Saka Baka

*

Author Topic: Saka Baka  (Read 37658 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

ramlighani

  • *
  • Posts: 6
    • View Profile
Reply #20 19 November, 2009, 10:43:25 PM
  • Publish
  • Salam. Saya amat bersetuju dgn nasihat jangan jumpa bomoh.Itu disebabkan bomoh juga mengunakan perantaraan dengan jin bagi mengubat pesakitnya. Saka boleh di ubati mengikut apa yang pernah lalui oleh saya keatas seorang pesakit .

    mawardi

    • *
    • Posts: 5
      • View Profile
    Reply #21 19 November, 2009, 11:24:08 PM
  • Publish
  • Menangani Tipu Helah Makhluk Halus
    Ayat2 di bawah ini di susun oleh Rahim bin Md. Salleh atas keizinan Ustaz Prof Dr Ustaz Jumadi Mustar

    Ayat Ruqyah

    Pesakit mula-mula baca
    1) Al-Isti'adzah, kemudian bacalah
    2) Wala haula wala kuuwata illa billahill aliyil azhim
    3) Bismillaa-hil ladzii laa yadurru ma asmihii shai'un fil ardi wa laa fis samaa-i-wahuwas samii-'ul-aliim 3x
    4) A'u-dzu-bikalimaa-til-laa-hit-taam-maati minsh-sharri maa kholaq 3x

    Kemudian baca ayat ayat Ruqyah:-

    1) Surah Al-Fatihah ayat 1 - 7
    2) Surah Al-Baqarah ayat 1 - 5
    3) Surah A-Baqarah ayat 102 di ulang sebanyak 7x
    4) Surah Al-Baqarah ayat 163 - 164
    5) Surah Al-Baqarah ayat 255
    6) Surah Al-Baqarah ayat 285 - 286
    7) Surah Aali-Imraan ayat 18 - 19
    Surah Al-'Araf ayat 54 - 56
    9) Surah Al-A'raaf ayat 117 - 122 di ulang sebanyak 7 x kemudian ayat 120 di ulang sebanyak 30x secara bersendirian
    10) Surah Yunus ayat 81 - 82 di ulang 7 x, selepas itu di ulang ayat innallaha sayub tiluh sebanyak 7x bersendirian
    11) Surah Taha ayat 69 di ulang 7x
    12) Surah Al-Mukminin ayat 115 - 118
    13) Surah As-Soffaat ayat 1 - 10
    14) Surah Al-Ahqaaf ayat 29 - 32 ulang ayat pendek ini 7 x - yakau manaa ajiibuu daiyallah
    15) Surah Ar-Rahman ayat 33 - 36
    16) Surah Al-Hasyr ayat 21 - 24
    17) Surah Al-Jin ayat 1 - 9
    1 Surah Al-Ikhlas
    19) Surah Al-Falaq, di ulang surah ini 9 x
    20) Surah An-Naas

    Ayat-ayat Wirid Mangsa Sihir:

    1) Surah Yunus ayat 80 - 81
    2) Surah Al-A'raf ayat 117 - 121
    3) Surah Taha ayat 67 - 70
    4) Surah Al-Furqan ayat 32
    5) Surah Anbiya' ayat 70
    6) Surah An-Nur ayat 39
    7) Surah Al-Israk ayat 81
    Surah Fussilat ayat 42
    9) Surah Fatir ayat 10
    10) Surah Anbiya ayat 18
    11) Surah Al-A'raf ayat 18
    12) Surah Kahfi ayat 98
    13) Surah Taha ayat 69
    14) Surah Al-Falaq

    Ayat-ayat Wirid Mangsa Hasad :

    1) Surah Al Fatehah 7 x
    2) Ayat Kursi 7 x
    3) Surah Mulk 1 x
    4) Surah Al-Qalam 7 x (ayat 51)
    5) Ayat 3 Qul 7 X

