Oppa-Gangnam Style Mengejek Umat Islam?

*

Author Topic: Oppa-Gangnam Style Mengejek Umat Islam?  (Read 2819 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Abg Ngoh

  • *
  • Posts: 1097
    • View Profile
14 December, 2012, 03:23:56 PM
  • Publish
  • JOM KITA JOGET KETAWA, PERLI, GELAK-GELAK DISINI SAMA-SAMA
    BERSAMA OPA- GANGNAM STYLE!



    TAHUKAH ANDA APA YANG DIMESEJKAN OLEH MEREKA?

    Jangan Kita anggap Iblis Suka berhibur atau bermain-main,
    Jangan kita anggap anggap Zionis, Masonic atau Yahudi suka berhibur atau bermain-main.
    Jangan kita Anggap Golongan Elit Yahudi suka bermain-main atau berhibur.

    Tidak,
    Malah mereka sangat serius, mereka teliti, mereka terancang,,
    Mereka cuba menyaingi Cara Tuhan,
    Mereka cuba mencabar Tuhan,
    Mereka cuba memadamkan tanda-tanda kewujudan Tuhan,
    Mereka mencipta tanda-tanda mereka. (dimerta-rata, dlm semua bentuk termasuk lukisan, tema, arkitek atau kartun sekalipun).

    Al-A'raf:58 "Demikianlah Kami menerangkan tanda-tanda Kami dengan berbagai cara bagi orang-orang yang (mahu) bersyukur."

    Yahudi Zionis mencabar tanda-tanda kewujudaan Allah swt dengan berbagai cara juga demi bersaing dengan Mesej Wahyu hampir dalam segala perkara kecil atau besar...






























    MAFHUM "Demikianlah Kami menerangkan tanda-tanda Kami dengan berbagai cara
    bagi orang-orang yang (mahu) bersyukur." (Al-A'raf:58 )


    Yahudi Zionis mencabar tanda-tanda kewujudaan Allah swt dengan berbagai cara juga demi
    bersaing dengan Mesej Wahyu hampir dalam segala perkara kecil atau besar...
    « Last Edit: 20 January, 2014, 10:24:20 PM by Abg Ngoh »

    nazri0070

    • *
    • Posts: 2401
    • Aku ingin menjadi kekasihMu...Ya Allah!
      • View Profile
    Reply #1 14 December, 2012, 09:09:31 PM
  • Publish
  • Abg Ngoh kembali....steady bro!
    "Selagi kita lurus dengan Allah, dunia dalam genggaman."- Sayyidah Nafisah.

    Abg Ngoh

    • *
    • Posts: 1097
      • View Profile
    Reply #2 14 December, 2012, 11:11:42 PM
  • Publish
  • MENGAPA IANYA DINAMAKAN 'STYLE'.

    MENGAPA IANYA MEMPUNYAI BERBAGAI STYLE, SUASANA DAN GAMBARAN YANG BERMACAM-MACAM?

    Hanya dalam satu Lagu serta hanya beberapa minit Klip Video Lagu ini, Munculnya berbagai Mesej atau gambaran yang bermacam-macam?

    TIDAKKAH IA SEDANG MENGGAMBARKAN SESUATU.


    MENGAPA LAGU INI DIPOPULARKAN DENGAN BEGITU DAHSYAT SEKALI, SEOLAH-OLAH ADA DALANG DISEBALIK MEREKA.


    - NAMUN HAKIKATNYA IA ADALAH MESEJ,
    PENDEDAHAN INI JUGA SEBENARNYA DIDEDAHKAN OLEH MESEJ.


    RENUNG-RENUNGKANLAH.........

    Panjang ceritanya kalau nak cerita, mengapa lagu Gangnam Style dihasilkan...
    « Last Edit: 14 December, 2012, 11:13:40 PM by Abg Ngoh »

    rumput

    • *
    • Posts: 6
    • Al-Bai'ah tulilahi
      • View Profile
    Reply #3 14 December, 2012, 11:23:54 PM
  • Publish
  •  :)

    Ya Allah Ya hafiz, Ya Allah perlihara kami ,dan para hafiz dan hafizah dan seluruh muslimin & muslimat, mukminin & mukminat dari segala Fitnah dan tipudaya.Amin Ya Allah Ya hayyu Ya Qayyum Ya mujib. Istajib doa ana Ya Allah.

