Gaza dan Palestine

*

Author Topic: Gaza dan Palestine  (Read 29777 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

ansarul_haqq

  • *
  • ::sollua'lan NabI Mustafa::
    • View Profile
Reply #300 10 July, 2014, 10:50:47 AM
  • Publish
  • Kejutan demi kejutan dari Gaza.

    Israel diketahui sebagai 'negara haram' mempunyai angkatan tentera terkuat di Timur Tengah setelah dibantu oleh Amerika Syarikat yang memiliki kecanggihan keupayaan ketenteraan terhebat di dunia.

    Namun segala kehebatan ini tidak menafikan bahawa regim Zionis ini juga terkesan dengan keupayaan luar biasa lawannya yang telah dikepung buat sekian lamanya di wilayah yang relatif saiznya sekangkang kera.

    1-Komando Amfibia...

    Keupayaan Hamas memiliki pasukan komando amfibia yang kemudiannya berjaya melepasi masuk ke wilayah terjajah 'Israel' daripada Gaza yang terkepung ini adalah sesuatu yang belum pernah dijangka tentera penjajah regim Zionis.

    2-Komando Darat

    Kelicikan pasukan Komando Darat al Qassam yang berjaya masuk dan kemudiannya membunuh 7 tentera regim Zionis di Ashkelon serta menawan seorang lagi tentera penjajah Zionis secara hidup-hidup adalah satu perkara yang mengaibkan mereka.

    3-Roket baru R160

    Dalam pertempuran yang terdahulu, roket M-75 al Qassam berjaya
    mencapai sasaran sehingga 70-75 km. Namun kini, R-160 (Rantissy 160) dengan jangkauan 160 km telah pun terbukti dengan menyinggahi Haifa, bahagian yang paling utara di negara haram Israel.

    Ini bererti, tiada lagi tempat yang selamat termasuklah Tel Aviv dan Khudaira sehingga menyebabkan seluruh 'rakyat' Israel terpaksa mencari lokasi persembunyain yang selamat disebabkan ketakutan mereka yang luar biasa.

    Bukan itu sahaja, al Qassam adalah generasi manusia yang dibekalkan dengan kekuatan keimanan, kehangatan ukhuwah yang luar biasa dan memiliki kecintaan untuk syahid agar dapat bertemu Pencipta yang dirindui selama ini. Apatah lagi di bulan Ramadan al Mubarak ini.

    Sedangkan pendokong Zionis adalah sebaliknya.

    Pelbagai sumber :

    1-https://www.facebook.com/GazaCityOfficial?fref=photo

    2-Dr Wesam Ahmad - IUG

    3-Hamza Deirawi - Gaza

    4-Razlan Rashid - UK (5 photos)
    اللهم أرنا الحق حقا وأرزقنا اتباعه
    وأرنا الباطل باطلا وأرزقنا اجتنابه

    zietahassan

    • *
    • mencari kebaikan walau hanya seberat zarah
      • View Profile
    Reply #301 10 July, 2014, 11:29:11 AM
  • Publish
  • Ayat 104: Perintah Allah kepada kaum mukmin agar tidak lemah dalam berjihad melawan orang-orang kafir, dan perintah bersikap hati-hati dan waspada

    وَلا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا (١٠٤

    Terjemah Surat An Nisa Ayat 104

    104.Janganlah kamu berhati lemah dalam mengejar mereka (musuhmu). Jika kamu menderita kesakitan, maka sesungguhnya mereka pun menderita kesakitan (pula), sebagaimana kamu rasakan, sedang kamu mengharap dari Allah apa yang tidak mereka harapkan. Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.


    - Semoga Allah memberi kekuatan dan kesabaran buat mereka. Amin Ya Rab.

