Koleksi Puisi, Sajak dan Syair

Author Topic: Koleksi Puisi, Sajak dan Syair  (Read 157534 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

wajdani

  • *
  • "man jadda wajada"
    • View Profile
Reply #60 16 December, 2010, 09:09:03 PM


Kaktus Persahabatan

Ku tinggalkan kaktus ini khusus untukmu
dengan pesanan ia mudah hidup
biarpun berhari-hari kau biarkan tuntas
ia akan tetap besar dan bercambah
kerana ia belajar bernafas dari gersang tanah
asalkan setiap kali kau melintasi
lemparkan senyumanmu di sini
tahulah aku, kau sayang padanya
kuhadiahkan kaktus yang masih kecil ini kepadamu
peliharalah dengan kemanjaan dan perhatian
berikan ia pasu baru bila tiba waktu
ia akan remaja dan dewasa
tajam dirinya lambang kemurnian hatimu sahabat
kalau kaktus itu aku
sudikah kau senyum dan tukarkan pasu
sedangkan kau tahu diriku akan melukakan jarimu
lalu tidak lagi kurasakan sentuhan yang tinggal
mungkinkah perhatian menjadi baja menyuburkan ingatan...

Sumber: Mujahidah Amalina (2002:162)

wajdani

  • *
  • "man jadda wajada"
    • View Profile
Reply #61 17 December, 2010, 12:57:22 AM
Wahai Mujahid

Wahai Mujahid,
pembela kebenaran,
marilah berjuang,
teruslah mara,
walaupun ditentang.

Wahai Mujahid,
semarak roh jihad,
ukhuwah Islamiah,
tegakkan a'mar makruf,
hapuskan nahi mungkar.

Wahai Mujahid,
penat lelah hanyalah mainan,
tempuhi ranjau banyak bersabar,
letih lesu tidak menentu,
syurga menjadi idaman kalbu.

Wahai Mujahid,
orang yang berjuang,
harum namanya,
dalam kemenangan,
atau gugur sebagai syuhada.

Berjuanglah wahai Mujahid,
demi menegakkan dakwah Islamiyyah!

Sumber: Natlah-Al Farafishah (MMAS)

rock kapak

  • *
  • sila beri tunjuk ajar , maafi kesalahan ku
    • View Profile
Reply #62 17 December, 2010, 04:19:44 AM
takut ya Allah...




saat kelam malam itu...
tergerak rasa...

membelek ilmuMU...
menyentuh pesanan2 MU...
tanda cintaMU pada hambaMU...

langkah kepingan demi kepingan...
ku terpaku...

tazkirah dariMU..
riya itu sungguh berat dosanya...

maafkan ku ya Allah....
andai pernah ku melakukkan hal itu...
syukur ya rabb...
ingatan dan pesanan dariMU....

dalam kegelapan malam ini...
hati kecilku meronta2...
mohon agar munajatku di makbulkan MU..

ampunkan dosa2 ku...
kala ku jatuh ya sami'...
dengarlah rintihan hati ku....

kurniakan cahaya MU...
tiada dan upaya tanpaMU....
hidup ini satu perjuangan..kayuh dan kayuh!

rock kapak

  • *
  • sila beri tunjuk ajar , maafi kesalahan ku
    • View Profile
Reply #63 17 December, 2010, 04:28:48 AM
saat Itu..^^



saat itu...
saat yang nyenyak...
saat yang damai...
lena dan nikmat...

saat yang mustajab...
bangunlah wahai diri..
bangunlah wahai jasab...
bangunah wahai ruh...
bangunlah..!

hilang lah wahai si dengkur...
hilang lah...
titiskanlah embun pagi...
titiskanlah di pipi mu...


ikuti lah sunnah al-amin itu wahai diri...
kuatkan diri..
tentang nafsu mu...
wahai diri..
dengarlah suara hati mu...

pupukkan bara semangat...
kerna disitu ada nikmat..

wajdani

  • *
  • "man jadda wajada"
    • View Profile
Reply #64 17 December, 2010, 11:56:00 PM
Teman, aku ingin....

