Tips atau Petua Untuk Mendapatkan Anak Atau Zuriat

*

Author Topic: Tips atau Petua Untuk Mendapatkan Anak Atau Zuriat  (Read 47696 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

peluru

  • *
  • Posts: 369
  • Mujahidin
    • View Profile
11 May, 2009, 12:19:09 AM
  • Publish
  • Amalan

       1. Tiga bulan amalkan meminum air suam bercampur madu asli(warna hitam)setiap awal pagi - utk sisuami
       2. Buat senaman batin tiap2 x bgn tido waktu pagi-utk lelaki
       3. Amalkan bersedekah setiap hari jumaat, bila ke masjid.. insyallaah.. jika diamalkan berhasil
       4. Doa Nabi Zakaria
       5. surah AlWaqiah selepas subuh
       6. lepas maghrib amalkan AlMulk (kekuasaan Allah).
       7. Banyak bersedekah kepada bayi2 yang baru lahir.

    Diet Pemakanan

       1. Badam (almond) 5 Biji tiap hari
       2. Buah Delima
       3. Buah Zaitun
       4. Buah Kurma
       5. Jauhkan /pantang makan benda2 masam, nanas, minuman bergas pendek kata benda yang berasid la.. pastu amik seafood, amik supplements, salah satunya spirulina amik secara tetap about 30 tablets everyday, makan sayur & buahan. Hubby banyak makan berasid cam daging, ayam etc.
       6. Jangan minum ais dan minum air kelapa

    CARA SENAMAN BATIN

       1. Duduk bersila badan tegak
       2. Pas tu luruskan kaki kanan kedepan
       3. Tangan kanan pegang ibu jari kaki kanan,tangan kiri pula pegang lutut kiri..tarik nafas dalam2(slow)
       4. Setelah nafas penuh didada..bawa tgn kiri tadi kesebelah kanan hingga menyentuh lantai sebelah kanan (jgn lepaskan nafas,tahan selama 7 saat) atau ikut kemampuan.
       5. Ulangi perkara diatas dgn kaki kiri plak
       6. Buat 3x/7x setiap kali pas sbhyg subuh..jika betul caranya...peluh akan keluar walaupun baru buat 3x..(3x kiri..3x kanan)

    Uji Kesihatan

       1. Sperm test ni, gi lah LPPKN kat jln raja laut. bebetul sebelah Quality Hotel. Consultation fee cuma RM5. Registration + sperm test + consultation less than RM100.
          03-92843684
       2. Klinik Samuel Specialist Maternity Centre - Jalan Tun Razak RM 90/= termasuk ubat utk kasi period turun + scan, RM25 Husbend

    Berurut

       1. Mak Aji: 012-2831769.. kg. pandan
       2. Makcik Hawa(Mak Tua), Bukit Perah,N.9 call anis-017-3460377
       3. Mak Dara, Lepas pekan batu 18 Ulu Langat, 03-90215901
       4. Desa Tasik Itam, menghala ke Dengkil, 03-80619414
       5. Bandar Baru Bangi, No 8,jln 2/3A Fasa 2, 03-89262649
       6. kat segambut...dekat dekat dgn, international school mont kiara, Makcik esah, 03-62576424
       7. Taman medan, KL, cik ayu 03-77810377
       8. Call 03-61207417
       9. Hubungi En. Sabri di Pasir Mas, atau pada hari Ahad di kg. Jawa, Taman Dato Tahir No. 42. Telefon No. : 013-9291377
      10. Pak Dollah flet sri melaka.. Cheras 019-2504751

