Cara menghilangkan bau rokok dalam kereta

*

Author Topic: Cara menghilangkan bau rokok dalam kereta  (Read 2100 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

13 April, 2012, 02:29:12 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum,

    Bagaimana nak hilangkan bau rokok dalam kereta? Bagi yg pernah alami situasi yg sama, moga boleh share... tq.

    Reply #1 13 April, 2012, 03:40:22 PM
  • Publish
  • Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah dan Lagi Maha Mengasihani..

    Waalaikumussalam wbt wahai ainkaloi.

    Ana dulu dan awal tahun ini sering mengalami perkara ini. Kalau tidak ada bau, mungkin perlu dilihat pada kulit dalam kereta. Kulit ke? ehehe.

    Begini, ahli keluarga ana ini sangat berdisiplin, kalau nak merokok, berhenti kereta dan hisap di luar. Cuma, biasalah apabila mereka menggunakan kereta dan membawa kawan-kawan. Malu untuk tegur maka berlakulah asap tok bomoh dalam kereta. Bila spray dengan minyak wangi, memang akan keluar. tetapi macam terbau pula air liurnya. Hark tuih..menggelikan (AWAS!!jangan lakukan aksi ini.Bahasa semata-mata)

    Maka, caranya ialah, apabila cuci kereta, cuci sekali dalam kereta. Kalau tak percaya usik lelangit kereta. Lelangit ke? ehehe. Bila sapu ada warna hitam dan bau rokok. Ha~~kena lap la. Kena kasi lap dalam kereta tu agar baunya tiada dan asap2nya tak melekat.
    Cuba berjuang menjadi muslimah terbaik

    Reply #2 13 April, 2012, 04:01:46 PM
  • Publish
  •  :ws: cik puan ainkaloi.

    Cuba guna Biozone car sterilizier.Selain daripada dapat hilangkan bau,banyak lagi kelebihannya.

    Ada juga orang kata letak je roti dalam tu tapi jangan sampai dua tiga hari plak,nanti tak pasal-pasal ada makhluk lain pula yang datang bertandang.Lagi satu macam tak elok,membazir plak,makanan tu.

    Senang-senang taruh aja arang,sangkut kat penyaman udara tu,boleh ke,kan takut kotor plak.

    Kalau febrezee dah cuba belum?

    Tapi kan tips yang lebih mudah dan senang,jangan sesekali merokok dalam kereta mahukan lagi di luar kereta.

    Say NO to "ROKOK"
    Life at its best ia a series of challenges. A big enough strenghts and abilities you never knew you had. Take on challenges and you will bring yourself to life.
    http://www.kaedahjibril.com/index.php?ref=1family

    Reply #3 13 April, 2012, 09:32:45 PM
  • Publish
  • Semburkan dengan Febreze atau letakkan daun pandan dibahagian bawah kerusi.

    Dalam topik ni ada petua hilangkan bau asap rokok, tapi untuk dalam rumah. Kalau nak cuba, boleh juga.
    Hilangkan Bau Asap Rokok
    لا إله إلا الله

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    20 Replies
    14371 Views
    Last post 24 May, 2014, 01:26:29 AM
    by Ana Tholibah
    67 Replies
    8557 Views
    Last post 20 January, 2012, 07:20:57 PM
    by deuteromalay
    1 Replies
    736 Views
    Last post 01 December, 2013, 10:39:08 PM
    by Saya Hamba