Mimpi yang Berulang-ulang

*

Author Topic: Mimpi yang Berulang-ulang  (Read 30810 times)

0 Halaqian and 2 Guests are viewing this topic.

22 September, 2011, 01:58:29 PM
  • Publish
  •  :) Sudah lama saya bermimpi ttg benda yg berulang ulang iaitu mimpi saya berkahwin ... sedangkan saya sudah berkahwin dan mempunyai empat orang anak. Ianya berulang walaupun tidak berturut turut. Ada yang memberitahu saya mimpi itu maksudnya saya akan menemui ajal tidak lama lagi..benarkah? Saya juga sering bermimipi tentang menemui mereka mereka yang telah pun meninggal dunia seperti mimpi bertemu arwah nenek dan sahabat saya. Ianya juga berulang ulang walaupun tidak berturut. Sedangkan saya tidak pernah berfikir tentang mereka... bagaimana mereka sering datang dalam mimpi saya? bila itu berlaku akan saya sedekahkan al fatihah ...harap ada pihak yang sudi perjelaskan kepada saya...terima kasih bebanyak. wasalam

    Reply #1 22 September, 2011, 02:06:59 PM
  • Publish
  • Insyallah puan topic mimpi dah ada.. tak per pihak admin ada alihkan nanti - (senyum)-

    mimpi ada kalaNya.. mainan tidur - perihal mati kan diri kamu boleh ketahui serba sedikit-
    44 hari dari tarikh kamu telah di berikan tahu bagaimana pemergian mu di jemput - usah kuartir

    semua itu mainan jin - ada di kalangan jin mengambil kamu sebagai teman hidup - Insyallah istifar itu jalan terbaik untuk menperingati diri kembali... (Senyum)-

    berkenaan jumpa si arwah itu ada 2 pandangan -
    1- mengatakan bahawasa ruh si mati itu mahu kamu mendekati diri kepada ilahi.. maksud Nya bersembah diri kepada ilahi memohon maaf yakini taubat lah dalam kehidupan mu

    2- kemungkin kamu tidak selalu memperingatikan akan si arwah dalam doa mu , ibadah mu -
    setiap kali solat tue.. hadiahkan AL-Fahtihah pada diri pada arwah yg terdahulu serta para rasul - nabi - wali ALLAH - malaikat - Diri sendiri - ibubapa- adek beradek mahupun ipar duai - ibubapa mertua dan jua jiran jiran serta kekasihNya baginda - serta org org islam yg lain...
    IKHLAS diri itu
    Insyallah ALLAH adakan kebaikkan dalam diri -

    *kesempurnan mimpi itu ada kebaikkan - usah takut pada mainan jin dan setan -
    teguh beriman kejalan ALLAH (Senyum)-
    ~~ Dalam Kegelapan Malam Ader Sinaran ~~

    Reply #2 23 November, 2011, 12:00:19 AM
  • Publish
  • salam..
    saya sye mimpi air tsunami yg tinggi paras kepala sambil dlm hati hanye berdoa supaya tdak akan ada ape2 yg terjadi.
    kemudian tbe2 muncul anjing yg sgt bayk dari arah hadapan sye..maksudnye ape ??ntah kenpe, sye jdi tkot dgn mimpi 2.

    Reply #3 23 November, 2011, 07:34:53 AM
  • Publish
  • salam..
    saya sye mimpi air tsunami yg tinggi paras kepala sambil dlm hati hanye berdoa supaya tdak akan ada ape2 yg terjadi.
    kemudian tbe2 muncul anjing yg sgt bayk dari arah hadapan sye..maksudnye ape ??ntah kenpe, sye jdi tkot dgn mimpi 2.
    (Senyum)-

    Alhamdulilah....

    Air kaitan rezeki - jika mendatangkan kemudaratan dalam mimpi mu itu adalah mainan diri semata mata -
    anjing kaitan dengan rezeki - jika segerombolan anjing berwarna hitam atau sewarna makna jin sekalian mendatangkan kemuskilan dalam diri mu -
    dalam hakikat kehidupan yang harus di cari 2 -
    amal - akhirat

    pentunjuk dah sedia ada... iaitu Al-Quran dan hadist sunnah -
    patuhi lah had di benar kan mengikut kemampuan diri sendiri -
    jika di Izinkan, maka bersyukur lah...


    usah gusar dengan mimpi mu itu yer...
    sebaikNya memperingati diri dengan ALLAH - Insyallah ALLAH adakan kebaikkan dalam diri kamu -
    (Senyum)-

    Reply #4 01 January, 2012, 04:23:25 PM
  • Publish
  •  :)

    dari kecil saya selalu bermimpi akan hantu sehingga lah umur saya sudah 21.dalam mimpi tersebut saya pasti akan kaku dan jadi sebagai pemerhati sahaja.tapi pada pertengahan tahun lepas saya sudah boleh membaca ayat kursi di dalam mimpi tersebut.apa yang menggusar kan saya hantu tersebut seakan marah dan sudah berani mendekati dan cuba memegang saya.