    Ubatan

       1. LD Venus, 013 6141215 (puan ruzi) -MLM, RM150 (Sebulan) http://www.elken.com.my/elken/globalpresent.htm
          khasiat lain, antaranya
          -memulihkan serta mencergaskan kaum wanita selepas bersalin
          -melegakan sakit haid
          -merawat kedinginan seks
          -memulihkan keadaan kulit supaya kelihatan lebih berseri & cerah
          -mengurangkan gangguan putus haids
       2. Bioseed & Pati Gamat Plus Vitamin - BIO H keluaran Gamat Emas iaitu sejenis minuman (serbuk dan perlu dibancuh dengan air) yang berupaya merembeskan semula hormon HGH yang menyumbangkan kepada kesuburan hormon. http://indahkasturi.com/
       3. Jelly Gamat Serigama
       4. Le Dara
       5. Sendayu tinggi
       6. clomide (pil subur)
       7. ROYAL JELLY dan Vita 5 - CNI
       8. MADU SPIRULINA SURECO, atau apa2 pemakanan yang berasaskan mengkudu, kerana mengkudu dipercayai dapat memperbanyakan benih ovum.
       9. Pusat Rawatan Islam Az- Zahrah, Bangi (depan Masjid Bumbung Hijau Bangi) antara Billion, Projet dan Warta Supermarket). Konsultation, rawatan dan ubatan yang dibekalkan adalah PERCUMA. boleh berhubung dgn Prof. Ir. Dr Zainal Aripin Zakariah 019-3838745 atau Dr Rashid 013-3602158 atau Dr Abd Rahman Mat Dali (Pengerusi Eksekutif Az-Zahrah 03-8925 2525).

    Perubatan

       1. IVF - RM8000
       2. Hospital Glenagle Sungai Petani yang ada pakar gerenti dapat anak, agak mahal kosnya RM14k.
       3. KLINIK HOMEOPATHY DR. YUNUS. NO. 3 JLN MEDAN KANGAR 01000 KANGAR PERLIS MALAYSIA. NO TEL 013-4211718, 604-976 8618, EMAIL: DRYUNUSA@YAHOO.COM. MASA RAWATAN:- PAGI :9.00-12.15 PETANG :2.45-6.30 REHAT :12.15-2.45 MALAM :DENGAN TEMUJANJI SAHAJA AHAD :TEMUJANJI SAHAJA TEL :012-5639247 (ROS)

    Website Panduan

       1. http://www.timang.org/Kehamilan.htm

    Petua oleh Dr. Mohd Ismail Tambi

    UNTUK permulaan, kerap lakukan hubungan seksual dan pastikan yang air mani tidak melempah keluar. Jadi jangan bangun selepas seks, jangan gerakkan badan keterlaluan kerana gerakan badan akan mengakibatkan tekanan kepada perut dan pengeluaran takungan air mani dari faraj.

    Yang paling mustahak jangan menutup peha atau luruskan kaki dan jangan sekali-kali kemut faraj! Ini akan menolak keluar angin dalam faraj yang akan juga menolak air mani keluar dari faraj.

    Perkara lain yang dicegah ialah menyelitkan kain ke kelengkang kerana ini akan menyerap air mani! Kadangkala posisi juga memainkan peranan mengekalkan takungan air mani ke dalam faraj. Wanita yang mempunyai rahim yang berposisi di belakang akan dapati setiap kali selepas bersetubuh, ketika zakar dikeluarkan selepas ejakulasi, air mani pasangan akan ikut keluar.

    Cara mengatasi masalah ini ialah melakukan hubungan kelamin dengan memasukkan ereksi dari belakang dengan wanita itu dalam posisi menyujud. Posisi ini akan membuatkan rahim terletak di depan dan membuatkan penghujung faraj luas dan memberi ruang yang mencukupi untuk air mani mendap!

    Waktu subur wanita bermula dengan kemunculan lendir macam hingus yang biasa keluar beberapa hari sebelum telur menetas(ovulasi). Waktu ovulasi ialah petanda atau perasaan sengal di paras ari-ari beberapa hari selepas kelihatan lendir. Kesemua petanda ini dapat dikenali sebilangan besar wanita jika mereka mengesannya dengan teliti.

