
    Kenapa jari-jari manusia tidak sama tinggi?
    Bagaimana cap jari manusia boleh berbeza antara satu sama lain?
    ni semua dah buktikan kekuasaan Allah,camne dengan ciptaanNya yang lain,burung,katak,Allah maha besar..ciptaan Allah sukar kita nak pikir denagan akal fikiran.infiniti

    nurul hana

    • *
    • Posts: 314
      • View Profile
    Reply #7 01 June, 2011, 12:57:43 PM
  • Publish
  • Best Answer
  • lihat sahaja kebesaran Allah s.w.t yang ada pada jasad kita, kenal diri insyaallah kenal lah Allah swt

    betol tu,nak lihat kebesaran Allah kita lihat kita dulu,camne Allah menciptakan tubuhbadan kita dengan begitu sempurna sekali.
    Lihat pada mata. Allah swt ciptakan mata di hadapan muka.
    Analisis: Macam mana jika Allah ciptakan mata di belakang kepala. Mesti susah nak masukkan makanan ke dalam mulut kan?
    Dakwah: Allah Maha Bijaksana dan Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk makhlukNya.
    Tengok hidung pula.
    Analisis: Bagaimana kalau lubang hidung menghadap ke atas? Tentu bila hujan turun, air hujan akan masuk ke dalam hidung. Mesti susah kan? Setiap kali hujan, hidung kena pakai payung 
    Dakwah: Allah Maha Mencipta dan Memelihara. Dia ciptakan makhlukNya dan Dia akan pelihara setiap ciptaanNya.
    Dan banyak lagi, kebesaran Allah yang boleh diceritakan tentang anggota badan….
    Perbandingan rambut dan bulu-bulu badan yang lain. Rambut boleh memanjang. Tetapi, kenapa bulu mata tetap sama sahaja panjangnya?
    Kenapa jari-jari manusia tidak sama tinggi?
    Bagaimana cap jari manusia boleh berbeza antara satu sama lain?
    ni semua dah buktikan kekuasaan Allah,camne dengan ciptaanNya yang lain,burung,katak,Allah maha besar..ciptaan Allah sukar kita nak pikir denagan akal fikiran.infiniti

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    1 Replies
    7173 Views
    Last post 28 May, 2012, 01:06:40 AM
    by 123456
    5 Replies
    17839 Views
    Last post 18 May, 2014, 10:45:59 AM
    by cik ilah
    4 Replies
    4690 Views
    Last post 11 September, 2012, 07:59:09 PM
    by al_ahibbatu