Bila Suami Ingin Kahwin Lagi...

*

Author Topic: Bila Suami Ingin Kahwin Lagi...  (Read 2250 times)

0 Halaqian and 2 Guests are viewing this topic.

Ameera Ainani

  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
10 November, 2011, 10:37:43 AM
  • Publish
  •  :)

    Saya mohon pendapat kekwn bagaimana nak menghadapi keresahan menyelubungi diri apabila suami ingin berkawin lain.... Saya tak tahu bagaimana nak menghadapi nya dengan tenang dan ikhlas kerana Allah swt....Mohon bantuan dan nasihat-nasihat yang terbaik buat saya....

    Keinginan diri suami ingin kawin lain disebabkan kesalahan saya sendiri.....cuma saya tak tahu bagaimana hendak mengatasinya apabila ia akan berlaku di masa akan datang ini...... Saya redha dengan keinginan suami ingin kawin lagi satu..... Saya tak tahu mcm mana nak menghadapinya...

    Saya harap adalah kekwn yg mempunyai pengalaman menghadapi masalah ini utk memberi pendapat dan nsihat yg baik..yg boleh saya hadapi dengan baik dan ikhlas kerana Allah swt.....

    cikgusains

    • *
    • Posts: 138
    • allahuakbar....
      • View Profile
    Reply #1 10 November, 2011, 12:46:51 PM
  • Publish
  • saya suami yang macam suami puan,
    alhamdulillah isteri sudah menerima malah sedang
    mencari, tapi jangan lah gundah puan, kalau Jodoh tu
    memang kuasa Allah, yang mahu tak dapat yang tak mahu
    anytime leh dapat,.saya dan isteri redha sahaja

    mari sama-sama berubah keaarah yang lebih baik dalam kehidupan

    farahiyah0394

    • *
    • Posts: 551
      • View Profile
    Reply #2 10 November, 2011, 01:07:25 PM
  • Publish
  • :)

    Saya mohon pendapat kekwn bagaimana nak menghadapi keresahan menyelubungi diri apabila suami ingin berkawin lain.... Saya tak tahu bagaimana nak menghadapi nya dengan tenang dan ikhlas kerana Allah swt....Mohon bantuan dan nasihat-nasihat yang terbaik buat saya....

    Keinginan diri suami ingin kawin lain disebabkan kesalahan saya sendiri.....cuma saya tak tahu bagaimana hendak mengatasinya apabila ia akan berlaku di masa akan datang ini...... Saya redha dengan keinginan suami ingin kawin lagi satu..... Saya tak tahu mcm mana nak menghadapinya...

    Saya harap adalah kekwn yg mempunyai pengalaman menghadapi masalah ini utk memberi pendapat dan nsihat yg baik..yg boleh saya hadapi dengan baik dan ikhlas kerana Allah swt.....

    disebabkan kesalahan sendiri? maksudnyaa?

    bagi saya tak wajar suami nak kawen lagi sebab kesalahan isteri..
    isteri yang salah perlu dibetulkan.. bukan diberi 'hukuman' dengan kawen lagi...

    maaf kalau saya silap faham...

    redha benda yang payah kalau hati masih ada pada dunia..
    berserahlah kepada Allah..
    dan yakin.. apapun takdirNya.. itu yang terbaik untuk puan.. insyaALLAH...
    anggap ini pengorbanan puan untuk suami tercinta....

    huhuhuhuu... kita ni perempuan... senang je nak masuk syurga puan..
    Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Apabila seseorang wanita melakukan solat lima waktu, puasa Ramadan, memelihara maruahnya, dan taat suami, maka masuklah mana-mana pintu syurga yang kamu kehendaki.” (Riwayat )

    lelaki ni payah.. apatah lagi bila dah bertambah tanggungan..
    kalau dia dah mampu.. insyaAllah.. puan bahagia dunia dan akhirat...

    puan kembali kepada suami seperti dulu..
    seperti dia tak pernah menyuarakan hasratnya..
    cintakan dia seadanya.. cinta dia seperti mana puan cintai dia semasa baru2 kawen dulu..
    ingat kembali nostalgia lama..

    pasal hasrat dia tu... jangan fikirkan sangat..
    yang penting puan jadi isteri yang membantu dia..
    huhuhuu.. maaf kalau saya langsung tak membantu puan...

    bulan madu

    • *
    • Posts: 66
      • View Profile
    Reply #3 10 November, 2011, 01:36:52 PM
  • Publish
  • kalau SEDAR yg semua di dunia ni adalah PINJAMAN termasuk la suami tu maka tiada isu nak jadikan suami tu hak milik kekal sorang

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    18 Replies
    7760 Views
    Last post 23 October, 2009, 04:39:26 PM
    by BenCasee
    21 Replies
    4252 Views
    Last post 24 October, 2009, 09:30:34 AM
    by jumanah
    8 Replies
    4565 Views
    Last post 14 September, 2011, 06:43:19 PM
    by el zuleikha