    Ayat-ayat Azab

    1) Al-Baqarah surah 2 : ayat 206
    2) Al Maidah surah 5 : ayat 33 - 37
    3) An Nisa' - surah 4 : ayat 166 - 169
    4) Al Anfal - surah 8 : ayat 9 - 14
    5) Al Isra' - surah 17 : ayat 110 - 111
    6) Al Hijr - surah 15 : ayat 16 - 18
    7) Al Anbiya' - surah 21 : ayat 70
    As Saffat - surah 37 : ayat 1 - 10
    9) Ad Dukhan - surah 44 : ayat 43 - 50
    10) Al Jathiya - surah 45 : ayat 7 - 11
    11) Al Ahqaf - surah 46 : ayat 29 - 34
    12) Ar Rahman - surah 55 : ayat 32 - 44
    13) Al Haqqah - surah 69 : ayat 25 - 37
    14) Al Buruj - surah 85
    15) Al A'la - surah 87
    16) Az Zalzalah - surah 99
    17) An Nasr - surah 110

    Ayat-ayat Shifa'

    1) At Taubah - surah 9 : ayat 14 - 15
    2) Yunus - surah 10 : ayat 57
    3) An Nahl - surah 16 : ayat 67 - 69
    4) Al Isra' - surah 17 : ayat 82
    5) As Syu'ara - surah 26 : ayat 75 - 80
    6) Al Fushilat - surah 41 : ayat 44

    Pesakit yang tidak mampu membaca ayat2 ruqyah keseluruhannya atau yang tidak dapat membaca Al-Quran dengan baik cukup mengamalkan doa2 dan zikir di bawah ini sebagai perisai untuk dirinya :

    1) Baca doa ini setiap selepas solat subuh dan solat asar:

    A'u-dzu-bikalimaa-til-laa-hit-taam-maati minsh-sharri maa kholaq 3x
    Aku berlindung dengan kalimah2 (ayat) Allah yang sempurna dari semua kejahatan yang di ciptakan-Nya.

    2) dan doa ini

    Bismillaa-hil ladzii laa yadurru ma asmihii shai'un fil ardi wa laa fis samaa-i-wahuwas samii-'ul-aliim 3x
    Dengan nama Allah yang dengan-Nya segala sesuatu yang ada dibumi dan langit tidak sekali2 akan membahayakan. Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

    3) dan zikir ini 100x pagi (lepas subuh) dan petang (lepas asar atau magrib)

    Laa ilahaa illaulaah wahdahu laa shariika lah lahul mulku walahul hamdu wahuwa' alaa kulli shai-inq-qodiir. 100x
    Tiada tuhan selain Allah Yang Maha Esa, tiada sekutu bagiNya hanya Allah yang mempunyai semua kerajaan dan semua puji2an dan Dia Maha Kuasa atas segala sesuatu.

    Selain doa di atas baca Ayat Kursi 313 x sekali gus dan banyakkan baca Tasbih Nabi Yunus

    Laa ilaaha illa anta subhaanaka innii kuntu minadh-zhaalimiin
    Tiada tuhan yang di sembah melainkan Allah, Maha Suci Engkau, akulah orang yang membuat zalim atas diriku.

    Kalau tak dapat membaca kerana gangguan terlalu kuat, boleh juga pasang CD ayat ruqyah dan ayat shifa, pasangkan di rumah dan konsentrasi sambil pejamkan mata. Jika keadaan sukar di kawal, saudari bacakan ayat kursi 70 x di dalam botol berisi air dan suruhlah suami minum sambil niat supaya Allah sembuhkannya, tetapi air itu jangan di tambah jika habis, buatlah yang baru. Selain pada itu bacalah Al-Fatehah 70 x dan Al Baqarah selama 40 hari, inshallah keadaan akan lebih baik......

    4 pintu besar untuk jin memasuki tubuh manusia

    1) Terlalu marah
    2) Terlalu gembira
    3) Terlalu sedih
    4) Nafsu syahwat terlalu kuat

    Nu_uL

    • *
    • Posts: 259
      • View Profile
    Reply #22 14 July, 2010, 12:08:09 AM
  • Publish
  • Saka Boleh Sakiti Orang Lain Dan Diri Sendiri

    Jenis Kedua

    Saka ataupun penyakit yang diwarisi daripada seorang pewaris kepada seorang atau beberapa orang waris akibat daripada gangguan atau serangan iblis dan syaitan yang berlaku turun temurun. Bermaksud sekiranya seorang pewaris itu sakit, sakit yang sama akan dideritai oleh wrisnya.

