Isu Syria Kini

Author Topic: Isu Syria Kini  (Read 32010 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Ana Tholibah

  • *
  • Posts: 1295
    • View Profile
Jawab #240 23 July, 2013, 04:03:18 PM
  • Publish Di FB
  • Penyiksaan tentara kafir Basar Asad Terhadap Rakyat Di penjara - SYRIA 27/09/12

     
    Huh? Kafir? Mereka menyatakan Tuhan mereka adalah selain Allah? Mereka... tidak bersolat?
    Mereka tidak berpuasa di bulan Ramadhan? Are you sure? Seriously, they didnt pray to Allah?
     


    -salam-    kak

    dalam banyak-banyak post yang ada...ayat ini juga yang kak nak Quote kan ya...
    erm,tak pa la...

    sedikit info untuk kak :

    1) Siapakah Bashar Asad yang sebenarnya?

    Basyar Assad merupakan anak kepada Hafez Assad yang sangat dikenali dengan kejam sejak rejim ini memerintah Syria. Sejak kecil Basyar Assad diajar oleh ayahnya membunuh bayi. Pada tahun 1982, peristiwa yang berlaku di HAMA hampir 40,000 rakyat Syria mati dibunuh oleh regim Assad. Selepas itu mereka berterusan melakukan kekejaman terhadap rakyat Syria.

    2) Apa hubungan Rejim Syria dengan Iran?

    Rejim Syria dan Syiah Iran menjadi sekutu yang kuat sejak sekian lamanya. Hal ini kerana bagi menjamin Syiah terus berkembang. Ia juga diketahui umum setelah Khomainie Iran membuat kenyataan terbuka menyokong Assad. Beberapa insiden ketika rakyat Syria melarikan diri ke Lubnan, Hizbullah menghalang dan menembak mereka. Tentera Iran pula ditempatkan di bumbung-bumbung rumah sebagai penembak tepat.

    3) Apa hubungan Rusia dan China dengan Assad sehingga mereka menggunakan VETO menghalang usul bagi memberi tekanan kepada rejim?

    Sebenarnya mereka merupakan sekutu lama yang saling memberi sokongan terutamanya dalam kebijakan faham sosialis dan komunis mereka (tidak sama tapi hampir serupa terutama dalam menzalimi rakyat). Di samping itu juga, Rusia adalah pembekal senjata paling banyak ke Syria.

    4) Apa pula hubungan ٌRejim Syria dengan Israel?

    Secara zahirnya kita akan melihat mereka bertindak sebagai anti israel, US, Barat dan memberi ruang dan kesempatan kepada Hamas menentang Israel. Dakwaan ini meleset ketika ditemukan fakta yang menyatakan bahawa Assad telah melakukan kesepakatan sulit dengan Israel dalam isu yang berkaitan dengan Bukit Golan dll.

    Assad mendapat imbalan yang besar dari pakatan sulit ini dan dibantu oleh US. Apakah logik bagi sebuah kerajaan yang punya kekuatan tentera dan berada bersempadanan dengan Israel termasuk Iran duduk diam terhadap kekejaman Israel tehadap saudara mereka di Gaza. Manakala menyerahkan Bukit Golan kepada Israel tanpa ada sebab yang munasabah.

    pastu kak boleh tengok serba sedikit 'santapan' untuk kak...
    http://www.mohamadazhan.com/2012/06/gambar-kekejaman-syria-siapa-sebenarnya.html

    Apakah pegangan sebenar Bashar Asad dan rejim mereka? Adakah mereka menganut agama Islam?
    Rejim Asad sebenarnya berpegang kepada Syiah Nusairi. Golongan ini jauh sama sekali daripada mengamalkan Islam sepertimana yang dibawa oleh Rasulullah SAW.


    Di dalam Syiah Nusairi, mereka mempunyai 6 mazhab dan akidahnya mengikut setiap mazhab. Antara aqidah yang terdapat di dalam Syriah Nusairi adalah:

    1)Mereka bertuhankan matahari.
     
    2)Mereka bertuhankan bulan.

    3)Mereka juga ada yang bertuhankan awan.

