Himpunan Kisah Lucu

Author Topic: Himpunan Kisah Lucu  (Read 26308 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

fatirdin

  • *
  • Posts: 9
  • menjaga AkhLak iTu taNgunGjaWaB
    • View Profile
02 August, 2007, 05:45:08 PM
  • Publish Di FB
  • Pak Pandir Sesat

    1 hari pak pandir ke KL ngan keretanya....
    tiba2 tepon dia berdering.....
    dia menjawab"alo..."
    rupa2nya mak pandir yg tepon....
    mak pandir memberitahu pak pandir"pak pandir....tadi aku dengar ada seorang pemandu tersesat masuk ke jln yg salah....hati2 ye??"
    maka pak pandir menjawab"GILA!!!!!"
    "BKN 1 LA!!!!!TAPI BERATUS2!!!!!!!!"
    iSlam iTu iNdaH...

    ninawa

    • *
    • Posts: 6
      • View Profile
    Jawab #1 27 February, 2008, 03:27:39 PM
  • Publish Di FB
  • pak pandir tu la yg masuk ke jln yg salah

    umisoleha

    • *
    • Posts: 23
      • View Profile
    Jawab #2 15 March, 2008, 03:32:45 PM
  • Publish Di FB
  • ramai yang tersesat jalan dalam perjuangan dan  kehidupan, lantaran itu janganlah kita turut memilih jalan yang sama, sesungguhnya perjalanan hidup kita diberi 2 jalan, sama ada kebaikan atau kesesatan,,,,,,,,,
    pilihan yang terbaik membawa kepada kemanisan dalam perjuangan tapi pilihan yang sebaliknya membawa kita kealam kesesatan lagi nyata,
    oleh itu renung-renungkanlah disebalik setiap perjalanan hidup kita agar keredhaan sentiasa bersama kita,,,,,,
    sesungguhnya ALLAH setiasa disisi umatnya yakin akan kehadirannya..

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #3 13 April, 2009, 07:20:49 PM
  • Publish Di FB


  • Siapa Diluar?

    Seorang penjenayah tua yg menyorok di pinggiran kampung sedang sakit berat. Dia sedang terbaring di atas katil lusuhnya. Tiba-tiba terdengar ketukan keras di pintu luar.
    “Siapa di luar?” teriak orang tua itu dengan ketakutan.
    “Saya Malaikat Maut!”
    “Oh, syukurlah. Saya ingat yang datang anggota polis!”
    « Last Edit: 29 October, 2009, 09:02:44 AM by Ummi Munaliza »

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #4 13 April, 2009, 07:21:24 PM
  • Publish Di FB

  • Janda Yang Dahaga

    Disini saya ingin menceritakan sebuah kisah mengenai seorang janda yang baru sahaja kematian suami….
    Hasnah seorang janda kaya yang baru sahaja kematian suaminya akibat kemalangan jalanraya.
    Beliau masih muda lagi dan mempunyai potongan badan yang cantik. Sejak kematian suaminya, beliau sentiasa diusik oleh jejaka-jejaka kampung yang sudah lama memendam rasa kepadanya. Namun begitu, Hasnah tidak pernah melayan kerana pemuda-pemuda kampung tersebut, kerana hatinya masih lagi merindui arwah suaminya…
    Walaupun…. hatinya berasa sepi ketika waktu ini. Lebih-lebih lagi di waktu malam … Rasa sepi hatinya tiada siapa yang tahu…
    Pada satu malam, kira-kira pukul 2 pagi, beliau bangun dari katilnya,badannya terasa panas,tekaknya terasa haus.  Beliau terasa begitu dahaga sekali. Beliau bangun dan keluar dari bilik menuju ke dapur,sampai di dapur,beliau terus membuka peti ais dan mengambil sebotol air sejuk.  Beliau tuang ke dalam cawan dan meminumya.  Setelah meminum air tersebut,beliau kembali kedalam bilik dan tidur semula…
    Sekian terima kasih, itulah kisah seorang janda yang dahaga.
    Wah, sepenuh hati korang mambaca nyer.
    Ha…haa…haaa….
    « Last Edit: 03 November, 2009, 08:12:17 PM by Ummi Munaliza »

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #5 13 April, 2009, 07:21:58 PM
  • Publish Di FB
  • Lupa jalan pulang

    Jenny mempunyai masalah berat badan, lalu menemui doktor untuk mendapatkan rawatan dan nasihat. Daripada pertemuan singkat itu dia dinasihatkan supaya berlari 16km sehari selama sebulan. Doktor Sin Chan juga memberi jaminan bahawa cara itu amat berkesan. Jenny mengikut nasihat yang diberikan. Selepas 30 hari mengamalkan, berat badannya turun sebanyak 10 kg. Dia terlalu gembira lalu menelifon Doktor Sin Chan. “Tapi sayer ader masalah besar nih….” katanyer. “Apa masalah awak?” DOKTOR bertanyer….. “Macam mana saya nak balik doktor,
    skang nie,….saya berada 480km dari umah……..