    Kurniakan kepadaku hati yang mencintaiMU..aku ingin dekat denganMU

    NurZihan

    • *
    • I am not a Microsoft people
      • View Profile
    Reply #302 10 July, 2014, 01:14:59 PM
  • Publish
  • WashingtonPost.com, United States:
    Tentera Israel terpaksa bertindak menyerang untuk melindungi bandar mereka daripada roket-roket pengganas Palestin.
     
    http://www.washingtonpost.com
    Quote
    TEL AVIV — It was noon on Wednesday, but the blazing midday sun had not deterred Nira Eilam and two friends from getting together outside a cafe for a quick coffee and chat.
     
    Neither, Eilam said, had the latest barrage of rockets aimed at this city from Palestinian militants in the Gaza Strip, several of which set off air raid sirens Tuesday and Wednesday.
       
    Israel Air Force telah menggerakkan F-16 fighter jets, Apache attack helicopters and armed drones (pesawat pengebom tanpa pemandu) untuk mara lebih jauh ke dalam Gaza...
     
     
    Bill Gates and Paul Allen, childhood friends with a passion in computer programming. The January 1975 featured Micro Instrumentation and Telemetry Systems's (MITS) Altair 8800 microcomputer. *** Download Opera Browser Here: Cuba Guna Opera Web Browser (Tak perlu la uninstall Firefox / Chrome)

    ansarul_haqq

    • *
    • ::sollua'lan NabI Mustafa::
      • View Profile
    Reply #303 10 July, 2014, 06:37:12 PM
  • Publish
  • agak-agak lah apa sekarang nasib saudara selafaz syahadah kita. ?
    tambahan lagi pula dalam musim soifi atau musim panas ni dan dalam bulan puasa,
    bagi siapa-siapa yang pernah merasa musim panas di negara empat musim,
    mesti sudah dapat merasa gambaran kepanasannya. cukup memeritkan.

    semalam sempat mendengar ucapan mahmoud hassan abbas dan ketua pergerakan hamas(kalau tak silap) namanya kholid secara live.
    nampaknya hamas memang dah bertekad dan katanya selama ni mereka sudah bagi peluang bermacam2 sama ada kepada liga arab, kesatuan eropah, badan2 keamanan dan lain2 lagi tetapi meraka masih juga ditindas dengan nasib yang sama.
    dan selama ni juga mereka mengiktiraf negara haram israel dan cuba mewujudkan kedamaian
    antara dua negara tersebut, tetapi malangnya sikap israel tetap mengecewakan.
    katanya bulan ramadhan ini telah menyaksikan banyak kemenangan peperangan badar, pembukaan kota mekkah selain menyaksinya turunnya ayat kebenaran berperang
    أذن للذين يقاتلون بأنهم ظلموا

    Ucapannya yang penuh bersemangat dan langsung tidak nampak gentir walaupun hakikatnya ghaza itu hanyalah setompok kecil sahaja yang boleh diibaratkan seperti sebuah negeri di malaysia,

    moga kita bukanlah golongan yang sekadar duduk sahaja seperti kisah bani israel tatkala nabi musa ingin memasuki jurusselam.
    *video penculikan pada mulanya sebelum tercetusnya pada hari ini
    https://www.facebook.com/photo.php?v=706023736134290&fref=nf
    « Last Edit: 10 July, 2014, 06:41:58 PM by ansarul_haqq »

    Reply #304 10 July, 2014, 06:49:04 PM
  • Publish
  • Nabi saw sudah menyampaikan pesan
    Kepada yang berbuat jahat kepadamu, maafkan mereka, dan balaskan kebaikan pada mereka itu lebih baik

    Tetapi kepada Bani israil nabi saw sudah pernah, menyatakan, mintalah mati sekarang jika benar kalian menyatakan kalian benar

    Hidup kita hendaklah memperjuangkan kebenaran tauhid tanpa syirik

    boleh korban nyawa tetapi hendaklah bersedia melengkapkan diri bila mahu berperang