    kemudian satu lagi mimpi yang sering saya alami adalah mimpi berada di tempat tinggi dan juga boleh terbang.terlalu kerap dari kecil juga.

    lagi satu ingin saya tanya kan saya pernah bermimpi kiamat dua kali.1 mimpi akan banjir besar di muka bumi ini tapi hanya sebuah kapal besar yang sempat dinaiki bukan sahaja muslim bah kan kafir juga yang selamat.mimpi kedua adalah mengenai kemunculan dajjal.

    apakah maksud semua mimpi ini?mohon sesiapa yang arif boleh membantu

    Reply #5 10 January, 2012, 03:40:50 PM
  • Publish
  • ASSALAMMUALAIKUM W.B.T...


    saya nak meminta pertolongan mengenai mimpi saya yang sering kali terjadi, saya selalu bermimpi suami saya curang dan ada perempuan lain....

    saya sangat gelisah kerana sering bermimpi benda yang sama, bolehkah diperjelaskan apakah maksud disebalik mimpi ini....


    terima kasih...

    Reply #6 10 January, 2012, 03:44:34 PM
  • Publish
  • Barangkali mimpi yang lahir dari pengaruh kejiwaan sendiri....baikkan sangkaan terhadap suami, banyakkan beristighfar dan berdoa untuk kebaikan suami..
    "Selagi kita lurus dengan Allah, dunia dalam genggaman."- Sayyidah Nafisah.

    Reply #7 10 January, 2012, 04:25:31 PM
  • Publish
  •  :)
    selalulah berdoa untuk suami kepada kebaikkan...suruh suami solat ,solat 5 waktu tiang agama...bila kita sembahyang dan suami juga turut mengerjakanya insyallah perkara yang tak elok tak akan berlaku.bila kita ingat allah kita akan takut azab api neraka.

    Reply #8 11 January, 2012, 11:42:58 PM
  • Publish
  • Saya pun pernah bermimpi..dibaling dari bangunan tinggi,dibuang dari kapal terbang,babi dan lintah melekat pada kemaluan dan paling pelik mimpi perkara ni berulang-ulang.melainkan saya ambil wuduk sebelum tidur .  dalam 4 bulan yang lepas,sepupu saya meninggal...

    Saya dalam keadaan yang sedih sgt tapi saya bermimpi 3 kali dengan si arwah.mimpi yang pertama dia terbaring atas tanah dengan kain kapan ,dia bangun marahkan saya..dia cakap dia belum mati..yang kedua si arwah sakit truk dalam bilik saya,dia hanya terbaring dah lama baru saya sedar dia dah meninggal,yang ketiga dia dengan kain kapan renung saya dari jauh saya..saya hanya mampu doakan saja ,entah apa la petanda saya pun tak tahu.   

    Reply #9 12 January, 2012, 08:41:20 AM
  • Publish
  • Kalian yang bermimpi, terus terang di ingatkan
    silakan buang "gangguan" yang berserta kalian

    Syaitan berhajat hendak memperdaya manusia, demikianlah, di ulang ulangnya, agar kamu mimpikan hal se akan sama
    nanti akan merosak fikiran kamu

    eloklah mencari orang yang tahu, agar dapat membantu

    inshallah ya, cubalah bertanya dengan sesiapa kaum wanita tu, lagumana mereka settlekan masalah mereka

    buatlah network, sesama halaqian wanita, agar dapat tolong menolong mengatasi masalah hanpir sama, inshallah

    Reply #10 12 January, 2012, 11:47:09 AM
  • Publish

  • buatlah network, sesama halaqian wanita, agar dapat tolong menolong mengatasi masalah hanpir sama, inshallah

    network in progress..insyallah..

    Reply #11 20 January, 2012, 01:07:36 PM
  • Publish
  • SALAM...minta pendapat ustaz @ sesiapa yang mengetahui...

    saya pernah bermimpi berulang-ulang...situasi yang berlainan tetapi mimpi mandi dan tikus itu sama saja pada setiap mimpi..dalam mimpi itu, saya mandi di kolah, air yang sangat sejuk...kemudian di ruang tamu rumah, dalam mimpi saya itu, ruang tamu rumah masih dalam bentuk asal, (tak renovate lagi),hakikatnya, ruang tamu rumah saya sudah pun renovate..dalam mimpi tu,di ruang tamu itu la, terdapat beberapa ekor tikus..berlari-lari...kemudian terdapat seekor tikus besar datang cuba mengigit tangan saya...pada mulanya, saya hanya tepis sahaja tikus itu..tetapi masih lagi mahu mengigit tangan saya...saya geram dengan tindakan tikus itu, saya rabak@koyakkan mulut tikus itu,dan tikus itu mati...setiap kali saya bermimpi mengenai mandi dan tikus ini, saya terjaga dari tidur dalam pukul 5 pagi..dan hampir 2 minggu terdapat denyutan dikelopak bawah mata kiri saya, kerap sangat denyutan itu, terutama sekali di hujung mata berhampiran hidung..perkara ini memang merunsingkan saya...salam...

