Doa Pendekat Jodoh

Author Topic: Doa Pendekat Jodoh  (Read 58804 times)

0 Halaqian and 2 Guests are viewing this topic.

ana roziana

  • *
  • Posts: 15
  • Allah jua lah tempat mengadu
    • View Profile
Jawab #20 26 October, 2009, 08:38:15 AM
  • Publish Di FB
  • trima kasih atas doa tersebut..
    ana pun berat jodoh juga... :sedihnya:...
    moga d temukan dgn seseorang yg benar2 ikhlas, jujur...
    cinta krnNya. bkn yg lain.
    amin

    kakisamun

    • *
    • Posts: 187
      • View Profile
    Jawab #21 26 October, 2009, 08:51:45 AM
  • Publish Di FB
  • trima kasih atas doa tersebut..
    ana pun berat jodoh juga... :sedihnya:...
    moga d temukan dgn seseorang yg benar2 ikhlas, jujur...
    cinta krnNya. bkn yg lain.
    amin

    ermm.. :senyum:.. x per.. nanti sama2 kita ringankan.. ahaks..
    "we support anti zionist movement"

    basyirah

    • *
    • Posts: 23
    • indahnya jika bertemu krn Allah...
      • View Profile
    Jawab #22 26 October, 2009, 09:58:51 AM
  • Publish Di FB
  • ana sebulan lagi nak walimah... tapi skrg ana rasa dingin ngan tunang... rasa macam taknak kawin .... macam2 yg datang dalam fikiran...
    kami jarang berjumpa krn nak menjaga hubungan, klu jumpa pun mesti ada mak ayah tunang yg temankan...itu pun jumpa di rumahnya...
    takde istilah 'dating' lam perhubungan kami....ibaratkan bertunang tapi tak macam org lain bertunang.... kerana itu pilihan kami... cumanya skrg ana takde perasaan nak kawin, takde semangat... kad kahwin pun lum buat... tak tau nape... tapi yg pasti ana rasa macam taknak kawin buat masa skrg.....

    baihaqi

    • *
    • Posts: 56
      • View Profile
    Jawab #23 26 October, 2009, 10:55:45 AM
  • Publish Di FB
  • ana sebulan lagi nak walimah...
    tapi yg pasti ana rasa macam taknak kawin buat masa skrg.....

    eh..eh..eh...kak, jangan lah camtu, dah tinggal sebulan je lagi, kesian mak ayah yang buat persediaan tu...
    kalau boleh saya pun nak kahwin, nak berdoa takut pula, kot betul dan cepat...
    sedangkan saya masih bawah umur nih....

    kakisamun

    • *
    • Posts: 187
      • View Profile
    Jawab #24 26 October, 2009, 11:01:07 AM
  • Publish Di FB
  • ana sebulan lagi nak walimah... tapi skrg ana rasa dingin ngan tunang... rasa macam taknak kawin .... macam2 yg datang dalam fikiran...
    kami jarang berjumpa krn nak menjaga hubungan, klu jumpa pun mesti ada mak ayah tunang yg temankan...itu pun jumpa di rumahnya...
    takde istilah 'dating' lam perhubungan kami....ibaratkan bertunang tapi tak macam org lain bertunang.... kerana itu pilihan kami... cumanya skrg ana takde perasaan nak kawin, takde semangat... kad kahwin pun lum buat... tak tau nape... tapi yg pasti ana rasa macam taknak kawin buat masa skrg.....

    ermm.. rasa tersebut menjurumuskan kepada apa??? ada masalah kah dengan tunang atau keluarga tunang atau saudari yg bermain dengan perasaan sendiri??? dari saudari hanya memendam rasa adalah baik rasanya agar saudari berbincang dengan keluarga saudari dan seterusnya dilanjutkan kepada pengetahuan tunang dan keluarga tunang saudari.. berbincanglah dan cari jalan penyelesaian yg terbaik.. insyaAllah mudah2an akan terlerai segala kekusutan yg ada dlm diri saudari.. selain dari memohon petunjuk dari Allah..

    basyirah

    • *
    • Posts: 23
    • indahnya jika bertemu krn Allah...
      • View Profile
    Jawab #25 26 October, 2009, 11:25:59 AM
  • Publish Di FB
  • terima kasih..... ini bukan pengalaman saya... tapi luahan hati seorang sahabat yg saya amat sayangi.... saya tak tau camne nak nasihatkan dia krn saya pun belum ada pengalaman....jadi saya paparkan di sini, moga ada idea di antara kalian yg mampu memberikan petunjuk ke arah tindakan yg betul....

