Doa Pendekat Jodoh - Page 1

*

Author Topic: Doa Pendekat Jodoh  (Read 63960 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

01 February, 2009, 03:31:05 AM
  • Publish
  •  :)
    NI SAYA DAPAT DARI WEBSITE DARUSSYIFA...

    http://www.darussyifa.org/images/Doa42.jpg

    nak copy paste kat sini xdpt la....boleh explore kat website ni ye...sama2 dpt manfaatnya....

    « Last Edit: 07 October, 2009, 12:32:09 PM by Ummi Munaliza »

    Reply #1 05 March, 2009, 12:44:04 PM
  • Publish
  • Kudo lelaki, kenapa jodoh kudo berat?

    Memang jaodoh adalah ketentuan Allah.

    Kudo dah berusaha dan berikhtiar?
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    Reply #2 05 March, 2009, 01:16:15 PM
  • Publish
  • Salam...
    menarik...syukran jazilan...

    tapi...kenapa ada orang yang takut...
    bila disebut pasal jodoh???
    ermmm???

    Reply #3 05 March, 2009, 03:45:26 PM
  • Publish
  • sebab

    takut tersalah pilih.. tersalah jangka... tersalah tafsir...

    maka, hancurlah kebahagian dunia..
    jangan memikirkan benda yang belum tentu, kerna mungkin tentu esok akan pergi jua..

    Reply #4 30 August, 2009, 07:55:26 AM
  • Publish

  • Hanya ini panduan yang ummi titipkan pada semua anak-anak halaqah semua,
    Berdoalah secara berterusan, dengan rasa merendah diri, waktu selepas tahajud...
    dikala permata Allah bertaburan turun bumi, orang lain lena diulit mimpi...


     
       “Ya Allah,
    Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia, Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami, Tuhan yang Maha Penentu, Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami, ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah, hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman, memerlukan kekasih, memerlukan suami/isteri, memerlukan keluarga.

        Ya Allah aku tidak mampu menahan diriku daripada terjeremus ke dalam kemaksiatan. Ya Allah, jika masanya telah tiba, jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisiMu ya Allah, terbaik buat agamaku ya Allah, terbaik buat diriku, keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat ya Allah, maka aku memohon kepadaMu ya Allah agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisiMu ya Allah. Setiap yang terbaik di sisiMu ya Allah, pasti terbaik buat diriku ya Allah.

        Namun ya Allah, jika masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tiba ya Allah, maka ya Allah, aku memohon kepadaMu agar Kau tunjukkan jalan-jalan untuk aku memiliki jodohku ya Allah. Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tuntutun-tuntutanMu yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku ya Allah. Ya Allah, Tuhan yang Maha Memakbulkan doa, Tuhan yang Maha Penentu jodoh, ya Allah jauhilah aku daripada kemaksiatan, jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manafaat, jauhilah aku dariapda perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku ya Allah.

    Amin.

    Reply #5 02 October, 2009, 10:10:36 AM
  • Publish

  • Hanya ini panduan yang ummi titipkan pada semua anak-anak halaqah semua,
    Berdoalah secara berterusan, dengan rasa merendah diri, waktu selepas tahajud...
    dikala permata Allah bertaburan turun bumi, orang lain lena diulit mimpi...


     
       “Ya Allah,
    Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia, Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami, Tuhan yang Maha Penentu, Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami, ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah, hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman, memerlukan kekasih, memerlukan suami/isteri, memerlukan keluarga.

        Ya Allah aku tidak mampu menahan diriku daripada terjeremus ke dalam kemaksiatan. Ya Allah, jika masanya telah tiba, jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisiMu ya Allah, terbaik buat agamaku ya Allah, terbaik buat diriku, keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat ya Allah, maka aku memohon kepadaMu ya Allah agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisiMu ya Allah. Setiap yang terbaik di sisiMu ya Allah, pasti terbaik buat diriku ya Allah.

        Namun ya Allah, jika masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tiba ya Allah, maka ya Allah, aku memohon kepadaMu agar Kau tunjukkan jalan-jalan untuk aku memiliki jodohku ya Allah. Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tuntutun-tuntutanMu yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku ya Allah. Ya Allah, Tuhan yang Maha Memakbulkan doa, Tuhan yang Maha Penentu jodoh, ya Allah jauhilah aku daripada kemaksiatan, jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manafaat, jauhilah aku dariapda perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku ya Allah.

    Amin.


    amin...
    terima kasih ummi...
    "salam ukhuwah buat semua...."

