Panduan Bertemu Pertama Kali Bakal Mertua

*

Author Topic: Panduan Bertemu Pertama Kali Bakal Mertua  (Read 1571 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Syafiq19

  • *
  • Posts: 84
  • Salam Ukhwah Fillilah
    • View Profile
20 June, 2012, 09:09:52 PM
  • Publish
  •  :)
    Assalammualaikum semua....

    TIPS PERTAMA KALI HENDAK BERJUMPA DENGAN BAKAL MERTUA?

    Nak minta pendapat dan nasihat......
    Baru-baru ini si dia memberitahu yang mak ayah si dia ingin berjumpa dengan saya dalam tahun ini.....
    Saya tidak tahu bagaimana nak ambil hati bakal mertua bila berjumpa dengan saya?
    Jantung ni bagai nak luruh bila si dia memberitahu gitu takut pun ada.....
    Tengok muka mak ayah si dia macam garang saja lagi bertambah takut lah........
    Minta pendapat serta tips2 nak hilang rasa gemuruh......
     :ins:

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14514
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Reply #1 20 June, 2012, 09:58:30 PM
  • Publish
  • Tak ada tips dan petua jika seseorang itu akhlaknya mulia dan agamanya sempurna. Jadilah diri anda seperti biasa yang menghormati orang tua, jiran tetangga dan saudara mara.

    Seri wajah orang yang berakhlak mulia bukan boleh dilakonkan, ketulusan dan keikhlasan akan terpaancar pada wajah dari jiwa yang tenang dan hati yang bersih.

    Maka pergilah dengan menyebut nama Allah dan ditemani dengan sunnah Rasullulah. Sunnah Rasullulah dalam adap-adap berziarah.
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    fazilah leman

    • *
    • Posts: 66
      • View Profile
    Reply #2 21 June, 2012, 12:08:02 AM
  • Publish
  • Rasanya tak ada tip tertentu sebab lain orang lain bakal mertuanya.

    Ikhlaskanlah diri, jadi diri sendiri, jaga adab dan jujur dengan kata kata.

    Insyaallah, berkenanlah bakal mertua tu nanti.

    cheksue89

    • *
    • Posts: 284
    • SABAR Yo!
      • View Profile
    Reply #3 05 July, 2012, 10:55:22 AM
  • Publish
  • yup betul tu.jangan berlakon.macam saya aritu.3hari 3malam xtido menanti kedatangan bakal mertua dengan ati yang gemuruh gila.tapi ikut pengalaman saya,kita hanya ikut rentak keadaan itu je dengan gaya yang spontan.kalau kita memang pempuan yang baik pasti ia kan terpancar jua.jangan risau.bakal suami kita tu pilih kita kerana kita yang baik dan terbaik jadi teruskan jadi yang terbaik dan orang baik.
    'wahai hati,bersabarlah.."

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    32 Replies
    8020 Views
    Last post 09 January, 2013, 11:06:54 PM
    by Amir Mukminin
    39 Replies
    10919 Views
    Last post 18 April, 2012, 08:23:23 AM
    by hada_islamic
    7 Replies
    1994 Views
    Last post 29 July, 2013, 06:24:15 AM
    by m.azam.adam