    wan_sgmt

    • *
    • Posts: 627
    • Salam ukhuwwah semua..
      • View Profile
    Jawab #26 28 October, 2009, 09:21:57 PM
  • Publish Di FB


  • Allah yang Maha Pemurah.. terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan ku dengannya.
    Terima kasih untuk saat-saat yang indah yang boleh kami nikmati bersama,
    Terima kasih untuk setiap pertemuan yang boleh kami lalui bersama,
    Terima kasih untuk setiap saat-saat yang lalu,
    Aku datang bersujud di hadapan-Mu,
    Sucikan hatiku Ya Allah, sehingga dapat melaksanakan kehendak dan rencana-Mu dalam hidupku.

    Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya,
    Janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya,
    Janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya,
    Kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan usirlah dia dari relung hatiku,
    Gantikan damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih dari dan pada-Mu yang tulus dan murni.
    Tolonglah agar aku dapat mengasihinya sebagai sahabat.

    Tetapi jika Kau ciptakan dia untukku, Ya Allah..
    Tolonglah satukan hati kami,
    Bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerimanya seutuhnya,
    Berikanku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangi hatinya.
    Urapilah dia agar dia juga mencintai, mengerti dan mahu menerimaku dengan segala kelebihan dan kekuranganku sebagaimana aku telah Engkau ciptakan.
    Yakinkanlah dia bahawa aku sungguh-sungguh mencintai dan rela membagi suka dan dukaku dengannya.

    Ya Allah yang Maha Pengasih, dengarlah doaku ini.
    Lepaskanlah aku dari keraguan ini menurut kasih dan kehendak-Mu

    Allah yang Maha Kekal, aku tahu Engkau sentiasa memberikan yang terbaik buatku.
    Luka dan keraguan yang aku alami pasti ada hikmahnya.
    Pergumulan ini mengajar aku untuk hidup makin dekat pada-Mu, untuk lebih peka terhadap suara-Mu yang membimbing aku menuju terang-Mu.
    Ajarlah aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan.

    Jadilah kehendak-Mu dan bukan kehendakku yang jadi dalam setiap bagian hidupku, Ya Allah..
    Amin..

    Bersama menyumbang ke Tabung Sehati Sejiwa..

    flowerpink

    • *
    • Posts: 93
      • View Profile
    Jawab #27 25 February, 2010, 02:45:31 PM
  • Publish Di FB
  • salam...

    nk tanyer cket... (Dia), merujuk kpd doa kat ats tu.. org yg berdoa ke @ org yg kite inginkan??? :-6

    mawar puteh

    • *
    • Posts: 99
      • View Profile
    Jawab #28 25 February, 2010, 04:37:11 PM
  • Publish Di FB
  • terima kasih d atas perkongsian ilmu ini...cukup bermakna rasanye

    azurahman

    • *
    • Posts: 14
      • View Profile
    Jawab #29 25 February, 2010, 07:35:23 PM
  • Publish Di FB
  • terima kasih krn berkongsi...

    cahaya pencinta

    • *
    • Posts: 1096
    • Dalam pahit hidup, aku merasa manisnya~
      • View Profile
    Jawab #30 25 February, 2010, 10:29:40 PM
  • Publish Di FB
  • ana sebulan lagi nak walimah... tapi skrg ana rasa dingin ngan tunang... rasa macam taknak kawin .... macam2 yg datang dalam fikiran...
    kami jarang berjumpa krn nak menjaga hubungan, klu jumpa pun mesti ada mak ayah tunang yg temankan...itu pun jumpa di rumahnya...
    takde istilah 'dating' lam perhubungan kami....ibaratkan bertunang tapi tak macam org lain bertunang.... kerana itu pilihan kami... cumanya skrg ana takde perasaan nak kawin, takde semangat... kad kahwin pun lum buat... tak tau nape... tapi yg pasti ana rasa macam taknak kawin buat masa skrg.....

    ermm.. rasa tersebut menjurumuskan kepada apa??? ada masalah kah dengan tunang atau keluarga tunang atau saudari yg bermain dengan perasaan sendiri??? dari saudari hanya memendam rasa adalah baik rasanya agar saudari berbincang dengan keluarga saudari dan seterusnya dilanjutkan kepada pengetahuan tunang dan keluarga tunang saudari.. berbincanglah dan cari jalan penyelesaian yg terbaik.. insyaAllah mudah2an akan terlerai segala kekusutan yg ada dlm diri saudari.. selain dari memohon petunjuk dari Allah..

