Ibadah Korban Bersama Halaqian Siri 1 (1432 H)

Author Topic: Ibadah Korban Bersama Halaqian Siri 1 (1432 H)  (Read 8070 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Ummi Munaliza

  • *
  • Posts: 14534
  • Anniversary Ke 30
    • View Profile
07 October, 2011, 08:33:03 AM
  • Publish Di FB
  •  
    Bagi merapatkan silaturahim sesama Halaqian, Halaqahnet ingin menganjurkan pelaksanaan ibadah korban bersama halaqian.Berikut adalah maklumat program:

     
    Tarikh :  Raya Kedua  11 Zulhijjah 1432 H

    Masa : 8.00 pagi

    Tempat : Surau  Pangsapuri Semarak, Setia Alam, Shah Alam, Selangor

    Satu bahagian  lembu :  RM 450.00 (Sekira lebih bayaran, akan dimasukkan ke dalam Tabung Halaqahnet.)


    Ingin menyertai,sila maklumkan di sini. Tarikh tutup penyertaan 1 Zulhijjah 1432 H.
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    gochelsea

    • *
    • Posts: 19
    • ASSALAMMUALAIKUM
      • View Profile
    Jawab #1 07 October, 2011, 08:34:56 AM
  • Publish Di FB
  • Salam.sy nk join selangor kat mane? ??.. Nk hubungi sape??  pe aktivit yg ada?

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14534
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #2 07 October, 2011, 08:36:31 AM
  • Publish Di FB
  • Salam.sy nk join selangor kat mane? ??.. Nk hubungi sape??  pe aktivit yg ada?


    Tu ada aktiviti terkini akan berlangsung hujung minggu ni,  ikutlah yang itu dulu >>>Mesra Kasih Halaqah.Net Bersama Warga Emas

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14534
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #3 11 October, 2011, 05:05:06 AM
  • Publish Di FB


  • Sesiapa  yang berminat untuk melakukan ibadah korban,masih boleh ikut serta.

    Setakat ini 3 bahagian telah pun ada. Masih ada 4 bahagian untuk korban seekor lembu.

    Tempat program korban ini di Setia Alam , Selangor.

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14534
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #4 11 October, 2011, 01:31:30 PM
  • Publish Di FB
  • Peserta yang menyertai korban

    1. Pn Zarina Omar
    2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
    3. Abdul Rahman
    4. Al-Banjari

    Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14534
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #5 11 October, 2011, 01:38:33 PM
  • Publish Di FB
  • Sila tuliskan nama-nama halaqian  yang sudi hadir program ini. Semua halaqian muslimin dan muslimat boleh hadir. Selepas daging dilapah, tulang-tulang tu boleh masak sop dan makan bersama-sama.

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14534
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #6 11 October, 2011, 04:44:29 PM
  • Publish Di FB
  • Program ini sebenarnya ingin mendedahkan kepada halaqian, sebagai seorang Islam, kita wajar tahu menyembelih  haiwan yang boleh dimakan dan melapahnya.

    Sepatutnya sebagai seorang Islam, paling kurang tahu untuk menyembelih ayam. Jika tidak didedahkan takut-takut penyembelihan tidak sempurna haiwan yang halal dimakan jadi haram  dimakan oleh orang Islam.

    Iffah Muhsin

    • *
    • Posts: 820
      • View Profile
    Jawab #7 11 October, 2011, 04:55:35 PM
  • Publish Di FB
  • Peserta yang menyertai korban

    1. Pn Zarina Omar
    2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
    3. Abdul Rahman
    4. Al-Banjari


    Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

    Kehadiran halaqian untuk membantu program :

    1. Iffah Muhsin
    Thabit bin Qurrah berkata: "Kerehatan badan bergantung kepada kurangnya makan. Kerehatan jiwa bergantung kepada kurangnya melakukan dosa. Kerehatan lidah bergantung kepada kurangnya bercakap. Dosa bagi hati umpama racun bagi badan."

    semuthitam

    • *
    • Posts: 44
      • View Profile
    Jawab #8 11 October, 2011, 04:56:20 PM
  • Publish Di FB
  •  :) insyaALLAH ahmad dapat pergi..klu boleh kita ajak anak2 yatik opah hasnah......


    1. Pn Zarina Omar
    2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
    3. Abdul Rahman
    4. Al-Banjari


    Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

    Turut serta  untuk membantu melapah daging:

    1.  Semuthitam ahmad
    « Last Edit: 11 October, 2011, 04:58:41 PM by semuthitam »

    Iffah Muhsin

    • *
    • Posts: 820
      • View Profile
    Jawab #9 11 October, 2011, 05:00:35 PM
  • Publish Di FB
  • Peserta yang menyertai korban

    1. Pn Zarina Omar
    2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
    3. Abdul Rahman
    4. Al-Banjari


    Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

    Halaqian yang hadir untuk membantu  melapah daging dan masak sop tulang :

    1. Iffah Muhsin
    2. Semuthitam ahmad

    nazirul razali

    • *
    • Posts: 875
    • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
      • View Profile
    Jawab #10 12 October, 2011, 05:16:28 AM
  • Publish Di FB
  •  :)

    kalau saya azam nak bagi nama dulu boleh tak........ ???
    <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<                              <')))))<
                         <')))))<

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14534
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #11 12 October, 2011, 06:37:07 AM
  • Publish Di FB
  • :)

    kalau saya azam nak bagi nama dulu boleh tak........ ???
    :ws:
    Boleh...  nak juga bertemu Nazirul, dan memang  ummi berharap pun Nazirul datang membantu untuk melapah daging tu. Isnin cuti, jadi boleh lah datangkan?

