PETUA NAIK SERI WAJAH

*

Author Topic: PETUA NAIK SERI WAJAH  (Read 42790 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

SNF

  • *
  • Posts: 904
  • "Kau ibarat permata berharga"
    • View Profile
Reply #20 27 January, 2010, 03:57:37 PM
  • Publish
  • Asalkan tidak memakai susuk atau seangkatan dengan nya..

    nur zulaikha

    • *
    • Posts: 515
    • cinta ALLAH ku dmbakn krn merindui rahmatNYA
      • View Profile
    Reply #21 28 January, 2010, 08:08:55 AM
  • Publish
  • boleh dijadikan sebagai panduan kehidupan
    cintai saudaramu mendekati sunah dan suruhan
    rasulmu dan ALLAH
    cintai rasulmu mendekati mu kepada ALLAH...
    cintai ALLAH mendekati kamu dengan keredhaanNYA...

    mawar puteh

    • *
    • Posts: 99
      • View Profile
    Reply #22 28 January, 2010, 08:27:31 AM
  • Publish
  • petua yg elok utk di jadikan amalan...
    hanya dengan "air wuduk" tak perlu kos yg tinggi..

    Reply #23 28 January, 2010, 08:54:15 AM
  • Publish
  • Salam, harap saya dapat belajar banyak tentang islam

    Abd Hadi

    • *
    • Posts: 397
      • View Profile
    Reply #24 28 January, 2010, 09:06:33 AM
  • Publish
  • salam..pada saya semua bermula daripada hati...dan ketika berwudhu tu jangan diabaikan..ada doa2 di setiap anggota wudhu..ketika membasuh muka contohnya..."YA ALLAH PUTIHKANLAH WAJAHKU DISAAT ENGKAU MEMUTIHKAN WAJAH2 PARA SOLIHIN"  ni ustazah yang ajar semasa zaman persekolahan dulu...maksud putih di sini bukan dari hitam bertukar ke putih..tapi kalau kita amati betul2 orang berkulit hitam andai terjaga segala amalan insya ALLAH ada pancaran NUR di wajahnya...sentiasa manis d pandangan mata..insya ALLAH..

    betul..betul..betul...ustazah ana ajar macam tu jugak...ana nak tambah sikit lagi ye adik...tiap anggota yang kita sapu mestilah bersama doa dalam hati...muka adik dah cerita..ana cerita anggota lain pulak...masa basuh tangan doakan moga tangan kita hanya mengambil rezeki yang halal saja...bila berkumur mintak tuhan jauhkan kita dari menceritakan perkara-perkara yang buruk dan tak berfaedah,bila masukkan air dalam hidung mintaklah semoga hidung ini dapat mencium bau syurga,bila basuh muka doa macam adeq cakapkan...pastu bagi telinga..mintaklah semoga kita hanya mendengar perkara-perkara yang baik sahaja pada dahi pulak... mintak semoga akal kita sentiasa berfikir perkara-perkara yang baik sahaja dan akhir sekali mintak semoga kaki kita ini akan melangkah ke dalam syurga bersama orang yang beriman...ops! lupa..tangan ke siku mintaklah semoga kita menerima buku amalan kita dengan tangan kanan bukannya dengan tangan kiri...maaflah tak tersusun elok stepnya...maka lengkaplah semuanya..disitulah bermulanya seri seseorang...jangan lupa untuk tersenyum...tanpa senyuman seri tak akan menawan...wallahuallam..selamat beramal...

     :)
    sekadar perkongsian..segala bacaan semasa mengambil wuduk ni bole dirujuk didalam kitab siyadussadikin(kalo btul ah ejaan nya mcm ni).
    Menuntut ilmu lebih mulia daripada ibadah sunat
    Siapa yang inginkan dunia maka hendaklah dia berilmu,
    Dan siapa yang inginkan akhirat maka hendaklah dengan ilmu
    Ibadah yang paling hampir kepada Allah selepas perkara wajib ialah menuntut ilmu.