    sindrome pra-perkahwinan kot..nervous nak pikul tanggungjawab..

    elyas

    • *
    • Posts: 140
      • View Profile
    Jawab #31 26 February, 2010, 12:19:06 AM
  • Publish Di FB
  • Assalaamualaikum...
    aii...cahaya pencinta da ready kew??hehehehe..=p

    cahaya pencinta

    • *
    • Posts: 1096
    • Dalam pahit hidup, aku merasa manisnya~
      • View Profile
    Jawab #32 26 February, 2010, 12:44:38 AM
  • Publish Di FB
  • Assalaamualaikum...
    aii...cahaya pencinta da ready kew??hehehehe..=p

    :ws:
    eh?kenapa saya?huih..belum ready langsung..

    kiki09

    • *
    • Posts: 27
      • View Profile
    Jawab #33 26 February, 2010, 08:12:00 AM
  • Publish Di FB
  • :)
    NI SAYA DAPAT DARI WEBSITE DARUSSYIFA...

    http://www.darussyifa.org/images/Doa42.jpg

    nak copy paste kat sini xdpt la....boleh explore kat website ni ye...sama2 dpt manfaatnya....



    org yg inginkan jodoh tu maksudnya diri kita yg inginkan jodoh la ekk?
    ke org yg ingin kita nak jd jodoh kita tuu? aku keliru di sini.. pls helppppp...


    wan_sgmt

    • *
    • Posts: 627
    • Salam ukhuwwah semua..
      • View Profile
    Jawab #34 26 February, 2010, 08:30:48 AM
  • Publish Di FB
  • salam...

    nk tanyer cket... (Dia), merujuk kpd doa kat ats tu.. org yg berdoa ke @ org yg kite inginkan??? :-6

    dia tu kecik hurufnye.. jadi utk nama org yg kita inginkan..

    kiki09

    • *
    • Posts: 27
      • View Profile
    Jawab #35 26 February, 2010, 08:56:23 AM
  • Publish Di FB
  • salam...

    nk tanyer cket... (Dia), merujuk kpd doa kat ats tu.. org yg berdoa ke @ org yg kite inginkan??? :-6

    dia tu kecik hurufnye.. jadi utk nama org yg kita inginkan..


    bukan utk diri kita dan nama org yg kita ingin kan ke?

    kiki09

    • *
    • Posts: 27
      • View Profile
    Jawab #36 26 February, 2010, 09:06:17 AM
  • Publish Di FB
  • dia (org yg inginkan jodoh) tu pengelirukan la... kita yg berdoa la inginkan jodoh... kita nak mr.X.. so kita sebuat nama Mr, X ke? or nama kita aja? or nama both???

    Cahaya Syurga

    • *
    • Posts: 4
      • View Profile
    Jawab #37 18 March, 2010, 05:11:54 PM
  • Publish Di FB
  • saya dah 2 kali kawin tapi akhirnya jodoh tak panjang.fobia la nak kawin dah....tapi susah jadi ibu tunggal ni tak larat plak.Tak tau la nak buat camner?

    cahaya pencinta

    • *
    • Posts: 1096
    • Dalam pahit hidup, aku merasa manisnya~
      • View Profile
    Jawab #38 18 March, 2010, 07:10:02 PM
  • Publish Di FB
  • saya dah 2 kali kawin tapi akhirnya jodoh tak panjang.fobia la nak kawin dah....tapi susah jadi ibu tunggal ni tak larat plak.Tak tau la nak buat camner?

     :)

    semoga Allah kurniakan kekuatan dan sabar. semoga ada jodoh yang terbaik kelak.. :aamiin: kalau tak ada, semoga dikurnia hadiah paling hebat di syurga..

    nkarul

    • *
    • Posts: 269
      • View Profile
    Jawab #39 18 March, 2010, 07:19:03 PM
  • Publish Di FB
  • ade doa untuk cepat kawin?


    nak bagi kat kawan...

    p/s: diri sendiri pun lum lepas lagi

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    Jodoh Oh Jodoh...

    Started by umsha « 1 2 ... 15 16 » Bait Muslim

    308 Replies
    48970 Views
    Last post 30 October, 2013, 03:10:21 PM
    by 5zul
    23 Replies
    3026 Views
    Last post 16 August, 2013, 09:37:59 AM
    by 5zul
    48 Replies
    8730 Views
    Last post 16 August, 2013, 09:40:58 AM
    by 5zul