Teman tersayang
Aku ingin kita seperti Abu Bakar al-Siddiq
Persahabatan dijalin kerana al-Khaliq
Harta dikorban bukan sedikit
cintakan kebenaran, sanggup bersakit

Serta tawakkal Ibrahim mulia
Ketika meninggalkan insan tercinta
di bumi tandus tanpa bicara
meyakini Allah sebagai penjaga

Aku impikan antara kita seorang Umar
berdiri tatkala tunduknya manusia
bersuara tatkala diamnya mereka
menggerunkan musuh durjana

Serta senyuman Syed al-Qutb
ketika berhadapan dengan tali maut
akidah mantap tidak terenggut
roh dakwahnya tidak surut

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair
menahan panahan Hajjaj dengan rela bersama si ibu tua
lantas syahid, rohnya ke syurga

Marilah kita menyemai benih Hassan al-Banna
fikrahnya jernih, menggegar dunia
merelakan tubuhnya dimamah peluru
demi menegakkan kalam Allah dan Rasul

Aku cintakan pemuda Giffari,
menentang kezaliman walaupun diancam
moga kan lahir lagi di abad ini
jiwa jitu pemuda yang tak pernah suram

Aku ingin kita sepemaaf Yusuf
tetap mencintai saudaranya
walaupun dihumban ke perigi tua
terpisah dari ayahanda bertahun lamanya

Aku ingin pusara kita harum mewangi
bagai harumnya pusara Masyitah
semerbak kasturi

Aku ingin persahabatan indah ini
bisa menjadi syafaat
di mahkamah mashsyar nanti...


Sumber: dipetik daripada novel "TAUTAN HATI" (Fatimah Syarha)

rock kapak

  • *
  • sila beri tunjuk ajar , maafi kesalahan ku
    • View Profile
Reply #65 18 December, 2010, 03:43:09 AM
bunga



kau hidup...
menonjolkan dirimu..
walaupon kau bunga..

kau tetap dihiaas...
menjadi tarikan..
kumbang2...
bahkan si lipas dan makhluk yang lain
wakakka..

kau diramas
kau di sentuh
hingga gugurlah kelopak2 mu..
hingaa renuklah bunga yang indah dahulu...
hingga habis patah tangkai mu itu...

lalu bagaimana?
masih di puja seperti dahulu?
masih dipandang kumbang2 itu?




wajdani

  • *
  • "man jadda wajada"
    • View Profile
Reply #66 18 December, 2010, 05:44:31 PM
Perawan...
Kecantikanmu bukannya
Oleh calitan bedak merah
Dari berus kehidupan
Namun di sebaliknya
Terlindung warna-warna kepuraan
Perawan...
Keayuanmu bukannya
Pada sehelai baju sutera
Dari kain kemewahan
Namun di sebaliknya
Terlindung benang-benang dosa
Perawan...
Keanggunanmu bukannya
Oleh ketinggian kasut berjenama
Dari kulit kesenangan
Namun di sebaliknya
Terlindung tumit kemelut diri
Dalam mencari identiti sendiri
Perawan...
Ketulenanmu adalah
Ghazal solat yang didirikan
Gemersik merdu bacaan ayat suci
Seloka indah budi bahasa
Tarian irama sopan santunmu
Perawan...
Padamu tiada kompromi
Dalam mencari identiti diri
Hakikat perawan

Reply #67 20 December, 2010, 06:29:53 PM
berisalam

kolek terasing di laut
tanpa arah
satu sinar di ufuk timur
jauh tak tercapai

gelora laut bawa ke sana
biar seribu tahun makan masa
mahu mencari rezeki
buat makanan hati
perlu sinar dalam legam malam

~aku

Sabarlah sayang
Kita tidak lagi terasing
Sinar pasti datang kerana itu tugasnya.

Gelora laut itu sekadar siulan
sudah beribu tahun menghempas
Mencari siapa yang lebih kuat

Tapi kita gagah
merempu hempasan
menunggu siang tika malam
meniti hari bernama esok

Reply #68 20 December, 2010, 06:35:21 PM
Tak terzahir rasa
walau dalam jutaan kata kata
Tapi ku bimbang
Rindu jadi hilang
kasih ku terbuang

Reply #69 20 December, 2010, 06:42:44 PM
Teman, aku ingin....