    Perkara yang mustahak ketika merancang hubungan seksual pada waktu subur ialah jangan memaksa pasangan untuk bersetubuh jika pasangan kelihatan tidak bersedia. Jika pasangan rasa tertekan, ada kalanya dia tidak dapat pancut atau gagal dalam hubungan seksual. Ini akan menimbulkan rasa resah dan gelisah dan kesudahannya 'mati pucuk sekunder'.
    -hOLla-

    ...seorng hamba ALLAH...tnpa pinjaman dariNYA siapalah aku...
    [img width=610 height=70]http://i87.servimg.com/u/f87/12/77/43/73/selang10.jpg[/img]

    dol_bendol

    • *
    • Posts: 1663
    • http://al-merapu.blogspot.com
      • View Profile
    Reply #1 24 July, 2009, 07:52:45 AM
  • Publish
  • hanya kos RM177, tanpa makan ubat, tanpa makan supplement, Allah kuasa,  gerenti.....:sedihnya:, kena jadi Allah lah, sure can gerenti, if u belive, u will, there can be miracles

    syahirah_nur

    • *
    • Posts: 52
      • View Profile
    Reply #2 24 July, 2009, 08:52:50 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum

    Ini mungkin salah satu usaha, jaminan tiada tetapi tetapkan keyakinan pada Allah.

    Kirimkan doa pada sesiapa yang mahu ke Mekah, kemudian kirimkan sedekah. Moga-moga sedekah kita di hadapan Kaabah akan membuahkan kebaikan pada kita.

    Sejadah_Usang

    • *
    • Posts: 727
      • View Profile
    Reply #3 24 July, 2009, 10:36:23 AM
  • Publish
  • Salamullah

    Alhamdulillah.....insyaALLAH akan diamalkan

    Dah setahun lebih usia perkahwinan saya tapi saya belum lagi punya anak. Suami memang nak sangat cuma saya yang takut. ALLAH....

    dol_bendol

    • *
    • Posts: 1663
    • http://al-merapu.blogspot.com
      • View Profile
    Reply #4 24 July, 2009, 10:50:47 AM
  • Publish
  • marilah jumpa kami, inshallah tempoh 6 bulan di beri, tetapi yg dah berlaku, hanya sebulan ada benih dah, :sedihnya:, jika yakini Allah, mahu, marilah, kami berikan ilmu utk sepasang suami isteri, inshallah

    syahirah_nur

    • *
    • Posts: 52
      • View Profile
    Reply #5 24 July, 2009, 10:51:21 AM
  • Publish
  • Salamullah

    Alhamdulillah.....insyaALLAH akan diamalkan

    Dah setahun lebih usia perkahwinan saya tapi saya belum lagi punya anak. Suami memang nak sangat cuma saya yang takut. ALLAH....

    Takutkan apa Sejadah_Usang?

    sitikhadijah

    • *
    • Posts: 62
    • ~ Ya ALLAH.bantulah hambaMU ini untuk JUJUR kpd MU
      • View Profile
    Reply #6 24 July, 2009, 11:57:51 AM
  • Publish
  • Assalammualaikum...

    Sy ada masalah keguguran..sudah 2 kali...pertama kali gugur sekitar minggu ke-11 , kali kedua minggu ke- 10 .sebabnyer bila scan doktor kata  janin dah stop berkembang pd minggu ke-5 ..kali kedua pun begitu...doktor pun x tahu kenapa...kena jumpa pakar,....tp maklumlah pakar kan mahal.

    harap sesapa sudi bg pendapat @ apa2 penyelesaian kepada masalah sy ni.

    walaupun saya redha, tp skrg ni sy amat fobia untuk mengandung lagi..kerana tekanan emosi nyer sngt kuat.