    Perang secara senjata api, memang memberikan setiap pesertanya ZALIM, kerana nyawa tak terbabit, kanak kanak juga wanita, terbunuh sama sama

    jadi itu sebabnya Umat islam menjadi BUIH, agar tidak menyertai kezaliman, walupun sampai kepada menzalimi diri sendiri

    sekiranya tidak mengetahui dan akibat berdendam maka berlakulah sanggup bunuh diri kerana mengaku kita punya diri ada kuasa, tidak mengetahui bagaimana yang Allah izin,

    silakan ya

    ~ Begin with the End in Mind ~

    Reply #306 22 July, 2014, 03:40:07 PM
  • Publish
  • Bismillah...

    Apa kalian tahu beza mujahidin afghan dgn rakyat arab palestin?Kenapa palestin begitu hebat diseksa,dibunuh,dikecam dan tak menang-menang sedangkan tidak mungkin kalah mujahid yang berjuang di jalan allah atas niat naikkan kalimah allah?Kenapa pula perang di afghan pakistan tidak begitu banyak gambar penyeksaan dan pembunuhan sedangkan di sana negara yang lebih daif dan lebih tiada kelengkapan perang?Apa amalan orang palestin dan apa amalan orang afghan-pakistan?Apa iman dan akidah orang palestin dan akidah orang afghan-pakistan?Kenapa palestin dibunuh sewenang-wenangnya tapi mujahidin afghan-pakistan digeruni eropah dan tak pernah menang lawan mereka?Kenapa palestin berperang tak menang-menang sedangkan israel kecik je tapi mujahidin afghan lawan empayar russia yang besar gile boleh menang tanpa kelengkapan perang?Apa usaha yang dijalankan dikalangan rakyat palestin dan apa usaha yang dijalankan dikalangan rakyat afghan-pakistan?Kedua-dua golongan ini telah aku temui dan bersama mereka berkali-kali sampai aku cukup masak dengan perangai dan keadaan dua pihak pejuang ini...Aku cukup masak dan faham apa amalan mereka,mazhab fiqh mereka,mazhab akidah mereka dan mazhab tasawwuf mereka...Dan aku cukup faham kenapa sampai sekarang pertolongan allah belum sampai kepada rakyat palestin tapi pertolongan allah datang dengan cepat di afghan-pakistan...Dan aku cukup faham kenapa gambar-gambar kejam rakyat palestin disebarkan media yahudi tapi tiada gambar pembunuhan di afghan kerana mereka kalah teruk disana dan tak menang-menang...Jika aku berbicara apa sebabnya,maka ramai ahli islam sekular,islam liberal,islam qodiriah,islam 'semangat lebih' akan menentang ku dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadapku...Ramai juga yang akan terus mencela dan mencela kononnya hatiku tiada sensitiviti kepada nasib rakyat palestin...

    Sedangkan mereka tak pernah tahu apa usaha kami disini..Apa yang kami tunggu disini..Apa yang kami lakukan disini..Apa yang sedang digerakkan dari sini...Jauh beza dengan ahli keyboard warrior di fb yang cuma lepak depan laptop dan siang malam maki hamun yahudi dan mencela golongan seperti aku tanpa lakukan apa-apa tindakan realiti yang membantu...Takat sharing2,maki2,cela2,kutuk2 lalu merasa diri 'telah melakukan sesuatu' utk palestin maka itu adalah perkara yang perlu diketawakan sekuat-kuatnya....

    Seandainya kalam ini difahami.......