    Reply #6 07 October, 2009, 11:44:42 AM
  • Publish


  • “Ya Allah, Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia, Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami, Tuhan yang Maha Penentu, Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami, ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah, hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman, memerlukan kekasih, memerlukan suami/isteri, memerlukan keluarga.

    Ya Allah
    aku tidak mampu menahan diriku daripada terjeremus ke dalam kemaksiatan. Ya Allah, jika masanya telah tiba, jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisiMu ya Allah, terbaik buat agamaku ya Allah, terbaik buat diriku, keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat ya Allah, maka aku memohon kepadaMu ya Allah agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisiMu ya Allah. Setiap yang terbaik di sisiMu ya Allah, pasti terbaik buat diriku ya Allah.

    Namun Ya Allah, jika masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tiba ya Allah, maka ya Allah, aku memohon kepadaMu agar Kau tunjukkan jalan-jalan untuk aku memiliki jodohku ya Allah. Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tuntutun-tuntutanMu yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku ya Allah. Ya Allah, Tuhan yang Maha Memakbulkan doa, Tuhan yang Maha Penentu jodoh, ya Allah jauhilah aku daripada kemaksiatan, jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manafaat, jauhilah aku dariapda perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku ya Allah.

    Amin.

    Reply #7 07 October, 2009, 12:17:49 PM
  • Publish
  • menarik doa ni moga dapat diamalkan untuk penguat jiwa bagi mereka yang belum berkahwin...terima kasih semua sudi berkongsi...moga kalian mendapat rahmat Allah...Ameen

    Reply #8 07 October, 2009, 12:28:43 PM
  • Publish
  • Terima kasih Ummi atas perkongsian yang sungguh bermakna ni.

    Reply #9 07 October, 2009, 12:58:29 PM
  • Publish
  • Terima kasih untuk doa ni ummi..
    Semoga kita semua mendapat yang terbaik
    Mujahadah itu pahit kerana syurga itu manis

    Reply #10 07 October, 2009, 02:21:50 PM
  • Publish

  • Hanya ini panduan yang ummi titipkan pada semua anak-anak halaqah semua,
    Berdoalah secara berterusan, dengan rasa merendah diri, waktu selepas tahajud...
    dikala permata Allah bertaburan turun bumi, orang lain lena diulit mimpi...


     
       “Ya Allah,
    Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia, Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami, Tuhan yang Maha Penentu, Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami, ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah, hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman, memerlukan kekasih, memerlukan suami/isteri, memerlukan keluarga.

    terima kasih ummi...

        Ya Allah aku tidak mampu menahan diriku daripada terjeremus ke dalam kemaksiatan. Ya Allah, jika masanya telah tiba, jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisiMu ya Allah, terbaik buat agamaku ya Allah, terbaik buat diriku, keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat ya Allah, maka aku memohon kepadaMu ya Allah agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisiMu ya Allah. Setiap yang terbaik di sisiMu ya Allah, pasti terbaik buat diriku ya Allah.

        Namun ya Allah, jika masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tiba ya Allah, maka ya Allah, aku memohon kepadaMu agar Kau tunjukkan jalan-jalan untuk aku memiliki jodohku ya Allah. Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tuntutun-tuntutanMu yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku ya Allah. Ya Allah, Tuhan yang Maha Memakbulkan doa, Tuhan yang Maha Penentu jodoh, ya Allah jauhilah aku daripada kemaksiatan, jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manafaat, jauhilah aku dariapda perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku ya Allah.

    Amin.


    amin...
    terima kasih ummi...
    cintai saudaramu mendekati sunah dan suruhan
    rasulmu dan ALLAH
    cintai rasulmu mendekati mu kepada ALLAH...
    cintai ALLAH mendekati kamu dengan keredhaanNYA...

    Reply #11 08 October, 2009, 11:32:01 AM
  • Publish
  • Ya allah Ya tuhan ku,

    Seandainya dia adalah jodohku Ya allah, KAU bukakanlah  hati die Ya allah untuk menerimaku Ya allah,KAU dekatkan lah hati die  dengan hatiku  Ya allah,
    KAU permudahkanlah jodohku dengan die ya allah serta KAU satukanlah kami Ya allah dalam satu ikatan suci Ya allah iaitu ikatan perkahwinan..

    Ya allah, ya rahman,ya rahim

    Seandainya die bukan jodohku Ya allah kau kurniakanlah padaku ketenangan dalam menerima ketentuan yang telah
    KAU tetapkan untuk diriku diatas muka bumu ini ya allah..

    Dan aku mohon pada-MU Ya allah,KAU pertemukanlah aku dengan insan yang benar2 ikhlas blh menerimaku dengan seadanya aku Ya allah,
    taat akan perintah-MU Ya allah,serta mampu untuk membimbing keluarga yang bakal bersatu nanti ke jalan yang KAU redhai..