    ~YA ALLAH,jika derita ini satu ujian untuk aku MENGHAPUSKAN dosa2 ku, maka aku redha dgn derita ini, PERBAIKILAH diri ku.Tetapi jika rasa dari derita  ini MENAMBAHKAN dosa ku pada MU, maka HILANGKANLAH ia dari hatiku, kerana aku TAKUT akan Murka dan  Siksa Neraka MU ~

    Sejadah_Usang

    • *
    • Posts: 727
      • View Profile
    Reply #7 24 July, 2009, 12:38:43 PM
  • Publish
  • Salamullah

    Alhamdulillah.....insyaALLAH akan diamalkan

    Dah setahun lebih usia perkahwinan saya tapi saya belum lagi punya anak. Suami memang nak sangat cuma saya yang takut. ALLAH....

    Takutkan apa Sejadah_Usang?

    Salamullah

    Takut kalau2 saya tak dapat jadi ibu yang baik. Saya lahir dalam keluarga yang tidak bahagia jadi sedikit sebanyak benda tu memberi kesan kepada saya. Tp saya syukur sangat2 kerana saya punya suami yang baik.

    assiddiq

    • *
    • Posts: 4596
    • "Dengan Kehendak dan KuasaNya"
      • View Profile
    Reply #8 24 July, 2009, 12:47:24 PM
  • Publish
  • Salamullah

    Takut kalau2 saya tak dapat jadi ibu yang baik. Saya lahir dalam keluarga yang tidak bahagia jadi sedikit sebanyak benda tu memberi kesan kepada saya. Tp saya syukur sangat2 kerana saya punya suami yang baik.
    InsyaALLAH.. Janji sanggup je nak berubah ke arah kebaikan demiNya.. Zaman dulu banyak kisah2 yg duk dalam keluarga yg serba tak bahagia. Anak boleh jadi ulamak lagi.. tp tulah kerja ALLAH.. Kun Fayakun? Atau DIA jadikan bersebab seperti kita usha dengan mohon pertolonganNya.. Siapalah kita ni nak jadi yg terbaik tanpa bimbinganNya..Nak masuk syurga pun perlukan PimpinanNya juga.. Subhanallah.. Mana boleh lari dari pertolongan ALLAH..Kepada ALLAH jua kita kembali.. Janji cuba dulu..Ianya rezeki.. ALLAH bagi suatu dugaan kepada kita sesuai dengan kesangupan kita.. DIA maha mengetahui diri kita lebih dari kita..Itulah ALLAH.. ALLAHhuakhbar..Kepada ALLAH juga bermohon dan bersandar.. -sekadar pendapat-
    "Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
    Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
    http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
    http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
    assiddiq@ymail.com

    Sejadah_Usang

    • *
    • Posts: 727
      • View Profile
    Reply #9 24 July, 2009, 12:54:36 PM
  • Publish
  • InsyaALLAH.. Janji sanggup je nak berubah ke arah kebaikan demiNya.. Zaman dulu banyak kisah2 yg duk dalam keluarga yg serba tak bahagia. Anak boleh jadi ulamak lagi.. tp tulah kerja ALLAH.. Kun Fayakun? Atau DIA jadikan bersebab seperti kita usha dengan mohon pertolonganNya.. Siapalah kita ni nak jadi yg terbaik tanpa bimbinganNya..Nak masuk syurga pun perlukan PimpinanNya juga.. Subhanallah.. Mana boleh lari dari pertolongan ALLAH..Kepada ALLAH jua kita kembali.. Janji cuba dulu..Ianya rezeki.. ALLAH bagi suatu dugaan kepada kita sesuai dengan kesangupan kita.. DIA maha mengetahui diri kita lebih dari kita..Itulah ALLAH.. ALLAHhuakhbar..Kepada ALLAH juga bermohon dan bersandar.. -sekadar pendapat-