    Abg Ngoh

    • *
    • Posts: 1097
      • View Profile
    Reply #4 14 December, 2012, 11:28:50 PM
  • Publish
  • HARUS DIINGAT BAHAWA:
    STYLE JUGA ADALAH BERKAITAN DENGAN CARA HIDUP...
    .IAITU AGAMA!


    APAKAH INI ANTARA FITNAH KEJAYAAN MEREKA..
    SEHINGGA MEREKA MELOMPAT-LOMPAT ?


    1.     Re: Mungkinkah TV Itu Adalah Sebenarnya Fitnah Dajjal?

    2.     Apakah Kita Sedang Menggunakan Air Mutlak untuk Mengangkat Hadas?

    3.    Re: Najis Mula Disuntik Ke Tubuh Umat Islam Sejak dari Lahir?

    4.    Re: Allah Utusan Muhammad?



    DAN BANYAK LAGI AKAN MENYUSUL.......
    UNTUK DIBINCANGKAN DENGAN ILMIAH JER..........

    « Last Edit: 14 December, 2012, 11:31:51 PM by Abg Ngoh »

    Munzir khan

    • *
    • Posts: 611
      • View Profile
    Reply #5 14 December, 2012, 11:49:05 PM
  • Publish
  • Salam,Abg Ngoh sebenarnya bukan sahaja gangnam style,tapi musik yang melalaikan dan berunsur nagetif
    sudah lama di Malaysia,begitu juga dengan pelakon2 yang melakonkan watak2 yang tak senonoh,Dari situ lah muncul fitnah dan ikutan manusia.sebab kat Malaysia punya demokrasi yang terpimpin katanya.

    Abg Ngoh

    • *
    • Posts: 1097
      • View Profile
    Reply #6 15 December, 2012, 10:34:16 AM
  • Publish
  • Salam,Abg Ngoh sebenarnya bukan sahaja gangnam style,tapi musik yang melalaikan dan berunsur nagetif
    sudah lama di Malaysia,begitu juga dengan pelakon2 yang melakonkan watak2 yang tak senonoh,Dari situ lah muncul fitnah dan ikutan manusia.sebab kat Malaysia punya demokrasi yang terpimpin katanya.

    Memang terdapat banyak unsur, lagu, filem, artikel dan sebagainya sebelum ini.
    Namun kebiasaannya ia hanya berunsur dakyah, hiburan, cerita, dan sebagainya.

    NAMUN, GANGNAM STYLE seolah-olah melambangkan Hakikat, Jawapan atau KEJAYAAN MEREKA.

    Fakir Billah

    • *
    • Posts: 913
      • View Profile
    Reply #7 15 December, 2012, 01:40:59 PM
  • Publish
  •        Bila diamati perkara yang tersembunyi pada bunyi dinamakan rentak. 

    Kehidupan ini berbagai rentak dan gaya atau style.  Setiap orang  ada style atau gaya masing masing pda perlakuannya.
    Menyentuh tentang gangnam style bagi saya tak ada apa yang best pun.
    Hakikatnya, nahu dan tawjid (lagu dan irama) di dalam atonasi musikal bersifat jisim ( tetap baharu )

             Bila kita faham tentang perjalanan industri musik, kita akan fahamlah ada kaedah penyampaian seperti maksud  Abang Ngah mereka  promosikan dari Dajjal yang singgah di pancaindera. Maka menyaksikan apa tujuan sebenar diadakan.

             Saya menyokong pendapat Abang Ngah, bila kita faham apa mesej sebenarnya yang mereka adakan dengan mereka reka.

