Tempat menarik di Malaysia

*

Author Topic: Tempat menarik di Malaysia  (Read 32479 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

umminadiah

  • *
  • Posts: 158
  • permata hatiku
    • View Profile
09 March, 2009, 07:29:25 PM
  • Publish
  •  :)Saya ingi'n mengajak sahabat sekalian berkongsi info tentang tempat makan yang menarik seluruh malaysia ke mahupun diluar negara.mana tau kalao ade halaqian yang pergi 'obersi' ke..

    Paling bagus kalao sahabat sendiri yang pernah makan kat tempat tu..kalao nak bgtau restoran sendiri un boleh gak..hehheh
    Info no boleh membantu kita mencari tempat makanan yang menarik selere kita.

    saya mulakan dulu la ..saya sekarang berada di Teluk Kemang, Port Dickson, Negeri Sembilan.

    Tempat yang saya rasa menarik di PD ialah

    1. RESTORAN NASREEN SONGKHLA ,
     dekat dgn teluk kemang



    [refle]http://www.mppd.gov.my/gateway/images/res%2014-1.jpg[/refle]











    ( tempat ni servis dia bagus..walau org ramai tapi kalao oder, cepat je sampai.makanan pun sodap!!)







    2. RESTORAN MAK MAH

    (tempat ni pelbagai makanan ade dari ABC, burger, YTF,seafood, sampai la makanan western food.Bnayak booth disediakan.Pilih je..)

    3. Cendol Pak leman


    saya tak pernah rasa, tapi suami selalu pergi masa dia keje kat Senawang dulu.Yang menariknya kita boleh tambah cendol lagi tampa bayaran.best tuuuu..

    penah masuk paper n majalh 3 baru2 ni..


    kalao Kt  Area KL/ Selangor.

    4. Warung Sup Meletup, kat bandar tasik selatan.

    sup dia mmg sedap sgt.Warung dia betul kat bahu jalan ditgh2 pekan bandar tasik selatan.


    tu jela setakat ni, kalao ade info lain saya kongsi lagi...

    jom lah kita kongsi sesama..


    wArDaH iSlAm

    • *
    • Posts: 372
    • hidup penuh dengan perjuangan..
      • View Profile
    Reply #1 31 May, 2009, 01:40:01 PM
  • Publish
  • lata tembakah,besut
    bukit bakar..
    jeram pasu,pasir putih
    jeram linang
    .................................
    tok bali(buleh beli ike situ)
    gunung stong,jeli

    em...gi sabahlah..banyak siti tempat menarik...
    berkawanlah selagi ada hati..bergembiralah selagi ada teman disisi..berbahagialah selagi ada ibu bapa yang sentiasa menemani..ingat ALLAH sokmo...

    sofia

    • *
    • Posts: 396
      • View Profile
    Reply #2 31 May, 2009, 01:55:34 PM
  • Publish
  • gunung stong,jeli

    gunung stong kt jeli kelantan kn? pernah g x? best x hiking situ?
    Suara kehidupanku memang tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu; tapi marilah kita cuba saling bicara barangkali kita dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu.

    naaz93

    • *
    • Posts: 209
    • ..::ISLAM ITU INDAH::..
      • View Profile
    Reply #3 31 May, 2009, 11:07:44 PM
  • Publish
  • ana duk klntn..
    erm,gunung stong best utk buat hiking..

    bg ana,
    tempat2 menarik lg,
    cameron highland,
    sabah,
    sarawak,
    melaka..
    nso on..
    sbnrnya blh dikatakan semua tempat menarik la..
    hehee..
    ..::Langkah Hari Ini Menentukan Destinasi Hari Esok::..

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14514
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Reply #4 31 May, 2009, 11:28:18 PM
  • Publish



  • Apa kata selain bercerita tempat menarik ni, tunjukkan juga gambarnya, gambar tempat yang menarik tadi, bukan gambar

    masa posing di tempat tu. Bila tengok gambar, teruja nak pergi juga.
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    naaz93

    • *
    • Posts: 209
    • ..::ISLAM ITU INDAH::..
      • View Profile
    Reply #5 01 June, 2009, 12:03:03 AM
  • Publish
  • bgs juga cadangan ummi tu..
    org kata kalau ckp saja 'indah khabar drpd rupa'..
    meh kita buat 'indah rupa dari kata' pulak..
    hehee..

    Annuarizzan

    • *
    • Posts: 35
      • View Profile
    Reply #6 22 October, 2009, 10:09:56 AM
  • Publish


  •  :)
    Air Terjun Rimba Kanching di Selangor...