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #6 13 April, 2009, 07:23:43 PM
  • Publish Di FB
  • Dipecat

    Majikan : Kamu di pecat!
    Pekerja : Tapi saya tidak melakukan apa-apa!!
    Majikan : Itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat…

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #7 13 April, 2009, 07:24:37 PM
  • Publish Di FB
  • Mr Brown

    Suatu ketika ada seorang ingin menelefon Mr. Brown.
    Penelefon : Hello, boleh saya hendak bercakap dengan Mr. Brown?
    Penerima : Oh, ini Mr. Black.
    Penelefon :Oops Sorry, wrong color!

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #8 13 April, 2009, 07:25:14 PM
  • Publish Di FB
  • Kesian Makcik nie…

    “Satu pagi di stesen keretapi… Ada satu makcik tu dia tanya Attenden kaunter.
    Makcik: Anak, keretapi sampai jam berapa??
    Attenden kaunter: yang dari Alor Setar sampai jam 2 petang, yang dari Kota Bharu sampai jam 1 petang, yang dari Kuala Lumpur sampai jam 4 petang, yang dari Gemas pulak satu jam lagi sampai la. Makcik nak pergi mana??
    Makcik: Tak ke mana. Makcik nak melintas aja. Terima kasih lah anak, ni maknanya takde lah keretapi lalu sekarang kan… ? Terimakasih banyak-banyak. Makcik tumpang lalu ye…

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #9 13 April, 2009, 07:25:42 PM
  • Publish Di FB
  • Interview dalam English

       
    Daud sedang di interview di sebuah syarikat :

    Pegawai : Nama saudara siapa ?

    Daud : “Daud…”

    Pegawai : “Cuba ceritakan tentang keluarga saudara !!…

    Daud : “Saya 2 beradik.. adik saya masih belajar di Kampung.. Orang Tua saya tinggal di Perak.. Nenek dan Datok saya dari belah ayah tinggal di Perlis… Nenek dan Datuk dari belah Ibu pula tinggal di Johor.. Bapak saudara dan mak saudara semua tinggal di Melaka..

    Pegawai : “Apakan saudara boleh berbahasa ingeris ?

    Daud : “Yes .. sir … “

    Pegawai : “now tell me about your family in English !!… “

    Daud : “Sorry sir .. i don’t have family in English … they’re all living in Malaysia”
    « Last Edit: 13 April, 2009, 07:28:56 PM by beruang »

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #10 13 April, 2009, 07:26:32 PM
  • Publish Di FB
  • Salah Paham

       
    Dollah saorang pemuda dari dusun mencari pekerjaan di-akhbar.
    Esokan nya dia pergi temuramah dan berjaya mendapat jawatan sabagai “Production Operator” di-sebuah kilang elektronik Amerika.
    Bos nya seorang mat salleh yang tak pandai berbahasa melayu.

    Satelah dua hari bekerja, bos nya bangsa mat salleh bertanya pada Dollah dalam bahasa Inggeris, “Good morning Dollah! How do you find this job? ( Bos nya tanya bagaimana tentang kerja nya disitu)

    Lalu Dollah menjawab “Oh I found this job in the news paper” ( Saya jumpa kerja ini dalam surat kabar )

    Bos nya terpinga pinga jawapan dari Dollah.

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #11 13 April, 2009, 07:28:47 PM
  • Publish Di FB
  • Mana Satu

       
    “Seorang pelancong Australia nampak kebingungan ketika mencari sebuah restoran makanan barat di Jalan Pasir. Tak lama kemudian seorang budak kecil melintas didepannya.. dan tanpa fikir panjang dia cuba bertanya pada budak kecil itu dengan bahasa melayu yang kucar kacir.

    “Maaf dik… tumpang tanya.. Apa betul ini jalan Pasir?”

    Budak kecil itu mengangguk sambil menjawab… “ha’ah”

    Pelancong itu tidak faham perkataan ‘ha’ah’.

    Namun kerana budak kecil itu mengangguk. Dia yakin bahawa jawabannya adalah betul.

