KEHEBATAN WANITA

*

Author Topic: KEHEBATAN WANITA  (Read 12786 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

25 May, 2007, 09:17:05 AM
  • Publish
  • KUASA PUJUKAN PEREMPUAN
    * Kehebatan perempuan dalam pujuk rayu tidak dapat disangkal
    lagi. Tidak ada perempuan yang tidak mahir dalam seni ini. Kaum lelaki
    boleh dipujuk dan dirayu untuk melakukan apa sahaja mengikut
    kehendaknya.

    * Beberapa contoh keruntuhan empayar yang dibina oleh lelaki
    disebabkan daya pujukan wanita :

    1. Napoleon Bonarparte dan Josephine.
    2. Anthony dan Cleopatra
    3. Hitler dan Matahari
    4. Samson dan Delila
    5. Abu Lahab dan Hendon

    * Beberapa contoh wanita yang menjadi kekuatan kepada kepimpinan
    seorang lelaki sehingga berjaya mengatasi segala ujian dan cabaran
    tanpa
    melemahkan semangat juang mereka dalam menegakkan kebenaran dan
    kekuatan
    agama :

    1. Nabi Muhammad saw dan Siti Khadijah serta isteri-isteri
    beginda yang lain.
    2. Nabi Ayub dan Siti Rahmah.
    3. Nabi Ibrahim dan Siti Sarah serta Siti Hajar.
    4. dan banyak contoh lagi orang-orang muslim yang lain.


    KUASA KEJELITAAN PEREMPUAN
    * Hal ini diketahui oleh semua orang. Kejelitaan perempuan boleh
    menumbangkan ramai lelaki hingga banyak yang terarah melakukan
    perkara-perkara yang tidak wajar. Sebaliknya kuasa jelita yang ada pada
    kaum muslimah boleh menimbulkan kecintaan yang tinggi terhadap Allah di
    mana seorang isteri boleh mempengaruhi suami dalam hal-hal yang
    diredhai
    Allah.


    KUASA LAYANAN PEREMPUAN
    * Kaum lelaki mudah goyah dan alah dengan layanan yang baik, apa
    lagi dari perempuan yang sangat dikasihi seperti isteri dan ibu.
    Layanan
    baik yang disalurkan kepada orang yang berhak menerimanya, bukan sahaja
    mendatangkan keredhaan Allah tetapi memungkinkan apa yang diminta akan
    dipenuhi dengan mudah.

    KUASA DOA PEREMPUAN
    * Doa perempuan lebih makbul dari lelaki kerana sifat
    penyayangnya lebih kuat dari lelaki. Sebagaimana hadis Rasulullah saw:

    "Doa ibu itu lebih cepat makbul." Orang bertanya:"Kenapa ya
    Rasulllah ?" Jawab baginda : "Ibu lebih penyayang dari bapa dan doa
    dari
    orang yang penyayang tidak akan sia-sia."


    KUASA TAQWA PEREMPUAN
    * Ketaqwaan adalah kuasa paling sempurna dan terbaik dalam
    menangani apa jua masalah. Orang yang paling bertaqwa adalah orang yang
    paling dikasihi Allah. Allah tidak akan membiarkan orang yang
    dikasihiNya melainkan dipelihara serta sentiasa dirahmatiNya.

    * Kuasa taqwa lebih mudah diperolehi oleh perempuan berbanding
    lelaki kerana kehalusan budi yang ada pada perempuan adalah merupakan
    penjara daripada melakukan hal-hal yang mendatangkan dosa. Berbanding
    lelaki yang sebahagian hidupnya berada di luar rumah serta terdedah
    kepada pelbagai godaan, cubaan dan ujian.

    * Kekuasaan taqwa ini pula oleh kemuliaan yang diberikan oleh
    Allah swt sehingga setiap lelaki pasti memerlukan perempuan untuk
    menghirupkan udara ini atau dalam perkataan lain setiap lelaki pasti
    dilahirkan oleh perempuan kecuali Nabi Adam a.s. Sekuat-kuat lelaki,
    kuat lagi perempuan kerana lelaki itu sendirinya datang dari perut
    perempuan yang menghamilkannya dan melahirkannya ke dunia, kemudian
    melatih, mendidik, memelihara dari kecil hingga dewasa.