    4)Yang paling menjijikkan adalah, mereka juga bertuhankan kemaluan wanita. Hal ini kerana mereka mengatakan bahawa manusia lahir daripada rahim wanita dan wajib menghambakan diri padanya.Itulah diantara aqidah sesat Syiah Nusairi yang dianut oleh rejim Bashar Asad.
    Ironinya politik negara Arab, tampuk kuasa politik dan ketenteraan Syria dikuasai dengan ketatnya oleh puak minoriti, iaitu Syiah Nusairi. Mereka asalnya penduduk pergunungan yang tidak sangat terdedah kepada pelajaran dan kemajuan, tetapi tokoh-tokoh dari kalangan mereka lah yang memang sedang berkuasa sepenuhnya di Syria.

    Sungguh malang apabila negara yang mengasilkan ribuan ulama' warisan ASWJ ini dikuasi minoriti; Syiah Nusairi tersebut.

    Selanjutnya kak boleh baca kat sini >> http://www.lamankongsi.com/2012/02/apa-yang-perlu-kita-tahu-berkenaan-isu.html

    -syukron2-

    ansarul_haqq

    • *
    • Posts: 197
    • ::sollua'lan NabI Mustafa::
      • View Profile
    Jawab #241 23 July, 2013, 06:55:05 PM
  • Publish Di FB
  • Penyiksaan tentara kafir Basar Asad Terhadap Rakyat Di penjara - SYRIA 27/09/12

    Huh? Kafir? Mereka menyatakan Tuhan mereka adalah selain Allah? Mereka... tidak bersolat?
    Mereka tidak berpuasa di bulan Ramadhan? Are you sure? Seriously, they didnt pray to Allah?
     



    seriously they are not muslim...!!
    memang apa yang dikatakan tu betul...
    -tuhan mereka Allah...mereka bersolat5 kali sehari....berpuasa ramadhan...


    Tapi hakikatnya..
    Akidah mereka bukanlah lagi akidah Ahlul sunnah...
    Setakat nie saya tak jumpa lagi ulama mua'siroh yang mewartakan syiah ni termasuk ahlul sunnah...(kalau ada bagitaula ye..)
    buktinya mereka Kafir..?
     
    -kita maklum rukun Iman 6...tolak satu jadi kufur..betul..?
    -rukun Islam5...tolak satu jadi kufur...(5-1=0)

    saya cuba jawab dengan seringkas yang mungkin..

    Rukun Iman "percaya dengan Alquran"..
    syiah telah mendustakan ayat alquran..mereka beranggapan alquran ditangan kita sekarang nie telah dipesongkan sahabat...
    sebab tu kita jarang tengok ulama2 mereka hafal quran bahkan kebanyakannya mereka hanya menukilkan kitab2 imam mereka sahaja...
    contoh ayat alquran yang diselewengkan mereka..

    كنتم خير امة اخرجت للناس
    Mereka telah mengubah perkataan امة kepada ائمة yang bermaksud "Kalian adalah imam-imam yang terbaik yang dikeluarkan untuk manusia"




    RukUn Islam mereka..
    Rukun pertama kita mengucapkan kalimah syahadah...
    mereka..?
    mereka pula adalah "wala" iaitu kesetiaan kepada imam2 mereka yang 12 tersebut...
    berdasarkan hadis riwayat mereka.."buniya islam a'la khomsin"


    Itu la yang saya mampu buktikan mereka nie kafir....sebenarnya banyak lagi tapi cukuplah kita mengetahui perbezaan akidah yang jelas
    bertentangan ngan kita..disisi mereka juga darah sunni adalah halal..
    jadi dimana pintu "kerjasama" dengan mereka..
    selalulah baca tentang bahaya syiah nie..Moga kita semua dijauhkan dari fitnah syiah2 nie..
     :ins:
    اللهم أرنا الحق حقا وأرزقنا اتباعه
    وأرنا الباطل باطلا وأرزقنا اجتنابه

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #242 27 July, 2013, 03:27:38 AM
  • Publish Di FB
  • Video Must To See!

    Ini didalam Bahasa Arab penuh,jika nak lebih faham..bagi yang ada fb, boleh tengok di link kat bawah tu..
     :msya:



    https://www.facebook.com/photo.php?v=249210335203693

    https://www.facebook.com/photo.php?v=689311867751119

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #243 27 July, 2013, 03:32:04 AM
  • Publish Di FB
  • Nak baca post banyak sangat....boleh saja tengok video nie...
    Satu lagi video bahasa Melayu..bagi kita mudah faham...
    Apa dia isu di Syria nie?
     :ins:


    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #244 03 August, 2013, 12:23:29 AM
  • Publish Di FB
  • Pagi tadi on the way ke sekolah..ana dengar dari IKIM.FM..bahawa:
    Dr yusuf al-Qardhawi mengatakan "Syiah kafir, musuh Islam!"



