Khasiat EPO (Evening PRIMROSE OIL) - Untuk Wanita

*

Author Topic: Khasiat EPO (Evening PRIMROSE OIL) - Untuk Wanita  (Read 130723 times)

0 Halaqian and 3 Guests are viewing this topic.

izza

  • *
  • Posts: 172
  • Keredhaan Allah lebih indah daripada permata
    • View Profile
30 May, 2007, 08:38:10 AM
  • Publish
  •  :) SAHABAT SEMUA..  ???

    sumber dari : Pharmacist & Medical Doctor Online....
                      Ruangan Sembang2 Medical


    EPO 1000mg

    Minyak EPO berkualiti untuk kesihatan dan kecantikkan

    * Membantu mengawalatur kitaran haid
    * Melegakan Sindrom Sebelum Haid (PMS)-iritasi, sakit kepala, sakit payudara, kesenakkan dan kekejangan perut
    * Mengurangkan simptom putus haid-panas badan, peluh sejuk kemurungan dan kekeringan faraj
    * Menggalakkan kulit yang sihat, muda berseri -bermanafaat kepada kulit yang kering, tua atau berminyak. Melegakan ekzema dan alergi kulit
    * Memperbaiki rambut yang kering dan rosak serta melegakan kilit kepala yang gatal
    * Menguatkan kuku yang mengelupas atau mudah patah

     



    TESTIMONI :-

    " Saya mengalami masalah kesakitan ketika datang haid selama 10 tahun dan perlukan bergantung kepada ubat penahan sakit.Dengan EPO 1000,saya tidak lagi mengalami masalah kekejangan, kesembapan dan kemurungan pada waktu kedatangan haid - Vivian - 24 tahun- Cheras

    Sejak saya mengalami menopous satu tahun yang lalu.Saya mula mengalami kepanasan melampau dan masalah tidur.Dengan EPO 1000,saya tidak mengalami masalah ini lagi.Kini, kulit saya juga lebih lembab dan licin - Madam Yong ,47 tahun,Kuala Lumpur



    Evening Primrose Oil 1000 - HALAL.

    Untuk kesan yg lagi bagus SANGAT SESUAI di makan bersama SUPA EPA>

    Gandingan ubat Omega  3 dan Omega 6
    « Last Edit: 02 January, 2010, 07:31:25 AM by PenaHalaqah »
    "LA ILLAHAILLALLAH MUHAMMADURRASULLULLAH"

    syahidatul

    • *
    • Posts: 70
      • View Profile
    Reply #1 10 July, 2007, 11:01:32 PM
  • Publish
  • Evening Primrose Oil... memang bagus untuk kaum wanita.

    Saya amalkan selalu, setiap hari. Hasilnya memang magnificent lah. :sedihnya:..
    Antara keajaiban yang dirasai adalah rambut yang lebih halus, sihat, dan cantik berbanding kalau tak ambil EPO. Kulit pun licin.. Cubalah... =)
    « Last Edit: 10 July, 2007, 11:03:31 PM by syahidatul »
    Sesiapa yang tidak menyayangi, dia tidak akan disayangi.

    NurWahidaFauzi

    • *
    • Posts: 1195
    • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
      • View Profile
    Reply #2 10 July, 2007, 11:48:05 PM
  • Publish
  • suplement...Evening Primrose Oil..

    bagus unutk golongan wanita...

    terutama nya dapat mencegah kanser..

    wawa pun makan....1000mg..

    nie doktor yang syor kan..

    kalau bagi yang ada malasah...

    apapun kita berusaha...segalanya pada ketentuan ALLAH
    ~..Ukhwah yang dibina antara kita, Biarlah seperti seutas tasbih, Ada awal,  Tiada penghujungnya, Dicipta untuk mengingatiNYA, Dibahagi untuk cintaNYA, Diratib demi redhaNYA..~

    izza

    • *
    • Posts: 172
    • Keredhaan Allah lebih indah daripada permata
      • View Profile
    Reply #3 28 July, 2007, 03:58:09 PM
  • Publish
  • yup betul tu...

    ana pun makan juga..

    doktor syorkan...

    kita usaha menjaga kesihatan diri

    untuk terus sihat dan ceria untuk ISLAM

     d109 d109 d109

    NurWahidaFauzi

    • *
    • Posts: 1195
    • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
      • View Profile
    Reply #4 28 July, 2007, 04:29:12 PM
  • Publish
  • yup betul tu...

    ana pun makan juga..

    doktor syorkan...

    kita usaha menjaga kesihatan diri

    untuk terus sihat dan ceria untuk ISLAM

     d109 d109 d109

    makan jenis EPO yang mane..
    ana makn yang naturalle..
    apa lagi jenis nyer yerkk

    alhaudhie

    • *
    • Posts: 2086
      • View Profile
    Reply #5 28 July, 2007, 04:30:50 PM
  • Publish
  • harganya berapa...

     :'(

    sekadar makluman....
    sebab tadi ingatkan EPO menu makanan terbaru...
    ISLAM untuk semua

    - Pentadbiran
    - Pondok Tahfiz

    NurWahidaFauzi

    • *
    • Posts: 1195
    • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
      • View Profile
    Reply #6 28 July, 2007, 04:41:31 PM
  • Publish
  • harganya berapa...