    Pada kebiasaannya sakit yang berpunca daripada saka tidak kira samada saka jenis pertama atau kedua adalah sama. Senagai contoh sekiranya seseorang itu tidak boleh tidur malam, selalu termenung, berasa sakit kepala seperti dibaji-baji lalu dia menghantuk-hantukan kepala maka keadaan yang sama akan dialami oleh keturunannya atau mereka yang diserang oleh saka tadi yang terdiri daripada kaum keluarganya.

    Tidak mudah untuk memberi penjelasan bahawa seseorang itu sakit akibat saka. Umumnya apabila sesuatu masaalah atau sakit itu dirujuk kepada mereka yang terlibat dengan amalan kebatinan, maka selalunya dikatakan bahawa penyakit tersebut dirujuk sebagai kena buatan orang, kena sihir, gangguan, saka dan sebagainya.

    Hakikatnya masaalah penyakit perlu dirujuk kepada pakar kerana punca penyakit itu adalah pelbagai akibat kecederaan seperti luka,patah, keracunan, stress, depress dan sebagainya akibat gangguan ataupun sihir.

     Segala punca gangguan ini sukar diakui oleh pengamal perubatan moden tetapi kesemua faktor yang dijelaskan berlaku kepada mangsa.


    (terima kasih al haz)

    sokmo sakit kepala nih..bahaya..bahaya..
    "Kurangkan Mencari,Banyakkan Menjadi"-

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4856
      • View Profile
    Reply #23 03 February, 2011, 07:29:00 PM
  • Publish
  •  :)

    selalu saya type cerita, dalam darah anak adam ada syaitan berlari lari bersama, kenyataan itu orang kata daripada hadis nabi

    kini para saintis di eropah, dan sedunia, mengkaji, keturunan dan hubungkait dengan kehidupan masa kini, Ghost in your Genes



    jika video tak keluar boleh klik link di bawah ni ...

    http://video.google.com/videoplay?docid=1128045835761675934



    semuga menghilangkan kesangsian kalian, terhadap kenyataan, syaitan dalam darah setiap anak adam
    inshallah mahu tahu lanjut boleh hubungi saya

    juga boleh baca di sini

    Syaitan dalam kehidupan manusia

    juga di sini

    http://ms.wikipedia.org/wiki/Syaitan

    Ingatlah Syaitan itu, musuh yang nyata, kepada manusia dan jin

    subhanallah
    « Last Edit: 03 February, 2011, 07:46:50 PM by al_ahibbatu »

    elsanxs

    • *
    • Posts: 903
      • View Profile
    Reply #24 06 December, 2011, 03:15:43 PM
  • Publish
  • Hmm.. menggerunkan ada saka-saka ni. Semoga dijauhkanlah dari benda-benda begini. Ameen..
    halaqahforum4

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4856
      • View Profile
    Reply #25 06 December, 2011, 06:41:43 PM
  • Publish
  • sebab itulah , jika mahu nak buang, sialakn mesej saya

    jika dah ingat mampu lakukan sendiri silakan

    atau minat nak try ke Darul syifa ke, jumpa suami ila ke, silakan

    trylaha mana mana dulu, jika masih tak berjaya, silakan mesej saya , inshallah


    Mei

    • *
    • Posts: 1068
      • View Profile
    Reply #26 29 December, 2011, 01:34:04 PM
  • Publish
  • Jasad terseksa di hujung usia


    SAKA dikaitkan dengan mewarisi jin yang membolehkan makhluk halus itu menjadikan pewarisnya dengan pelbagai kuasa ghaib seperti memiliki kecantikan, kekuatan luar biasa atau menjadi individu berpengaruh.

