Sebab wanita lebih cepat nampak tua !!

*

Author Topic: Sebab wanita lebih cepat nampak tua !!  (Read 9502 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

13 August, 2008, 02:13:56 PM
  • Publish
  •  :)
    Sebab wanita lebih cepat nampak tua !!


    Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua
    wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?
    1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus
    mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si
    suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

    2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan
    menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

    3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus. kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak
    ganggu tido nya. wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat
    nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak &
    TIDUR SECUKUPNYA.

    4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan.
    Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..


    Kesimpulannya. .. wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda.
    Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..


    heheh...... just for fun ok!

    Sabda Rasulullah s.a.w. dari Umar r.a. maksudnya:
    "Semua amal perbuatan itu adalah berpunca dari niat dan
    bagi setiap orang itu adalah menurut apa yang diniatkan"
    (Riwayat Bukhari)

    Reply #1 19 November, 2008, 03:59:10 PM
  • Publish
  • Ana nak kongsi sesua2 la... ada owg ckp, para ibu jgn makan bekas anak. ni petua nih... klu nak beri anak makan, kita dulu rasmi. supaya anak tu x degil n mau dengar cakap kite. so mgkin dapat membantu mengurangkan anak derhaka. wallahualam....

    Reply #2 19 November, 2008, 04:08:01 PM
  • Publish
  • :)
    Sebab wanita lebih cepat nampak tua !!


    Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua
    wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?
    1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus
    mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si
    suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

    2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan
    menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

    3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus. kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak
    ganggu tido nya. wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat
    nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak &
    TIDUR SECUKUPNYA.

    4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan.
    Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..


    Kesimpulannya. .. wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda.
    Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..


    heheh...... just for fun ok!



    wah. ni macam nak cari gaduh je? *lipat lengan baju* >(
    « Last Edit: 19 November, 2008, 04:21:04 PM by hairil.abubakar »
    "Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami) dan jadikanlah kami imam kepada orang-orang yang bertaqwa." [Surah Al-Furqan: 74] http://hairilabubakar.blogspot.com/

    Reply #3 19 November, 2008, 04:11:52 PM
  • Publish
  • eh2..... jangan gaduh2... atur balik lengan baju tu. x elok marah2... lelaki kena banyak bersabar. cool man....

    Reply #4 19 November, 2008, 04:15:58 PM
  • Publish
  • Kesimpulannya. .. wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda.
    Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..


    heheh...... just for fun ok!

    bagus, thank u very much for sharing
    sm2 la bekerjasama suami & isteri
    tolerant perlu
    mg rmh tangga bahagia
    ameen
    « Last Edit: 19 November, 2008, 04:20:32 PM by hairil.abubakar »
    ALLAH SWT KNOWS BEST

    Firman ALLAH swt
    (Surah Yunus ayat 62)
    Maksudnya; "Sesungguhnya wali-wali ALLAH itu tak pernah rasa takut & bimbang."

    http://biz-bussines.blogspot.com/

    Reply #5 19 November, 2008, 05:08:59 PM
  • Publish
  • Tapi nilah kenyataan, kan?

    1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus
    mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si
    suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

    Kesian si isteri, klu silap ari bulan bole mati tercekik. Ana pena dgr, ada owg mati tercekik ketika makan. bahaya tu.. bila ditanya, tercekik ape? tercekik sirih. Allah...
    Pena gak dlm cerita ana tengok sowg isteri tercekik tulang jagung akibat suaminya. Masya'Allah...
    ana sendiri pulak pena tercekik tulang ikan tongkol. :senyum:.... mcm2 da atuk ana cuba kluarkan. pakai nasi kepul pun ada. yg paling lucu, mereka nak masukkan playar gunting dalam mulut ana.... mana muat... :senyum:.... last sekali, bila semua x berjaya, baru p jumpa doktor. Alhamdulillah.......