    Abd Hadi

    • *
    • Posts: 397
      • View Profile
    Reply #25 28 January, 2010, 09:14:14 AM
  • Publish
  • siyyarussadikin*

    aku kecil

    • *
    • Posts: 129
    • islam itu indah.
      • View Profile
    Reply #26 28 January, 2010, 09:20:21 AM
  • Publish
  • slam..berwudhu' yang paling penting sekali..
    air wudhu' tu tang akan serikan wajah kita..
    tapi jangan luopa solat plak kan..ambil wudhu' je tapi tak solat,tak guna gak..

    aisyahkhadijah

    • *
    • Posts: 56
      • View Profile
    Reply #27 28 January, 2010, 09:41:19 AM
  • Publish
  • ENGKAU MEMANG CANTIK....
    EMC selagi kau tidak melulu
    EMC selagi kau menutup malu
    EMC selagi kau memelihara adab
    EMC selagi kau menjaga aurat
    EMC selagi kau menjaga batas
    EMC selagi kau waras berhias
    EMC selagi kau bersifat fitrah
    EMC selagi kau pantang menyerah
    EMC selagi kau terus bersolat
    EMC selagi kau lurus bertaubat
    EMC selagi kau jujur berilmu
    EMC selagi  kau suami tak jemu
    EMC selagi kau membaca al-Quran
    EMC selagi kau beradab sopan
    EMC selagi kau kasih ibu bapa
    EMC selagi kau mendidik keluarga
    EMC selagi kau pandai menjahit & memasak
    EMC selagi kau gemar memyertai kem ibadat
    EMC selagi kau sabar & tenang
    EMC selagi kau tegakkan Islam
    EMC selagi kau mencegah kemungkaran
    EMC selagi kau berkebajikan
    EMC selagi kau berniatkan Tuhan
    EMC selagi kau seindah Islam

    (petikan dari buku -ENGKAU MEMANG CANTIK-Burhan Sodiq)

    iman_nuur

    • *
    • Posts: 6
      • View Profile
    Reply #28 12 February, 2010, 06:32:50 PM
  • Publish
  • salam latifah_aesyah..
    boleh ye sapu bibir dengan madu
    kongsi2 sama

    wahieyda

    • *
    • Posts: 121
      • View Profile
    Reply #29 12 February, 2010, 07:51:11 PM
  • Publish
  • senyum slalu dan sntiasa dekatkan diri dgn Allah..hari tenteram..bhagia slalu..
    seri wajah pn trpancar..amalkan surah yusuf sbg amalan..

    taat

    • *
    • Posts: 27
    • ..................(^_~).........
      • View Profile
    Reply #30 13 February, 2010, 12:19:49 AM
  • Publish
  • amalkan surah yusuf ayat ke 4...
    lepas ti tiup dalam air.....
    sapu dekat muka....
    insyaALLAH....nertambah berseri nanti...

    Riot_heroes

    • *
    • Posts: 595
    • IMMORTALITY
      • View Profile
    Reply #31 13 February, 2010, 10:54:51 AM
  • Publish
  • Kalau nak awet muda celup muka dalam 10% formalin.
    You'll Never Walk Alone

     Akaun Akhirat Anda No: CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services

    khairuddin

    • *
    • Posts: 219
      • View Profile
    Reply #32 13 February, 2010, 12:16:59 PM
  • Publish
  • assalamualaikum.. maaf mencelah...
    kekalkan wuduk selagi boleh....
    mengikut orang lama, saya pernah bersembang dengan mereka, mereka berkata bahawa belut boleh mencantikkan kulit. salah satu dari khasiat belut. kalau ingin menghilangkan jerawat, ambil pucuk muda daun jambu batu, hancurkan dan sapu di muka. insya-ALLAH akan hilang jerawat tersebut dengan izin ALLAH jika di amalakan. SUBHANALLAH.. setiap kejadian di atas muka bumi ALLAH ini ada kelebihannya yang tersendiri.. WALLAHUALAM....
    [img width=610 height=70]http://i87.servimg.com/u/f87/12/77/43/73/kelant10.jpg[/img]

    "Berusahalah kamu seperti mana kamu akan hidup untuk selama-lamanya. dan beribadatlah kamu seperti mana kamu akan mati pada keesokan hari."