Teman tersayang
Aku ingin kita seperti Abu Bakar al-Siddiq
Persahabatan dijalin kerana al-Khaliq
Harta dikorban bukan sedikit
cintakan kebenaran, sanggup bersakit

Serta tawakkal Ibrahim mulia
Ketika meninggalkan insan tercinta
di bumi tandus tanpa bicara
meyakini Allah sebagai penjaga

Aku impikan antara kita seorang Umar
berdiri tatkala tunduknya manusia
bersuara tatkala diamnya mereka
menggerunkan musuh durjana

Serta senyuman Syed al-Qutb
ketika berhadapan dengan tali maut
akidah mantap tidak terenggut
roh dakwahnya tidak surut

Aku ingin kita seteguh Ibnu Zubbair
menahan panahan Hajjaj dengan rela bersama si ibu tua
lantas syahid, rohnya ke syurga

Marilah kita menyemai benih Hassan al-Banna
fikrahnya jernih, menggegar dunia
merelakan tubuhnya dimamah peluru
demi menegakkan kalam Allah dan Rasul

Aku cintakan pemuda Giffari,
menentang kezaliman walaupun diancam
moga kan lahir lagi di abad ini
jiwa jitu pemuda yang tak pernah suram

Aku ingin kita sepemaaf Yusuf
tetap mencintai saudaranya
walaupun dihumban ke perigi tua
terpisah dari ayahanda bertahun lamanya

Aku ingin pusara kita harum mewangi
bagai harumnya pusara Masyitah
semerbak kasturi

Aku ingin persahabatan indah ini
bisa menjadi syafaat
di mahkamah mashsyar nanti...


Sumber: dipetik daripada novel "TAUTAN HATI" (Fatimah Syarha)


KARYA TERBARU FATIMAH SYARHA BT MOHD NOORDIN: PALESTIN.KAMI DATANG!

rock kapak

  • *
  • sila beri tunjuk ajar , maafi kesalahan ku
    • View Profile
Reply #70 26 December, 2010, 08:36:09 AM


gadis bertudung labuh

hujung relung waktu
irama itu bergema
di kala tawa berbicara

ku bergerak menuju barisan itu
dalam kelewatan
ku teruskan
ku toleh kiri ku..
ku toleh kanan ku...

senyuman itu berada di sisi ku
pertemua yang indah
di dalam taman tamanNYA

ku berlalu
membawa senyuman manis itu
yang melakat di hatiku...

hidayah ku^^

halawah

  • *
  • İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
    • View Profile
Reply #71 26 December, 2010, 08:45:29 AM
 Dalam gua batu
dudok satu sudut
ku terbelenggu
hanya semata Allah yang satu

tertusuk hati
fikiran ku di pagi
agar segarkan iman dilubuk hati

Subhanallah ahya wa amutu
kini hatiku ke penjuru
tergejolak lamunan ku

kocakkan Dhuha menungggu
agar beredar ke satu tujuan tertentu
buih lautan dosa jua pohon  dihapuskan lagi satu
semoga Rezkinya yang tidak terhingga dapat membantu...

Amin Ya Rabbal alamiin.
İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
hubungan dengan ukhuwahfıllah perpaduan Ummah seutuh

rock kapak

  • *
  • sila beri tunjuk ajar , maafi kesalahan ku
    • View Profile
Reply #72 26 December, 2010, 08:55:51 AM


kak solehah ku sayang

pantas masa
tanpa kesedaran
pertemuan tanpa bicara
 
pertemuan tanpa kata
kau ukhti ku sayang
wahai kak sokehah...

kau ibarat pasangan ku..
kemana ,saat ketika bersama2
walau pesanan itu wadahnya...

syukran ya ukhti..

halawah

  • *
  • İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
    • View Profile
Reply #73 26 December, 2010, 09:14:49 AM
Terkejut saat Dhuha memancar cahaya..

Se raup wajah bunga
se beasu gambar
tak ada besar lagi di tambah
disertai Wangian haruman kasturi syurga...

semoga di berkati ukhuwah
tak taulah masa menemuikan bunga syurga dan keharumannya..
hanya Allah swt maha ketentuan
sesuai dan layak bagi hamba-hambanya...

Wallahu 'Alam Bissawob..