    Hukum mewarisi dan menggunakan saka adalah haram di sisi Islam. Biasanya saka diwariskan kepada anak atau cucu kepada pemilik saka.
    Saka adalah ilmu keturunan yang dipusakai ada hubung kaitnya dengan jin, sama ada dibela, dibuat sahabat secara sedar atau tidak oleh pemiliknya.
    Gejala saka amat berbahaya dan mampu merosakkan kehidupan seseorang. Maka, penting kita menyiasat diri dan keluarga daripada mewarisi saka.
    Masyarakat Melayu memahami saka sebagai ilmu yang dipusakai daripada waris teratas kepada waris di bawahnya. Contohnya daripada ibu atau bapa kepada anak, daripada datuk atau nenek kepada salah seorang daripada cucunya, atau seseorang dalam lingkungan keluarga.

    Kesan jangka panjang jika seorang yang mewarisi saka ialah mampu menjadikan seseorang itu mendapat sakit sehingga koma atau lumpuh.
    Umumnya, kebanyakan orang yang memiliki saka berkebolehan merawat orang yang sakit disebabkan jin dan syaitan. Cara rawatannya dengan menurun menggunakan mantera atau jampi.
    Bacaan dan amalan yang dilakukan itu amat meragukan serta sukar difahami. Ia bertentangan dengan syariat kerana mempunyai unsur syirik yang boleh merosakkan akidah.
    Jika seseorang itu menyatakan hasratnya pada waris tertentu, seperti anaknya yang dia adalah orang yang paling sesuai atau 'layak' mewarisinya.
    Penurunan ilmu saka boleh berlaku secara tidak langsung apabila waris menerima barang tertentu peninggalan si mati seperti barangan kemas, keris, lembing atau tombak.
    Syaitan akan sentiasa memastikan setiap manusia atau orang yang mewarisinya sesat ketika sampai ajal mereka. Pada mulanya memang saka kelihatan seperti memberi pelbagai kelebihan kepada tuannya seperti melindungi diri, keluarga dan harta benda tetapi itu semua hanya tipu helah untuk menyesatkan manusia.
    Pelbagai kesan buruk dan masalah akan timbul dalam jangka masa panjang di mana kemuncaknya menyebabkan manusia itu berdosa besar kerana mensyirikkan Allah SWT.
    Antara kesan buruk memelihara saka ialah pemiliknya menghadapi seksaan yang amat perit ketika menghadapi saat kematian kerana roh mereka sukar untuk keluar daripada jasad menyebabkan mereka terseksa ketika menemui ajal.
    Situasi lebih dahsyat berlaku apabila pemilik saka sudah meninggal dunia tetapi saka yang dimilikinya masih enggan meninggalkan tuannya.
    Gangguan saka juga menyebabkan seseorang dilanda penyakit misteri. Justeru ahli keluarga atau sesiapa saja dilarang menerima warisan saka daripada pemilik asal.
    Bagi mereka yang sudah menerima, berusahalah untuk memutuskan hubungan dengan makhluk terbabit dengan mendapatkan khidmat pengamal perubatan Islam yang menggunakan al-Quran dan sunnah sebagai kaedah rawatan.
    Pengamal Perubatan, Pusat Rawatan Islam Sinar Zamdurrani, Sharhan Shafie, berkata saka adalah perjanjian yang dibuat antara nenek moyang dengan jin laknatullah untuk mendapat kehebatan, kekuatan, kecantikan, perlindungan tertentu melalui perjanjian tertentu dalam tempoh yang ditentukan (tujuh keturunan)."Saka berada dalam tubuh badan manusia sejak sekian lama hingga menjadi sebati dengan manusia. Ia berlaku sama ada seorang itu mengetahuinya ataupun tidak.