    AMIN......

    Reply #12 13 October, 2009, 03:17:47 PM
  • Publish
  • semoga semua mendapat kebaikan daripadanya..
    Amin...
    no-en

    Reply #13 25 October, 2009, 12:54:18 PM
  • Publish
  •  :syukur:
    alhamdulillah...syukran atas doa ini...
    ana harap moga kita dapat jodoh yang baik dan beriman..
    ana salah sorang yang takut kat kaum adam nie...ana takut kalau dekat/sembang dengan diorang..(kalau boleh ana elak dari cakap dengan diorang)...
    sampaikan adik ana kata ana trauma dengan kaum adam nie...
    :senyum:..
    ana pun x taw nape...
    bila fikir kawin lagila...
    rasa macam nak pitam...
     ceria*

    Reply #14 25 October, 2009, 01:47:58 PM
  • Publish
  • amin... nak jgk di dktkn jodoh...
    -hOLla-

    ...seorng hamba ALLAH...tnpa pinjaman dariNYA siapalah aku...
    [img width=610 height=70]http://i87.servimg.com/u/f87/12/77/43/73/selang10.jpg[/img]

    Reply #15 25 October, 2009, 02:22:12 PM
  • Publish
  • assalamualaikum...


    macam mana ingin yakin kan diri bahawa seseorang itu jodoh kita?

    setelah isstikharah...

    saya ader mendapat tanda-tanda yang tidak jelas...(bukan mimpi) tapi melalui peristiwa yang berlaku di sekeliling saya.

    tapi ..saya tak pasti adakah itu tandanya ...

    atau mungkin perkara yang berlaku...secara tak sengaja..kena mengena dengan diri??

    tolong ...saya selesaikan masalah..

    saya risau..memikirkannya.


    Reply #16 25 October, 2009, 05:35:50 PM
  • Publish
  • assalamualaikum...
    macam mana ingin yakin kan diri bahawa seseorang itu jodoh kita?
    setelah isstikharah...
    saya ader mendapat tanda-tanda yang tidak jelas...(bukan mimpi) tapi melalui peristiwa yang berlaku di sekeliling saya.
    tapi ..saya tak pasti adakah itu tandanya ...
    atau mungkin perkara yang berlaku...secara tak sengaja..kena mengena dengan diri??
    tolong ...saya selesaikan masalah..
    saya risau..memikirkannya.
      :ws:
    hnya pendapat ana yang dhoif ini..
    tnya lah dengan ALLAH dan berserah lah dengan ALLAH andai ingin mendapat jawapan.
    Jika YAKIN ALLAH telah memberikan jawapan dan diberikan tanda,
    maka harus menikah. Disitu lah JODOH telah dituliskan.
    Seandainya "dia" jodoh saudari,minta dengan ALLAH eratkan hubungan antara  dia dengan Saudari.
    Itu adalah sebaik2nya..
    WaALLAHualam.

    Reply #17 25 October, 2009, 08:36:02 PM
  • Publish
  • salam..
    suka betul kalo bab jodoh ni yer?
    sy pn suka gak sbnrnya..:sedihnya:..

    jodoh ketentuan Allah, tp sbg hamba, kita kne brusaha la mncari jodoh tu..mcari tu mncari gak, bialah dgn cara yg betul yg tidak mjatuhkan maruah, trutamanya dkalangan muslimat..doa yg ummi n kwn kita sorg tu bg boleh la diamalkn sbg salah satu usaha kita utk dptkn jodoh yg baik..
    semoga, sahabat2 disini mdapat jodoh yg baik, insyaallah..

    Reply #18 25 October, 2009, 11:40:55 PM
  • Publish
  •  :)http://salam ukhwah...
    bila di tanya bila nak kawin,senang je saya bagi jawapan...
    sesungguhnya ia adalah rahmat dari Allah swt...

    Reply #19 26 October, 2009, 08:05:10 AM
  • Publish
  • ermm.. kena hafal ni.. jom pakat2 hafal semua.. :senyum:.. lepas ni boleh jalan2 makan nasi minyak percuma beb.. ahaks..
    "we support anti zionist movement"

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    Jodoh Oh Jodoh...

    Started by umsha « 1 2 ... 15 16 » Bait Muslim

    308 Replies
    57629 Views
    Last post 30 October, 2013, 03:10:21 PM
    by 5zul
    23 Replies
    3587 Views
    Last post 16 August, 2013, 09:37:59 AM
    by 5zul
    48 Replies
    9971 Views
    Last post 16 August, 2013, 09:40:58 AM
    by 5zul