Reply #74 02 January, 2011, 03:46:21 PM
Dulu kau berdiri bersamaku
dan saling mengukir janji
bahwa kau kan selalu ada disini
susah senangku bersama kau tempuhi
ku hargai

kini kau dimana
meninggalkan ku sendiri tak berdaya
pesanmu padaku janganlah bduka
jangan menangisimu bila kau tiada
ku mencuba..

air mata pun jatuh ke pipi
mengingkari janji yang ku beri
kisah cinta sahabat sejati
tak berakhir bila engkau pergi
sahabatku kau kan kurindui
kerna kau takkan kembali

walau kau disana
namun doaku kan selalu bersama
maaf kernaku tak pernah tuk berkata
bahwa kaulah teman yang paling sempurna
yang ku ada..

rock kapak

  • *
  • sila beri tunjuk ajar , maafi kesalahan ku
    • View Profile
Reply #75 04 January, 2011, 09:31:18 AM
hipokrit menerjah diri...

resah , gelisah...
dalam keresahan...
hati meronta..

mengapa?
kenapa? apa sebabnya?
persoalan bertalu...

memikul hatiku...
bengong, tuli
pekak, bisu...

hati berkata....
perilaku tiada...
aku sedang jatuh...
tergelonsor !
tergelincir dari landasan....

aku sakit...
luka hati ku ini...
namun akan ku tahan...
Allah jua penyembuhnya...

bangkit! teruskan perjuangan...

sonidoter89

  • *
  • ipraytobeclosedtoyouandonthatdayi'llseeyousmile!
    • View Profile
Reply #76 04 January, 2011, 02:30:00 PM
Kisah Lalu

Dulu aku fikir aku betul
Aku fikir ini benar
Aku fikir aku masih dalam kebenaran
Sedangkan aku dalam kenafsuan

Aku telah meluahkan
Kemudian aku mengharapkan jawapan darinya
Jawapan yang diharapkan ialah "ya"
Akhirnya yang diharapkan dapat yang sepatutnya lari

Sedang lena dalam kesesatan
Aku masih rasakan aku dalam kebenaran
Kerana kebenaran itu nyata dan perlulah dicari
Sedang kesesatan itu nyata dan selalu disisi

Tetapi diri terus berdoa
Mengharapkan petunjuk dariNya
Sedang Allah itu lebih dekat daripada urat leher
Tidak pernah meninggalkan aku yang mengharapkanNya sendirian

Sampai kemuncak usaha
Dikala petunjuk dariMu datang
Tiada apa yang dapat menghalangku
Ketegasan diri sahaja yang menguasai keranaMu..

Akhirnya aku berani menegakkan kebenaran
Tetapi dengan kelembutan
Kerana diri ini juga yang salah
Yang memulakan sandiwara cinta

Alhamdulillah kuucapkan
Segalanya telah diterima
Bahawa yang dulu itu tipu
Yang sekarang ialah benar

Walaupun pahit baginya
Bagi diriku manis tak terhingga
Kerana yang diharapkan ialah Redha Allah
Yang didapati pula lebih daripada itu

Alhamdulillah...

~ Dakwah is not about i am better than you but let's do something better together next time ~ inshaa Allah ^_^

Reply #77 04 January, 2011, 07:10:50 PM
Aku mungkin tak bising seperti mereka
Aku diam untuk mengumpul kekuatan
Aku dikutuk oleh sebahagian saudara ku
Aku diam hingga tiba masanya

Aku benci pada mereka
Aku benci mendengar berita
Kerana aku tak mampu buat apa2
Jadi aku diam dahulu...

Aku diam mengumpulkan segala kudrat
Biarkan saja jiwaku mendidih
Nanti tiba masanya aku punya kuasa
Nanti tiba masanya aku menguasai mereka dan dunia
Akan ku hapuskan kamu yang Laknatullah

Aku pun tak tahu macam mana benda tu akan terjadi
Akal logik tak mungkin menggapainya
Tapi impian aku besar, jadi biarkan aku hanyut
Dan perginya aku kelak dalam impian yang terjawab

Dan kamu, kamu, dan kamu...diam sajalah kalau tak mengerti aku
Jangan ganggu perjuangan ini

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan perjuangan ini~



Ubahlah diri, nescaya oran lain akan berubah hasil perubahan kita

syidaspongebob

  • *
  • maaf zahir batin
    • View Profile
Reply #78 06 January, 2011, 11:09:08 PM
Dian Sastro:
disaat waktu berhenti...kosong
dimensi membutakan mata,memekakkan telinga
lalu diri menjadi hampa
saat paradigma dunia tak lagi digunakan untuk menerka*
sadarku akan hadirmu,mematahkan sendi2 yang biasanya tegak berdiri