    Daku melihat pejuang afghan dikepalanya terlilit serban hitam,tanpa baju kalis peluru melainkan cuma vest kain biasa dan seluar mereka di atas buku lali dan cuma berkasut biasa,senjata mereka cuma senjata biasa yang sudah berkarat dan mereka berjubah putih,kebnyakan mereka bermazhab hanafi dari fiqh,bertaoriqat chistiyyah dari segi tasawuf dan berakidah maturidiyyah dari segi akidah dan dari segi dakwah mereka bersama jemaah tabligh,iman dan amal mereka ckup hebat,mereka cuma makan sehari dua kali tetapi ckup kuat tnga mereka,bdn mereka kurus2 tpi bila perang hnya 5 6 org shja dihntr utk hncurkan selori tntera kafir....pertolongan allah thdap mreka jelas hingga media tak berani buat liputan lbih thdap mreka dan apa yg tjadi disana krana tkut org mlihat kebenaran islam....tentera2 malaikat byk mbantu mreka dan mlm mreka dpnuhi tahajud bkn dgn shisha.......jggut mreka lebat kerana mncontohi rasulullah bknnya dicukur spti org kafir dan spti pondan......pd diri mereka tbyg diri para shabat nabi saw....dan akhlak mreka sgt baik,wanita2 mereka berhijab dgn smpurna hingga mata pun xklihatan,masjid2 mereka pnuh dan tiada laungan 'bidaah bidaah bidaah' dimasjid mereka..akidah mereka thdap allah sgt suci dari penjisiman allah dan tidak sma skali mreka mnyamakan allah dgn mkhluk...sgguh mreka adalah pjuang yg sgt aku kagumi yg aku lihat dgn mata kepala aku sendiri....kepada yg pernah smpai ke afghan/pakistan pasti akan membenarkan kata2ku........berbeza dgn di palestin,tidak layak aku komen lbih mlainkan jejak lah sendri di sana dan lihatlah siang mereka dan malam mereka,lihatlah wanita mereka dan aurat mereka,lihatlah masjid mereka dan lihatlah mzhab mereka dan akidah mereka,lihatlah janggut mereka dan pakaian mereka dan tak perlu ku ungkapkan apa2 lg melainkan nilailah sndiri dan fhmilah knpa smpai skrg allah tidak membantu mereka.......

    Kepada yg pernah bertemu dgn pjuang palestin dan pernah jejak kaki ke gaza,jujur lah bhwa aku tidak menipu........buktikan lah jika aku menipu..

    Aku telah bersama dgn kedua2 jemaah tersebut dan aku lihat dgn mata kepala sndri dan bergaul sndri dgn mereka hingga kini...

    Daku dikelilingi pejuang afghan dan daku lihat sndri apa amalan mereka bahkan mereka mngajak daku bersma dlm majlis mereka...sgt berbeza dgn satu lg majlis yg malam mereka cuma dpnuhi judi dan shisha........perjuangan utk agama dan perjuangan utk tnah air itu TIDAK SAMA di pandangan allah..

    Bahkan pejuang2 afghan sndirilah yg mngajarku bgaimana nk mnembak..

    Msa tahun 2009 sy kt india,sy jumpa sorg pejuang afghan yg sdg lari dari afghan sbb dicari polis tmptan ats arahan amerika..msa tu dia lepak ngn sy dm msjid bangla wali di new delhi..msa tu dia tasykil sy ikut die pegi afghan baiat dgn komandonya tp mesyuarat ptus xbg..:senyum: klau x,x wjud la ibn batoota dlm fb skrg ni..

    Di palestin,yg sbliknya berlaku kcuali sglongan kcil yg bnar2 ikhlas,dsbbkn glongan kcil yg ikhlas ni lah allah kekalkan palestin smpai skrg dan x dihancurkan scara total.....kbnyakan mreka berakidah mujasimmah iaitu menjisimkan allah,mereka beriman allah ada tgn,kaki,muka(akidah wahabiyyah),mereka bermzhab salafi dlm fiqh dan skit2 bidaah2,msjid mreka ksong dan mlm2 mereka suka berjudi smbil isap shisha..tntera2 israel langsung xtkut kt diorg kcuali bbrapa glongan kcil je yg diorg gerun sbb keikhlasan mreka..dan bila dtnya pjuangan ini utk apa,mreka jwb utk tnh air,ini tnh mreka(jd bkn bperang krana nk tegakkan agama allah)...mreka juga ckur jggut2 mreka dan wnita2 mreka bebas bkeliaran tnpa mhram,tnpa purdah ,x kurg juga yg seksi2....palestin bertahan sbb dlm jmaah hamas ada sglongan kcil yg sgt kuat ibdatnya,mreka berperang smbil bca quran dan sgt mnjaga solat mreka..dan mreka ni lah target utama org israel...zionist slalu hntr assasin utk cari org2 hamas yg mcm ni utk dbnuh sbb tu sumber kkuatan org islam palestin..bila sglongan kcil ni dah habis smua..maka sluruh palestin akn hncur...wktu itu barulah tntera mahdi yang berpegang tguh dgn sunnah akan mnuntut bela dan tawan smula palestin kerana allah...insyallah...

