Ibadah Korban Bersama Halaqian Siri 1 (1432 H)

Author Topic: Ibadah Korban Bersama Halaqian Siri 1 (1432 H)  (Read 14483 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
07 October, 2011, 08:33:03 AM
 
Bagi merapatkan silaturahim sesama Halaqian, Halaqahnet ingin menganjurkan pelaksanaan ibadah korban bersama halaqian.Berikut adalah maklumat program:

 
Tarikh :  Raya Kedua  11 Zulhijjah 1432 H

Masa : 8.00 pagi

Tempat : Surau  Pangsapuri Semarak, Setia Alam, Shah Alam, Selangor

Satu bahagian  lembu :  RM 450.00 (Sekira lebih bayaran, akan dimasukkan ke dalam Tabung Halaqahnet.)


Ingin menyertai,sila maklumkan di sini. Tarikh tutup penyertaan 1 Zulhijjah 1432 H.
Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
Penal Utama Baitul Muslim


gochelsea

  • *
  • ASSALAMMUALAIKUM
    • View Profile
Reply #1 07 October, 2011, 08:34:56 AM
Salam.sy nk join selangor kat mane? ??.. Nk hubungi sape??  pe aktivit yg ada?

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #2 07 October, 2011, 08:36:31 AM
Salam.sy nk join selangor kat mane? ??.. Nk hubungi sape??  pe aktivit yg ada?

Tu ada aktiviti terkini akan berlangsung hujung minggu ni,  ikutlah yang itu dulu >>>Mesra Kasih Halaqah.Net Bersama Warga Emas

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #3 11 October, 2011, 05:05:06 AM


Sesiapa  yang berminat untuk melakukan ibadah korban,masih boleh ikut serta.

Setakat ini 3 bahagian telah pun ada. Masih ada 4 bahagian untuk korban seekor lembu.

Tempat program korban ini di Setia Alam , Selangor.

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #4 11 October, 2011, 01:31:30 PM
Peserta yang menyertai korban

1. Pn Zarina Omar
2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
3. Abdul Rahman
4. Al-Banjari

Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #5 11 October, 2011, 01:38:33 PM
Sila tuliskan nama-nama halaqian  yang sudi hadir program ini. Semua halaqian muslimin dan muslimat boleh hadir. Selepas daging dilapah, tulang-tulang tu boleh masak sop dan makan bersama-sama.

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #6 11 October, 2011, 04:44:29 PM
Program ini sebenarnya ingin mendedahkan kepada halaqian, sebagai seorang Islam, kita wajar tahu menyembelih  haiwan yang boleh dimakan dan melapahnya.

Sepatutnya sebagai seorang Islam, paling kurang tahu untuk menyembelih ayam. Jika tidak didedahkan takut-takut penyembelihan tidak sempurna haiwan yang halal dimakan jadi haram  dimakan oleh orang Islam.

Reply #7 11 October, 2011, 04:55:35 PM
Peserta yang menyertai korban

1. Pn Zarina Omar
2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
3. Abdul Rahman
4. Al-Banjari


Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

Kehadiran halaqian untuk membantu program :

1. Iffah Muhsin
Thabit bin Qurrah berkata: "Kerehatan badan bergantung kepada kurangnya makan. Kerehatan jiwa bergantung kepada kurangnya melakukan dosa. Kerehatan lidah bergantung kepada kurangnya bercakap. Dosa bagi hati umpama racun bagi badan."

Reply #8 11 October, 2011, 04:56:20 PM
 :) insyaALLAH ahmad dapat pergi..klu boleh kita ajak anak2 yatik opah hasnah......


1. Pn Zarina Omar
2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
3. Abdul Rahman
4. Al-Banjari


Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

Turut serta  untuk membantu melapah daging:

1.  Semuthitam ahmad

Reply #9 11 October, 2011, 05:00:35 PM
Peserta yang menyertai korban

1. Pn Zarina Omar
2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
3. Abdul Rahman
4. Al-Banjari


Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

Halaqian yang hadir untuk membantu  melapah daging dan masak sop tulang :

1. Iffah Muhsin
2. Semuthitam ahmad

nazirul razali

  • *
  • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
    • View Profile
Reply #10 12 October, 2011, 05:16:28 AM
 :)

kalau saya azam nak bagi nama dulu boleh tak........ ???
<')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<
                     <')))))<