    Salamullah

    InsyaALLAH ahi. Syukran atas nasihat. mohon doakan saya yang faqir wa jahil wa haqir ni
    « Last Edit: 24 July, 2009, 12:54:59 PM by assiddiq »

    assiddiq

    • *
    • Posts: 4596
    • "Dengan Kehendak dan KuasaNya"
      • View Profile
    Reply #10 24 July, 2009, 12:55:58 PM
  • Publish
  • Kita sama2 fakir..jahil.. menagih dariNya sentiasa..Sama2 lah kita berdoa untuk kita.. Slamat dari kemurkaanNya.. Nauzubillah..

    syahirah_nur

    • *
    • Posts: 52
      • View Profile
    Reply #11 24 July, 2009, 02:59:16 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum Sejadah_Usang

    InsyaAllah sama-sama kita berdoa moga-moga dijadikan kita ibu yang baik, supaya dapat membentuk anak yang baik. Pengalaman itu mematangkan kita. Menjadi teladan untuk kita menjadi lebih baik lagi.

    Saya doakan semoga semua kita menjadi ibu yang terbaik untuk anak yang terbaik.

    Doa Itu Senjata Mukmin

    Sejadah_Usang

    • *
    • Posts: 727
      • View Profile
    Reply #12 24 July, 2009, 03:19:14 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum Sejadah_Usang

    InsyaAllah sama-sama kita berdoa moga-moga dijadikan kita ibu yang baik, supaya dapat membentuk anak yang baik. Pengalaman itu mematangkan kita. Menjadi teladan untuk kita menjadi lebih baik lagi.

    Saya doakan semoga semua kita menjadi ibu yang terbaik untuk anak yang terbaik.

    Doa Itu Senjata Mukmin

    Salamullah

    InsyaALLAH ukhti. Allahumma amin thumma amin..... saya cuba belajar utk buang ketakutan ini.

    syahirah_nur

    • *
    • Posts: 52
      • View Profile
    Reply #13 24 July, 2009, 03:44:48 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum Sejadah_Usang

    InsyaAllah sama-sama kita berdoa moga-moga dijadikan kita ibu yang baik, supaya dapat membentuk anak yang baik. Pengalaman itu mematangkan kita. Menjadi teladan untuk kita menjadi lebih baik lagi.

    Saya doakan semoga semua kita menjadi ibu yang terbaik untuk anak yang terbaik.

    Saya sukakan semangat itu!

    Doa Itu Senjata Mukmin

    Salamullah

    InsyaALLAH ukhti. Allahumma amin thumma amin..... saya cuba belajar utk buang ketakutan ini.

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14487
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Reply #14 30 September, 2009, 04:32:14 PM
  • Publish

  •   Amalan-amalan Untuk Memperolehi Zuriat

    Setelah berusaha dengan perubatan moden dan kampung untuk memperoleh zuriat bahkan telah berdoa kepada Allah, namun belum memperoleh zuriat, maka kita dituntut supaya banyak bersabar dan jangan dalam keadaan tertekan. Perasaan yang tidak stabil akan mengganggu keadaan dalam diri anda dan ini akan menyukarkan lagi bagi anda berdua untuk memperolehi zuriat.

    Di dalam berdoa kita disuruh menaruh harapan seratus peratus kepada Allah dan yakin bahawa Allah berkuasa untuk mengabulkan doa kita tersebut. Yang paling penting awali doa dengan pujian kepada Allah dan selawat kepada Rasulullah SAW begitu juga dalam menutup doa.

    Mungkin anda semua boleh mencuba amalan di bawah ini, semoga Allah memberikan jalan penyelesaian yang terbaik untuk anda dalam penantian untuk mendapatkan zuriat.


    Amalan pertama.

    Selepas Fajar ataupun Solat Subuh
    - Baca Bismillah 1 kali
    - Kemudian selawat kepada Nabi Muhammad SAW 3 kali.
    - Setelah itu sujud dan baca kalimah syahadah 101 kali
    - Dalam sujud tersebut mohonlah kepada Allah apa yang kita hajatkan. (Umpamanya: “Ya Allah, kurniakanlah kepada hamba mu zuriat atau anak yang soleh yang Engkau berkati di dunia dan akhirat)
    - Kemudian tutup doa tersebut dengan membaca selawat 3 kali.
    Amalkanlah cara ini baik suami ataupun isteri selama 15 hari atau teruskan jika masih belum berhasil dan jangan merasa putus asa. Sebab Allah tidak suka terhadap orang yang suka berputus asa.