              Disinilah perlu daya saing kita di dalam berlumba lumba mengejar kefahaman sebenar sebagai yang dijanjikan Allah, tidak tertipu dan ditipu oleh pendirian yang tidak sebenar.

    azrinkun

    • *
    • Posts: 1648
    • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
      • View Profile
    Reply #8 16 December, 2012, 12:14:32 PM
  • Publish
  • Salam,Abg Ngoh sebenarnya bukan sahaja gangnam style,tapi musik yang melalaikan dan berunsur nagetif
    sudah lama di Malaysia,begitu juga dengan pelakon2 yang melakonkan watak2 yang tak senonoh,Dari situ lah muncul fitnah dan ikutan manusia.sebab kat Malaysia punya demokrasi yang terpimpin katanya.

    yang melalaikan itu hati manusia.. lupa akan amanah mengingat Allah...

    Bisikan Syaitan:tak payah solat, buang masa.
    bisikan Iblis:solat lah, tapi jangan ingat allah.

    syaitan:makan terus tak payah bismillah. 
    Iblis:bismillah kuat2, lepastu bantai makan,hati letak tepi.

    syaitan:ala maksiat nanti taubatlah.
    iblis :ibadah..ibadah..lagi banyak ibadah lagi banyak pahala.takda pahala tak masuk syurga.
    allah kata Ibadah ikhlas kerana allah, dgn redha allah dapat kamu syurga, bukan dgn amalmu
    Syahadah no.1 ..  Ikut Rasulullah saw..
    jalan islam itu tauhid. jalan mukmin itu syahadat

    azrinkun

    • *
    • Posts: 1648
    • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
      • View Profile
    Reply #9 16 December, 2012, 12:23:35 PM
  • Publish
  • Yang Menyampai pun boleh terkena fitnah,yang lagu itu pun boleh terjadi fitnah..

    Syaitan pakaiannya buruk, copak capek, kotor,
    huduh, mudah untuk kenali.. Iblis pakaiannya jubah dan sarban...hanya
    petunjuk allah sahaja membuka tipu daya iblis.. (bercahaya, tetapi tidak
    berkalimah) cahaya api. bukan cahaya nur...sebab tu selagi tak dapat
    buka hijab, selagi itu ditipu daya oleh iblis...



    « Last Edit: 16 December, 2012, 12:26:45 PM by azrinkun »

    Abg Ngoh

    • *
    • Posts: 1097
      • View Profile
    Reply #10 17 December, 2012, 09:19:32 AM
  • Publish
  • Yang Menyampai pun boleh terkena fitnah,yang lagu itu pun boleh terjadi fitnah..

    Syaitan pakaiannya buruk, copak capek, kotor,
    huduh, mudah untuk kenali.. Iblis pakaiannya jubah dan sarban...hanya
    petunjuk allah sahaja membuka tipu daya iblis.. (bercahaya, tetapi tidak
    berkalimah) cahaya api. bukan cahaya nur...sebab tu selagi tak dapat
    buka hijab, selagi itu ditipu daya oleh iblis...


    YE KE SYAITAN pakaiannya buruk?
    Tertukar dengan kisah hantu kut.

    "Syaitan boleh memperindahkan manusia"
    Apatah lagi memperindahkan dirinya.
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


    MUSUH YANG PALING UATAMA IALAH:

    IBLIS SERTA BALA TENTERANYA. NAMUN SIAPAKAH BALA TENTERA IBLIS?

    IAITU DINAMAKAN SYAITAN. SIAPA PULA SYAITAN?

    IAITU TERGOLONG DARIPADA KALANGAN JIN DAN JUGA MANUSIA.

    MACAMANA NAK KENAL?


    Mafhum; "jangan kamu mengikut jejak langkah Syaitan"



    Mereka terdiri daripada kalangan Jin dan Juga MANUSIA.
    Oleh itu kenalilah mereka.
    Melalui tindak tanduk mereka, bukan rupa dan pakain mereka.

    Mereka akan mendampingi anak Adam tidak kira masa dan tempat.

    Mereka mempunyai Peranan:

    IBLIS Adalah Azazel (Ketua, dan hanya satu berada ditengah-tengah laut) boleh menghampiri walaupun baginda Rasulullah SAW.

    Kemudian yang membuat fitnah dan kerja ialah tentera kepada Iblis iaitu Syaitan.