    Reply #12 30 January, 2012, 06:38:37 PM
  • Publish
  • Kalian yang bermimpi, terus terang di ingatkan
    silakan buang "gangguan" yang berserta kalian

    Syaitan berhajat hendak memperdaya manusia, demikianlah, di ulang ulangnya, agar kamu mimpikan hal se akan sama
    nanti akan merosak fikiran kamu

    eloklah mencari orang yang tahu, agar dapat membantu

    inshallah ya, cubalah bertanya dengan sesiapa kaum wanita tu, lagumana mereka settlekan masalah mereka

    buatlah network, sesama halaqian wanita, agar dapat tolong menolong mengatasi masalah hanpir sama, inshallah

    Salam, saya tak paham apa kaitan wanita dan mimpi? Boleh tak encik jelaskan?

    Reply #13 14 February, 2012, 08:35:19 PM
  • Publish
  •  :)
    saya nak bertanya..sy bermimpi seoarang lelaki 3 malam berturut-turut..saya hanya mengenali di laman sesawang dan memang saya langsung tidak mengenali dia..saya hanya mengetahui nama dan gambar sahaja..sekadar berkongsi ilmu saya add lelaki tersebut dari salah seorang rakan saya..dalam mimpi itu..lelaki tersebut hanya memandang saya sambil tersenyum..apakah tanda mimpi tersebut??boleh tak siapa-siapa beritahu maksud mimpi tersebut atau hanya mainan tidur... :ws:

    Reply #14 14 February, 2012, 08:51:40 PM
  • Publish
  •  :)

    Saya ada dengar org cakap kalau mimpi lelaki yang x dikenali maksudnya anda akan bertemu dengan conman, casanova atau playboy...Wallahualam...

     :ws:


    Reply #15 11 March, 2012, 05:27:28 PM
  • Publish
  •  :)
    salam..
    saya ingin mengetahui maksud disebalik mimpi saya..
    saya selalu mimpi laut yang berombak seperti tsunami..sudah beberapa kali saya mimpi perkara yang sama..
    kadang kala saya menganggapnya sebagai petanda untuk saya berubah untuk jadi lebih baik..selalu mengingati Allah..tapi adakah ia mempunyai maksud lain disebalik mimpi tersebut..kerana saya amat takut dek kerana keadaan ombak yang teramat besar..
    wasalam.. :msya:

    Reply #16 11 March, 2012, 05:52:39 PM
  • Publish
  • Mimpi yang berulang ulang saya ulangi sekali lagi lah
    hanyalah mainan syaitan
    gangguan jin bunian syaitan
    yang mendampingi diri kamu

    kamu di harap, sukalah mengambil pelajaran dari Al Quran
    jangan sekadar baca baca ayat tanpa tahu apa penlajaran dari Allaah

    di sebalik mimpi mu itu, gangguan tersebut hendak memperkenalkan dirinya kepada mu
    apa caranya, melainkan di mimpikan kamu

    inshallah ya, baca di sini  KITA - Peringatan


    atau ke sini  http://al-merapu.blogspot.com/2012/01/mimpi-why.html

    semuga nampak pelajarannya, inshallah

    Reply #17 04 April, 2012, 07:14:58 PM
  • Publish
  • salam...sya nk tnya..sya mimpi org yg saya kenali bnyak kali. dan tepat sama dimana saya sedang tidur,,walaupon sya hanya terlelap....knpa ea???mainan tidur ea??atau gangguan drpd syaitan??/
    « Last Edit: 04 April, 2012, 07:23:28 PM by wanie amin »

    Reply #18 04 April, 2012, 08:41:29 PM
  • Publish
  • Malam tadi saya ada bermimpi berkenaan anak lelaki saya terjatuh dari tingkat 4 atau 5, lalu meninggal dunia. Saya menerima di dalam kedaan redha dan menerima di atas qada dan qadar walaupun perasaan terasa sedih. Harap dapat berkongsi apakah petandanya? Semoga dirahmati Allah.

    Reply #19 05 April, 2012, 07:07:07 AM
  • Publish
  • Malam tadi saya ada bermimpi berkenaan anak lelaki saya terjatuh dari tingkat 4 atau 5, lalu meninggal dunia. Saya menerima di dalam kedaan redha dan menerima di atas qada dan qadar walaupun perasaan terasa sedih. Harap dapat berkongsi apakah petandanya? Semoga dirahmati Allah.

    divider3
    halaqahforum4