PETUA NAIK SERI WAJAH

*

Author Topic: PETUA NAIK SERI WAJAH  (Read 41597 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

nuriz1

  • *
  • Posts: 34
  • Kullu Ammin wa antm bi khoir!
    • View Profile
08 March, 2008, 09:18:09 PM
  • Publish
  •  :)
    Petua ni Arwah Nenek yg bagi pd nuriz...
    semua perempuan nak wajah berseri slalukan..lagi2 kalau ada majlis khusus... petua ni sgt mudah dan tidak bertentangan dgn hukum
    syariat.
    Bahan2:
    1. Air
    2. Toner,Pelembab & Bedak (compax or powder)
    3. Cermin

    Caranya:
    1. Pastikan sudah berwuduq dan keringkan wajah (biar air wuduq kering naturally lebih baik)
    2. Baca "Auzubillahhi min as syaitonirrojim" dan terus pandang wajah dicermin.(Jika tahu baca doa ketika tengok cermin lg baik)
    3. Baca "Bismillah" ,lalu menggunakan jari telunjuk dan jari manis kanan alirkan toner pada wajah, diikuti pelembab.
    4. Baca " Ayat kursi 3 kali lalu tiupkan pd bedak" lalu sapukan bedak pd wajah secara rata.
    5. Mohonlah agar keserian wajah menjauhkan kita dr hiasan syaitan dan membuatkan kita lebih taat kepadaNya.

    sELAMAT MENCUBA..!


    3.
    « Last Edit: 28 January, 2010, 08:24:57 AM by ****** »

    ainulhaq

    • *
    • Posts: 31
    • Salam ukhuwah fillah buat semua halaqian...
      • View Profile
    Reply #1 18 March, 2008, 11:50:22 AM
  • Publish
  • Mmm, tak sabar rasanya nak mencuba..

    Semoga Allah memelihara diriku, Amin..
    Kalau kita cintakan seseorang..pasti kita ingin bertemu selalu.
    Kalau kita cintakan Allah..bertemulah selalu dalam zikrullah,
    bertemulah selalu didalam solah, bertemulah selalu di rumah Allah,
    berpegang teguhlah kepada Al-Quran dan As Sunnah.

    puterilindunganbulan2005

    • *
    • Posts: 59
    • Bu...nga....
      • View Profile
    Reply #2 07 October, 2008, 05:54:22 AM
  • Publish
  • hmm.. agak menarik petua ni.. heheh
    boleh jugak turut serta..
    jom kaum muslimah yg len.. kiter. mencuber petua ni..
    Nur itu cahaya, yang menyinari.. dalam kegelapan..

    Wan_Islam

    • *
    • Posts: 13
      • View Profile
    Reply #3 03 June, 2009, 08:29:33 PM
  • Publish
  • Salam..aduh  :'( nak turut serta tapi cuma ada air dan cermin aja..:sedihnya:

    muaz

    • *
    • Posts: 90
    • "DoA SeOrAnG UlAmA"
      • View Profile
    Reply #4 03 June, 2009, 09:08:38 PM
  • Publish
  • maafkan saya,ader gak yerrr petua naik seri wajah..he3 x der ke petua turun seri wajah...he5

    acit

    • *
    • Posts: 708
    • Ilahi anta maksudi wa redho ka matluubi
      • View Profile
    Reply #5 03 June, 2009, 09:28:52 PM
  • Publish
  • Berhati-hatilah kamu dalam berbagai perkara, lebih-lebih lagi perkara yang akan
    memberi kesan lahir dan batin.

    Amalan/ilmu ini adalah dinamakan seri wajah yang terkandung dalam Ilmu 4 Syarat Tubuh.
    Barang siapa yang mengamalkan akan dia,maka ia sudah dikira mengambil talqin/menerima
    sebagai ilmu itu dan secara autamatik berjalanlah saka dari ilmu tersebut kepada pengamal
    yang baru.