    Terdapat 9 kategori (Hamba) syaitan :
    Dalam bentuk JIN dan MANUSIA
    Dalam bentuk Melayu atau USA,
    Dalam bentuk Ulamak atau Pendita.
    Dalam bentuk pemimpin atau pemberontak

    namun , Nilaikan Mereka melalui:
    9 Ciri Tersebut. Walaupun berserban Besar sekalipun.


    1. Zalituun
    Boros menghabiskan Harta sendiri atau harta Rakyat, serta membazirkan wang terutamanya harta Umat Islam.

    2. Wathiin
    Membela manusia agar meyakini kuasa Makhluk, kuasa pemimpin, kuasa lebihi kuasa Allah. Mewujudkan jurang kasta.

    3. A'awan
    Mengabaikan hak Rakyat serta menjauhkan Umat Islam daripda Ulamak. Menghalangi kebangkitan agama.

    4. Haffaf
    Berkawan dengan peminum arak, meluluskan lesen arak, (anak jadi tokey kilang arak)

    5. Murrah
    Penggalak hiburan dan Musik. Serta mewujudkan dunia Glamor dalam maksiat musik.

    6. Masuud
    Pendokong fitnah, Tajassus, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut. (media)


    7. Daasim
    Bertindak membuka ruang kepada kerosakan rumah Tangga, memberi kuasa Nusyuz kepada Wanita. Membebaskan kaum wanita keluar daripada haknya. Menghasut suami agar mengabaikan keluarga dalam gelombang maksiat.

    8. Walahaan
    Menimbulkan rasa was-was terhadap Agama islam. Cara Islam, hukum Islam, kemajuan Islam, pembelaan Islam, kebangkitan Islam dan sebagainya.

    9. Lakhuus
    Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.
    Penyembah Unsur Cahaya : Mungkin Television!

    Samada kita telah menjadi syaitan atau kita dipengaruhi syaitan?


    CONTOH:






    Abg Ngoh

    • *
    • Posts: 1097
      • View Profile
    Reply #11 17 December, 2012, 09:28:52 AM
  • Publish
  • Yang Menyampai pun boleh terkena fitnah,yang lagu itu pun boleh terjadi fitnah..

    ...sebab tu selagi tak dapat
    buka hijab, selagi itu ditipu daya oleh iblis...

    Macamana nak buka hijab?

    Sabda Nabi: Allah berfirman:
    "Wahai Anak Adam! Engkau tidak mau mengamalkan apa yang engkau ketahui, lalu bagaimana engkau mencari pengetahuan yang tidak kamu ketahui?

    ---(petikan) Dr Hadis Qudsi.



    Begitu juga tatkala setinggi mana pun peringkat Ilmu kita terhadap "ilmu pengetahuan" Kasihnya ibu kepada anak. Sedangkan kita belum berumah tangga atau belum mempunyai anak.

    Namun cuba kita mendapat seorang anak sendiri? Atau kita kehilangan anak yang disayangi?

    Apakah ia mampu diluahkan dengan kata-kata, tulisan ataupun ilmu pengetahuan.?

    Itulah dinamakan antara ilmu yang terhijab, Yang hanya wujud Tatkala kita 'Buat sesuatu".

    Begitu Juga dalam amalan keibadatan kita........
    Cuba kita buat atau amalkan semua apa yang diperintahkan....
    Nanti akan terasa apa yang selama ini terhijab.

    Iffah Rezali

    • *
    • Posts: 214
    • Kini kusudah 16. =']
      • View Profile
    Reply #12 27 December, 2012, 07:54:08 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum.
    Saya selalu juga dengar cerita pasal perkara tersirat di sebalik Oppa Gangnam Style ini. Tapi tak jelas dan tak berapa nak terang. Alhamdulillah ada keterangan yang lebih mendalam sikit. Tapi... tulisannya tak nampak sangat walaupun sudah di zoom sehabis baik. Namun tetap boleh baca juga seadanya. ^^

    Kalau sudah namanya tidak suka, pasti ada saja cara hendak dibuat mereka. Hari itu isu kiamat 23 hari bulan. Kaitkan dengan peristiwa 11 Septemberlah, teori kaum Mayan, angka penonton video Gangnam Style ini sampai angka sembilan '0'. Hmmm.
    Fa'tabiru!

