Berita Khalwat November 2008

Author Topic: Berita Khalwat November 2008  (Read 5415 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

anazuhud

  • *
  • Posts: 108
    • View Profile
13 November, 2008, 08:48:34 AM
  • Publish Di FB
  • Salam..
    semalam ana terbaca metro  ana terperanjat tajuk berita yang mana seorang Ustazah di kuala Lumpur ditangkap khalwat dengan pasanganyer seorang pensyarah ipt terkemuka. Ustazah itu berumur 39 tahun dan pasangan yer x silap umur dalam 52 tahun..laporan metro semalam siap ader gambar ustazah tue lagi semasa ustazah tue melangkah keluar di pejabat mahkamah tinggi syariah..kalo antum tgk ustzah tue berpakian mg mcm ustz bertudung litup (lepas dada tapi bukan tudung labuh) paki spec air muka pun mg npk seoarng pendidik.. masya'Allah betul ke berita akhir zaman nih..ana khuatir sebab nabi ada pesan akhir zaman nanti banyak berita-berita daripada golongan orang-orang yang fasik yg bertujuan dan ader motif tertentu.(jahat)
    ana berpikir sama ada mg benar berita itu atau akhbar arus perdana memang nak ambil peluang nak burukkan atau hinakan lagi golongan2 agama. apa pandangan antum semua?.. ana rasa dalam hal nih kita x usah melatah akhir zaman ni mg penuh pancaroba yang penting sama-sama kita bersuha untuk mantapkan iman dan amalan soleh dan niat untuk sebarkan syiar islam seluruh alam..

    nih petikan berita tersebut..

    KUALA LUMPUR: Seorang ustazah yang dipanggil untuk menghadiri sebutan kes khalwat bersama pasangannya sanggup ‘bertapa’ hampir setengah jam dalam Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam, sejurus menyedari gambarnya dirakamkan jurufoto.
    Jxxx9xx bin Axx xxx=, 39, yang sebelum ini ditangkap khalwat bersama pasangannya, Mooo xmmm=-0, 51, pada 5 Julai lalu di sebuah kondominium di Bandar Sri Permaisuri, Bandar Tun Razak di sini, bertindak demikian kerana tergamam aksinya dirakamkan.
    Dia sebelum itu dipanggil Pendakwa Syarie Jabatan Agama Islam (Jawi), Muhammad Khairul Nizam Kassim dan Abdul Halim Abdullah mengemukakan representasi berhubung penangkapannya kepada Ketua Pendakwa Syarie Jawi.
    Biarpun semalam ditetapkan untuk kesnya pertama kali disebut di hadapan Hakim Syarie Mohamad Shakir Abdul Hamid, namun dengan bantuan peguam Mohd Noor Bahari yang mengemukakan representasi menyebabkan pertuduhan tidak dibacakan.
    Sejurus selesai kesnya kira-kira jam 10.15 pagi, ustazah terbabit yang sebelum itu bertapa hampir setengah jam menulis nota kepada peguamnya sebelum menjengah tingkap mahkamah untuk melihat jurugambar.
    Agak melucukan apabila ustazah terbabit yang malu menutup mukanya menggunakan baju sejuk untuk mengelakkan gambarnya dirakamkan, sambil dilihat terlompat-lompat meninggalkan mahkamah.
    Manakala pasangannya yang juga seorang pensyarah sebuah institusi terkenal, membiarkan ustazah terbabit meninggalkan mahkamah sebelum menjejaki langkahnya hampir sejam kemudian.
    Terdahulu pada prosiding semalam, pihak pendakwaan yang diketuai Pegawai Pendakwa Jawi, Muhammad Khairul mengemukakan permohonan penangguhan kes bagi membolehkan representasi yang dihantar dipertimbangkan.

    maaf nama asal ana terpaksa edit ana x mahu mengaibkan lagi tertuduh..
     




    « Last Edit: 26 August, 2009, 06:01:24 AM by ummi Munaliza »


    Manusia terlena dlm mimpi indah
    Cinta dunia yg fana hanya sementara.....

