Bermimpi Di Tempat Yang Tinggi

*

Author Topic: Bermimpi Di Tempat Yang Tinggi  (Read 12254 times)

0 Halaqian and 2 Guests are viewing this topic.

18 February, 2012, 03:01:07 PM
  • Publish
  •  :)...sy kerap bermimpi ditempat tinggi dan sentiasa dihantui dengan tangga...bila saya menaiki tangga utk ke atas,sy menjadi takot akan jatuh kebawah...sy tetap gagahi juga....bila berada di atas,sy takot utuk turun kebawah...semuanye kerana takot utk jatuh..bila sy berada diatas gunung ataupun ditempat tinggi,sy menjadi takot utk memandang kebawah...semuanyer kerana TAKOT JATUH .....

    Reply #1 20 February, 2012, 10:28:12 AM
  • Publish
  • salam..sy salu gak mimpi berada di tempat tinggi..then dilambung2 di tempat tinggi...entahla ape mkna mimpi tuh...wallahua'lam..

    Reply #2 20 February, 2012, 10:40:17 AM
  • Publish
  • Selalunya kalau mimpi jatuh dari tempat tinggi bermakna..ada gangguan dalam diri.

    Mungkin ada gangguan jin/saka - baka

    Reply #3 20 February, 2012, 10:53:53 AM
  • Publish
  • Selalunya kalau mimpi jatuh dari tempat tinggi bermakna..ada gangguan dalam diri.

    Mungkin ada gangguan jin/saka - baka

    oh yeke? dulu masa saya tak berapa nak dekatkan diri dengan Allah swt, saya selalu mimpi jatuh dari tempat tinggi..siap boleh rasa gayat lagi :senyum:...tapi bila dah balajar solat dan mengaji, saya dah tak mimpi macam tu. gangguan2 dalam rumah pun dah takde..

    Reply #4 20 February, 2012, 11:06:55 AM
  • Publish
  • Saya dulu pun selalu jugak mimipi jatuh tempat tinggi..paling teruk ada jugak mimpi budak lelaki.. kecik je....(senyum)

    kalau mimpi macam nih..memang menunjukkan kita ada gangguan. Walaupun dah tak muncul lagi setelah kita mendekat diri dengan Allah..kita tetap kena buang...

    Tak mahu semua keturunan kita mewarisinya....takut bawa macam2 masalah kemudian hari.

    Mungkin ada yang tak percaya...tapi cuba selidik..sejarah mak ayah, nenek moyang kita....ada tak simptom2 gangguan makhluk halus/saka baka keatas keluarga mereka sebelum nih.

    Reply #5 20 February, 2012, 11:14:07 AM
  • Publish
  • ada tanda-tanda lain lagi tak mei? selain dari mimpi2 ni?

    Reply #6 20 February, 2012, 11:16:25 AM
  • Publish
  • ada tanda-tanda lain lagi tak mei? selain dari mimpi2 ni?

    nak cerita kat sini panjang sangat....

    nanti saya 'cari' awak yer..insyallah

    Reply #7 20 February, 2012, 11:35:46 AM
  • Publish
  • Teringata zaman kanak2 dulu pernah juga mimpi macam ni, itu pun waktu demam. Menangis dan takut...
    Bila tinggi tinggi sangat2, dan benda kecil jadi makin besar macam ndak jatuh atas kita, bila besar jadi kecil sangat2, dan bila warna putih jadi warna kelabu dan hitam...
    hahaaa...itu lama sudah bertahun-tahun lamanya...

    Tapi kakak saya dah lama dia tak mimpi macam tu tup2 dalam 2 mggu lebih hari tu, dia mimpi pulak macam tu dan menangis...
    Bangun pagi esok kita orang sama-sama gelak...
    Kenangan masa kecil dulu datang balik...


    (tup2 kena hentam dalam diam ni...huhuuu)
    Betullah kata Mei tu ada gangguan saka/baka(jin)
    Kepada yang dah menuntut tu sila beramal ye...(sebelum kena dass baik saya bagi tahu awal2)
    Cukuplah bila kami merasa mulia karena Engkau sebagai Pencipta bagi kami dan cukuplah bila kami bangga bahawa kami menjadi hamba bagiMu. Engkau bagi kami sebagaimana yang kami cintai, maka berilah kami taufik sebagaimana yang Engkau cintai.

    Reply #8 22 August, 2014, 04:37:11 PM
  • Publish
  • -salam-

    Saya kadang-kadang selalu mimpi jatuh dari bangunan yang tinggi. Tapi Alhamdulillah esok pagi saya bangun dalam keadaan sihat walafiat... Mungkin itu ingatan buat kita yang sering lupa bahawa kematian itu sangat dekat dan boleh berlaku bila-bila masa sahaja sekalipun ketika kita sedang bermimpi. Selain itu ianya juga menjadi petanda bahawa Allah sangat pemurah lagi penyayang yang memberi peluang untuk hambanya bertaubat setelah berkali-kali mati jatuh bangunan di alam mimpi.

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    14 Replies
    2260 Views
    Last post 05 May, 2011, 05:10:21 PM
    by cahayE_matE
    42 Replies
    10955 Views
    Last post 15 October, 2012, 08:59:05 PM
    by Ana Tholibah
    56 Replies
    3947 Views
    Last post Today at 08:54:44 PM
    by Fakir Billah