Yassin:
ult li albi bissaraha (I'm opening up my heart with honesty)
hayya nab'idil karaha (Let's avoid the hated and hatred)
syakkireena a' kulli ni'ma (Let's remain thankful with what we have)
ba' ideena anil fattana (Let's avoid all lies and sins)

Malique:
merenungi luar jendela,mengagumi kebesaran yang Maha Esa
ku menilai kehidupan dari sudut berbeza
tak memadai hanya kecapi rasa selesa
maukan harta yang mampu beli 1 semesta
berpesta ke pagi botol bergelimpangan
kekasih muda bukan takat berpegang tangan
harta dan jamuan nafsu tidak berkekalan
bila menjelang tua bukan itu jadi bekalan
dan jangan puisi ini disalah tafsir pula
bukan berkhutbah cuma betuli diri jua
ingin hidup sempurna aset nilai berjuta,
saling tukar wanita,senyum dan mati tua
bakat dikurnia jangan disalah guna
jangan kufur nikmat yang diberi percuma
guna kelebihan untuk hikmah bersama
jagalah nama hidup penuh pementasan dan drama
ada berisi ada yang kurus,ada melencong ada yang lurus bukan semuanya tulus
ada sempuna ada kurang upaya ada yang jadi buta hanya bila sudah kaya
sebesar rumah bermula dengan sekecil bata,boleh hilang dalam sekelip mata
ucaplah alhamdulillah bukannya sukar, kerna semua nak kaya atau besar
tetap Allahuakbar!!!

Joe Flizzow:
jadikanlah ku tentera Fisabilillah yang tertera di kalimah harap memanduilah
entah apabila persimpangan tiba,hidup penuh rintangan harus kuhadapinya
harapku tidak terlupa diri bila gembira,dan cuma mula mencari kau disaat hiba
ku cuma manusia penuh dengan kesilapan tapi bisa membezakan cahaya dan kegelapan
tabah bila dihalangan duri onak dan cobaan
teguh bila dicobakan keruh kuasa dan perempuan
sentiasa legar diminda,dikejar dan dipinta dari zaman bermula hingga ke akhirnya
ku mengerti siapa ku tanpamu disisi dan apa guna posesi juga posisi
sementara ini cuma hanya puisi,nukilan tulisan dan bisikan isi hati
mencari keterangan,menjiwai peranan menepati pesanan janji juga saranan
alhamdulillah atas kurniaan rezeki,moga tidak terleka dalam perjalanan ini

Ahli Fiqir:
aku yang memandang di dalam lubuk hati,mencari-cari zat rahsia yang katanya tersembunyi
aku yang melihat alam meliputi wujud menyertai lalu ku pindahkan alam ke dalam mata hati
aku hakiki,aku mengerti segala yang terjadi di langit dan di bumi
gunanya tiada fantasi, pelik dan benar,qada' dan qadar kau berilah ku kekuatan
agar dapat ku hindarkan segala kesesatan
usah kau biar nafsuku terliur dari pandangan majazi ini,
aku yang hodoh lagi hina amat benar merindui
moga cahaya lailatul tak membutakan mataku,semoga segala puji tak ku meninggi diri
moga segala janji dapat juga ku penuhi,moga dapatku hadapi tikaman dari belakang
lidah setajam pisau, ku tidak akan risau dengan cabaran sepanjang perjalanan
ku pasrah ku akur 7,8,6 Alhamdulillah Syukur...

Dian Sastro:
sujudku pun takkan memuaskan inginku
'tuk hanturkan* sembah sedalam kalbu
adapun kusembahkan syukur padamu ya Allah
untuk nama,harta dan keluarga yang mencinta
dan perjalanan yang sejauh ini tertempa
alhamdulillah pilihan dan kesempatan
yang membuat hamba mengerti lebih baik makna diri
semua lebih berarti akan mudah dihayati
Alhamdulillah,Alhamdulillah,Alhamdulillah....