    Annuarizzan

    • *
    • Posts: 35
      • View Profile
    Reply #7 22 October, 2009, 10:33:37 AM
  • Publish


  • Meh berkunjung ke Pasar Siti Khadijah di Kota Bharu... Menarik gak tempat ni...

    honey_date21

    • *
    • Posts: 39
      • View Profile
    Reply #8 05 January, 2011, 11:07:29 AM
  • Publish
  • TAMAN PERTANIAN MALAYSIA(TPM)

    ada sape2 yang pernah pegi tak tempat ni?
    yang ada 4 musim tu..
    walaupun ia hanya buatan manusia tapi xslh kn kalo kita ajak family jalan2 gi sana.,
    tempat kat Shah Alam, Bukit Cheraka
    saya tak prnah gi lagi..:senyum:
    tapi teringin jugak

    zunita

    • *
    • Posts: 740
      • View Profile
    Reply #9 05 January, 2011, 11:54:33 AM
  • Publish
  • TAMAN PERTANIAN MALAYSIA(TPM)

    ada sape2 yang pernah pegi tak tempat ni?
    yang ada 4 musim tu..
    walaupun ia hanya buatan manusia tapi xslh kn kalo kita ajak family jalan2 gi sana.,
    tempat kat Shah Alam, Bukit Cheraka
    saya tak prnah gi lagi..:senyum:
    tapi teringin jugak


    Pernah pergi. Memang cantik, aman dan damai je rasa. Kawasan bukit cheraka macam hutan simpanan.
    Nak lebih lanjut sila lihat website ni.

    http://www.tamanpertanianmalaysia.gov.my/web/guest/home
    لا إله إلا الله

    sonidoter89

    • *
    • Posts: 622
    • ipraytobeclosedtoyouandonthatdayi'llseeyousmile!
      • View Profile
    Reply #10 05 January, 2011, 12:14:39 PM
  • Publish


  • Meh berkunjung ke Pasar Siti Khadijah di Kota Bharu... Menarik gak tempat ni...

    :)
    Bagus...suka3x...baguss
    Jangan menilai saya berdasarkan penulisan atau post saya!!!!!(kalau saya post pasal christianity/pluralisme bukan saya nak ajak anda join agama/fahaman itu!!!!atau saya seorang christian!!!!!TETAPI saya sedang berkongsi apa yang saya belajar!!!!!
    INGAT!!!!DAKWAH IS NOT ABOUT I AM BETTER THAN YOU!!!

    nilabiru

    • *
    • Posts: 334
      • View Profile
    Reply #11 05 January, 2011, 12:24:44 PM
  • Publish


  • Meh berkunjung ke Pasar Siti Khadijah di Kota Bharu... Menarik gak tempat ni...

    :)
    Bagus...suka3x...baguss


    "maghi mek maghi awe..maghi pilih maghi tengok..muroh muroh..samah sriya"...kuih ni brapo harga makcik?.."dua amah(satu ringgit) 3 biji"..bila makcik tu nampak sy termenung macam nak tak nak je, terus dia kata "ambik la awe, mokcik bui 4 biji 2 amah"..laju je saya bayar..:senyum:..kenangan d Pasar Siti Khadijah.

    sonidoter89

    • *
    • Posts: 622
    • ipraytobeclosedtoyouandonthatdayi'llseeyousmile!
      • View Profile
    Reply #12 05 January, 2011, 12:30:07 PM
  • Publish


  • Meh berkunjung ke Pasar Siti Khadijah di Kota Bharu... Menarik gak tempat ni...

    :)
    Bagus...suka3x...baguss


    "maghi mek maghi awe..maghi pilih maghi tengok..muroh muroh..samah sriya"...kuih ni brapo harga makcik?.."dua amah(satu ringgit) 3 biji"..bila makcik tu nampak sy termenung macam nak tak nak je, terus dia kata "ambik la awe, mokcik bui 4 biji 2 amah"..laju je saya bayar..:senyum:..kenangan d Pasar Siti Khadijah.

    Hahahhha...lawok nyoh..guno kaedoh termenung..nak try eteplah natih..nok cari mok cik hok tulo..heeee..:-)

    sonidoter89

    • *
    • Posts: 622
    • ipraytobeclosedtoyouandonthatdayi'llseeyousmile!
      • View Profile
    Reply #13 05 January, 2011, 01:00:45 PM
  • Publish
  • :)
    Saya pun ingain berkongsi tempat yang paling menarik di Malaysia yang pernah saya ketahui..bagus sangat.Nak tahu kenapa..sebab yang berikut
    1)berwarna kekuningan
    2)selesa..dari segi tempat tidur dan ruang tamu
    3)kemudahan yang lengkap
    4)ada wireless..free tau..
    5)nak makan dan minum..pergi kat dapur je..
    6)Nak masak sendiri..?no problem..insyaAllah,semua bahan ada..
    7)Penuh dengan kasih sayang..ada sahaja orang yang mendengar..
    8)Nak tengok tv pun boleh..channel oasis,ceria...dan disney..senyum*
    Nak tahu kat mana...tempat ni..?

