Pemilik Cintaku Selepas Allah & Rasul

Author Topic: Pemilik Cintaku Selepas Allah & Rasul  (Read 18108 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

uswah teladan

  • *
  • Posts: 235
    • View Profile
08 April, 2009, 10:42:16 PM
  • Publish Di FB


  • Fatimah Syarha Mohd Noordin
    RM12.00
    Telaga Biru Sdn Bhd

    Novel ringkas ini mengisahkan perjalanan hidup seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan Rasulullah s.a.w. untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menemui pemilik cintanya, setelah Allah dan Rasul.

    http://taman-buku.blogspot.com
    « Last Edit: 08 April, 2009, 10:44:05 PM by uswah teladan »

    zawq

    • *
    • Posts: 363
      • View Profile
    Jawab #1 08 April, 2009, 11:00:35 PM
  • Publish Di FB
  • adakah ini kisah benar?
    kalau kisah benar saya nak beli.
    kalau sekadar fiction, mungkin tidak. oh!
    "AKU akan membelimu; masamu; nafasmu; hartamu; dan hidupmu. Habiskan semua itu kepada-KU. Palingkan semua itu kepada-KU. dan Ku-bayar dengan kebebasan, keagungan dan kearifan Ilahiah. Inilah hargamu di mata-KU.

    liyanaluv

    • *
    • Posts: 19
    • hidup ini mudah,kita yang buat dia susah.
      • View Profile
    Jawab #2 08 April, 2009, 11:14:41 PM
  • Publish Di FB
  • saye dah baca buku ni
    baru habis...

    bes :)

    ia adalah cerita benar

    bertuah dpt suami yang mengamalkan sunnah2 nabi dan mengikut sedikit sebanyak perangai nabi muhammad s.a.w

    newavicenna

    • *
    • Posts: 64
    • mari kita berdakwah, mari mujahadah, ALLAHUAKBAR
      • View Profile
    Jawab #3 20 April, 2009, 10:57:18 PM
  • Publish Di FB
  • Allah, Rasul, jihad. Itulah tingkatan cinta yang perlu kita letakkan yang paling tinggi.
    adapun yang selepasnya, terserahlah, bagi lelaki pastinya letakkan keutamaan kepada ibu bapa anda..
    mudah-mudahan kamu bertakwa

    wardah_najihah

    • *
    • Posts: 94
      • View Profile
    Jawab #4 20 April, 2009, 11:44:28 PM
  • Publish Di FB
  • Sy bminat ngn buku ni tp belum bpeluang nak beli sbb aritu tgesa2 nak blik..
    insyaAllah sy akan dptkan buku ni secepat mgkin..
    tak sabar nak bc isi kandungan buku ni..=)
    Let say thank you Allah..

    meow

    Jawab #5 20 April, 2009, 11:48:00 PM
  • Publish Di FB
  • saye dah baca buku ni
    baru habis...

    bes :)

    ia adalah cerita benar

    bertuah dpt suami yang mengamalkan sunnah2 nabi dan mengikut sedikit sebanyak perangai nabi muhammad s.a.w

    Fatimah Syarha adalah isteri teman sekuliah sy..


    humayra_solehah

    • *
    • Posts: 52
      • View Profile
    Jawab #6 21 April, 2009, 11:22:07 PM
  • Publish Di FB
  • cerita yg best...
    mula2 beli sbb kak syarha yg promote
    igtkan pasal kahwin je..
    so nak simpan je dulu, smpai rasa dah ready baru nk baca
    tapi bila bukak chapter 1, terus nk baca smpai hbis...

    seronoknya kalau dpt amalkan sunnah smpai mcm dlm buku tu.. in all aspects of life...
    Fill the world with colors, paint it everywhere u go
    Paint everything u see, and tell everyone u know
    Quran will be ur paint and ur brush will be iman
    So fill the world with colors... every color of Islam

    izza

    • *
    • Posts: 172
    • Keredhaan Allah lebih indah daripada permata
      • View Profile
    Jawab #7 24 May, 2009, 09:15:15 PM
  • Publish Di FB
  • ..............
    Bukan niat untuk mengkritik, tapi ini hanyalah luahan hati pembaca terhadap buku tersebut..Cara penyampaian penulis menunjukkan seolah olah dalam diri penulis wujudnya sifat riak (Bab 1) dan terlalu bangga dengan diri sendiri dan merasakan diri adalah yang terbaik..Tambahan pula, usia perkahwinan baru menjangkau 5 bulan, masih terlalu awal untuk menceritakan kejayaan mempraktikkan sunnah Rasulullah dalam usia perkahwinan yang setahun jagung ini, terutamanya apabila hendak diberikan panduan dan pengajaran kepada orang lain, melainkan kalau penulis telah berjaya mengamalkan cara hidup sedemikian selama  5 tahun @ 10 tahun usia perkahwinannya..barulah boleh dibanggakan, dan boleh dijadikan panduan, pengajaran dan dikongsi dengan masyarakat..pd peringkat awl perkahwinan mcm ni boleh dikatakan peringkat percubaan.....