    Kesan dari amalan tersebut , akan dapat dilihat pada peringkat umur pertengahan atau semasa
    keadaan seseorang itu beramal dengan zikrullah.Pada masa ini berlaku pertembungan amalan
    yang hak dan amalan yang batil yang akan menyebabkan seseorang tidak boleh berzikir atau
    mengalami penyakit yang tidak dapat dikesan dan dirawat dengan kaedah moden.

    Sekadar nasihat , mudah-mudahan kita semua dalam perlindungan Allah jua.
    "Berpanjangan lah ubudiyah zahir dan batin serta berkekalan lah
    hadir hati serta Allah".Wallahu a'lam bishowab

    fatimah zahrah

    • *
    • Posts: 11
      • View Profile
    Reply #6 03 June, 2009, 09:38:46 PM
  • Publish
  • Berhati-hatilah kamu dalam berbagai perkara, lebih-lebih lagi perkara yang akan
    memberi kesan lahir dan batin.

    Amalan/ilmu ini adalah dinamakan seri wajah yang terkandung dalam Ilmu 4 Syarat Tubuh.
    Barang siapa yang mengamalkan akan dia,maka ia sudah dikira mengambil talqin/menerima
    sebagai ilmu itu dan secara autamatik berjalanlah saka dari ilmu tersebut kepada pengamal
    yang baru.

    Kesan dari amalan tersebut , akan dapat dilihat pada peringkat umur pertengahan atau semasa
    keadaan seseorang itu beramal dengan zikrullah.Pada masa ini berlaku pertembungan amalan
    yang hak dan amalan yang batil yang akan menyebabkan seseorang tidak boleh berzikir atau
    mengalami penyakit yang tidak dapat dikesan dan dirawat dengan kaedah moden.

    Sekadar nasihat , mudah-mudahan kita semua dalam perlindungan Allah jua.

    tak pahamla....boleh terangkan lagi tak?maksudnya petua tadi bagus diamalkan atau tidak?
    terima kasih

    acit

    • *
    • Posts: 708
    • Ilahi anta maksudi wa redho ka matluubi
      • View Profile
    Reply #7 03 June, 2009, 10:06:31 PM
  • Publish
  • Berhati-hatilah kamu dalam berbagai perkara, lebih-lebih lagi perkara yang akan
    memberi kesan lahir dan batin.

    Amalan/ilmu ini adalah dinamakan seri wajah yang terkandung dalam Ilmu 4 Syarat Tubuh.
    Barang siapa yang mengamalkan akan dia,maka ia sudah dikira mengambil talqin/menerima
    sebagai ilmu itu dan secara autamatik berjalanlah saka dari ilmu tersebut kepada pengamal
    yang baru.

    Kesan dari amalan tersebut , akan dapat dilihat pada peringkat umur pertengahan atau semasa
    keadaan seseorang itu beramal dengan zikrullah.Pada masa ini berlaku pertembungan amalan
    yang hak dan amalan yang batil yang akan menyebabkan seseorang tidak boleh berzikir atau
    mengalami penyakit yang tidak dapat dikesan dan dirawat dengan kaedah moden.

    Sekadar nasihat , mudah-mudahan kita semua dalam perlindungan Allah jua.

    tak pahamla....boleh terangkan lagi tak?maksudnya petua tadi bagus diamalkan atau tidak?
    terima kasih
    MUNGKIN baik pada pandangan sesetengah orang tetapi bagi mereka yang tidak mahu perjalanan
    mengenal Allah itu terganggu, lebih baik jangan amalkan.


    alfaiz95

    • *
    • Posts: 37
    • salam
      • View Profile
    Reply #8 03 June, 2009, 10:48:19 PM
  • Publish
  •  :)
    Allah telah menjadikan sesuatu ciptaanya adalah yg paling sepurna..
    jika tidak ada keredhaan keatasnya maka tidak bertambahlah nikmatnya..wallahua'lam
    tu semua pendapat ana lah klau de yg tersilap atau sebaliknya tgur2 lah yer..
    salam..

    acit

    • *
    • Posts: 708
    • Ilahi anta maksudi wa redho ka matluubi
      • View Profile
    Reply #9 03 June, 2009, 11:11:09 PM
  • Publish
  • :)
    Allah telah menjadikan sesuatu ciptaanya adalah yg paling sepurna..
    jika tidak ada keredhaan keatasnya maka tidak bertambahlah nikmatnya..wallahua'lam
    tu semua pendapat ana lah klau de yg tersilap atau sebaliknya tgur2 lah yer..