    Masih dalam kebingungan. . melintaslah pula seorang remaja di depannya. Lalu sekali lagi dia bertanya…

    “Maaf dik.. tumpang tanya… Apa betul nama jalan ini adalah jalan Pasir?”

    Budak remaja itu mengangguk sambil menjawab, “Benar”

    Nampaknya pelancong itu tidak juga memahami perkataan ‘benar’.

    Namun kerana budak remaja itu mengangguk.. dia yakin yang jawabannya adalah betul.

    Masih dalam kebingungan, melintaslah pula orang dewasa.. lalu pelancong itu segera bertanya

    “Maaf encik.. saya tumpang tanya… Apa betul nama jalan ini Jalan Pasir?”

    Orang dewasa itu mengangguk sambil menjawab, “Betul.”

    Akhirnya pelancong itu merasa puas.. tapi masih kehairanan.. lalu Untuk menghapus rasa keraguannya. . dia bertanya lagi..

    “Saya keliru.. Tadi saya bertanya kepada budak kecil, tapi jawabannya ‘ha’ah’.. lalu saya bertanya kepada seorang remaja muda dan jawabannya ‘benar’. akhirnya saya bertanya kepada encik dan encik menjawab ‘betul’, tapi semuanya mengangguk. Sebenarnya mana yang betul?”

    “Oh, itu maksudnya sama aja.. Kalau yang menjawab ‘ha’ah’ bererti latar belakang pendidikannya sekolah rendah aje… Kalau yang menjawab ‘benar’, orang itu latar belakang pendidikannya pasti sekolah menengah.. dan kalau yang menjawab ‘betul’ itu pastinya orang itu ada sarjana,” jawab orang dewasa itu….

    “Jadi.. Anda tadi menjawab ‘betul’, bererti snda seorang sarjana ya?” tanya Pelancong lagi..

    Orang dewasa ini terus mengangguk sambil menjawab, “ha’ah”

    al-maududi

    • *
    • Posts: 157
    • iluvislam
      • View Profile
    Jawab #12 14 April, 2009, 06:03:45 PM
  • Publish Di FB
  • salam......
    wuahhhhahhahaha.....
    mcm2 r mr beruang nih.......
    kat kutub utra pon de kursus
    gurau senda......
    hihiihihihiiiiii.......
    coolllll.....
    "Yang ku harapkan adalah
      rahmat dan keredhaan ALLAH swt"
    Kejayaan yang sebenarnya adalah berada di dalam syurga ALLAH swt.....

    asri_kl91

    • *
    • Posts: 118
      • View Profile
    Jawab #13 29 October, 2009, 11:38:49 AM
  • Publish Di FB
  • ok kottt...dlam semua nie,tang pelancung ostrolia je yg blum pernah baca....yg lain tuuuu...

    elienz87

    • *
    • Posts: 221
      • View Profile
    Jawab #14 29 October, 2009, 12:31:14 PM
  • Publish Di FB
  • :senyum:, lawak2, leh la buat buang masa baca mende2 camni~
    "Mahu beli topup serendah RM3?
    Mahu topup murah dari kedai?
    Mahu topup dari YahooMessenger?
    Mahu topup pakai HandPhone sahaja?
    Jangan ketinggalan!!"
    Jom click link ni:
    http://elqirani-reload.blogspot.com/p/pengenalan.html

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14528
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #15 03 November, 2009, 04:38:59 PM
  • Publish Di FB
  • Kesian Makcik nie…

    “Satu pagi di stesen keretapi… Ada satu makcik tu dia tanya Attenden kaunter.
    Makcik: Anak, keretapi sampai jam berapa??
    Attenden kaunter: yang dari Alor Setar sampai jam 2 petang, yang dari Kota Bharu sampai jam 1 petang, yang dari Kuala Lumpur sampai jam 4 petang, yang dari Gemas pulak satu jam lagi sampai la. Makcik nak pergi mana??
    Makcik: Tak ke mana. Makcik nak melintas aja. Terima kasih lah anak, ni maknanya takde lah keretapi lalu sekarang kan… ? Terimakasih banyak-banyak. Makcik tumpang lalu ye…


    Ummi sakit kepala 

    Sapa nak tolong picitkan?
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    ovatecool

    • *
    • Posts: 16
      • View Profile
    Jawab #16 11 November, 2009, 11:42:44 AM
  • Publish Di FB
  • memang kelakar...