    Buktinya kita dapat lihat oleh gambar-gambar yang menunjukkan mereka membunuh saudara seIslam kita dengan sangat zalim... Masyaa Allah...

    Wallahu'lam bissowab....

    Yang baik itu dari Allah,yang tidak baik itu dari kelemahan ana sendiri..

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #245 08 August, 2013, 12:53:59 AM
  • Publish Di FB
  • Semoga Allah merahmati saudara kita. Hero kita Muadz bin Abdul Rahim dari Buraidah, Arab Saudi.

    Saudara ini merupakan seorang pemandu sebuah tangki yang dipenuhi oleh bahan mudah meletup yang menggentarkan semua syiah dalam kubu kuat buatan Rusia mereka. Beliau mengorbankan hidupnya dan meletupkan tangkinya di hadapan syiah itu untuk memberi laluan kepada mujahidin untuk menawan pangkalan udara. Pengkalan udara ini bertanggungjawab menghancurkan Bandar Halab dan membunuh ramai orang, ia adalah mimpi ngeri untuk sunni di utara syiria dan tangan kanan kepada tentera Assad dan tempat di mana kapal penjuang Assad berlepas untuk membunuh mujahidin di mana-mana.

    Ya Allah,rahmatilah saudara kami,Muadz dan ganjaranlah dia syurgamu.In shaa Allah bersama-sama mujahidin.

    Semoga Allah merahmati kamu saudara. Amin .



    publish video on 4 August 2013

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #246 25 September, 2013, 11:24:32 PM
  • Publish Di FB
  •  :) semua....

    walaupun thread mengenai Syria ini jarang di updates..tapi saya berharap kita tidak melupakan dan tetap mengambil tahu isu semasa yang berlaku disana dan dimana-mana sahaja negara Islam... ketahuilah mengenai Syiah laknatullah...
    Awas! jangan sampai tertewas....  harap jugak tiada yang tanya soalan yang pelik-pelik belaka tolooong

    Kes Syria

     ..... Salah satu contoh mentaliti seperti ini saya temui kembali apabila berbincang mengenai revolusi rakyat Syria menentang Rejim Basyar al-Asad.

         Setelah dua tahun ia tercetus, sekurang-kurangnya 100,00 nyawa termasuk kaun wanita dan kanak-kanak melayang. Bilangan ini terus bertambah setiap hari seiring dengan keganasan tentera Asad yang tidak mengenal erti kemanusiaan. Belum lagi sokongan senjata dan pasukan daripada Iran dan Hizbullah yang bercita-cita mahu meluaskan hegemoni Syiah di Timur Tengah.

         Revolusi Syria merupakan puncak kemarahan rakyat yang tertahan selama 50 tahun. Ia tidak meletup melainkan setelah hak asasi dan kehormatan mereka diinjak-injak. Ia tidak tercetus melainkan setelah semua pilihan tertutup di hadapan  mereka.

          Para penggeraknya tidak lain ialah para ulama yang saya kenal sendiri sangat alim,soleh dan bersih daripada motif politik. Keinginan mereka hanya satu: kebebasan menyembah Allah di dalam negeri mereka sendiri.

        Penggerak revolusi ini bukan pemberontak. Mereka ialah ayah yang membela anak-anaknya,suami yang membela kehormatan isterinya, abang yang melindungi adik-adiknya dan Mukmin yang berusaha mempertahankan imannya.

          Sebaliknya, tentera Asad ialah rejim yang paling teruk di dunia. Mereka membunuh rakyat dengan senjata yang mereka beli menggunakan wang cukai rakyat mereka sendiri. Tidak cukup dengan itu, mereka turut mengimport pasukan Iran dan Hizbullah yang bersifat perkauman untuk membunuh rakyat Syria yang bersefahaman sunni.
     
          Melihat perkara ini, sebahagian orang yang tidak faham asal-usul masalah asyik bertanya ke sana ke mari berkenaan legitimasi revolusi rakyat ini. Mereka malah tergamak menuduh pejuang kebebasan sebagai bughah (pemberontak) kerana menentang kerajaan yang zalim. Kerana pemahaman cetek berkenaan hadis-hadis tertentu, mereka meremehkan darah puluhan ribu kaum Muslimin. Mentaliti 'darah nyamuk' telah menumpulkan rasa dan nilai-nilai kemanusiaan dalam hati mereka.

