SIFAT LEMAH LEMBUT

*

Author Topic: SIFAT LEMAH LEMBUT  (Read 767 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

21 November, 2012, 02:30:53 PM
  • Publish
  •  :)

    Warga Halaqah yang dihormati...

    Bagaimana hendak menjadi seorang isteri yang lemah lembut dan sentiasa bercakap dengan nada yang rendah...sebab kadang-kadang ada juga sifat saya yang hilang kelembutan, terutama ketika marah dengan anak atau suami...perasaan itu tetiba jer dan tanpa sedar.....selepas itu saya rasa bersalah la pula kerana meninggikan suara...tetapi suami saya ini sabar jer dengan karenah saya.....sebenarnya saya ini memang lemah lembut orangnya semasa mula-mula kahwin (bukan nak puji diri sendiri).
    Mohon pandangan

     :jaz:

    Reply #1 21 November, 2012, 02:38:58 PM
  • Publish
  •  :ws:

    Kena praktis selalu.Hidup berumahtangga tekanannya semakin mencabar dan menduga diri.Selalukan tengok lihat dengar benda-benda lembut.Lembutkanlah lagi hati diri mu.

     :ins:

    Reply #2 21 November, 2012, 02:44:13 PM
  • Publish
  • Wahai sekasihsayang..

    Bagaimana caranya ya....sebab saya dah cuba hendak lembutkan hati ini..kadang-kadang terlepas juga......mungkin ini bisikan dr syaitan laknatullah.....

     :jaz:

    Nurul Nawar

    • *
    • Forgive me. May Allah bless you -)
      • View Profile
    Reply #3 21 November, 2012, 06:24:49 PM
  • Publish
  • Entah,camana nak jadi lembut..yang penting,sesuai dengan siapa kita bertutur tu..sebab kadang2 kita menyesuaikan diri mengikut kesesuaian tempat,masa dan dengan siapa (orang)..yang penting tidaklah kasar..Nak kata kasar atau tidak ni subjektif jugak..Sebab dipengaruhi oleh bahasa atau loghat jugak kan..:senyum:..

    Nak lembutkan hati yang keras ni yang susah sikit ..sebab from within..dalaman..mudah-mudahan..lembutlah dia..

    divider3
    halaqahforum4