    "Jin berkenaan ditinggalkan nenek moyang pembawa saka apabila mereka meninggal dunia. Ketika hidupnya, mereka berkawan atau membela jin berkenaan yang dikenali dengan pelbagai nama dalam masyarakat kita seperti polong, pelesit, toyol dan sebagainya," katanya.
    Beliau berkata terdapat kronologi bagaimana jin saka berpindah selepas kematian tuan punya saka berkenaan.
    "Selepas nenek moyang yang membela jin terbabit meninggal dunia, jasadnya mati selepas roh keluar dari badannya. Namun Begitu, jin yang berdamping dengan nenek moyang itu tidak mati kerana umur jin bukan seperti manusia.
    "Apabila jasad perumah saka dikebumikan, jin akan bebas seperti keadaan layang-layang yang terputus talinya. Maka ia akan berkeliaran di atas muka bumi ini untuk mencari pewaris baru," katanya.
    Sharhan berkata kebiasaannya jin berpindah kepada anak cucu yang mengamalkan jampi tertentu yang diambil daripada si mati.
    "Saka turut berpindah kepada waris seperti anak atau cucu yang menyimpan barang peninggalan si mati. Mereka berpotensi besar mewarisi saka disebabkan pernah tinggal serumah bersama si mati.
    "Selain itu, golongan yang menjadi sasaran kepada saka adalah anak cucu yang cetek pengetahuan agamanya, sentiasa melakukan maksiat, meninggalkan ibadat seperti solat, mereka yang lemah fizikalnya serta memang terlalu menginginkan sangat kehebatan serta kelebihan nenek moyang mereka," katanya.
    Beliau berkata memang terdapat pertalian erat antara jin dan saka kerana jin yang diwariskan itu umpama harta peninggalan.
    "Terdapat hadis daripada Abu Tha'labah berkata. Rasulullah bersabda yang bermaksud: "Jin itu mempunyai tiga jenis iaitu jenis yang mempunyai sayap dan berterbangan di udara, jenis yang berbentuk ular dan anjing dan jenis yang berpindah randah.
    "Jenis jin ketiga itu dikelaskan jenis jin yang menjadi saka kerana mampu berpindah dari satu keturunan ke satu keturunan di bawahnya," katanya.
    Sharhan berkata mereka yang memiliki saka juga mempunyai kebolehan mengubati penyakit yang disebabkan oleh jin dan syaitan tetapi mereka menggunakan dengan cara meragukan.
    "Kebanyakan mereka berubat dengan kaedah menurun. Pembawa saka mampu mengubat tetapi dengan menggunakan jampi yang mempunyai unsur syirik.
    "Malah jampi yang digunakan langsung tidak difahami maknanya," katanya.
    Beliau berkata terdapat amalan yang mampu menghalang seseorang itu menjadi mangsa saka dengan berkat keizinan Allah SWT.
    "Segala bentuk gangguan jin dapat dielakkan dengan syarat kita percaya dan benar-benar yakin Allah yang menyembuhkan.
    "Antaranya boleh mengamalkan zikir, membaca surah Mulk sebelum tidur, berwuduk sebelum tidur atau ketika mengadakan hubungan kelamin dengan isteri, jadikan amalan membaca surah Yaasin setiap Subuh, membaca Basmalah sebagai wirid setiap kali melakukan pekerjaan dan perdengarkan bacaan ayat ruqyah di dalam rumah," katanya.