    Betul tu..seperti juga Allah jadikan racun itu sempurna tapi adakah kita perlu minum ?
    Tapi tak salahkan kalau itu sudah jadi pilihan.Begitu juga segala perbuatan yang baik
    dan juga yang buruk itu semuanya sekali ,tidak ada satupun terkecuali; dari jamal dan
    jalal Allah jua. Cuma suka lah dimaklumkan sekali lagi bahawa ilmu-ilmu sebegini
    (walaupun berselindung atas nama petua) akan menyekat usaha seorang mukmin untuk
    berzikrullah.
    Ilmu-ilmu yang diperturunkan dengan bacaan itu adalah bercampur unsur-unsur yang
    berkaitan dengan jin.Syaitan itu boleh memberikan 99 kebaikan tetapi akan menyesatkan
    dengan hanya satu tipu daya.Sekadar nasihat pada mereka yang mahu mengenal Allah,
    bukan HANYA MENGETAHUI Allah itu saja.

    mhily

    • *
    • Posts: 5
      • View Profile
    Reply #10 24 August, 2009, 02:34:28 PM
  • Publish
  • Kalau diri sentiasa kekal dalam keadaan berwudhuk, insyaAllah muka akan sentiasa berseri di dunia mahupun di sisi Allah kelak..

    latifah_aesyah

    • *
    • Posts: 22
      • View Profile
    Reply #11 24 August, 2009, 05:44:51 PM
  • Publish
  • Salam a'laik..

    Ini sekadar pandagan peribadi ana..
    Rasanya tak perlu toner, bedak, maskara, pemerah pipi dan apa-apa yang sewaktu dengannya..
    Cukuplah bila tiap kali ambil wuduk jangan sesekali lap sisa-sisa air wuduk itu terutama sekali pada wajah..
    Ramai ana perhati muslimat bila berhenti solat di surau atau di masjid tiap kali lepas ambil wuduk sisa-sisa air wuduk mesti lap dengan tuala. Lepas solat mesti bersolek. Macam-macam sapu kat muka.
    Terkilan dihati. Sanggup lap air wuduk semata-mata nak kejar kecantikan dunia.
    Belajarlah untuk dapat kecantikan yang hakiki. Nanti wajah tak makan dek usia yang meningkat.

    Kalau nak bibir merah usah dioles dengan pelbagai lipstik. Macam-macam warna pula tu. Bila tak pakai lipstik bibir nampak pucat dan ada sesetengahnya bibir jadi biru seolah-olah merokok.
    Jadi sapulah madu. Bibir akan merah sepanjang masa. Gusi pun akan sihat.

    Wassalam
    Hadirkanlah hati dengan keinsafan. Moga ilmu menjadi wadah mendekatkan diri pada Allah...Ameen

    hairilnua

    • *
    • Posts: 1054
    • Allahuakbar....!!
      • View Profile
    Reply #12 24 August, 2009, 06:11:12 PM
  • Publish
  • aku cm byk kali je tgk ayat ni.. em.. tp dlu kawan aku ade ajar ilmu sket kat aku,, ilmu seri muka katenye.. wktu tu pn aku ni jenis bodoh2 lagi,, xreti bab2 ni.. lagipn dia kate yakin aje,, gerenti jadi.. dia pkai minyak masak yg blum diguna lagi.. dia bg ayat sket tuk aku hafal, pstu dia bg sepotong kertas pstu dia bungkus kertas tu dan adelah beberapa acara sket,,so,,dah setle sume,, aku pn test.. hasilnye,, mujarab,, time aku kuar tu,, aku bagaikan raja,, sape je yg aku ckp,, terus jatuh ati,, kate aku mcm2,, sume bagus lah,, lame aku gne ayat tu,, smpaikan terbuka ati aku tuk mengetahui,, ape benda sebenarnye ayat yg aku baca tu,, ia adalah ayat dr cebisan al-quran,, kertas coretan tu pn hasil dr surah al-mukminun xsilap aku,, terus aku terduduk.. peh,, selame ni aku ngaji lame2,, ptt r xpndai2,, rupenye ade yg kurang.. byk ayat sebenarnye.. ade dlm karangan bertulis buku aku tu,, moga allah  ampuni dosa aku..
    Aku insan yg agak selambe..
    X pndai jaga hati orang..
    Suke cari pasal..