    Amalan kedua.

    -Suami hendaklah membaca “Ya Mutakabbir” (Allah Yang Maha Memiliki Keagungan ) sebanyak 11 kali sebelum mengadakan jimak.
    -Isteri hendaklah membaca “Ya Awwal” (Yang tiada permulaan adaNya) 333 Kali setiap hari.
    -Isteri hendaklah membaca setiap hari “Ya Zaljalaali Wal Ikram” 11 kali kemudian tiup di dalam air dan air tersebut diminum.
    -Suami isteri hendaklah membaca surah Yusuf / surah Maryam setiap hari.
    Amalkanlah dengan penuh harap agar dimakbulkan oleh Allah SWT akan zuriat yang baik dan mendapat rahmat daripada-Nya.
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    orangejuice

    • *
    • Posts: 66
      • View Profile
    Reply #15 13 January, 2010, 09:32:19 PM
  • Publish
  • petua2 yang sangat berguna, saya akan cuba sampaikan kepada sahabat saya yang telah lama berkahwin dan menanti zuriat...

    maklumat yang berguna untuk dikongsi

    tasyin

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #16 11 June, 2010, 04:15:39 PM
  • Publish
  • Sekiranya ingin membuat rawatan zuriat,anda boleh menghubungi Kak Shuhaida 0196069117. rawatan dia mmg berkesan, saya lepas keguguran anak pertama,agak lama jugak untuk hamil semula(1thn). Selepas membuat rawatan kak shuhaida dengan hanya 1 rawatan sahaja dengan izin ALLAH saya mengandung. Ramai yang gagal IUI dan IVF berjaya dengan rawatan kak shuhaida ni. Harga untuk rawatan ni pun sangat berpatutan.

    mohdazri

    • *
    • Posts: 1063
      • View Profile
    Reply #17 11 June, 2010, 04:29:42 PM
  • Publish

  • bagi yang sedang berusaha semoga Allah s.w.t sentiasa merahmati dan perkenankan doa kalian yakinlah pada Allah s.w.t segalanya mungkin

    ajih

    • *
    • Posts: 3
      • View Profile
    Reply #18 28 May, 2011, 01:37:10 PM
  • Publish
  • Sekiranya ingin membuat rawatan zuriat,anda boleh menghubungi Kak Shuhaida 0196069117. rawatan dia mmg berkesan, saya lepas keguguran anak pertama,agak lama jugak untuk hamil semula(1thn). Selepas membuat rawatan kak shuhaida dengan hanya 1 rawatan sahaja dengan izin ALLAH saya mengandung. Ramai yang gagal IUI dan IVF berjaya dengan rawatan kak shuhaida ni. Harga untuk rawatan ni pun sangat berpatutan.

    salam ada lagi tak kak shuhaida nie...saya tgk post ni pun dah setahun gak lamanya..

    5zul

    • *
    • Posts: 3025
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Reply #19 22 June, 2012, 08:45:31 PM
  • Publish
  • usaha lah kejalan yang di redahi...
    mugaan jua di rahmati...

    banyak kan zikirullah setiap masa.. Insyallah -

    dari kejadian benih itu di jadikan manusia...

    dari Air segala kehidupan...

    mohon lah pada ALLAH seikhlas IkhlasNya..

    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    12 Replies
    8289 Views
    Last post 30 November, 2012, 01:12:56 PM
    by wanita4adam
    5 Replies
    984 Views
    Last post 08 August, 2014, 04:16:22 PM
    by NurZihan
    1 Replies
    524 Views
    Last post 06 September, 2013, 06:34:18 AM
    by al_ahibbatu