    * Kemuliaan perempuan akan lebih nyata, jika ditambah dengan
    ketaatan kepada kaum lelaki yang berhak atasnya sebagaimana maksud
    hadis
    Rasulullah saw:

    "Perempuan yang taat kepada suaminya, semua burung di udara, ikan
    di air, malaikat di langit, matahari dan bulan : semuanya beristighfar
    baginya (isteri) selagi mana ia masih taat kepada suaminya dan
    diredhainya (serta menjaga solat dan puasanya)."
    " Berpuluh tahun kita meninggalkan asal usul kita, demi mencari pengertian sebuah kehidupan. Namun tidak salah untuk kita kembali jatuh cinta pada dunia yang pernah membesarkan kita, dan di sinilah bermulanya kehidupan sebenar "

    Reply #1 25 May, 2007, 10:17:27 AM
  • Publish
  • perempuan byk kelebihannya....
    JANA PENDAPATAN MEWAH HANYA DENGAN HANDPHONE ANDA!!Sila lawati http://Prepaid4U.Net/?id=eyla07

    Reply #2 28 January, 2009, 12:00:03 AM
  • Publish


  • Wahai Hawa, Kenapa..
    engkau tak menghargai nikmat Iman dan Islam itu? Kenapa.. mesti engkau kaku dalam mentaati ajaran-Nya? kenapa.. masih segan mengamalkan isi kandungan-nya ? dan kenapa.. masih was-was dalam mematuhi perintah-Nya?

    Wahai Hawa, Sedarlah..
    Tangan yang mengoncang buaian.. boleh mengoncang dunia, Sedarlah hawa.. kau boleh mengoncang dunia dengan melahirkan manusia yang hebat!! yakni yang Soleh dan Solehah, kau boleh menggegar dunia dengan menjadi isteri yang taat serta memberi dorongan dan sokongan pada suami yang sejati dalam menegakkan Islam di mata dunia.

    Tapi hawa..
    jangan sesekali kau cuba menggoncang keimanan lelaki dengan lembut tuturmu, dengan ayu wajahmu, dengan lengguk tubuhmu. Jangan kau menghentak-hentak kakimu untuk menyatakan kehadiranmu. Jangan Hawa, jangan sesekali cuba menarik perhatian kaum Adam yang bukan suamimu.. kerana aku khuatir ia mengundang kemurkaan dan kebencian ALLAH. BAHANA!

    Ia bisa memberi kegembiraan pada syaitan.. kerana wanita ialah jala syaitan, alat yang di eksploitasikan oleh syaitan dalam menyesatkan kaum Adam. Hawa, Andai engkau masih remaja.. jadilah anak yang Solehah buat kedua ibu bapamu, andai engkau sudah bersuami.. jadilah isteri yang meringankan beban suamimu, andai engkau seorang ibu.. didiklah anakmu sehingga ia tak gentar memperjuangkan Ad-din ALLAH.

    Hawa,
    Andai engkau belum berkahwin, jangan kau risau akan jodohmu, ingatlah hawa janji TUHAN kita, wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Jangan menggadaikan maruahmu.. hanya semata-mata kerana seorang lelaki, jangan memakai pakaian yang menampakkan susuk tubuhmu hanya untuk menarik perhatian dan memikat kaum lelaki, kerana kau bukan memancing hatinya.. tapi merangsang nafsunya.

    Wahai Hawa,
    Jangan sesekali dikau mulakan pertemuan dengan lelaki yang bukan muhrim kerana aku khuatir dari mata turun ke hati, dari senyuman membawa ke salam, dari salam cenderung kepada pertemuan dan dari pertemuaan... takut lahirnya nafsu kejahatan yang menguasai diri.

    Hawa,
    Lelaki yang Baik tidak melihat paras rupa, Lelaki yang Soleh tidak memilih wanita melalui keseksiannya, Lelaki yang Warak tidak menilai wanita melalui keayuaannya, kemanjaannya serta kemampuannya menggoncang iman mereka.

    Tetapi hawa,
    Lelaki yang Baik akan menilai wanita melalui akhlaknya, peribadinya dan ad-dinnya... Lelaki yang Soleh tidak menginginkan sebuah pertemuan dengan wanita yang bukan muhrimnya kerana dia takut menberi kesempatan pada syaitan untuk mengodanya. Lelaki yang Warak juga tak mahu bermain cinta sebabnya dia tahu apa matlamat dalam sebuah hubungan antara lelaki dan wanita yakni perkahwinan. Oleh itu Hawa, Jagalah pandanganmu, jagalah pakaianmu, jagalah akhlakmu, kuatkan pendirianmu...

