LAGU-LAGU UNIC

Author Topic: LAGU-LAGU UNIC  (Read 9838 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

NurWahidaFauzi

  • *
  • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
    • View Profile
05 September, 2007, 09:13:07 PM
Sahabat Sejati

Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

C/O :
Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi
 
~..Ukhwah yang dibina antara kita, Biarlah seperti seutas tasbih, Ada awal,  Tiada penghujungnya, Dicipta untuk mengingatiNYA, Dibahagi untuk cintaNYA, Diratib demi redhaNYA..~

swordofdeen

  • *
  • Slashing Through Hypocrisy
    • View Profile
Reply #1 05 September, 2007, 11:36:28 PM
Tak banyak 'sahabat sejati'

Ramai sahabat hanya 'sampai mati'

Walhal yang kekal ke akhiratlah sahabat hakiki

tapi ada jugak sahabat kini,

Nak tarik kawan dia masuk nereka sekali!
We Punish to Preach, not Preach to Punish

durratul akhyar

  • *
  • Mendamba kasih Illahi Menuju cinta hakiki
    • View Profile
Reply #2 06 September, 2007, 02:38:08 PM
setuju dgn apa yg swordofdeen katakan..sememangnya byk teman digunakan utk kepentingan diri sendiri..pandai2la kalian mencari teman sejati yg boleh bersama ketika suka dan duka..bukan bile suka je ada..bile sedih..entah ke mana..

Reply #3 09 September, 2007, 06:24:32 PM
salam...

memang betul tu.

susah nak jumpa sahabat bukan sahaja didunia malah untuk akhirat.

kalau dah jumpa, hargailah ia....

kerana mungkin, Allah s.w.t. hantarnya untuk menjadi pembimbing kita dikala Leka,lalai,tarbabas..

................
"dimana bumi dipijak, disitu ISLAM dijunjung"

Reply #4 10 September, 2007, 06:23:44 AM
sahabat yang sejati menangis bila melihat sahabatnya
ketawa.begitulah sebaliknya
     موتيارا إلهي   

NurWahidaFauzi

  • *
  • "Dihujung Kelopak CintaNYA"
    • View Profile
Reply #5 11 September, 2007, 09:18:53 PM
[yt=425,350]WDLfhYyDW7Y [/yt]

wArDaH iSlAm

  • *
  • hidup penuh dengan perjuangan..
    • View Profile
Reply #6 02 May, 2009, 12:45:07 AM
sedih lah..teringat sahabat-sahabat diwaktu melangkah ke alam menengah...
berkawanlah selagi ada hati..bergembiralah selagi ada teman disisi..berbahagialah selagi ada ibu bapa yang sentiasa menemani..ingat ALLAH sokmo...

helangsenja

  • *
  • Tiap² Waktu adalah Dkwah,Tiap² Masa adalah Trbiah
    • View Profile
Reply #7 02 May, 2009, 01:07:26 AM
bestnya lagu ni. teringat masa lagu ni baru kuar. kitorg satu geng dak nasyid kt sekolah dulu asyik nyanyi lagu ni jer..time nasyid pun bawa lagu ni..:senyum:..kenangan zaman sekolah dulu..

memang best..khas utk sahabat2 sejati.. :)
Tiap² Waktu adalah Dkwah,Tiap² Masa adalah Trbiah
|| http://helangsenja.blogspot.com ||

helangsenja

  • *
  • Tiap² Waktu adalah Dkwah,Tiap² Masa adalah Trbiah
    • View Profile
Reply #8 02 May, 2009, 01:29:10 AM
Semalam aku kelukaan,
kecewa kehampaan,
mencalar ketabahan,
mimpi yang sering ku harapkan,
menjadi kenyataan,
namun tak kesampaian.

Allah…
Inginku hentikan langkah ini,
bagaikan tak mampu untuk ku bertahan,
semangat tenggelam,
lemah daya,
haruskah aku mengalah,
namun jiwaku berbisik,
inilah dugaan.

Dan langkahku kini terbuka,
pada hikmah dugaan,
uji keimanan (menguji keimanan),
tak dilontarkanNya ujian,
di luar kekuatan,
setiap diri insan.

Allah…
Pimpinlah diriku,
tuk bangkit semula,
meneruskan langkah,
perjuangan ini,
cekalkan hati dan semangatku,
kurniakan ketabahan,
agar mimpi jadi nyata,
padaMu ku meminta.

Daku mohon agung kudratMu,
wahai Tuhan yang satu,
segalanya dariMu.

divider3
halaqahforum4