    salam...

    saya pun dah memiliki buku ni..(^ ^,)

    em, ni pendapat daripada ana ya...hanya sekadar pandangan...

    mungkin niat sebenar penulis hanya ingin mengajak, dan mewujudkan rasa minat

    sahabat2 yang masih jauh @ belum dalam lingkungan nilai-nilai islami (fokus utama)

    untuk lebih tertarik dan minat untuk mengetahui lebih dalam ttg ISLAM...

    mungkin ini salah satu cara beliau...


    kita bersangka baik sahajalah pada penulis...(^_~)

    *secara peribadi...
     saya mmg suka dengan penulisan beliau..
     saya(kurang arif ttg ilmu agama) mudah faham dengan cara penyampaian  beliau
     melalui penulisan beliau...saya dapat pelbagai ilmu...
     beliau banyak menyelitkan pelbagai fakta walau hanya dalam satu buku..


    « Last Edit: 24 May, 2009, 09:22:26 PM by izza@عزا »
    "LA ILLAHAILLALLAH MUHAMMADURRASULLULLAH"

    assiddiq

    • *
    • Posts: 4596
    • "Dengan Kehendak dan KuasaNya"
      • View Profile
    Jawab #8 24 May, 2009, 09:17:59 PM
  • Publish Di FB


  • Fatimah Syarha adalah isteri teman sekuliah sy..



    Kisah dia ke abg meow?
    "Al-haqqu bila nizom yaghlibuhul-baatil binnizom"
    Maksudnya: "Sesuatu kebenaran yang tidak sistematik akan dikalahkan oleh kebatilan yang sistematik dan terancang."
    http://Http://cahayarabbani.blogspot.com
    http://Http://islamicmoviecollection.blogspot.com
    assiddiq@ymail.com

    dina

    • *
    • Posts: 56
      • View Profile
    Jawab #9 24 May, 2009, 09:42:47 PM
  • Publish Di FB
  • salam..best sgt buku ne..dina baca 3jam je dah hbs...motivasi dlm rumah tangga....skg tgh bg kwn2 baca..dorg pun suka..sesuai utk bkl isteri n bkl suami

    pidut

    • *
    • Posts: 17
    • Anak_Sedare
      • View Profile
    Jawab #10 24 May, 2009, 11:27:58 PM
  • Publish Di FB
  • Cite nya adalah kisah benar tentang penulis buku tersebut....cuba lah memilikinya tidak rugi banyak manfaat dalam cerita tersebut...sesuai untu semua lapisan umur yang dah berumah tangga atau belum lagi....

    afiqfaiz86

    • *
    • Posts: 42
      • View Profile
    Jawab #11 14 June, 2009, 01:55:19 PM
  • Publish Di FB
  • Pemilik CINTAKU selepas ALLAH & RASUL




    Sinopsis

    Novel ringkas ini mengisahkan Qaniah, seorang wanita yang sangat berhati-hati dalam menetapkan pasangan hidupnya. Keimanan yang tinggi dan kepercayaan yang menyeluruh terhadap Islam membuatkan beliau menggunakan segala pendekatan yang diajar Rasulullah SAW untuk hanya menerima pasangan hidup yang benar-benar dapat mendidik beliau dan keluarga ke jalan rahmat. Berkat kesabarannya itu, beliau akhirnya berjaya menemui PEMILIK CINTANYA, setelah Allah dan Rasul.


    http://www.bukuonline2u.com/
    "Bila dunia kehilangan cinta maka setiap wajah dalam bahaya

    tapi sungguh cinta adalah karunia dari dia sang maha pecinta

    semoga Allah membuat hati penuh cinta maka damailah dunia

    bukan cinta kpd rupa hanya cinta kpdNYA"

    nur_87

    • *
    • Posts: 699
      • View Profile
    Jawab #12 14 June, 2009, 02:11:23 PM
  • Publish Di FB
  • wah, novel fatimah syarha lagi..

    confirm best ni..