"Ukhwah fillah takkan musnah..lautan erat takkan mungkin patah..Bertemu, berpisah..hanya KENANGAN SEMATA..Redho Allah, Kita cari..Moga2 kita kan diRahmati..Dengan niat yang suci,bertemu kembali di negeri Abadi.. Salam kemaafan."

syidaspongebob

  • *
  • maaf zahir batin
    • View Profile
Reply #79 06 January, 2011, 11:11:43 PM
Masih belum sempurna..

(M.Nasir)
Gerakkan Hati… Hati gerakkan…
Pandanglah aku.. aku lah dia..

(Malique)
Kulitku tebal.. ku kebal.. ingatku kebal
Hanya berbual makan angin kembung perut mual
Resah dan tidak senang.. hidup tak pernah lenang
Ku schizo paranoia takut pecah tembelang

(M.Nasir)
Pecah tembelang… peta dah hilang
Bangau dah pulang… suara sumbang

(Malique)
Lidahku kaku tak selicin kuku
Teman baikku buku
Bini ku pena.. tak pernah lena
Aku suka mengintai pantang ditenung
Berakhir pertelingkahan dalaman
Pasti belum

Ikut gerak hati.. pena melayang
Dilihat dua layang pandang
Tak lah sekarang
Takat meradang
Tanya.. abang gedang, apa barang?
Badan macam badang
Main acah belakang parang

Kuhunuskan keris musuh ada pistol
Tradisi kekalkan adaptasi harus betul
Tujuh baris keramat tujuh garis penamat
Baik berpada biar jahat asal selamat

Ramai saudaraku yang baik telah dipijak

(M.Nasir)
Awan mendung yang berarak
Bawa tangis bawa resah
Rebah rindu yang terkumpul
Semua birat dan kalimah
Semua janji yang terikat
Lebur disisimu

(Malique)
Yo! ijazah terbaik datangnya dari jalanan
Dari pengalaman bercakap dan bersalaman
Konflik motivasi cuba medatasi
Positif dan benci jadi inspirasi pagi

Peduli itu interpretasi basi pekakkan sebelah
Halang biar keduanya muka cantik
Soalan bodoh yang ditanya jadi melodinya
Lebih hina dari zina

Lu bikin dosa ku bikin prosa
Testosterone testarosa
Cita-cita sosa KL KL kosa nostra
Jalan berliku ku harung roller coaster
Gah sentosa tiada penyesalan
Luas pandangan jauh dah berjalan
Tak sempurna masih ada kejanggalan
Gagal merancang, merancang kegagalan

(M.Nasir)
Awan mendung yang berarak
Bawa tangis bawa resah
Rebah rindu yang terkumpul
Semua birat dan kalimah
Semua janji yang terikat
Lebur disisimu

Kucing bawa tidur rimau bawa igau
Masuk tempat orang bawa otak bukan pisau

(Malique)
Naik bukit angkuh cakap ayah jangan risau
Turun bukit pucat dengar tiga miaww
Kucing bawa tidur rimau bawa igau
Masuk tempat orang bawa otak bukan pisau
Tolak pintu gua tiga kerat tenaga
Kosong tak dijaga sampai datang tiga naga
Ingat nak berlaga tapi tak kan boleh menang
Menang dengan otak tak mesti dengan pedang

Sebelum jadi naga, ikan koi renang renang
Kura-kura salah jawab pantun, naik berang
Panggil lima kawan atau biar pergi laju
Risaukan pekara remeh kita tak akan maju
Muka sama hijau hati siapa tahu
Merah dah menyala pasti mati siapa mahu
Gagap tiga kali bercakap benar saja
bulan terang ramai yang keluar buat kerja

(Malique & M.Nasir)
Panjat pokok buluh cari tokong air terjun
Naik sampai nampak dah terpegun turun
Tiga ular ikut lompat atau paut
Kalau terus mati jika belok maut

(M.Nasir)
Awan mendung yang berarak
Bawa tangis bawa resah
Rebah rindu yang terkumpul
Semua birat dan kalimah
Semua janji yang terikat
Lebur disisimu

Puisi hati mu… hati mu puisi
Palu hati ku palu hatiku

(Malique)
Kulit tak besalin walau saling ganti baju
Pandang sini pandang sini
Ku berbahasa baku kata kata nahu
Himpun jadi satu
Mantera beradu dengan irama dan lagu

(Suara Latar)
Akhirnya sempurna


divider3
halaqahforum4