         Sebagai Mukmin, kita semua bersaudara. Jadi kita wajib memberikan sokongan dan bantuan kepada saudara-saudara kita di Syria. Para ulama yang terhimpun dalam muktamar Ulama Ummah yang berlangsung di Kaherah bulan lalu telahpun membincangkan perkara ini dan mengeluarkan beberapa resolusi untuk membantu rakyat Syria.

         Kewajipan kita adalah membantu mereka semampu kita. Jika kita tidak mampu menyumbang tenaga dan harta, setidak-tidaknya dengan doa yang dipanjangkan pada tengah malam atau sebelum fajar.

           Semoga Allah mengembalikan kedamaian dan ketenteraman kepada rakyat Syria. Jika tidak mampu juga, tahanlah lidah daripada mencelah dan mencemuh pihak yang berjuang di jalan Allah.


     :aamiin:

    Catatan oleh Ustaz Umar Muhammad Noor,Solusi ISU 59, m/s:29.

    alhaudhie

    • *
    • Posts: 2057
      • View Profile
    Jawab #247 10 October, 2013, 06:17:46 AM
  • Publish Di FB
  • Harap ada yang sudi update isu syiria di sini untuk tatapan dah perkongsian warga halaqian...
    ISLAM untuk semua

    - Pentadbiran
    - Pondok Tahfiz

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #248 11 October, 2013, 08:59:42 PM
  • Publish Di FB
  • :)
     
     Situasi di Syria semakin lama, semakin bertambah parah...
    sesuai dengan hadis Nabi mengenai Syria atau pun asalnya bumi Syam..
    (tapi hadis tu saya lupa,insyaa Allah jika saya ingat, saya akan sertakan di sini)
    bagaimanapun, untuk yang terkini secara ringkas:

    BERITA HARI INI (11/10/2013)


    - "Mafia Bashar" mengebom "Aleppo" dan "Pinggir bandar Damsyik".

    - Sekitar 105 orang terbunuh semalam oleh senjata rejim di seluruh Syria. 12 kanak-kanak, 10 wanita dan 4 telah terbunuh di bawah seksaan.

    "Aleppo"
    Helikopter Bashar" mengebom bandar "Al sefira" yang menyebabkan terbunuhnya 16 orang termasuk 11 lelaki dan seorang wanita.

    "Damsyik"
    - Mujahideen FSA telah bertempur dengan mafia Bashar dan telah membunuh 25 tentera mereka.

    - FSA berjaya menjatuhkan pesawat peninjau tanpa pemandu milik rejim supaya mereka boleh menonton pergerakan mafia Bashar.

    al_ahibbatu

    • *
    • Posts: 4918
      • View Profile
    Jawab #249 11 October, 2013, 09:18:15 PM
  • Publish Di FB
  • sebab itu, Hujan turun di musim haji, subhanallah
    kepayahan di rasakan oleh Yang Maha Mengasihani

    agar tidaklah berseronoksaja yang berada di lain tempat bencana

    sesiapa dapat melihat Allah
    ternyatalah
    kuasa dan kesan dari Rancangan Allah

    sejauhmana tangan manusia masuk ke dalam perancangan tersebut

    subhanallah

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #250 13 October, 2013, 06:39:10 PM
  • Publish Di FB
  • Tentera Syiah maju ke bandar As Safira di Halab, dibantu oleh 10 000 tentera Iran, 10 000 tentera Hisbulat dan 10 000 tentera Iraq. Mereka mengusir mujahidin dan menawan kawasan yang pernah dikuasai Sunni.

    Tentera Syiah sekarang menghampiri HQ mujahidin di Selatan Halab dan membunuh ramai Ahlu Sunnah asalkan mereka dapat maju.

    Ya Allah, bantulah saudara-saudara Islamku menentang penjenayah tersebut.

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #251 13 October, 2013, 06:56:16 PM
  • Publish Di FB
  • Dari FB >> Syria Care: Pertubuhan Penyayang Islam Membantu Syria

    Ya Allah, ampunilah dan maafilah kami kerana kami tidak mampu membantu dan memberi yang terbaik kepada saudara seaqidah kami di sana.

    Saudara seaqidah yang kami sayangi dan rindukan di Syria, Qaboun, Daraya, Hama, Insha'at, maafilah Ummat Islam kerana kami tidak mampu membantu dan menambah baik keadaan di sana.