    kepada peminat2 novel islamik, jgn ketinggalan utk dapatkan buku ni ye.. =)
    ~bErSuJuD KpD ALLAH ~

    amnanhanan

    • *
    • Posts: 3
      • View Profile
    Jawab #13 14 June, 2009, 02:18:33 PM
  • Publish Di FB
  •  :)
    memang x rugi sesgt le sape yg da bc buku ni..
    mmg bnyk panduan yg ditunjukkn o Qaniah dlm melayari rumahtangga yg mengikut syariat Islam..
    bc jgn x bc..
     :syukur: sy da pun membacanya..
     :syukur:

    afiqfaiz86

    • *
    • Posts: 42
      • View Profile
    Jawab #14 14 June, 2009, 08:54:20 PM
  • Publish Di FB
  • wah, novel fatimah syarha lagi..

    confirm best ni..

    kepada peminat2 novel islamik, jgn ketinggalan utk dapatkan buku ni ye.. =)

    nur dah baca ye?
    bab novel laju je eh =)

    fitrah

    • *
    • Posts: 23
    • ya Allah, berilah aku kekuatan & ketabahan hati
      • View Profile
    Jawab #15 14 June, 2009, 09:12:34 PM
  • Publish Di FB
  • alhamdulillah..ana juga berkesempatan baca novel ni. sangat menarik. bagi sesiapa yang masih mencari2 pasangan hidup, banyak pengajaran yang dapat diambil . bagi yang dah pun  berumah tangga, bleh contohi pasangan bahagia daripada kisah novel ni. SEMOGA ALLAH TEMUKAN HATI INI PADA PEMILIK TERBAIK, INSYAALLAH.
    "BERI HATIMU HANYA UNTUK ALLAH, PASTI ALLAH TEMUKAN PADAMU PEMILIK TERBAIK. HAMPARKAN MASAMU SELUASNYA HANYA UNTUK ALLAH, PASTI ALLAH ATURKAN SELURUH HIDUPMU SEBAIKNYA (^_^)

    assiddiq

    • *
    • Posts: 4596
    • "Dengan Kehendak dan KuasaNya"
      • View Profile
    Jawab #16 14 June, 2009, 09:23:01 PM
  • Publish Di FB
  • Demi ALLAH yg Maha Berkuasa..
    Jadikan cinta itu tunduk pada wahyu dan berlandaskan wahyu..InsyaALLAH itulah cinta yg sempurna..

    nur_87

    • *
    • Posts: 699
      • View Profile
    Jawab #17 14 June, 2009, 09:23:33 PM
  • Publish Di FB
  • wah, novel fatimah syarha lagi..

    confirm best ni..

    kepada peminat2 novel islamik, jgn ketinggalan utk dapatkan buku ni ye.. =)

    nur dah baca ye?
    bab novel laju je eh =)


    ishkk..belum bace lg..
    baru nak beli =)

    sofia

    • *
    • Posts: 396
      • View Profile
    Jawab #18 14 June, 2009, 10:29:58 PM
  • Publish Di FB
  • wah, novel fatimah syarha lagi..

    confirm best ni..

    kepada peminat2 novel islamik, jgn ketinggalan utk dapatkan buku ni ye.. =)

    nur dah baca ye?
    bab novel laju je eh =)


    ishkk..belum bace lg..
    baru nak beli =)

    nur,ipoh kt mana ada jual? nak2 beli jgk
    Suara kehidupanku memang tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu; tapi marilah kita cuba saling bicara barangkali kita dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu.

    wildan salsabila

    • *
    • Posts: 162
      • View Profile
    Jawab #19 14 June, 2009, 10:36:54 PM
  • Publish Di FB
  • Assalamu'alaikum w.b.t ...
    Wildan dah habis baca buku ni...masa pergi pustaka mukmin jalan tar tu...jumpa, terus beli...
    Alhamdulillah..isinya sgt menarik, membahagiakan,mendamaikan, merungkai segala persoalan di  sudut hati, romantik laa.....
    Pengisian ilmu di dalamnya bermanfaat....
    ::[Nota Buat Da'ie]::

    ::Apabila kita sendiri sering diuji dengan apa yang kita dakwahkan, itu petanda Allah sdg mendidik kita agar melaksanakan apa yg kita perkatakan. Bersyukurlah kerana Allah masih sudi mengingati kita dlm usaha kita mengingatkan manusia

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    54 Replies
    13081 Views
    Last post 28 June, 2012, 01:59:28 PM
    by rabbitah
    3 Replies
    424 Views
    Last post 21 November, 2011, 01:48:00 PM
    by Yuzie
    13 Replies
    1554 Views
    Last post 11 April, 2012, 04:15:52 AM
    by 1family