Teka-teki Siri 2

*

Author Topic: Teka-teki Siri 2  (Read 63111 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

bajaulautsulu

  • *
  • Posts: 35
    • View Profile
Reply #140 13 April, 2009, 11:39:15 AM
  • Publish
  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab

    putri_iman

    • *
    • Posts: 104
    • ~ Cahaya Islam Penyuluh Hidupku ~
      • View Profile
    Reply #141 13 April, 2009, 01:56:48 PM
  • Publish
  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab

    aaahhh...x tau ape jawapannya
    Ya Allah, ku dambakan kasihMu.. ku impikan syurgaMu.. ku mohon ampunilah dosa-dosaku..

    SNF

    • *
    • Posts: 904
    • "Kau ibarat permata berharga"
      • View Profile
    Reply #142 13 April, 2009, 03:59:43 PM
  • Publish
  •  
    apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab

    ::  Salam..agak susah jgk teka teki ni..
    ::  Byk kali ana fikir dan baca blik2
    ::  Tapi ana surrender lah..
    ::  Tapi surrender pun tetap ada jawapan..
    ::  apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi   
        dia tak mati...jawapan ana _(ALLAH SWT).
    ::  Btol ke? :senyum:...
    ::  Wa'allahualam..

    beruang

    • *
    • Posts: 1350
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Reply #143 13 April, 2009, 04:01:44 PM
  • Publish
  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab

    bayang-bayang kot...

    ab17

    • *
    • Posts: 36
      • View Profile
    Reply #144 13 April, 2009, 04:06:59 PM
  • Publish

  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab

    roh kita

    bajaulautsulu

    • *
    • Posts: 35
      • View Profile
    Reply #145 17 April, 2009, 11:52:04 PM
  • Publish

  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab

    roh kita
    jawabnya...KITA MAKAN DIA MAKAN TAPI DIA TAK MAKAN...(DIA SANTAP) KITA TIDO DIA TIDO TAPI DIA TAK TIDO...(DIA BERADU)...KITA MATI DIA MATI TAPI DIA TAK MATI...(DIA MANGKAT)...tuan tuan da tentu tau apa jawabnya kan...? ha! tuan tuan yang sebut,ana tak sebut...kuah...kuah...kuah...

    beruang

    • *
    • Posts: 1350
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Reply #146 18 April, 2009, 12:41:10 PM
  • Publish

  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab

    roh kita
    jawabnya...KITA MAKAN DIA MAKAN TAPI DIA TAK MAKAN...(DIA SANTAP) KITA TIDO DIA TIDO TAPI DIA TAK TIDO...(DIA BERADU)...KITA MATI DIA MATI TAPI DIA TAK MATI...(DIA MANGKAT)...tuan tuan da tentu tau apa jawabnya kan...? ha! tuan tuan yang sebut,ana tak sebut...kuah...kuah...kuah...

    raja la kalau dah lagu tu....

    fear Allah

    • *
    • Posts: 186
    • Beramal kerana Allah
      • View Profile
    Reply #147 18 April, 2009, 03:34:02 PM
  • Publish
  • 'x' is impossible 4 GOD
    'x' is above GOD
    if we eat 'x' we will die
    'x' is important than love(ye kot..)
    'x' is a 7 letter word
    reply if u r genius.
    wat is 'x'???

    rishaRs

    • *
    • Posts: 10
      • View Profile
    Reply #148 18 April, 2009, 05:48:57 PM
  • Publish
  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab
    cuba je, roh . .

    fear Allah

    • *
    • Posts: 186
    • Beramal kerana Allah
      • View Profile
    Reply #149 19 April, 2009, 08:01:00 PM
  • Publish
  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab
    cuba je, roh . .

    rasanye dah ade jwpn ka atas tu..raja/sultan

    Annalthafunnisa

    • *
    • Posts: 519
    • put ALLAH first,everything will come to you..
      • View Profile
    Reply #150 19 April, 2009, 08:56:20 PM
  • Publish
  • Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA?
    smile until you cant smile;

    rishaRs

    • *
    • Posts: 10
      • View Profile
    Reply #151 20 April, 2009, 12:19:38 PM
  • Publish
  • apa dia...kita makan dia pn makan tapi dia tak makan...kita tido dia pn tido tapi dia tak tido...kita mati dia pn mati tapi dia tak mati...jawaaaaab
    cuba je, roh . .

    rasanye dah ade jwpn ka atas tu..raja/sultan
    Opss maaf sy tak perasan.