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #11 12 October, 2011, 06:37:07 AM
:)

kalau saya azam nak bagi nama dulu boleh tak........ ???
:ws:
Boleh...  nak juga bertemu Nazirul, dan memang  ummi berharap pun Nazirul datang membantu untuk melapah daging tu. Isnin cuti, jadi boleh lah datangkan?

azrinkun

  • *
  • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
    • View Profile
Reply #12 12 October, 2011, 09:16:29 AM
Peserta yang menyertai korban

1. Pn Zarina Omar
2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
3. Abdul Rahman
4. Al-Banjari


Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

Halaqian yang hadir untuk membantu  melapah daging dan masak sop tulang :

1. Iffah Muhsin
2. Semuthitam ahmad
3.Azrin Azhari 
Syahadah no.1 ..  Ikut Rasulullah saw..
jalan islam itu tauhid. jalan mukmin itu syahadat

crazyghostseekers

  • *
  • KeKaSiH Ku.....!
    • View Profile
Reply #13 12 October, 2011, 11:45:32 AM
Peserta yang menyertai korban

1. Pn Zarina Omar
2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
3. Abdul Rahman
4. Al-Banjari


Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

Halaqian yang hadir untuk membantu  melapah daging dan masak sop tulang :

1. Iffah Muhsin
2. Semuthitam ahmad
3.Azrin Azhari
4.
5.
6.
.....
....
...
26. Hairil Ali (hairilnua)
27.
28.
29.
30.
......
....
.......
99.
100.

nazirul razali

  • *
  • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
    • View Profile
Reply #14 12 October, 2011, 05:18:51 PM
:)

kalau saya azam nak bagi nama dulu boleh tak........ ???
:ws:
Boleh...  nak juga bertemu Nazirul, dan memang  ummi berharap pun Nazirul datang membantu untuk melapah daging tu. Isnin cuti, jadi boleh lah datangkan?

 :ins: ummi..... kalau takde pape halangan, saya akan join nanti...... tapi kena tengok jadual kerja dulu.... takot nanti terclash lak....... =.="

crazyghostseekers

  • *
  • KeKaSiH Ku.....!
    • View Profile
Reply #15 14 October, 2011, 12:21:17 AM
dingin nya di malam ini.... huuu... selamat hari raya... huuu.. indah,,,,,,,, suasana... huuu... terkenang daku kepada si dia... oohhh.... i lap u so mashh.. muah... huuuu... haruuu biru.... x de sape nk menyembelihkan diri di topic sembelihan ni ke? suh wat amal pun susah....... haa.. yang duk kL,, duk kajang,, bangi,, sepang,, indon,, myanmar,, brazil,, itali,, meh2 la jemput ke setia alam... huuuu.... spam2... ooh.. ummi.. i miss u lap kaki in your house.. huuu.. can i go? i call u back.. tata....

Daeng Jati

  • *
  • Daeng Jati Merah Silu
    • View Profile
Reply #16 16 October, 2011, 10:28:03 AM
Assalamualaikum wbt dan salam ukhwahfillah.

Ada majlis qurban rupanya. Berapa ekor?  tak ramai warga halaqah sertai?
'Berjinjang Naik, Bertangga Turun' - http://signifikankkal.blogspot.com

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #17 16 October, 2011, 10:29:34 AM
Peserta yang menyertai korban

1. Pn Zarina Omar
2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
3. Abdul Rahman
4. Al-Banjari
5. Zulkifli Omar


Masih ada 2 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

Halaqian yang hadir untuk membantu  melapah daging dan masak sop tulang :

1. Iffah Muhsin
2. Semuthitam ahmad
3. Azrin Azhari
4. Gochelsea
5. Daeng Jati
6. Ali Gaban
.....
....
....
26. Hairil Ali (hairilnua)
27.
28.
29.
30.

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #18 16 October, 2011, 10:30:49 AM
Assalamualaikum wbt dan salam ukhwahfillah.

Ada majlis qurban rupanya. Berapa ekor?  tak ramai warga halaqah sertai?

Untuk di surau  ini, ada 3 ekor. Buat di surau ini mudah untuk mengagihkan dan mempunyai kawasan untuk mengerjakan daging-daging yang telah disembelih.

Reply #19 17 October, 2011, 12:02:28 AM
Salam,boleh ke kalau halaqian kongsi duit untuk satu
bahagian.memandangkan ada diantara kita yang kurang
berkemampuan nak ambil satu bahagian sorang.
kalau boleh saya nak kongsi dengan 3 orang lagi.

divider3
halaqahforum4