    Klu perang ngn mujahid afghan,bila dpt brita msuh dtg,komando akn kmpulkan smua ank buahnya dan tnya sapa yg tahajud paling byk,5 atau 6 yg paling byk tahajud akn dihntr sbg jemaah pnyerang utama..5 6 org tu slalunya pergi skjap je dan pulang dgn kemenangan..lori2 tntera kafir hncur kna serang dgn diorg yg cuma 5 6 org...

    ..syeikh ahmad yasin antra pjuang ikhlas dlm hamas yg mndpt pertolongan ghaib dari allah....

    Sbb tu syeikh ahmad yasin cpt2 dibunuh oleh org yahudi..kan sy dh ckp td,dlm hamas ada sglongan kcil yg sgt kuat tawajuhnya pd allah,mereka2 inilah yg menarik tntera malaikat dtg membantu,sbb tu zionist bertungkus lumus hntar assasin utk bnuh diorg2 ni...

    cuba lihat btapa waraknya syeikh ahmad yasiin,thjud beliau dan quran bliau sgt hebat,jggut beliau lebat spti yg diajar nabi,berbeza dgn pngikutnya yg kbnyakannya skrg ckur jggut...

    knapa media tak berani buat liputan ttg mujahid di afghan dan pakistan....mereka bnar2 ikhlas bjuang krana allah..mreka gnas ktika perang tp sgt berhati mulia dan akhlak baik smpai musuh pun ada yg msuk islam..

    enta knal abdullah azzam??kisah dia susah nk carik sbb dirahsiakan media yahudi sbb bliau ialah cth pejuang yg mndpt pertolongan ghaib dri allah..bku2 ttg dia media sekat xdpt dipublishkan dan xdpt di terjemahkan,tp sy sempat bca bku2 dia yg bbhasa urdu dari sorg pjuang afghan ni...

    Ahmad Nurulhadi : masa aku di swat, pakistan. aku ada dengan bayan dari tentera taliban di satu surau. tasykil untuk sama2 berjihad dengan mereka. sungguh, perawakan yang diberitahu oleh Ibnu Batoota dari segi jubah, janggut, dan amalan memang betul. Full sunnah dan penuh dengan rohaniat.Berlainan dengan rupa paras orang palestin yang kita selalu lihat di mana2. Sebab itulah bantuan Allah belum juga tiba walaupun perjuangan mereka didoakan oleh berjuta2 ummat islam diseluruh dunia selama bertahun2!Mohon Allah bagi hidayat dan nusrah kepada pejuang palestin yang ikhlas berjuang untuk agama. Amin.

    Masa kat madinah pun sy smpt btmu pjuang2 afghan di tmpt psmbunyian mreka,mreka mnymar jd peniaga dan dpt dikenali dgn mudah oleh ahli2nya,msa tu pun diorg tasykil sy ikut diorg jihad tp sy excuse dlu sbb blum hbis bljr(dlm perang,para pelajar agama dikecualikan dari pergi perang,perintah ni ada dlm quran)..pjuang2 tu snyum je dan sruh sy kembali lps hbis bljr nti...