    Khalawatul Iman

    • *
    • Posts: 385
    • Hidup dan Matiku hanyalah ISLAM
      • View Profile
    Jawab #1 13 November, 2008, 09:37:09 AM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum..ana tak baca harian metro..erm..dalam website ada x??leh bagi address website nye..nak gak tahu??...cerita sensasi nih...
    Tiada rupa seindah AKHLAQ,tiada hati seindah IMAN,Tiada hidup seindah ISLAM,tiada cinta sesuci CINTA ALLAH

    Khalawatul Iman

    • *
    • Posts: 385
    • Hidup dan Matiku hanyalah ISLAM
      • View Profile
    Jawab #2 13 November, 2008, 09:47:03 AM
  • Publish Di FB
  • Semoga apa yang diwar2kan dalam berita nih..dapat jadi pengajaran buat kita semua...kita doakan untuk kesejahteraan umat islam...jangan jadikan perkara yang terjadi itu sebagai satu cemuhan kita kepada si pelaku...seharusnya kita ambil iktibar dan berdoa moga si pelaku bertaubat.insya Allah...Moga Allah tetapkan hati dan iman seluruh umat islam..Ya Allah..gemilangkanlah ISLAM di muka bumi ini..!!..hindari maksiat...

    anazuhud

    • *
    • Posts: 108
      • View Profile
    Jawab #3 13 November, 2008, 09:51:34 AM
  • Publish Di FB
  • waalaikumussalam wbt..
    nih link dia tapi dalam ni xde gambar dia kalo anti daptkan metro semalam ada gambarnya..

    Khalawatul Iman

    • *
    • Posts: 385
    • Hidup dan Matiku hanyalah ISLAM
      • View Profile
    Jawab #4 13 November, 2008, 10:00:17 AM
  • Publish Di FB
  • yang mana anta?takde pun link nye...takpe...ana cuma nak baca je...famili ana tak baca harian metro...sebab tu ana tak tahu sangat berita..

    anazuhud

    • *
    • Posts: 108
      • View Profile
    Jawab #5 13 November, 2008, 10:10:02 AM
  • Publish Di FB
  • Allahuakbar ana lupe nak paste he..ader orang call tadi sambil cakap dengan client smbil ngadap internet..he. maaf tue yang sampai lupa
    http://www.hmetro.com.my/Current_News/myMetro/Wednesday/Mahkamah/20081112094742/Article/index_html
    http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=1112&pub=Utusan_Malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_02.htm
    « Last Edit: 13 November, 2008, 11:06:07 AM by anazuhud »

    Khalawatul Iman

    • *
    • Posts: 385
    • Hidup dan Matiku hanyalah ISLAM
      • View Profile
    Jawab #6 13 November, 2008, 10:22:52 AM
  • Publish Di FB
  • syukran ye anta..takpe2...patut tadi ana hairan...abaikan je...

    anazuhud

    • *
    • Posts: 108
      • View Profile
    Jawab #7 13 November, 2008, 10:57:42 AM
  • Publish Di FB
  • afwan..muga-muga jadikan iktibar dalam meniti arus kehidupan yang penuh pancaroba ini..

    irdina

    • *
    • Posts: 34
      • View Profile
    Jawab #8 13 November, 2008, 11:02:17 AM
  • Publish Di FB
  • nauzubillah
    berita2 macam ni la yg buat anak muda zaman sekarang berfikiran serong pada yang memakai pakain yg sempurna...memang ana faham setiap kelompok akan ada kambing hitam..tp kerana nila setitik rosak susu sebelanga,....ana selalu kalah dengan situasi ni tatkala berdakwah,,sahabat2 ana sll pertikaikan masalah ni..

    moga2 ini tidak benar,..moga2 hanya satu konspirasi dan propaganda.....amin

    Khalawatul Iman

    • *
    • Posts: 385
    • Hidup dan Matiku hanyalah ISLAM
      • View Profile
    Jawab #9 13 November, 2008, 11:09:35 AM
  • Publish Di FB
  • nauzubillah..inilah yang menjadi fitnah kepada masyarakat...masalah seperti ini yang seharusnya kita teliti dan ambil perhatian untuk iktibar buat diri dan sahabat2..

    anazuhud

    • *
    • Posts: 108
      • View Profile
    Jawab #10 13 November, 2008, 11:12:46 AM
  • Publish Di FB
  • yang penting akhir zaman nih banyak berita-berita daripada golongan fasik yang kita tak tahu daripada mana sumbernya..jika  perkara itu  mg benar2 berlaku marilah kita sama2 doakan supaya kita menjadi muslim yang sejati dan jgn calarkan imej islam..muga-muga si perlaku bertaubat amin...

    salmiah

    • *
    • Posts: 56
    • I LOVE ISLAM!!
      • View Profile
    Jawab #11 13 November, 2008, 12:36:58 PM
  • Publish Di FB

  •  :)
    Riwayat At Tarmizi
    Nabi Muhammad SAW bersabda maksudnya ; "Sesungguhnya ALLAH amat benci kepada orang yang jahat lidahnya (suka mengumpat, mencaci dan memfitnah dan menyakiti hati orang lain)"
    ALLAH SWT KNOWS BEST

    Firman ALLAH swt
    (Surah Yunus ayat 62)
    Maksudnya; "Sesungguhnya wali-wali ALLAH itu tak pernah rasa takut & bimbang."