    Jangan call @ sms :  0193587327(hehehhe)
    http://hairilnua.blogspot.com
    Ada Brani?

    hairilnua

    • *
    • Posts: 1054
    • Allahuakbar....!!
      • View Profile
    Reply #13 24 August, 2009, 06:14:55 PM
  • Publish
  • Salam a'laik..

    Ini sekadar pandagan peribadi ana..
    Rasanya tak perlu toner, bedak, maskara, pemerah pipi dan apa-apa yang sewaktu dengannya..
    Cukuplah bila tiap kali ambil wuduk jangan sesekali lap sisa-sisa air wuduk itu terutama sekali pada wajah..
    Ramai ana perhati muslimat bila berhenti solat di surau atau di masjid tiap kali lepas ambil wuduk sisa-sisa air wuduk mesti lap dengan tuala. Lepas solat mesti bersolek. Macam-macam sapu kat muka.
    Terkilan dihati. Sanggup lap air wuduk semata-mata nak kejar kecantikan dunia.
    Belajarlah untuk dapat kecantikan yang hakiki. Nanti wajah tak makan dek usia yang meningkat.

    Kalau nak bibir merah usah dioles dengan pelbagai lipstik. Macam-macam warna pula tu. Bila tak pakai lipstik bibir nampak pucat dan ada sesetengahnya bibir jadi biru seolah-olah merokok.
    Jadi sapulah madu. Bibir akan merah sepanjang masa. Gusi pun akan sihat.

    Wassalam

    betul2,, ana amalkan benda ni, tiap wuduk mmg x lap pnye, walaupn time solat tu rase mengalir je kan,, wt kte rase xslesa,, tp tu dugaan solat,, tahan r sket,,,, alhamdulillah,, muka ana susah jerawat nk hinggap smpai skang...

    madu pn betul,, ana xlah,, akak amalkan,, tgk bibir dia,, ya allah,, xpenah pkai gincu dr kecik smpai skang umo dia nk dkt 40,, tp bibir cm umo 18 beb,, bes akak aku...

    maryamzulaikha

    • *
    • Posts: 2
      • View Profile
    Reply #14 27 January, 2010, 10:29:12 AM
  • Publish
  • hehehehe..saye juga amalkan berselawat smase cuci muke...7 kali untuk 7 tempat kt muka..niat dlm hati moga Allah bg kite kecantikan dalam dan luar n mintak dperlihara kecantikan nih..:D

    adeq3101

    • *
    • Posts: 140
      • View Profile
    Reply #15 27 January, 2010, 10:46:10 AM
  • Publish
  • salam..pada saya semua bermula daripada hati...dan ketika berwudhu tu jangan diabaikan..ada doa2 di setiap anggota wudhu..ketika membasuh muka contohnya..."YA ALLAH PUTIHKANLAH WAJAHKU DISAAT ENGKAU MEMUTIHKAN WAJAH2 PARA SOLIHIN"  ni ustazah yang ajar semasa zaman persekolahan dulu...maksud putih di sini bukan dari hitam bertukar ke putih..tapi kalau kita amati betul2 orang berkulit hitam andai terjaga segala amalan insya ALLAH ada pancaran NUR di wajahnya...sentiasa manis d pandangan mata..insya ALLAH..