    azrinkun

    • *
    • Posts: 1659
    • -keyakinan, keikhlasan dan kerelaan-
      • View Profile
    Jawab #12 12 October, 2011, 09:16:29 AM
  • Publish Di FB
  • Peserta yang menyertai korban

    1. Pn Zarina Omar
    2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
    3. Abdul Rahman
    4. Al-Banjari


    Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

    Halaqian yang hadir untuk membantu  melapah daging dan masak sop tulang :

    1. Iffah Muhsin
    2. Semuthitam ahmad
    3.Azrin Azhari 
    Syahadah no.1 ..  Ikut Rasulullah saw..
    jalan islam itu tauhid. jalan mukmin itu syahadat

    crazyghostseekers

    • *
    • Posts: 119
    • KeKaSiH Ku.....!
      • View Profile
    Jawab #13 12 October, 2011, 11:45:32 AM
  • Publish Di FB
  • Peserta yang menyertai korban

    1. Pn Zarina Omar
    2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
    3. Abdul Rahman
    4. Al-Banjari


    Masih ada 3 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

    Halaqian yang hadir untuk membantu  melapah daging dan masak sop tulang :

    1. Iffah Muhsin
    2. Semuthitam ahmad
    3.Azrin Azhari
    4.
    5.
    6.
    .....
    ....
    ...
    26. Hairil Ali (hairilnua)
    27.
    28.
    29.
    30.
    ......
    ....
    .......
    99.
    100.

    nazirul razali

    • *
    • Posts: 875
    • HIDUP JIHAD, MATI SYAHID, ALLAH HUAKHBAR.
      • View Profile
    Jawab #14 12 October, 2011, 05:18:51 PM
  • Publish Di FB
  • :)

    kalau saya azam nak bagi nama dulu boleh tak........ ???
    :ws:
    Boleh...  nak juga bertemu Nazirul, dan memang  ummi berharap pun Nazirul datang membantu untuk melapah daging tu. Isnin cuti, jadi boleh lah datangkan?

     :ins: ummi..... kalau takde pape halangan, saya akan join nanti...... tapi kena tengok jadual kerja dulu.... takot nanti terclash lak....... =.="

    crazyghostseekers

    • *
    • Posts: 119
    • KeKaSiH Ku.....!
      • View Profile
    Jawab #15 14 October, 2011, 12:21:17 AM
  • Publish Di FB
  • dingin nya di malam ini.... huuu... selamat hari raya... huuu.. indah,,,,,,,, suasana... huuu... terkenang daku kepada si dia... oohhh.... i lap u so mashh.. muah... huuuu... haruuu biru.... x de sape nk menyembelihkan diri di topic sembelihan ni ke? suh wat amal pun susah....... haa.. yang duk kL,, duk kajang,, bangi,, sepang,, indon,, myanmar,, brazil,, itali,, meh2 la jemput ke setia alam... huuuu.... spam2... ooh.. ummi.. i miss u lap kaki in your house.. huuu.. can i go? i call u back.. tata....

    Daeng Jati

    • *
    • Posts: 616
    • Daeng Jati Merah Silu
      • View Profile
    Jawab #16 16 October, 2011, 10:28:03 AM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum wbt dan salam ukhwahfillah.

    Ada majlis qurban rupanya. Berapa ekor?  tak ramai warga halaqah sertai?
    'Berjinjang Naik, Bertangga Turun' - http://signifikankkal.blogspot.com

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14534
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #17 16 October, 2011, 10:29:34 AM
  • Publish Di FB
  • Peserta yang menyertai korban

    1. Pn Zarina Omar
    2. Pn Raja Ainuraziah binti Raja Omar
    3. Abdul Rahman
    4. Al-Banjari
    5. Zulkifli Omar


    Masih ada 2 bahagian yang boleh disertai. Sesiapa yang berminat, masih boleh mendaftar. Halaqain berhampiran Shah Alam dan Negeri selangor diharap dapat membantu untuk menjayakan program ini. Terutama melapah daging-daging dan mengagihkan.

    Halaqian yang hadir untuk membantu  melapah daging dan masak sop tulang :

    1. Iffah Muhsin
    2. Semuthitam ahmad
    3. Azrin Azhari
    4. Gochelsea
    5. Daeng Jati
    6. Ali Gaban
    .....
    ....
    ....
    26. Hairil Ali (hairilnua)
    27.
    28.
    29.
    30.

    Ummi Munaliza

    • *
    • Posts: 14534
    • Anniversary Ke 30
      • View Profile
    Jawab #18 16 October, 2011, 10:30:49 AM
  • Publish Di FB
  • Assalamualaikum wbt dan salam ukhwahfillah.

    Ada majlis qurban rupanya. Berapa ekor?  tak ramai warga halaqah sertai?

    Untuk di surau  ini, ada 3 ekor. Buat di surau ini mudah untuk mengagihkan dan mempunyai kawasan untuk mengerjakan daging-daging yang telah disembelih.

    Munzir khan

    • *
    • Posts: 613
      • View Profile
    Jawab #19 17 October, 2011, 12:02:28 AM
  • Publish Di FB
  • Salam,boleh ke kalau halaqian kongsi duit untuk satu
    bahagian.memandangkan ada diantara kita yang kurang
    berkemampuan nak ambil satu bahagian sorang.
    kalau boleh saya nak kongsi dengan 3 orang lagi.

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    150 Replies
    13398 Views
    Last post 26 June, 2012, 11:36:17 PM
    by Serikandi_88
    100 Replies
    8572 Views
    Last post 11 December, 2012, 11:03:24 PM
    by stonez145
    67 Replies
    4846 Views
    Last post 31 October, 2012, 12:59:13 AM
    by rahmanw