    http://biz-bussines.blogspot.com/

    salmiah

    • *
    • Posts: 56
    • I LOVE ISLAM!!
      • View Profile
    Jawab #12 13 November, 2008, 12:46:00 PM
  • Publish Di FB
  •  :)
    Kata Abu Umamah Al Bahili RA ;
    "Di akhirat nanti ada Hamba ALLAH yang diberi suratan amalannya dan dilihat banyak sekali tercatit pahala kebajikan yang ia tidak pernah lakukan. Lalu Hamba ALLAH tersebut bertanya kepada ALLAH ; Ya, Tuhan ku dari mana semua pahala kebajikan ini. Jawab ALLAh ; Itulah hasil daripada umpatan orang lain ke atas kamu di belakang kamu dan sedangkan kamu tidak tahu.

    *sama2lah kita menghayatinya..

    anazuhud

    • *
    • Posts: 108
      • View Profile
    Jawab #13 26 November, 2008, 12:19:04 PM
  • Publish Di FB

  • masya'Allah ya ukhtie..
    jika  kita prihatin pasal perkembangan islam n ambil tahu tentang perilaku golongan agama pun kira mengumpat gak ker??. dan jika benar laporan akhbar tersebut dan kita beroleh iktibar dan panduan lantas mendoakan agar perlaku tersebut menemui hidayah n kembali ke jalan yang lurus pun dikira mengumpat ker?.  pasal perkembangan dunia islam kena lah ambil tahu laporan sekeliling..
    « Last Edit: 26 November, 2008, 12:20:40 PM by anazuhud »

    j-Da

    • *
    • Posts: 43
      • View Profile
    Jawab #14 03 February, 2009, 04:29:41 PM
  • Publish Di FB
  • hmm...saya bukan nak berprasangka buruk,tapi da byk n mmg realitinya yg mana byk di kalangan ustaz n ustazah yg dulunya 'terpaksa' menyambung pelajaran dalam bidang agama sebab da tak dapat tawaran lain dan ada juga yg berfikiran senang nak lulus semua paper sbb bidang agama ni tak susah sgt.saya cakap ni bkn suka2,tapi berdasarkan pengalaman n pengakuan org yg amik pengajian agama ni.
    so,kesimpulannya,bila dah ambil sesuatu yg tak diingini n terpaksa,biar dah kerja jd ustaz n ustazah mmg perkara2 macam ni boleh berlaku...sbb masa belajar bukan menusuk dlm hati pun..buat salah pun tak rasa pe...lainlah mula2 terpaksa ambil,bila dah ambil seronok n terbuka pintu hati..yelah,hidayah Allah bila2 masa je ALLAH boleh bagi kpd sesiapa pun..jadi,kalau betul pun kejadian tangkap khalwat tu betul n benar,saya terima cume rasa kesal n malu sebagai saudara seIslam.
    cume,kita sbg saudara,bukan tugas kita utk terus menyalahkan n mengutuk,doalah untuk mereka,n diri sendiri jgak,jgn sampai benda yg sama terjadi kat diri kita...wallahualam bisawa....

    j-Da

    • *
    • Posts: 43
      • View Profile
    Jawab #15 03 February, 2009, 04:40:38 PM
  • Publish Di FB

  •  :)
    Riwayat At Tarmizi
    Nabi Muhammad SAW bersabda maksudnya ; "Sesungguhnya ALLAH amat benci kepada orang yang jahat lidahnya (suka mengumpat, mencaci dan memfitnah dan menyakiti hati orang lain)"
    :)
    Kata Abu Umamah Al Bahili RA ;
    "Di akhirat nanti ada Hamba ALLAH yang diberi suratan amalannya dan dilihat banyak sekali tercatit pahala kebajikan yang ia tidak pernah lakukan. Lalu Hamba ALLAH tersebut bertanya kepada ALLAH ; Ya, Tuhan ku dari mana semua pahala kebajikan ini. Jawab ALLAh ; Itulah hasil daripada umpatan orang lain ke atas kamu di belakang kamu dan sedangkan kamu tidak tahu.