    Andai kata ditakdirkan tiada cinta dari Adam untukmu, cukuplah hanya cinta ALLAH menyinari dan memenuhi jiwamu, biarlah hanya cinta kedua ibu bapamu yang memberi hangatan kebahagiaan buat dirimu, cukuplah sekadar cinta adik beradik serta keluarga yang akan membahagiakan dirimu. Hawa, Cintailah ALLAH.. dikala susah dan senang kerana kau akan memperolehi cinta dari insan yang juga menyintai ALLAH. Cintailah kedua ibu bapamu.. kerana kau akan perolehi keredhaan ALLAH. Cintailah keluargamu.. kerana tiada cinta selain cinta keluarga.

    Hawa ,
    Ingatanku yang terakhir, biarlah tangan yang menggoncang buaian ini dapat menggoncang dunia dalam mencapai keredhaan ILAHI. Jangan sesekali.. tangan ini juga yang menggoncang keimanan kaum Adam, kerana aku sukar menerimanya dan aku benci mendengarnya.
    “Dunia adalah perhiasan & sebaik-baik perhiasan adalah Wanita Solehah” (Hadith Riwayat Muslim

    « Last Edit: 10 April, 2009, 02:08:15 PM by Munaliza Ismail »
    YA ALLAH..........jadikanlah aku seorang muslimah...mukminah...mujahidah..dan seorang anak,isteri & ibu yg solehah....jadikanlah aku salah satu bidadari di syurga nanti......

    Reply #3 28 January, 2009, 07:30:43 PM
  • Publish
  •  :) :msya: sedarlah wahai HAWA.....
    melalui kita lahirnya generasi pewaris ummah....


    Reply #4 28 January, 2009, 07:45:55 PM
  • Publish
  • salam ukhti...ana ske tulisan ukhti ni...ana copy yee....tuk disebarkan di skolah ana ...asyf....doakan ana yee uk menjd hawa yg sejati penyuluh peribadi insani...yg dahagakan nur islami....insyaallah...
    JIHAD ILMU!!!!

    Reply #5 28 January, 2009, 10:32:07 PM
  • Publish
  • salam ukhti...ana ske tulisan ukhti ni...ana copy yee....tuk disebarkan di skolah ana ...asyf....doakan ana yee uk menjd hawa yg sejati penyuluh peribadi insani...yg dahagakan nur islami....insyaallah...


    erm ni bukan tulisan ana...ada org yg kasi utk sampai2kan...
    copylah buat rujukan bersama....

    Reply #6 29 January, 2009, 11:09:09 AM
  • Publish
  • subhanaALLAH...
    tersentuh hati ana membacanya...
    ingin sekali ana menjadi hawa sedemikian, apakan daya, ombak dunia terlalu kuat utk ana hadapi..hingga kekadang hampir terhanyut dek ombak duniawi,yg sentiasa ingin melemaskan sesiapa yg terikut dgnnya...
    naudhubillah min zalik...
    I lOVE ISLAM

    Reply #7 30 January, 2009, 12:51:06 AM
  • Publish
  • subhanaALLAH...
    tersentuh hati ana membacanya...
    ingin sekali ana menjadi hawa sedemikian, apakan daya, ombak dunia terlalu kuat utk ana hadapi..hingga kekadang hampir terhanyut dek ombak duniawi,yg sentiasa ingin melemaskan sesiapa yg terikut dgnnya...
    naudhubillah min zalik...

    ukhti nurul islam...ombak dunia 2 dugaan dan ujian dr Allah nk tengok thp kesabaran kita...dgn dugaan 2 lah lebih mendekatkan kita dgn Allah...
    dgn dugaan 2 lah yg akn mematangkan kita.... berdoalah pd Allah agar kita tabah menghadapinya...

    Reply #8 30 January, 2009, 01:05:27 AM
  • Publish
  • sama2 kita menambah ibadah kepada Allah. insyaAllah berjaya dan dikurnia pasangan yang baik.
    mudah-mudahan kamu bertakwa

    Reply #9 30 January, 2009, 01:06:28 AM
  • Publish
  • sama2 kita menambah ibadah kepada Allah. insyaAllah berjaya dan dikurnia pasangan yang baik.
    amin ya rabbal alamin

    Reply #10 30 January, 2009, 01:07:17 PM
  • Publish
  • Benar kecantikan rupa paras bukan menjadi ukuran lelaki,
    tetapi mereka mahu yang bila dipandang menyenangkan hati...
    bukan warna kulit,bukan bangsa dan bukan gemuk kurus jadi ukuran...
    tetapi manis dipandang,berdebar hati bila bertentang.
    Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
    Penal Utama Baitul Muslim


    Reply #11 30 January, 2009, 11:46:49 PM
  • Publish
  • Benar kecantikan rupa paras bukan menjadi ukuran lelaki,
    tetapi mereka mahu yang bila dipandang menyenangkan hati...
    bukan warna kulit,bukan bangsa dan bukan gemuk kurus jadi ukuran...
    tetapi manis dipandang,berdebar hati bila bertentang.

    biarlah luaran x cantik asalkan dalaman suci bersih...