    Reply #6 19 November, 2008, 07:08:19 PM
  • Publish
  • Hidup sama2, semua kerja kene sama2...
    jaga anak sama2,
    kerja sama2,
    semua la sama2,
    baru hidup bahagia,
    Tapi kene consider antara satu sama lain...
    takkan suami balik kerja pun nak suruh jaga anak ( bg isteri yg  x bkerja)
    kene bantu mbantu... Kene ikhlas..
    senyum selalu :)

    Reply #7 19 November, 2008, 07:30:23 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum wbt..bila ana baca je artikel nih..wah menarik sangat respon sahabat2..heheh...ana pernah dengar...kaum perempuan ni lebih cepat matang daripada kaum lelaki..betul x???...sebab tu la....wanita ni cepat nampak lebih tua..tapi bagi yang sudah berkahwin tu..si suami tu jangan plak buat hal...:senyum:...wallahualam...
    wanita ni....sifatnya lemah lembut kan...so..consider la..wahai lelaki...:senyum:...lelaki ni banyak tanggungjawab nye tau....sebab tu lelaki ni..rambutnya cepat beruban..banyak tanggungjawab katakan..:senyum:...jangan marah ye...ok...
    Tiada rupa seindah AKHLAQ,tiada hati seindah IMAN,Tiada hidup seindah ISLAM,tiada cinta sesuci CINTA ALLAH

    Reply #8 21 November, 2008, 11:04:34 AM
  • Publish
  • marah nih.... :senyum:..... patut la lelaki banyak uban. klu x nak cpt nampak uban, amalkan guna minyak rambut buah kelapa. bukan minyak rambut yg dr kilang tu. home made punye. wanita pun ble guna. baik utk rambut. skrg ni myk rambut & syampoo byk sgt bhn kimia yg boleh mengubankan rambut2 kita.

    Reply #9 17 December, 2008, 01:34:12 AM
  • Publish
  • info yg menarik - walaupun saya tak bersetuju ttg gender attack - tak matang :)

    Reply #10 26 December, 2008, 02:06:52 PM
  • Publish
  • assalamualaikum wbt.
    info yg diberikan mmg menarik..
    n mmg btol bile ana bce balik..
    ada logiknye..
    so kpd kaum lelaki,fikir2lah pengorbann isteri..
    be a simple woman..
    jage akhlak aurat dan solat..
    study smart for spm'09..
    remember ALLAH alwayz..

    Reply #11 26 December, 2008, 02:17:27 PM
  • Publish
  • salam..... :senyum:.. nk tergelak jgk bila baca artikel nh.kesimpulannya kedua2 suami isteri haruslah bekerjasama dlm menguruskan hal rumah tgga, kebajikan anak2 n sebagainya.... sebelum melangkah ke alam rumah tgaa lg, pasangan haruslar sudah punya perancangan spya rumah tgga dpt dikemudi dgn baik.....
    bila sebut pasal tua nh, sy teringat kt mak ayah sy sbbnya mak sy nh walopn dah umo 50 lbh ttp ramai org yg still pggl kakak n ingt umo msh 4o thn.. jeng2..pe rahsia nya nye??? emmmm..senyum sokmo...senyum tuh kan sedekah..senyum juga dpt meregangkan  n menegangkan urat2 muka (klu xsilap sy) n sekali gus menjimatkan duit.:senyum:.xpyh nk pki OLAY TOTAL EFFECT n menghbskn duit utk nmpk cantik dimata suami..........so.marilar sma2 kita SENYUM mulai hr ini ya!!!!
    Suara kehidupanku memang tak akan mampu menjangkau telinga kehidupanmu; tapi marilah kita cuba saling bicara barangkali kita dapat mengusir kesepian dan tidak merasa jemu.

    Reply #12 26 December, 2008, 02:46:51 PM
  • Publish
  • Wasalam..sungguh kurang gula nyer petikan nie..:senyum:..tp best je lyn
    tu la kelebihan org laki berbanding org pompuan..
    tu sbb nye ALLAH kurniakan kaum laki kawin lbh..
    kalo nk kelebiihan tu jd la org laki2..
    kalo dpt wanita yg mcm kat petikan tu alhamdulillah..
    takut nnti jd terbalik lak sbb kan org laki2 skrng ni rajin2 belaka..
    ada yg pndi msk..kms ruma dll..
    :)
    Sebab wanita lebih cepat nampak tua !!


    Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua
    wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?
    1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus
    mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si
    suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

    2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan
    menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

    3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus. kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak
    ganggu tido nya. wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat
    nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak &
    TIDUR SECUKUPNYA.

    4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan.
    Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..


    Kesimpulannya. .. wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda.
    Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..


    heheh...... just for fun ok!


    ..H!duP uNtUK mEnGHaDaPi MaSaLaH,BkN LaRi DaRi MaSaLaH

    Reply #13 26 December, 2008, 10:02:33 PM
  • Publish
  • Walaupun akhirnya tua dan rupa tua tidak dapat dielakkan, tetapi hati tetap muda dan segar serta tidak berpenyakit, itulah yang diharapkan.
    ISLAM untuk semua

    - Pentadbiran
    - Pondok Tahfiz

    Reply #14 27 December, 2008, 01:30:54 PM
  • Publish
  • Walaupun akhirnya tua dan rupa tua tidak dapat dielakkan, tetapi hati tetap muda dan segar serta tidak berpenyakit, itulah yang diharapkan.

    benar pandangan ni.

    Reply #15 28 December, 2008, 02:47:38 PM
  • Publish
  • Walaupun akhirnya tua dan rupa tua tidak dapat dielakkan, tetapi hati tetap muda dan segar serta tidak berpenyakit, itulah yang diharapkan.

    insyaAllah....

    Reply #16 09 February, 2009, 03:09:09 PM
  • Publish
  • Walaupun akhirnya tua dan rupa tua tidak dapat dielakkan, tetapi hati tetap muda dan segar serta tidak berpenyakit, itulah yang diharapkan.

    Bagaimana lah pulak,hati muda,badan pun belum tua,tapi banyak penyakit?
    Bukan kah penyakit tu bukan kita yang cari?
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    Reply #17 29 May, 2011, 08:53:32 AM
  • Publish
  • :)
    Sebab wanita lebih cepat nampak tua !!


    Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri mereka sudah tidak cantik, nampak tua, gemuk.. Tapi tahukan anda semua
    wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?
    1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus
    mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni, terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si
    suami.. layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.

    2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya, maka dialah yg akan
    menghabiskannya pulak. Sayang katanya... takut membazir. Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan "kau ni kuat betul makan!"

    3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus. kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak
    ganggu tido nya. wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih dan cepat
    nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker, aper ker... xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting, minum air banyak &
    TIDUR SECUKUPNYA.

    4. Dan bagi wanita yang berkerjaya, sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan.
    Dengan perangai anak2, perangai bapaknya... nak itu, nak ini.. So, wanita pun membebel, marah2... dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..


    Kesimpulannya. .. wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu, hargailah segala pengorbanan isteri anda.
    Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara, anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..


    heheh...... just for fun ok!



    wah. ni macam nak cari gaduh je? *lipat lengan baju* >(

    wah..bahaya ni..:ketawa:

    Reply #18 29 May, 2011, 09:16:18 AM
  • Publish
  • Artikel yang menarik. Ada sorang rakan suami (yang berpoligami) menasihatkan suami saya. Tak perlulah buka cawangan baru sebab isteri nampak tua atau kurang perhatian. Lebih baik duit tu disalurkan untuk menghantar isteri ke 'workshop' agar kelihatan lebih menarik. Poligami ni pening kepala jugak kalau dua2 kuat membebel. 

    Reply #19 26 March, 2012, 06:53:37 PM
  • Publish
  • boleh jadi jugak nehh...
     baguss baguss baguss baguss
    “Cinta yang Allah redha adalah cinta yang di semai semata-mata untuk mendekatkan diri kepada Allah, dalam rangka melakukan ketaatan padaNya, iaitu cintanya seorang LELAKI kepada ISTERInya! Cinta ini adalah cinta yang bermanfaat. Dengan cinta ini, mata dan hatinya akan terpelihara."

    divider3
    halaqahforum4