    *sama2lah kita menghayatinya..

    masya'Allah ya ukhtie..
    jika  kita prihatin pasal perkembangan islam n ambil tahu tentang perilaku golongan agama pun kira mengumpat gak ker??. dan jika benar laporan akhbar tersebut dan kita beroleh iktibar dan panduan lantas mendoakan agar perlaku tersebut menemui hidayah n kembali ke jalan yang lurus pun dikira mengumpat ker?.  pasal perkembangan dunia islam kena lah ambil tahu laporan sekeliling..

    saya setuju dgn anazuhud..kita bukan nak mengumpat atau mengata sesiapa.
    cuma dgn khabar berita tu,kita boleh cari punca n ikhtibar...benarkah atau palsukah?
    jika benar sekalipun,kita doakan untuk mereka yg terlibat agar mndapat hidayah ALLAH...
    tak mustahil kita ni suatu hari nnt boleh terjebak sama..that's why kita bukan bertujuan nak menghina si ustazah,sama2 doakn beliau n diir kita sendiri..org yg alim sekalipun kalau ALLAH nak tarik hidayah anytime je..apakan pula nak bagi hidayah..anytime je...selalunya org yg buat dosa,bila dia insaf,dia rasa berdosa sgt,n minta ampun sungguh2..lain dari org yg tak wat dosa,bila minta ampun tak sesungguh org yg berdosa...
    maaf jika tersilap bicara...saya menulis cuma untuk menzahirkan apa yg dirasa..sekian..

    lo22

    • *
    • Posts: 351
      • View Profile
    Jawab #16 03 February, 2009, 06:17:28 PM
  • Publish Di FB

  •  :)
    Riwayat At Tarmizi
    Nabi Muhammad SAW bersabda maksudnya ; "Sesungguhnya ALLAH amat benci kepada orang yang jahat lidahnya (suka mengumpat, mencaci dan memfitnah dan menyakiti hati orang lain)"
    :)
    Kata Abu Umamah Al Bahili RA ;
    "Di akhirat nanti ada Hamba ALLAH yang diberi suratan amalannya dan dilihat banyak sekali tercatit pahala kebajikan yang ia tidak pernah lakukan. Lalu Hamba ALLAH tersebut bertanya kepada ALLAH ; Ya, Tuhan ku dari mana semua pahala kebajikan ini. Jawab ALLAh ; Itulah hasil daripada umpatan orang lain ke atas kamu di belakang kamu dan sedangkan kamu tidak tahu.

    *sama2lah kita menghayatinya..

    masya'Allah ya ukhtie..
    jika  kita prihatin pasal perkembangan islam n ambil tahu tentang perilaku golongan agama pun kira mengumpat gak ker??. dan jika benar laporan akhbar tersebut dan kita beroleh iktibar dan panduan lantas mendoakan agar perlaku tersebut menemui hidayah n kembali ke jalan yang lurus pun dikira mengumpat ker?.  pasal perkembangan dunia islam kena lah ambil tahu laporan sekeliling..

    saya setuju dgn anazuhud..kita bukan nak mengumpat atau mengata sesiapa.
    cuma dgn khabar berita tu,kita boleh cari punca n ikhtibar...benarkah atau palsukah?
    jika benar sekalipun,kita doakan untuk mereka yg terlibat agar mndapat hidayah ALLAH...
    tak mustahil kita ni suatu hari nnt boleh terjebak sama..that's why kita bukan bertujuan nak menghina si ustazah,sama2 doakn beliau n diir kita sendiri..org yg alim sekalipun kalau ALLAH nak tarik hidayah anytime je..apakan pula nak bagi hidayah..anytime je...selalunya org yg buat dosa,bila dia insaf,dia rasa berdosa sgt,n minta ampun sungguh2..lain dari org yg tak wat dosa,bila minta ampun tak sesungguh org yg berdosa...
    maaf jika tersilap bicara...saya menulis cuma untuk menzahirkan apa yg dirasa..sekian..

    mmmm....sy setuju...kita semua ada pandangan & cara tersendiri untuk menilai situasi tersebut....

    org alim pun or oakai tudung la....tu maybe luaran je.....tp dalaman kita tak tau.....

    spt buah nangka yg dibungkus, kita tak tau isinya masak or dah rosak.....

    ====on way balik dr opis, sy ternampak seorg pompuan pakai tudung tapi berpeluk2 & cium2 dgn seorg laki org putih dlm van pelancong......tak tau malu ke or laki org putih tu bofren dia je.....???=====
    BE MY GUEST....KALAU TAK MAMPU MEMBERI KOMEN YG BAIK...JGN CKP BYK...

    elzuddin

    • *
    • Posts: 580
    • dunia ini bagai melepaskan ikan di air..??
      • View Profile
    Jawab #17 26 August, 2009, 05:41:57 AM
  • Publish Di FB
  • masyallah,semoga ustazah itu diberikan pengampunan oleh Allah,dan diberi hidayah olehNYA............dan jauhilah ahli halaqah dri melakukan perkara terkutuk ni

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    68 Replies
    9676 Views
    Last post 28 May, 2011, 11:18:34 AM
    by Ace Abbas
    0 Replies
    791 Views
    Last post 20 August, 2009, 12:55:47 AM
    by fath
    93 Replies
    11143 Views
    Last post 16 January, 2010, 12:28:06 AM
    by rahmanw