    beruang

    • *
    • Posts: 1354
    • Bersatu sebagai satu Usrah dalam satu Halaqah...
      • View Profile
    Jawab #17 27 April, 2010, 05:41:12 PM
  • Publish Di FB
  • some ancient jordan people said....in marriage..it has 3 ring....engangement RING...and then wedding RING....and then suffeRING....:senyum:

    imanhilmi

    • *
    • Posts: 490
    • LA DIINA LIMAN LA AQLA LAH
      • View Profile
    Jawab #18 15 February, 2011, 06:19:51 PM
  • Publish Di FB
  •  :)
    Tak tahu ini kisah lucu atau telenovela rakyat malaysia..tapi yang nyata ini kisah benar.
    Pada hari sabtu tahun lepas..saya dengan kawan pergi outing ke bandar.
    Ketika turun bas saya lihat ada seorang pakcik sekitar tujuhpuluhan sedang berusaha
    nak melintas jalan ..kereta pada masa itu agak banyak ..kesian juga tengok pakcik tu
    dah lah pakai tongkat...tergigil gigil pulak tu..sayapun dengan kawan tolonglah pakcik tu
    melintas jalan.

    Bila sudah selamat melintas sambil mengucapkan terima kasih pakcik tu tergesa gesa
    berjalan ...rupa rupanya pakcik tu berjalan menuju ke kedai magnum 4 dijit  (toto)...
    selamba saja pakcik tu berdiri di belakang orang yang sedang beratur dalam kedai tu.

    Saya tak tahu apa yang pakcik tu buat dalam kedai tu..tapi saya boleh teka .........
    menyesal juga tolong pakcik tu...rasa nak angkat balik pakcik tu kat seberang jalan
    tadi...
    aku tak takut nerakaNYA..aku tak cari syurgaNYA..yang ku rindu adalah cintaNYA

    azrinkun

    • *
    • Posts: 1659
    • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
      • View Profile
    Jawab #19 15 February, 2011, 09:14:02 PM
  • Publish Di FB
  • Ikut cakap Ayah(kisah 74) 1001 senyum

    DICERITAKAN bahawa seorang teman Hamid bin Abbas(1) jatuh sakit.Kerana Hamid bin Abbas sedang berhalangan,dia menyuruh anak lelakinya untuk menengok temannya yang sakit itu.

     

     

    "Engkau pergi tengok teman ayah yang sakit itu."Kata Hamid bin Abbas.

    "Baik,ayah."Jawab anaknya.

     

    Sebelum anaknya berangkat,Hamid berpesan:"Wahai anakku,jika engkau masuk kepada teman yang sedang sakit itu,hendaklah engkau duduk di tempat yang lebih tinggi dan katakan kepadanya

     

    "Apanya yang sakit?".Jika dia berkata sakit itu atau ini,engkau hendaklah berkata"Selamat,insya Allah".

    Kemudian tanyakan"Siapa yang datang mengubatimu?".Jika dia berkata fulan,hendaklah engkau berkata "Aman"

    .Setelah itu tanyakan kepadanya"Apa makananmu?". Jika dia menjawab makan ini atau makan ini,hendaklah engkau berkata"Makananmu baik."

     

    Maka pergilah anak Hamid bin Abbas itu ke tempat orang sakit.Sesampainya di sana,dia pun duduk di tempat yang tinggi,tapi tiba-tiba jatuh ke atas si sakit.Maka si sakit itu pun berteriak kesakitan.

     

    "Apa yang engkau rasakan?"Tanya anak Hamid.

    "Merasakan sakit maut?"Jawab si sakit.

    "Selamat,insya Allah." Jawab anak hamid.

    "Doktor siapa yang datang kepadamu?"

    "Malaikat maut."

    "Berkat,aman."

    "Apa yang engkau makan?"

    "Racun maut."

    "Makananmu itu baik."Kata anak Hamid.

     

    (1) Hamid bin abbas adalah salah seorang menteri Khalifah Al-mUktadir dari Daulat Bani Abbasiah.ia diangkat menjadi menteri pada tahun 306 Hijrah.Hartanya banyak dan anknya ramai.Hamid juga dikenal sebagai orang yang dermawan dan murah hati.Ketika dia wafat kerana terkena racun pada tahun 311 hijrah,hartanya masih melimpah ruah
    Syahadah no.1 ..  Ikut Rasulullah saw..
    jalan islam itu tauhid. jalan mukmin itu syahadat

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    20 Replies
    6027 Views
    Last post 28 April, 2011, 07:22:22 PM
    by hani muslim
    84 Replies
    30271 Views
    Last post 04 November, 2012, 04:03:59 PM
    by Yuzie
    7 Replies
    2897 Views
    Last post 01 November, 2013, 04:37:24 PM
    by 5zul