    muhammad naim

    • *
    • Posts: 288
      • View Profile
    Reply #13 27 December, 2012, 10:01:36 AM
  • Publish
  • Hebat perancangan mereka. Dimanakan umat Islam bukan kita umat hebat ? Susun semula stategi yang boleh mengalahkan mereka.
    berjuang atas nama Islam

    haykalnasim

    • *
    • Posts: 44
      • View Profile
    Reply #14 28 December, 2012, 11:35:59 AM
  • Publish
  •  :)

    sangat mendalam dan baru kini sy paham konsep yg ingin disampaikan dlm lagu ni.. terima kasih tuan2..

    Abg Ngoh

    • *
    • Posts: 1097
      • View Profile
    Reply #15 03 January, 2013, 01:17:42 PM
  • Publish
  • Terima kasih kerana bersama saya, di sini dilampirkan link Khusus untuk kepada pendedahan selanjutnya:

    Himpunan Pendedahan Abg Ngoh

    umi muslimah

    • *
    • Posts: 76
    • Alhamdulillah
      • View Profile
    Reply #16 25 January, 2013, 05:02:03 AM
  • Publish
  • Hiburan yang melalaikan, merosakkan.....
    Begitu juga hiburan dan nyanyian yang terdapat di dalam rancangan tv-tv di negara kita sendiri.

    Menurut Fatwa Syeikh Syaltut, muzik adalah harus selagi bukan untuk tujuan melalaikan dan maksiat.
    Manakala menurut Al-Ghazali, tidak ada perincian syarak berkenaan peralatan muzik yang halal dan haram. Ia bergantung kepada keadaan masa dan tempat serta mana-mana alat muzik yang baik dan lunak di dengar adalah harus, dan mana-mana alat muzik yang melalaikan dan dikaitkan dengan pemain muzik serta penyanyi yang mempamirkan akhlak yang buruk merupakan perkara yang ditegah sama sekali.

    Setelah kita melihat secara ringkas perbahasan mengenai hiburan dari sudut pandangan syarak , maka dapatlah kita menilai dan membuat perbandingan antara hiburan yang ada disekeliling kita, adakah ia bertepatan dengan pandangan hukum ataupun tidak. Artikel ini juga mampu memberi panduan kepada kita dalam memilih hiburan yang sesuai untuk kehidupan kita seharian agar tidak tersasar dari nilai-nilai murni yang dianjurkan oleh agama kita.
     
    Sumber: http://www.pmram-manhal.blogspot.com/

    Abg Ngoh

    • *
    • Posts: 1097
      • View Profile
    Reply #17 27 January, 2013, 07:43:36 AM
  • Publish
  • Jangan Kita anggap Iblis Suka berhibur atau bermain-main,
    Jangan kita anggap anggap Zionis, Masonic atau Yahudi suka berhibur atau bermain-main.
    Jangan kita Anggap Golongan Elit Yahudi suka bermain-main atau berhibur.

    Tidak,
    Malah mereka sangat serius, mereka teliti, mereka terancang,,
    Mereka cuba menyaingi Cara Tuhan,
    Mereka cuba mencabar Tuhan,
    Mereka cuba memadamkan tanda-tanda kewujudan Tuhan,
    Mereka mencipta tanda-tanda mereka. (dimerta-rata, dlm semua bentuk termasuk lukisan, tema, arkitek atau kartun sekalipun).

    Al-A'raf:58 "Demikianlah Kami menerangkan tanda-tanda Kami dengan berbagai cara bagi orang-orang yang (mahu) bersyukur."

    Yahudi Zionis mencabar tanda-tanda kewujudaan Allah swt dengan berbagai cara juga demi bersaing dengan Mesej Wahyu hampir dalam segala perkara kecil atau besar...

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    6 Replies
    1358 Views
    Last post 05 December, 2011, 04:08:20 PM
    by IbnuNafis
    2 Replies
    956 Views
    Last post 27 July, 2013, 04:57:20 AM
    by Ana Tholibah
    2 Replies
    650 Views
    Last post 07 December, 2012, 11:13:25 PM
    by Saya Hamba