    Rumahku Syurgaku...heeeee...okaja*

    zunita

    • *
    • Posts: 740
      • View Profile
    Reply #14 05 January, 2011, 01:07:40 PM
  • Publish
  • :)
    Saya pun ingain berkongsi tempat yang paling menarik di Malaysia yang pernah saya ketahui..bagus sangat.Nak tahu kenapa..sebab yang berikut
    1)berwarna kekuningan
    2)selesa..dari segi tempat tidur dan ruang tamu
    3)kemudahan yang lengkap
    4)ada wireless..free tau..
    5)nak makan dan minum..pergi kat dapur je..
    6)Nak masak sendiri..?no problem..insyaAllah,semua bahan ada..
    7)Penuh dengan kasih sayang..ada sahaja orang yang mendengar..
    8)Nak tengok tv pun boleh..channel oasis,ceria...dan disney..senyum*
    Nak tahu kat mana...tempat ni..?

    Rumahku Syurgaku...heeeee...okaja*

    Nak tumpang sekaki JUGAK.....'RUMAHKU SYURGAKU'   yahooo*

    Saya Hamba

    • *
    • Posts: 1375
      • View Profile
    Reply #15 05 January, 2011, 05:59:23 PM
  • Publish


  • Tempat yg menarik saya ke arahnya di Malaysia

    Berkata Anas Bin Malik r. a; Sesungguhnya setiap hari bumi menyeru kepada manusia dengan sepuluh perkara.

    1. Wahai anak Adam! Berjalanlah di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimasukkan ke dalamnya kelak.

    2. Engkau melakukan maksiat di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan diazab di dalam perutku.

    3. Engkau ketawa di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan menangis di dalam perutku.

    4. Engkau bergembira di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan kecewa di dalam perutku.

    5. Engkau mengumpul harta di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan menyesal di dalam perutku.

    6. Engkau makan benda yang haram di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimakan oleh ulat di dalam perutku

    7. Engkau angkuh di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan dihina di dalam perutku.

    8. Engkau berlari dengan riang di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan jatuh di dalam perutku dalam keadaan dukacita.

    9. Engkau hidup di dunia bersiramkan cahaya matahari, bulan dan bintang di belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan tinggal dalam kegelapan di dalam perutku.

    10. Engkau hidup di atas belakangku beramai-ramai, tetapi ingatlah! Engkau akan keseorangan di dalam perutku.

    hatiemas

    • *
    • Posts: 42
      • View Profile
    Reply #16 05 January, 2011, 09:17:27 PM
  • Publish


  • Tempat yg menarik saya ke arahnya di Malaysia

    Berkata Anas Bin Malik r. a; Sesungguhnya setiap hari bumi menyeru kepada manusia dengan sepuluh perkara.

    1. Wahai anak Adam! Berjalanlah di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimasukkan ke dalamnya kelak.

    2. Engkau melakukan maksiat di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan diazab di dalam perutku.

    3. Engkau ketawa di atas perutku, tetapi ingatlah! Engkau akan menangis di dalam perutku.

    4. Engkau bergembira di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan kecewa di dalam perutku.

    5. Engkau mengumpul harta di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan menyesal di dalam perutku.

    6. Engkau makan benda yang haram di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan dimakan oleh ulat di dalam perutku

    7. Engkau angkuh di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan dihina di dalam perutku.

    8. Engkau berlari dengan riang di atas belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan jatuh di dalam perutku dalam keadaan dukacita.

    9. Engkau hidup di dunia bersiramkan cahaya matahari, bulan dan bintang di belakangku, tetapi ingatlah! Engkau akan tinggal dalam kegelapan di dalam perutku.