    Ahmad nurulhadi yg pernah ke pakistan daerah swat telah benarkan kata2 sy...ada sapa2 pulak yg pernah jejak kaki ke gaza nak buktikan sy menipu?

    Bahasa urdu dan pushtur sgt penting utk mengenali pejuang2 afghan...

    Berjuta2 derma,berjuta2 rakyat boikot israel,berjuta2 gmbar di share tapi semuanya langsung tak runtuhkan empayar kecil israel walaupun sikit,berbeza dengan russia perang dgn pejuang afghan yang sgt2 sikit,tanpa kutipan derma,miskin tnpa kelengkapan perang,dianggap pengganas,tiada boikot thda russia dilakukan tp rusia kalah teruk walaupun empayar mereka sgt besar bpluh kali ganda dari israel dn snjata mreka lbih hebat dari israel.......

    Itu yg sy cuba nak smpaikan...kemenagan umat islam bkn tletak sbyk mana derma n boikot dilakukan,tp sejauh mana rakyat itu berubah kmbli kpd allah dan bertakwa pd allah dan jaga amalan2 wajib dan sunat.....klau sume bangkit buat ni..skjap je israel lenyap...dan percayalah,perkara yang samalah yg akn diperjuangkan imam mahdi kerana apa yg sy katakan ini smuanya telah diusahakan oleh para nabi dan sahabat2 nabi yg telah menang perang hncurkan 2 empayar besar dunia iaitu rom dan parsi...

    mereka mmg diwajibkan thjud tiap hari,tp utk serangan utama,dhntr mujahid yg paling byk thjud mlm sblumnya sbb ptlongan allah bsma org soleh bkn org yg xde amal soleh dan cuma yakin pd makhluk spti senjata,kete kebal dll..

    Sy ckup knal pjuang afghan krana ustaz2 sy adalah antra pjuang afghan yg perang dgn rusia dlu...wallahualam..

    Usaha ats iman dan amal adalah persedian terbesar utk jihad bsama mahdi........

    Kalau iman kita ttg makan yakni kita yakin makanan bg kenyang pun blum kita btulkan,mcm mna nk bersama imam mahdi yg nabi gmbarkan tntera mahdi itu iman mreka kuat spti kepingan besi,ckup dgn takbir shja dpt tenggelamkan pulau,dgn takbir shja mreka dpt runtuhkan bgunan...bkn dgn snjata..bkn aku ckp weiii..ni dlm hadis!xkan nabi nk nipu kot!

    Mula2 tasykil 3hari,kmudian 10hari,lps tu 15hari,lps tu 40hari,lps tu 2bulan,lps tu 4 bulan,skrg paling tggi 4bulan tiap tahun,smua tu utk persediaan membiasakan diri berada di jalan allah,biasakan diri tinggal ank istri..nti mahdi dtg,dia x mintak4 bulan weih..dia mtk nyawa trus..klu 3 hari pun xleh bg,jgn hrp nk bg nyawa..sbb tu nbi bgtau tntera mahdi ni skit je nti...tgk la kt mrkaz,bpe byk sggup smbut tkza 4 bulan cash tnpa psdiaan?

    Org pakistan lak dah kuar setahun bg org awam,thp iman diorg dh tggi jd kuar stahun pun jd tasykilan awam.....sbb tu diorg bila perang xpnah kalah.....apa lg,bg nama la!!!!!