     :'(

    sekadar makluman....
    sebab tadi ingatkan EPO menu makanan terbaru...


    ikut jenis nyer ustaz...
    ada 1000mg...dan ada 500mg sahaja...
    yang ana beli yang 1000mg, dah harga nya...100 lebih2 laa...tapi ada 2 botol...60 capsules...
    kalu nak beli satu botol dalam 60-70 ringgit...


    izza

    • *
    • Posts: 172
    • Keredhaan Allah lebih indah daripada permata
      • View Profile
    Reply #7 28 July, 2007, 05:10:47 PM
  • Publish
  • yup betul tu...

    ana pun makan juga..

    doktor syorkan...

    kita usaha menjaga kesihatan diri

    untuk terus sihat dan ceria untuk ISLAM

     d109 d109 d109

    makan jenis EPO yang mane..
    ana makn yang naturalle..
    apa lagi jenis nyer yerkk

    em... not sure la jenis ape..

    botol nyer ade gambar bunga

    warna kuning...

    ms beli de promosi.. 3 botol RM70 lebih je..


    NurSyaHaDaH

    • *
    • Posts: 39
      • View Profile
    Reply #9 06 December, 2007, 09:50:03 PM
  • Publish
  • Salam Alaik

    alhamdulilah...ana pun amalkan makan EPO juga. mmg bagus utk wanita...bnyk benefitnya. brand apapun tak kisah...yg penting certified by MOH dan beli ikut kemampuan anda. kalau yg 1000mg...sehari makan sebiji. utk yg 500mg...sehari makan 2biji. kepada sesiapa yg sedang mencari ubat supplement yg sesuai...cubalah EPO. kalau tanya mana2 doktor...sure mereka suggest EPO.

    iswimsuit

    • *
    • Posts: 30
      • View Profile
    Reply #10 07 December, 2007, 09:15:20 AM
  • Publish
  • husband saya tak bagi makan EPO dari jenama biolife, katanya sebab ada sumber dari (bovien) -iatu dari lembu..katanya sebab EPO ni buat dari oversea..so tak tau sembelih ke tak..so tak dapat la makan..

    izza

    • *
    • Posts: 172
    • Keredhaan Allah lebih indah daripada permata
      • View Profile
    Reply #11 05 March, 2008, 12:15:41 PM
  • Publish
  • em, ooo ye ke sahabat...

    ana beli yang ada tanda halal...

    insya'ALLAH terjamin kehalalannya...

    mayangsari

    • *
    • Posts: 1
      • View Profile
    Reply #12 06 March, 2008, 09:56:04 PM
  • Publish
  • mayang ada beli EPO ni, order dri katalog barangan Cosway...pada botol tu ada dinyatakan diluluskan oleh kementerian kesihatan Malaysia.[/i]Mayang rase, ok kut...

    izza

    • *
    • Posts: 172
    • Keredhaan Allah lebih indah daripada permata
      • View Profile
    Reply #13 07 March, 2008, 03:31:47 PM
  • Publish
  • mayang ada beli EPO ni, order dri katalog barangan Cosway...pada botol tu ada dinyatakan diluluskan oleh kementerian kesihatan Malaysia.[/i]Mayang rase, ok kut...

    em, if ok teruskan la...

    tapi kena hati2 juga ambil makanan tambahan ni

    kena minta nasihat doktor juga...

    tul x?

    al-hikmah

    • *
    • Posts: 4
      • View Profile
    Reply #14 08 August, 2008, 02:37:23 PM
  • Publish
  • salam.
    ana lihat perubahan kwn yg try primrose oil ni.
    wjh die kelihatan lebih berseri2 dan jerawat tiada lagi.
    Senggugut pula semakin berkurangan. Alhamdulillah krn sebelum ni sangat sakit.Belilah prorduk epo dari jenama safwa health. -dijamin halal oleh The Australian Federation of Islamic Council INC.

    izza

    • *
    • Posts: 172
    • Keredhaan Allah lebih indah daripada permata
      • View Profile
    Reply #15 08 August, 2008, 07:12:25 PM
  • Publish
  • salam sahabat...
    iya,,bagus kita usaha...
    yang menyembuhkan tetap ALLAH s.w.t
    kerana yang memberi sakit itu ALLAH dan penyembuhnya juga daripada ALLAH jua...

    ubat itu hanyalah asbab kepada penyembuhan sakit kita...
    semuanya berlaku dengan izin ALLAH...(^_^)

    ana masa makan EPO pun alhamdulillah ok..
    untuk kepastian lanjut silalah berhubung lanjut dengan doktor2 anda (^ ^,)

    moga kita semua sentiasa sihat ceria dan cergas untuk ISLAM


    diah_83

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #16 11 May, 2009, 06:06:35 PM
  • Publish
  • salam....sy nk tanya la kalo time period bole x mkn epo...

    hassanah

    • *
    • Posts: 5
      • View Profile
    Reply #17 12 May, 2009, 10:01:28 AM
  • Publish
  • ana takut nak cuba epo ne sal igtkan utk wanita yg dh kawen jek..
    apapun,,,,,syukran k.....

    cinta

    • *
    • Posts: 3
      • View Profile
    Reply #18 13 May, 2009, 11:13:12 AM
  • Publish
  •  :)
     cinta nak tanya kalau makan EPO nie ,bentuk bdan akan berubah tak? maksud cinta selera makan makin kuat tak? atau EPO nie boleh kurg kan makan...


    Tlng jawab cinta yer pada yg tahu...cinta ingin sgt nak tahu...

    terima kasih
    Cinta.

    miftahunnajah

    • *
    • Posts: 84
    • Cinta sejati ialah kasih Khalid kepada hambaNya
      • View Profile
    Reply #19 13 May, 2009, 04:30:55 PM
  • Publish
  • Alhamdulillah sy makan epo HPA...harga pn ok..dulusll senggugut skrg dh berkurangan..sglnya ngn izin Allah

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    2 Replies
    6576 Views
    Last post 28 January, 2010, 11:17:37 PM
    by wan_sgmt
    37 Replies
    10253 Views
    Last post 18 August, 2013, 11:26:43 PM
    by msa
    9 Replies
    17362 Views
    Last post 25 March, 2009, 01:42:00 AM
    by masri