    10. Engkau hidup di atas belakangku beramai-ramai, tetapi ingatlah! Engkau akan keseorangan di dalam perutku.
    alhamdulillah memang cantek

    sonidoter89

    • *
    • Posts: 622
    • ipraytobeclosedtoyouandonthatdayi'llseeyousmile!
      • View Profile
    Reply #17 05 January, 2011, 09:21:18 PM
  • Publish
  • :)
    Saya pun ingain berkongsi tempat yang paling menarik di Malaysia yang pernah saya ketahui..bagus sangat.Nak tahu kenapa..sebab yang berikut
    1)berwarna kekuningan
    2)selesa..dari segi tempat tidur dan ruang tamu
    3)kemudahan yang lengkap
    4)ada wireless..free tau..
    5)nak makan dan minum..pergi kat dapur je..
    6)Nak masak sendiri..?no problem..insyaAllah,semua bahan ada..
    7)Penuh dengan kasih sayang..ada sahaja orang yang mendengar..
    8)Nak tengok tv pun boleh..channel oasis,ceria...dan disney..senyum*
    Nak tahu kat mana...tempat ni..?

    Rumahku Syurgaku...heeeee...okaja*

    Nak tumpang sekaki JUGAK.....'RUMAHKU SYURGAKU'   yahooo*
    KAK Zu....memang TERBAIK!!!!! baguss tolooong
    « Last Edit: 07 January, 2011, 07:04:10 AM by sonidoter89 »

    keju

    • *
    • Posts: 959
      • View Profile
    Reply #18 05 January, 2011, 09:35:14 PM
  • Publish
  • :)
    Saya pun ingain berkongsi tempat yang paling menarik di Malaysia yang pernah saya ketahui..bagus sangat.Nak tahu kenapa..sebab yang berikut
    1)berwarna kekuningan
    2)selesa..dari segi tempat tidur dan ruang tamu
    3)kemudahan yang lengkap
    4)ada wireless..free tau..
    5)nak makan dan minum..pergi kat dapur je..
    6)Nak masak sendiri..?no problem..insyaAllah,semua bahan ada..
    7)Penuh dengan kasih sayang..ada sahaja orang yang mendengar..
    8)Nak tengok tv pun boleh..channel oasis,ceria...dan disney..senyum*
    Nak tahu kat mana...tempat ni..?

    Rumahku Syurgaku...heeeee...okaja*

    Nak tumpang sekaki JUGAK.....'RUMAHKU SYURGAKU'   yahooo*
    KAK KEJU....memang TERBAIK!!!!! baguss tolooong


    Bertaraf 5 bintang ???

    Kemudahan gym tanpa yuran

    sauna dan SPA percuma

    Sediakan khidmat urutan (kerusi massage)

    Mini Pond (tak boleh pancing ikan)

    sonidoter89

    • *
    • Posts: 622
    • ipraytobeclosedtoyouandonthatdayi'llseeyousmile!
      • View Profile
    Reply #19 05 January, 2011, 09:41:10 PM
  • Publish
  • :)
    Saya pun ingain berkongsi tempat yang paling menarik di Malaysia yang pernah saya ketahui..bagus sangat.Nak tahu kenapa..sebab yang berikut
    1)berwarna kekuningan
    2)selesa..dari segi tempat tidur dan ruang tamu
    3)kemudahan yang lengkap
    4)ada wireless..free tau..
    5)nak makan dan minum..pergi kat dapur je..
    6)Nak masak sendiri..?no problem..insyaAllah,semua bahan ada..
    7)Penuh dengan kasih sayang..ada sahaja orang yang mendengar..
    8)Nak tengok tv pun boleh..channel oasis,ceria...dan disney..senyum*
    Nak tahu kat mana...tempat ni..?

    Rumahku Syurgaku...heeeee...okaja*

    Nak tumpang sekaki JUGAK.....'RUMAHKU SYURGAKU'   yahooo*
    KAK KEJU....memang TERBAIK!!!!! baguss tolooong


    Bertaraf 5 bintang ???

    Kemudahan gym tanpa yuran

    sauna dan SPA percuma

    Sediakan khidmat urutan (kerusi massage)

    Mini Pond (tak boleh pancing ikan)

    Bertaraf 5 bintang ???>>>ye..rumah kak keju..insyaAllah..senyum*

    Kemudahan gym tanpa yuran>>>>masak,basuh kain,main nyorok2x dengan anak2x..terbaik..baguss

    sauna dan SPA percuma>>>>rumah dilitupi daun hijau...SPA percuma..anak2x:"ibu..adik nak main rambut ibu.."..terbaik..baguss

    Sediakan khidmat urutan (kerusi massage)>>>terbaik ..baguss

    Mini Pond (tak boleh pancing ikan)gud..senyum*

    heee...senyum* okaja*

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    47 Replies
    53990 Views
    Last post 02 December, 2009, 02:51:04 PM
    by fayah_89
    24 Replies
    28146 Views
    Last post 06 October, 2012, 05:40:30 PM
    by Sejadah_Usang
    20 Replies
    14862 Views
    Last post 06 October, 2012, 05:35:08 PM
    by Sejadah_Usang