    Nura`lanur

    • *
    • Posts: 40
    • Salam Ukhuwah...
      • View Profile
    Reply #33 14 February, 2010, 08:49:10 PM
  • Publish
  • Salam, bg saya rasa-rasanya dengan berwudu' sentiasa insyaallah, wajah akan nampak lebih berseri daripada bermekap Tebal.
    Hidup ini tak selalunya indah,Langit tak selalu cerah,Suram malam tak berbintang,Itulah lukisan alam,Begitu aturan Tuhan…

    hazeeq1974

    • *
    • Posts: 15
      • View Profile
    Reply #34 23 March, 2010, 07:27:03 PM
  • Publish
  • Salam, harap saya dapat belajar banyak tentang islam

     :syukur: :aamiin:

    abuna

    • *
    • Posts: 3
      • View Profile
    Reply #35 08 April, 2010, 07:35:42 PM
  • Publish
  • best nye info kt sini....thanks 4 sharing...

    SiNaR aBaDi

    • *
    • Posts: 748
      • View Profile
    Reply #36 08 April, 2010, 10:30:04 PM
  • Publish
  • Bismillahirrahmanirrahim..
    Salam

    Perkara paling mudah dan mujarab,
    air wudhuk yang sempurna, berzikir (selawat banyak2)
    dan bangun solat ditengah malam..

    Lagi 1, ceria* rajin mandi diawal pagi.

    InsyaAllah.. takperlu makeup, takperlu petua apapun.

    Jazakallah.
    SENYUMLAH pada segala cubaan kerana ketenangan meraih kebijaksanaan & mencetus kematangan. Terimalah SERIBU KEKALAHAN sebelum menerima SATU KEMENANGAN.;-)

    Ixora_skru

    • *
    • Posts: 920
    • Kehidupan Pertama Penentu Kehidupan Kedua
      • View Profile
    Reply #37 09 April, 2010, 12:12:48 AM
  • Publish
  • wah... banyak betul petua kat sini untuk diamalkan...
    memang menarik...terima kasih atas perkongsian...
    wudhuk memang bagus...
    nak senang dan cepat...
    bila nak keluar ambik wuduk..
    pakai tudung... tutup semua aurat...
    x payah nak makeup... muka pun tak mudah naik jerawat...
    Catatan Warna-Warni Kehidupan | Di Laman Halaqah ku Mencari IlmuNya
      http://www.cwwk.blogspot.com  |  http://ilmuhalaqah.blogspot.com

    tulang rusuk

    • *
    • Posts: 55
      • View Profile
    Reply #38 09 April, 2010, 07:57:04 AM
  • Publish
  • eerrmm....

    yang diamalkan selalu adalah mandi sebelum subuh...(air sejuk)
    sempurnakan wuduk dan kalau boleh selepas berwuduk, solat sunat wuduk 2 rakaat...
    seboleh-bolehnya kekalkan wuduk (selepas selesa 'urusan' di tandas ambil wuduk terus)
    setiap kali berwuduk, cuci muka dan gosok gigi...(untuk wuduk solat la)

    sejak amalkan saya hanya menggunakan pencucui muka sahaja...
    kadangkala sahaja ke buat facial untuk hilangkan kulit mati akibat sunburn...

    5zul

    • *
    • Posts: 3023
    • ~~ Tiada Kesusahan Melainkan Susah ~~
      • View Profile
    Reply #39 09 April, 2010, 08:21:48 AM
  • Publish
  • yup solat jer dah boleh mencantik muka...
    tak percaya cuba lakukan...
    dari ambil air hingga selepas  sembahyang...
    sedekahkan 3 kul salawat dan alfahtihah...
    sapukan kat muka kita dengan niat.
    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    Petua hindari wajah daripada berjerawat

    Started by fairuzniza « 1 2 » Petua

    38 Replies
    28989 Views
    Last post 02 September, 2012, 12:20:36 PM
    by Nurul Nawar
    35 Replies
    5748 Views
    Last post 26 February, 2012, 06:57:47 PM
    by keMuNcUpp
    5 Replies
    261 Views
    Last post 08 August, 2014, 02:22:46 PM
    by al-baab