    Elok kiranya kita merenung kembali surat Saidina Umar kepada Saad bin Abi Waqqas :Aku memerintahkan kepadamu dan mereka yang bersama-sama mu (tentera Islam) supaya menjauhkan diri daripada maksiat. Kerana sesungguhnya dosa-dosa yang dilakukan oleh tentera Islam lebih aku takuti daripada musuh-musuh Islam.Sesungguhnya orang Islam telah mendapat pertolongan daripada Allah s.w.t. disebabkan oleh kemaksiatan yang dilakukan oleh pihak musuh. Jika bukan kerana hal itu, nescaya tidak ada lagi orang Islam pada kekuatannya.Bilangan tentera kita tidak seramai bilangan tentera mereka. Kelengkapan senjata kita tidak sehebat kelengkapan senjata mereka. Maka, jika amalan maksiat dan tabiat kita sama dengan pihak musuh, nescaya kekuatan dan kemenangan akan menyebelahi pihak mereka." ini bkn sy yg ckp,tp saidina umar yg ckp......saidina umar pun skong status sy..heheheh

    sahabat nabi tahajud rakaat ptma je khatam satu quran mcm saidina usman dan tamim dari r.huma lakukan..sbb tu rileks je diorg hancurkan dua empayar terbesar dunia iaitu rom dan parsi....sdgkan ngra islam msa tu kcik je iaitu mekah madinah dan sbhgian bsar jzirah arab..

    sy pakai kta2 shbt,pakai kata2 nabi,tp tetap ada yg keras hati xnk trima n kutuk sy xda ilmu,xfhm ilmu dan mcm2 lg...

    Itu baru sy crita ttg palestin n afghan...dan ada org ckp ada apa dgn afghan?palestin kn kiblat ptma umt islam?msjid ketiga tmulia bg muslim?ada apa dgn afghan nk kecoh2?apa kalian pernah bca hadis nabi ttg tntera mahdi datangnya dari khurasan?dimana khurasan?khurasan tu kat afghan la pakcik...afghan ialah ngra yg xkan maju smpai kiamat sbb allah nk plihara tmpt tu dari ftnah dajal spti hp canggih2,komputer,tv,internet,fb dan lain2..tmpt mcm ni lah lahirnya tntera2 imam mahdi yg memakai serban hitam dan mbawa panji hitam..pjuang2 afghan sntiasa perang pkai serban hitam...jd ilmu hadis+ilmu sejarah+ilmu geografi sgt penting utk memahami keadaan semasa dan sabitkan ia dgn ramalan2 nabi saw...

    Sapa yg bljr hadis tntu biasa dgn nama2 tmpt yg disebut nabi iaitu al-hind(india pkistan bangladesh),khurasan(sparuh afghan sparuh iran),rom timur(turki),syam(syria,jordan,palestin,lubnan),hijaz(arb saudi,kuwait,uae) dan lain2 terminologi yang nabi gunakan ktika itu...kmudian dajal klirukan kita dgn jajah slruh dunia guna tntera british n bhgi2kan negara2 dgn smpadan lalu brubahlah nama2 tmpt tu mnjadi ngra2 kcil smpai org bca hadis org xfhm lg tmpt mna yg nabi maksudkan...

    Dan kenapa british dan eropah sngja rmaikan syiah di iran dan knapa bkumpulnya syiah di iran?sbb di iran juga berkongsi wilayah khurasan..dlm hdis sbut tntera mahdi dtg dari khurasan,jd mreka nk tipu umt islam yg knonnya mreka lah yg dmksudkan nabi....sbb tu mreka sntiasa pakai hitam sb dlm hdis nbi gmbrkan tntera mahdi ni bserban hitam n bawa pnji hitam..jadi smua tu utk kelirukan umat islam bhwa knonnya syiah adalah agama yg bnar sbb knonnya mreka ni tntera mahdi,bila dh jd tntera mahdi,tntulah mereka di pihak benar..jd mreka tipu kita dgn cara cmni..jadi jgn sskali fkir tntera mahdi dtg dari wilayah khurasan yg dlm jajahan iran,tp yakinlah ia dtg dari wilayah khurasan jajahan afghan..atau mgkin juga dtg dri wilayah iran tp yg pnting tntera tu bkn syiah laknatullah..