    Pada hari Jumaat (11-10-13), Imam Masjid di Qabon, Syria telah memberi kebenaran kepada muslim di sana memakan kucing dan anjing demi meneruskan hidup kerana kesemua makanan halal telah habis, malah rumput-rumput yang tumbuh di jalanan turut habis. Selama hampir 300 hari pengepungan oleh Syiah laknatullah keatas kawasan Sunni, mereka langsung tidak membenarkan sebarang makanan dan haiwan melepasi kawasan yang dikepung. Syiah menggelar kempen pengepungan itu sebagai "Kelaparan sehingga Sunni sujud kepada Syiah" dan Sunni pula menganggap kempen itu sebagai "Kelaparan sehingga ke Jannah".

    Ya Allah, bantulah saudara seaqidah kami di Syria, sesungguhnya kami berusaha, berusaha, dan berusaha mengurangi derita mereka tetapi ternyata usaha begitu minima. Kami disini memperolehi makanan yang baik dan halal, tetapi mereka di sana menderita dengan pelbagai bentuk derita dan hanya kucing dan anjing sahaja dapat mengurangkan derita lapar mereka. Sesungguhnya, hanya kepada Kau kami memohon dan mengharapkan pertolongan. Bantulah mereka ya Allah.



    Doa dari salah seorang saudara kita:

    "Ya Allah Ya Tuhanku..apa benarkah apa yang aku baca ini? :"( sesungguhnya berita ini amat memalukan aku sebagai seorang Islam..Ya Allah turunkanlah pertolongan kepada mereka dengan kasih sayangMU.."  :aamiin:
     menangiis menangiis

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #252 28 October, 2013, 11:08:01 AM
  • Publish Di FB
  • Merujuk kepada post saya yang lalu:

    :)
     
     Situasi di Syria semakin lama, semakin bertambah parah...
    sesuai dengan hadis Nabi mengenai Syria atau pun asalnya bumi Syam..
    (tapi hadis tu saya lupa,insyaa Allah jika saya ingat, saya akan sertakan di sini)
    bagaimanapun, untuk yang terkini secara ringkas:

    saya nak sertakan di sini hadis-hadis tersebut:

    Dalam kita bersuka ria, jangan lupa yang di sana..

    Usah kita memandang dengan sebelah mata pergolakan yang sedang berlaku di Syria. Kerana di sanalah bumi Syam yang Allah muliakan. Banyak hadis yang menggambarkan keistimewaan bumi Syam.

    Rasulullah saw bersabda: Beruntunglah Syam."
    Kami bertanya :" Mengapa wahai Rasulullah?"
    " Kerana malaikat rahmat mengembangkan sayap di atasnya."
    ( Riwayat al Tarmizi dan Ahmad)


    Sabda Nabi lagi :
    " Akan sentiasa ada satu kumpulan daripada umatku yang tegar melawan musuh- musuhnya. Tatkala Allah sesatkan hati- hati  banyak kumpulan, maka kumpulan tersebut tersebut memerangi mereka semua. Ketahuilah pusat negara orang beriman ialah Syam."
    (Riwayat Ahmad)

    Sabda Nabi lagi: " Aku bermmpi melihat tiang kitab ( Islam)  ditarik dari bawah bantalku. Aku mengikutinya dengan pandanganku. Jelas sekali ia cahaya sangat terang sehingga aku pasti bahawa cahaya itu membawa pandangan ku ke Syam. Dan aku mentafsirkan ( mimpiku), tatkala fitnah- fitnah berlaku kelak, iman akan berada di Syam."
    ( Riwayat al Hakim)

    Solusi 59




    « Last Edit: 28 October, 2013, 11:09:33 AM by Ana Tholibah »

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #253 18 November, 2013, 11:24:34 AM
  • Publish Di FB
  • -salam-

    Erm, sepi dah thread Syria nie...tapi hakikatnya, di sana sekarang masih lagi bergolak.. hari2 ada kematian...cuma saya ja yang buat tak tahu...hati nie macam tak rasa apa2 ja..keras benor...Allah.

    Tapi nak kongsikan jugaklah, yang terkini di Syria sekarang...musim sejuk bakal tiba..argh

    "Tiada yang luar biasa melihat gambar ini, mungkin pernah antara kita lihat gambar sebegini saban hari di negara eropah yang dilanda musim sejuk.

    Melihat saban hari anak-anak kecil membantu mengumpul ranting dan kayu untuk dijadikan bahan bakar sebelum musim sejuk tiba.