    Petanda seseorang mempunyai saka

    Gejala waktu tidur

    -Susah tidur malam.
    -Sering terjaga pada waktu malam dalam keadaan cemas dan takut.
    -Mimpi buruk yang dikenali sebagai kabus seperti mimpi melihat sesuatu yang mengancamnya kemudian menjerit meminta pertolongan tetapi  tiada siapa mendengarnya.
    -Mimpi perkara menakutkan dan menyeramkan.
    -Mimpi melihat binatang seperti kucing, anjing, unta, ular, serigala, tikus.
    -Bunyi gigi berlaga ketika tidur.
    -Ketawa, menangis dan menjerit-jerit ketika tidur.
    -Berdiri dan berjalan ketika tidur.
    -Mimpi jatuh dari tempat tinggi.
    -Mimpi berada di kawasan kotor atau di tanah perkuburan.
    -Mimpi melihat budak kecil.
    -Mimpi melihat salib atau gereja.
    -merintih dan menangis ketika tidur.


    Gejala waktu jaga

    -Selalu pening kepala.
    -Lalai mengingati Allah SWT
    -Sering lesu dan malas.
    -Rasa sakit di salah satu anggota badan.
    -Sakit di belakang terutamanya tulang belakang.
    -Lenguh sendi-sendi utama.
    -Mempunyai ketumbuhan yang sukar diubati.
    -Mudah panik apabila berhadapan dengan sesuatu ujian.
    -Jiwa sentiasa lemah dan tiada motivasi untuk meneruskan hidup.
    -Mudah marah dan panas baran.
    -Emosional dan terlalu sensitif.
    -Terasa seperti terdapat sesuatu di bawah tapak kaki seperti terpijak batu atau telur.
    -Sentiasa mengantuk terutamanya dalam majlis ilmu.

    5zul

    • *
    • Posts: 3023
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Reply #27 29 December, 2011, 01:37:55 PM
  • Publish
  • Az-Zukhruf ayat ke 36 -
    Dan sesiapa yang tidak mengindahkan pengajaran (Al-Quran yang diturunkan oleh Allah) Yang maha Pemurah, Kami akan adakan baginya Syaitan (yang menghasut dan menyesatkannya), lalu menjadilah Syaitan itu temannya yang tidak renggang daripadanya.
     

    *** faham kan balik -

    jika seseorang itu berpegang teguh ke jalan ALLAH -

    IKHLAS kan diri kejalan ALLAH -
    bagi tahu mana ikhlas iblis boleh kacau... boleh hasut -

    Al-Israa' ayat ke 65-

    Sesungguhnya hamba-hambaKu (yang beriman dengan ikhlas), tiadalah engkau (hai iblis) mempunyai sebarang kuasa terhadap mereka (untuk menyesatkannya); cukuplah Tuhanmu (wahai Muhammad) menjadi Pelindung (bagi mereka).


     memang tidak salah lah manusia itu sendiri berdamping dengan jin kafir...  jika diri itu lalai dari ajaran ALLAH -

    tue ALLAH kata teman ( Qarin diri sendiri )

    (Senyum)-

    semuga ALLAH merahmati...


    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    diaz

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #28 12 March, 2012, 11:10:50 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum
    saya mempunyai persoalan mengenai saka berangkai( ibu bapa & semua adik beradik ada gangguan saka). Adakah wujud situasi begini, dan bagaimanakah cara yang terbaik untuk merawat gangguan saka ini...kerana ia berulang-ulang. Sekian, terima kasih.

    Yuzie

    • *
    • Posts: 1024
    • Demi Allah yang Maha Pemurah dan Penyayang
      • View Profile
    Reply #29 12 March, 2012, 02:03:55 PM
  • Publish
  • Waalaikumussalam...

    Wujud, banyak untuk merawat saka baka ini.
    Kalau hanya mahu minum air, ada garam bukit ada lada hitam dan mandi berlimau sila pergi ke Ustaz-uztaz yang glamour jugalah cara perawatannye. Antaranya seperti ustaz Harun Din, Ustaz Ishak dan lain-lain lagi.

    Jika tidak mahu melibatkan benda-benda di atas tetapi mahu mencegahnye sendiri sila menuntut ilmu, insya Allah berjaya menjauhkannye dengan syarat mesti rajin.

    Sila PM kepada (wajarkaH DISEBUT DISINI)-SAMBUNG dan lihat PM
    Cukuplah bila kami merasa mulia karena Engkau sebagai Pencipta bagi kami dan cukuplah bila kami bangga bahawa kami menjadi hamba bagiMu. Engkau bagi kami sebagaimana yang kami cintai, maka berilah kami taufik sebagaimana yang Engkau cintai.

    Mei

    • *
    • Posts: 1068
      • View Profile
    Reply #30 13 March, 2012, 02:56:16 PM
  • Publish
  • Yang simple one, batalkan perjanjian tersebut dan harus dengan kerelaan diri pesakit juga.

    Boleh bagitau macam mana Tn tempayan..batalkan perjanjian tu?

    Mesti ada berguru kan...