    media sngja bruk2kan afghan knonnya wanita mreka ditindas,sbb dlm dunia ni,muslimah yg paling mulia dan paling bhati teguh dan paling mnjaga aurat ialah wanita2 afghan n pakistan...klau nk tau mreka dtindas ke x,pegi la tgk sndiri...korang akan takjub dgn smgt mnjga aurat diorg....org2 mcm ni lah yg allah syg,skali mreka angkt snjata,hancur berpuluh2 lori tentera kafir..

    klau ikutkan sjrah,org yahudi adalah yg paling mudah skali utk dibnuh dan ditewaskan dlm perang,sjak zmn dlu lg bani israel ditindas dan lemah,tp skrg mreka kuasai kita bkn sbb mereka kuat,tp sbb kita tgglkan sruhan allah lalu allah hkum..lihat smua tmpat yg mna muslimnya ditindas mcm palestin,bosnia dan rmai lg,lihat apa amalan mereka,lihat btpa bebasnya pmpuan mreka,lihat btp rosaknya akidah mreka..jd allah dtgkan tntera kafir utk hkum mreka..ini bntuk hkuman dri allah,sy bkn ckp ksong,ini ada disbut dlm hadis..

    dan dari smua tulisan2 sy sjak dlu,sbb tu sy ni agak syadid(ketat,tiada kelonggaran tnpa darurat) bila mnympaikan agama trutamanya bab aurat,knapa sy dkwah pmpuan jd bidadari,jgn bhias dan sbgnya,krana sy sgt khuatir allah akn hntr org kafir smbelih org malaysia....

    byk lg rahsia2 dari hadis yg sy kira blum smpai msanya utk dismpaikan krana umat blum bsdia...klau asyik bgtau je,nti umat hnya akn cari info dan syok sdri tp xde apa2 tndakan..apa lps korang bca ni smua korang tmbah thjud korg?btmbh bcaan quran?btmbah zkir?jga solat jmaah?smkin mnjga aurat?klau blum..nmpk sgt kita blum bsdia...cuma skdar mncari info..

    ada juga byk hadis ttg al-hind iaitu mrujuk kpd india,pakistan,bangladesh..dan kaitannya dgn jemaah tabligh knapa muhaddis2 dan ulama2 tabligh mtk ahli2nya keluar ke ipb(india,pakistan,bangladesh)......smua tu ada dlm hadis...juga ada hadis ttg ahli tareqat yg slmtkn umat dari bala,ahli zikir yg cuma mkn zkir mreka sbb sume mknan dlm dunia jd syubhat kerana dajal..dan mcm2 lg...

    Sy bkn org tabligh,tp sy suke org tabligh,sbb ust2 sy sumenye org tabligh,org tareqat dan org jihad..kdg2 sy ikut gak diorg kuar sehari,dua hari...

    Mujahid2 dari afghan lah yg akan bkumpul utk slamatkan palestin nti slpas umat islam palestin dh xleh lwn lg..bdsrkan hadis yg sufyan paste tu...“Apabila keluar Panji-panji Hitam dari arah Khurasan, tidak akan ada sesuatu apa pun yang dapat menolaknya hinggalah dipacakkan di Ilya(baitulmaqdis).” (HR At-Tarmizi)

    Mujahid dari khurasan(afghan) xpnah kalah wpun mskin,xde bntuan derma,xde klngkapan snjata wlaupun lawan dgn tokey senjata iaitu russia n amerika bdsrkan hadis yg sufyan paste gak iaitu.. “Al-Mahdi akan datang setelah muncul Panji-panji Hitam dari sebelah Timur yang mana pasukan itu selalu tidak pernah kalah dengan pasukan mana pun”(HR Ibnu Majah)

    Bila mujahid2 dari afghan dah mula bergerak mnuju ke palestin,itu petanda besar yg imam mahdi dah nak keluar bdsrkan hadis tu jugak..tp kita masih dpan fb n maki2 yahudi tnpa buat apa2 n bajet bagus sna sni...

    -ibnu batoota-

    divider3
    halaqahforum4