    Reply #12 05 March, 2009, 10:09:42 PM
  • Publish

  • Kemuliaan perempuan akan lebih nyata, jika ditambah dengan ketaatan kepada kaum lelaki yang berhak
    atasnya sebagaimana maksud  hadis   Rasulullah saw:

    "Perempuan yang taat kepada suaminya, semua burung di udara, ikan di air,
    malaikat di langit, matahari dan bulan : semuanya beristighfar baginya (isteri)
    selagi mana ia masih taat kepada suaminya dan diredhainya (serta menjaga solat dan puasanya)."

    Maka perempuan yang begini di janjikan Allah boleh memasuki syurga melalui mana pintu sahaja.

    Reply #13 06 March, 2009, 05:38:33 PM
  • Publish
  • mmg byk kelebihan, tp pyh nak cari org laki yg menghargai org prmpuan sebaiknya.....

    Reply #14 06 March, 2009, 06:37:31 PM
  • Publish



  • Tangan yang menghayun buaian akan menggocangkan dunia.

    Reply #15 06 March, 2009, 07:13:29 PM
  • Publish
  • dalam kehebatan ada kelemahan..
    dalam kebaikan ada keburukan..
    dalam kemujaraban ada kemudaratan..
    dalam kejayaan ada kegagalan..

    ada syurga dan ada neraka..
    wanita paling mudah utk masuk syurga..
    juga sangat mudah utk masuk neraka..

    pilihlah mana yg egkau mahu..
    syurga atau neraka?

    Reply #16 10 March, 2009, 04:02:01 PM
  • Publish
  • kehebatan wanita....

    "Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

    "Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya. Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

    "Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya. Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

    "Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

    "Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan.
    Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada."






    Reply #17 13 April, 2009, 09:19:59 PM
  • Publish
  • betul tuh..wanita senang untuk ke syurga dan senang juga untuk ke neraka...ingatlah janji Allah..perempuan yang baik untuk lelaki yang baik...dan perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat... :ins:

    zombi

    Reply #18 14 April, 2009, 02:45:50 AM
  • Publish

  • KUASA DOA PEREMPUAN
    * Doa perempuan lebih makbul dari lelaki kerana sifat
    penyayangnya lebih kuat dari lelaki. Sebagaimana hadis Rasulullah saw:

    "Doa ibu itu lebih cepat makbul." Orang bertanya:"Kenapa ya
    Rasulllah ?" Jawab baginda : "Ibu lebih penyayang dari bapa dan doa
    dari
    orang yang penyayang tidak akan sia-sia".


    PEMBETULAN...
    HADIS INI LEBIH KEPADA MAKBUL DOA SEORANG IBU....
    PEREMPUAN DAN LELAKI ADALAH SAMA,CUME JANTINANYA SAHAJA BERBEZA...
    TIADA KENYATAAN DOA PEREMPUAN LEBIH MAKBUL DARIPADA LELAKI...
    HADIS DIATAS LEBIH KEPADA MAKBUL DOA SEORANG WANITA YANG BERGELAR IBU SAHAJA...

    WSLM...

    zombi

    Reply #19 14 April, 2009, 02:46:40 AM
  • Publish
  • betul tuh..wanita senang untuk ke syurga dan senang juga untuk ke neraka...ingatlah janji Allah..perempuan yang baik untuk lelaki yang baik...dan perempuan yang jahat untuk lelaki yang jahat... :ins:

    DALAM SURAH APE TU NAJWA?

    WSLM..

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    27 Replies
    10844 Views
    Last post 07 October, 2014, 11:54:57 AM
    by asri85
    1 Replies
    473 Views
    Last post 24 February, 2012, 01:14:16 PM
    by Yuzie
    1 Replies
    1042 Views
    Last post 04 July, 2012, 07:16:57 AM
    by faa zahra