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4856
      • View Profile
    Reply #31 21 September, 2012, 05:17:15 PM
  • Publish
  • berikut adalah paparan tentang saka baka, dari majalah al islam,
    inshallah, lebih mudah untuk kalian melihat dan meneliti




    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4856
      • View Profile
    Reply #32 21 September, 2012, 05:19:20 PM
  • Publish
  • sambungannya ya, semuga dapat menambahkan manfaat pada diri kalian, subhanallah









    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4856
      • View Profile
    Reply #33 21 September, 2012, 05:21:08 PM
  • Publish
  • sikit lagi sambungan ceritanya, maaflah ya, copy saja







    kasba

    • *
    • Posts: 240
    • hmmm.....
      • View Profile
    Reply #34 21 September, 2012, 05:21:59 PM
  • Publish
  • pergh...baru jer lepas beli, tak sempat lagi bace nih, pak batu dah scan.....

    RNLQ

    • *
    • Posts: 282
      • View Profile
    Reply #35 24 September, 2012, 11:57:15 PM
  • Publish
  • pergh...baru jer lepas beli, tak sempat lagi bace nih, pak batu dah scan.....

    Baca yang ditangan lagi puashati..senyum..apa pun isu saka dalam majalah tu sedikit sebanyak menambah pengetahuan.
    Insya Allah..

    msa

    • *
    • Posts: 1599
      • View Profile
    Reply #36 29 November, 2013, 02:18:55 AM
  • Publish
  • TANDA-TANDA ORANG YANG MEMPUNYAI SAKA


    1 - Menderita penyakit yang tidak ada punca. Sakit tetapi apabila pergi ke hospital doktor kata tidak sakit. Begitu juga halnya dengan sakit jantung tanpa diketahui puncanya tiba-tiba
    dapat serangan jantung.

    2 - Sakit yang dideritai berpanjangan dan berulang-ulang. Misalnya gastrik, kencing manis, darah tinggi, migrain yang tidak akan sembuh dan kekal didalam badan penghidapnya. Hilang
    hanya seketika kemudian datang semula.

    3 - Menderita penyakit misteri yang berpanjangan. Asyik terkena sihir saja, nampak sihat tetapi sebenarnya sedang sakit. Ada ketikanya tidak boleh tengok matahari, sentiasa hendak
    tidur, lemah, lesu dan sakit pada badan yang tidak diketahui sebabnya.

    4 - Penyakit keturunan seperti kemurungan, gout dan gila.

    5 - Jodohnya panas. Bertunang putus, Susah dapat jodoh, ada orang suka tetapi akhirnya tidak jadi, kadang-kadang sama-sama suka tapi akhirnya tidak jadi kahwin. Semua itu ada
    kaitannya dengan saka, ia mengganggu perasaan orang lain.

    6 - Sukar mendapat zuriat, kadang-kadang sudah kahwin bertahun-tahun tetapi masih tidak mendapat cahaya mata. Apabila saka itu sudah ada di dalam badan maka ia tidak mahu
    berkongsi dengan orang lain apabila sudah dapat makan dari tubuh manusia.

    Ada yang boleh mengandung tetapi sering keguguran, biasanya dari pengalaman mengatasi masalah saka biasanya perempuan yang menghadapi masalah itu berhadapan dengan saka jin nenek. anak hilang di dalam kandungan itu juga disebabkan oleh saka itu dinamakan saka bunian atau saka kayangan, ia jenis hanuman.

    7 - Mempunyai emosi yang tidak stabil, sering beremosi, cepat merajuk, cepat marah, sensitif yang keterlaluan, cemburu keterlaluan dan cepat naik angin.

    8 - Jauh dari Allah, semakin lama makin liat untuk melakukan ibadat. Ada juga kes yang apabila diberi sepotong ayat al-Quran dan zikir untuk diamalkan mereka mengantuk sangat
    hingga tidak mampu melakukannya.

    9 - Di dalam keluarga ada anak-anak yang sangat nakal, kecil-kecil sudah melawan orang tua dan terlalu degil.