    Riot_heroes

    • *
    • Posts: 595
    • IMMORTALITY
      • View Profile
    Reply #16 27 January, 2010, 12:17:50 PM
  • Publish
  • Makanlah sireh ngan pinang.... Ada anti-oksisan.. InshaAllah....
    You'll Never Walk Alone

     Akaun Akhirat Anda No: CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services

    ummi@uli@09

    • *
    • Posts: 512
    • La Tahzan
      • View Profile
    Reply #17 27 January, 2010, 01:24:33 PM
  • Publish
  • salam..pada saya semua bermula daripada hati...dan ketika berwudhu tu jangan diabaikan..ada doa2 di setiap anggota wudhu..ketika membasuh muka contohnya..."YA ALLAH PUTIHKANLAH WAJAHKU DISAAT ENGKAU MEMUTIHKAN WAJAH2 PARA SOLIHIN"  ni ustazah yang ajar semasa zaman persekolahan dulu...maksud putih di sini bukan dari hitam bertukar ke putih..tapi kalau kita amati betul2 orang berkulit hitam andai terjaga segala amalan insya ALLAH ada pancaran NUR di wajahnya...sentiasa manis d pandangan mata..insya ALLAH..

    betul..betul..betul...ustazah ana ajar macam tu jugak...ana nak tambah sikit lagi ye adik...tiap anggota yang kita sapu mestilah bersama doa dalam hati...muka adik dah cerita..ana cerita anggota lain pulak...masa basuh tangan doakan moga tangan kita hanya mengambil rezeki yang halal saja...bila berkumur mintak tuhan jauhkan kita dari menceritakan perkara-perkara yang buruk dan tak berfaedah,bila masukkan air dalam hidung mintaklah semoga hidung ini dapat mencium bau syurga,bila basuh muka doa macam adeq cakapkan...pastu bagi telinga..mintaklah semoga kita hanya mendengar perkara-perkara yang baik sahaja pada dahi pulak... mintak semoga akal kita sentiasa berfikir perkara-perkara yang baik sahaja dan akhir sekali mintak semoga kaki kita ini akan melangkah ke dalam syurga bersama orang yang beriman...ops! lupa..tangan ke siku mintaklah semoga kita menerima buku amalan kita dengan tangan kanan bukannya dengan tangan kiri...maaflah tak tersusun elok stepnya...maka lengkaplah semuanya..disitulah bermulanya seri seseorang...jangan lupa untuk tersenyum...tanpa senyuman seri tak akan menawan...wallahuallam..selamat beramal...

    luv_islam

    • *
    • Posts: 50
    • Muliakan lah dirimu dengan taqwa..
      • View Profile
    Reply #18 27 January, 2010, 02:15:43 PM
  • Publish
  • salam..
    menarik..tp air wuduk msti lagi natural kan?:sedihnya:..
    « Last Edit: 28 January, 2010, 10:03:32 PM by luv_islam »
    Muliakan lah dirimu dengan taqwa..
    setanding dengan zabarjad..yang hanya mampu dimiliki penghuni syurga <3

    HafizahUmairoh

    • *
    • Posts: 435
      • View Profile
    Reply #19 27 January, 2010, 03:32:33 PM
  • Publish
  • salam..

    sekadar berkongsi..

    sebelum ni pun saya suka bersolek kuar rumah...
    sampai satu hari ada suatu bisikan yg amat jahat sy terima...
    BANGGA LAH....

    lepas tu sy rasa tak selesa da nak pakai bedak, pemerah pipi...
    kadang sapu jer bedak bayi...


    kat rumah baru bersolek..
    tebal 50 inci pun tak per...

    :sedihnya:...
    Timbangan yang paling berat diakhirat ialah Akhlak.

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    Petua hindari wajah daripada berjerawat

    Started by fairuzniza « 1 2 » Petua

    38 Replies
    28025 Views
    Last post 02 September, 2012, 12:20:36 PM
    by Nurul Nawar
    35 Replies
    5569 Views
    Last post 26 February, 2012, 06:57:47 PM
    by keMuNcUpp
    5 Replies
    203 Views
    Last post 08 August, 2014, 02:22:46 PM
    by al-baab