    Annalthafunnisa

    • *
    • Posts: 519
    • put ALLAH first,everything will come to you..
      • View Profile
    Reply #152 24 April, 2009, 08:17:31 PM
  • Publish
  •  Kalau manusia panjat pokok nampak bukit, kalau kura-kura panjat pokok nampak apa?

    FIAZ

    • *
    • Posts: 14
      • View Profile
    Reply #153 24 April, 2009, 08:21:11 PM
  • Publish
  • teka teki x logik...

    mcm mana nk masukkan gajah dalam peti ais??

    BUKA PINTU PETI AIS, MASUKKAN GAJAH & TUTUP PINTUNYE

    FIAZ

    • *
    • Posts: 14
      • View Profile
    Reply #154 24 April, 2009, 08:25:26 PM
  • Publish
  • Kalau manusia panjat pokok nampak bukit, kalau kura-kura panjat pokok nampak apa?
    NAMPAK TAK LOGIK

    FIAZ

    • *
    • Posts: 14
      • View Profile
    Reply #155 24 April, 2009, 08:26:32 PM
  • Publish
  • Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA?
    Y INI X DPT IDEA LG....

    conan_gurl

    • *
    • Posts: 63
      • View Profile
    Reply #156 30 April, 2009, 12:45:19 PM
  • Publish
  • Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?


    2,2 kne angkat =)

    Annalthafunnisa

    • *
    • Posts: 519
    • put ALLAH first,everything will come to you..
      • View Profile
    Reply #157 30 April, 2009, 01:25:47 PM
  • Publish
  • Kenapa kebanyakkan motosikal namanya YAMAHA?
    Y INI X DPT IDEA LG....


    sbb org jepun wat..tp kalau org arab yg buat xdelah yamaha,jd ya maulana..

    abuqais

    • *
    • Posts: 120
    • al-muhami
      • View Profile
    Reply #158 30 April, 2009, 01:27:56 PM
  • Publish
  • Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?


    2,2 kne angkat =)

    Apa pulak persamaan, tali ampaian / tali jemuran dengan talefon?
    Jawapan: dua-dua boleh guna untuk bergayut....
    he, he, kan betul.

    abuqais

    • *
    • Posts: 120
    • al-muhami
      • View Profile
    Reply #159 30 April, 2009, 01:33:43 PM
  • Publish
  • kenapa siput babi berjalan lambat?
    kalau siput babi bjalan laju, namanya dia berlari la..

    siput babi jalan lambat sebab dia sambil berzikir, aku ni siput atau babi?  kepala dia dok asyik fikir tu aje...


    mesti dia terfikir.. aku ni halal ke haram nih?
    Tapi siput babi zaman sekarang tak payah fikir lagi pasal dia tu halal ke haram, sebab dia dah tahu pada badan dia tak ada logo HALAL JAKIM. So mesti dia yakin dia ni makhluk yang haram dimakan oleh manusia. Yang masalahnya dia masih jalan lambat sebab dok fikir dia ni najis mughallazah atau najis mutawasitah. Dia bimbang nanti orang terpegang dia, tp tak tahu nak bersuci macammana. begitulah cerita rekaan nya...

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    Teka-Teki Siri 1

    Started by NurWahidaFauzi « 1 2 ... 30 31 » Uji IQ

    604 Replies
    115414 Views
    Last post 03 April, 2009, 10:07:01 AM
    by Ummi Munaliza
    Teka-teki islamik...

    Started by faseh « 1 2 3 4 5 » Uji IQ

    99 Replies
    19699 Views
    Last post 16 May, 2011, 11:34:34 AM
    by Izzah0404
    Teka Teki Siri 3

    Started by hafidzalrahman « 1 2 ... 10 11 » Uji IQ

    218 Replies
    28986 Views
    Last post 19 February, 2014, 06:20:17 PM
    by Ana Tholibah