    10 - Salah satu tanda lelaki yang mempunyai saka ialah isteri orang sangat tertarik kepadanya dan bukan anak dara. Lelaki itu dipandang manis, sekali pandang sudah terpikat
    terutamanya isteri orang. Itu semuanya kerja saka, jika berjaya maka satu kejayaan besar bagi iblis memporak-perandakan rumah tangga anak Adam. Berhati-hati dengan lelaki yang
    mempunyai daya penarik.
    ~ Begin with the End in Mind ~

    msa

    • *
    • Posts: 1599
      • View Profile
    Reply #37 29 November, 2013, 02:23:03 AM
  • Publish
  • Celakalah mahkluk Iblis, Syaitan dan Jin yang mengganggu manusia, yang mengacau bilaukan dan mengucar kacirkan hidup manusia....

    Saka... akibat dari kejahilan generasi dahulu, kerana perbuatan mereka yang bersahabat, meminta pertolongan dan membuat perjanjian dengan golongan jin, kini generasi keturunan mereka yang menderita.... anak cucu cicit, generasi yang tak bersalah menjadi mangsa.....

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4856
      • View Profile
    Reply #38 29 November, 2013, 06:45:51 AM
  • Publish
  • Saka... akibat dari kejahilan generasi dahulu,  kerana perbuatan mereka yang bersahabat, meminta pertolongan dan membuat perjanjian dengan golongan jin, kini generasi keturunan mereka yang menderita.... anak cucu cicit, generasi yang tak bersalah menjadi mangsa.....



    Saka... akibat dari kejahilan generasi dahulu,
    Jahil yang di maksudkan jika menurut Al Quran ialah, LEMAH - tak yakin kepada Yg ESA, tidak Ikhlas diri memohon kepada Allah, sebaliknya mengambil 'pemuda pemuda jin' - menambah 'sombong' golongan jin = sombong sebagaimana Iblis yang tidak mahu tunduk kepada Adam a.s, itu menjadikan golongan JIN itu , bersenda gurau, mempermain mainkan, keturunan, manusia itu.

    generasi keturunan, memang adatnya, kita lahir dalam sebuah keluarga, sebab itu bila hendak menikah di seru, melihat keturunan, untuk menjaga keturunan, menyambung silaturahim, subhanallah
    setiap peribadi, di pertanggungjawabkan - sebagai khalifah Allah dibumi - tiap tiap diri adalah pemimpin - jagalah saja dirimu - semuanya  Atas Diri masing masing satelah "berakal baligh" - sebab itu di wajibkan "menuntut ILMU" agar dapatlah menjaga diri masing masing - "Fardhu AIN"
    awal agama mengenal Allah
    agar dapat membina kehidupan, secara Jujur, berpandukan aturan Allah, melalui Ingat dan akur dengan Ilmu AlQuran serta Sunnah Rasulullah SAW, berserah totally - absolutely kepada Allah, sebagaimana di tauladankan oleh Raulullah SAW dan para sahabatnya - yang kita sebut sebagai Ahli Sunnah dan Berjamaah

    Ilmu akan menerangkan tentang PUNCA
    Mengetahui Hakikatnya
    agar
    REDHA lah diri kepada Allah
    Mentauhidkan Allah
    Ikhlaslah yang ujud dari diri
    selamatlah dari di kuasai Syaitan

    lakukanlah amal ibadah, dengan jujur agar Ikhlas dirimu masing masing, maka Fazilatnya, dapatlah kebaikan di dunia sampai ke Akhirat

    inshallah

    « Last Edit: 29 November, 2013, 07:44:15 AM by al_ahibbatu »

    Durratul Hikmah

    • *
    • Posts: 119
      • View Profile
    Reply #39 22 December, 2013, 10:34:44 AM
  • Publish
  • Hemm, entahlah.....

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    5 Replies
    2181 Views
    Last post 10 June, 2013, 03:51:06 PM
    by al_ahibbatu
    27 Replies
    2854 Views
    Last post 03 October, 2012, 10:21:12 AM
    by elsanxs
    3 Replies
    661 Views
    Last post 18 January, 2013, 06:47:03 PM
    by sihuda