    Mungkin ada di antara kita memilih menekan butang 'like' dan meneruskan aktiviti lain yang mungkin baginya lebih penting atau menarik,

    Tetapi, mungkin juga ada antara kita yang berhenti sebentar, meletakkan anaknya kedalam situasi anak-anak diatas, dan membantu meringankan penderitaan anak-anak muslim di sana.

    Semoga Allah membantu menggerakkan kata hati kita melakukan amal walau ia sebesar zarah dan dengan amal itu, kita beroleh Jannah. InsyaAllah."





    bezanya mereka nie dengan adik saya kat sini.

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #254 22 January, 2014, 04:37:00 AM
  • Publish Di FB
  • Ya Allah..lemahnya diri nie...
    isu Syria kini hanya kekal di skrin komputer...
    di dunia realiti...di dalam hati nie...ada ka kisahnya??
    doa...ada ingat??
    hmm..

    -muhasabah diri di waktu pagi nie

    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #255 27 January, 2014, 03:28:37 PM
  • Publish Di FB

  • Kesengsaraan itu tidak mengenal lagi erti kekotoran, gambaran ini diberitahu kepada saya apa yg sedang dideritai oleh umat Islam pelarian Syiria, mereka terpaksa meminum dari air susu anjing demi kelangsungan hidup, moga Allah mengampuni dosa kita dan mereka jika kita tidak membantu mereka..



     :msya:

    amru

    • *
    • Posts: 386
      • View Profile
    Jawab #256 27 January, 2014, 03:48:57 PM
  • Publish Di FB
  • Sebab inilah kita di malaysia ni, kena banyak bersabar
    kena bersatu hati

    jika hari hari berbalah, berdemon starsi akan huru haralah

    tatkala demon strasi kedai kena tutup, itu baru sedikit impaknya

    kegiatan bom, belum banyak memuncul di malaysia, harus di ingat, semakin hari semakin bengis dan amarah jadinya sesetengah orang

    kurang ajar bila bertengkar dan memberikan pendapat, lama lama dengki khianat akan memusnahkan keamanan

    masalahnya di kalangan Melayu, walaupun lahir sebagai muslim, teruk perangai dan kelakuan

    bila agaknya mahu beraksi dengan kebaikan?

    silakan, apa apa menimpa di bumi Allah, semoga dapat menjadi pelajaran bagi umat di mana jua

    1. di Thailand, orang siam di kuasai oleh orang Cina, keluarga thaksin ialah berbangsa chinese. demonstasi melemahkan, menjadikan bangkok darurat

    2. perang dunia oleh nazi german, kerana negara mereka di kuasai yahudi

    itu sedikit pelajaran, bila Allah sebut Jangan ambil orang kafir, melebihi kalangan Islam
    mahukah mengambil pelajaran
    jika sama sama Melayu, sama sama Islam suka bergaduh, dua dua masuk neraka

    silakan ya

    subhanallah

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14507
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #257 27 January, 2014, 09:24:23 PM
  • Publish Di FB

  • Kesengsaraan itu tidak mengenal lagi erti kekotoran, gambaran ini diberitahu kepada saya apa yg sedang dideritai oleh umat Islam pelarian Syiria, mereka terpaksa meminum dari air susu anjing demi kelangsungan hidup, moga Allah mengampuni dosa kita dan mereka jika kita tidak membantu mereka..



     :msya:



    Ini bukan di Syria tetapi di Bangladesh.  Kat Syria tak ada anjing yang gemuk-gemuk. Serupa dengan kesengsaraan manusia yang berada di sana.
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    Ana Tholibah

    • *
    • Posts: 1295
      • View Profile
    Jawab #258 19 March, 2014, 09:35:11 AM
  • Publish Di FB
  • -salam-

    ini ialah gambar ustaz ana semasa belajar di Madrasah Nurul Hidayah atau dikenal dengan Pondok Tembak, Ustaz Lotfi Ariffin berasal dari Baling, Kedah, sekarang berjihad di Syria.. Allahuakbar!

    Semoga SYAHID menjadi milikmu Ustaz .  :aamiin:

    #perkongsian ini semoga dapat dijadikan sebagai pembakar semangat kita  :ins:

    Follow and pray for Syria .





    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    5 Replies
    1939 Views
    Last post 29 March, 2010, 03:46:10 PM
    by mohdazri
    5 Replies
    1393 Views
    Last post 28 July, 2011, 07:53:36 PM
    by al_ahibbatu
    13 Replies
    725 Views
    Last post 27 November, 2013, 12:33:10 PM
    by NoZaBiZz