Suami Ber'sms' dengan Perempuan Lain - Page 1

*

Author Topic: Suami Ber'sms' dengan Perempuan Lain  (Read 11942 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

02 August, 2011, 02:16:17 PM
  • Publish
  • hi........nk tanya pendapat ni....
    ape perlu dilakukan bile da terbaca sms cinta hubby ngan orang ke3???
    confused ngan lelaki nih.........nk kata x ader anak, ada anak laki sorang.....
    layanan mcm biasa....x der masalah.....
    da call ppuan tuh, tp die ckp x der pape & janji x nk g'gu lagi....
    tp boley dipercayai ker.....
    kalo bley bagi la pendapat supaya hati ini tenang sedikit.......



    [warning]Ulasan Moderator
    Mohon patuhi etika berforum. Dilarang menggunakan singkatan ejaan @ ejaan SMS. Sila edit kiriman anda. Terima kasih.
    [/warning]
    « Last Edit: 03 August, 2011, 01:38:31 PM by lover81 »

    Reply #1 02 August, 2011, 02:21:47 PM
  • Publish
  •  :)
    bagi saya x pe lah kot..kawan beribu..:sedihnya: tapi kalau akak takut ..akak cuba lah siasat hubungan percintaan hubby akak dah sampai tahap mana...serius ke x ke??

    Reply #2 02 August, 2011, 02:24:12 PM
  • Publish
  •  :)
    ha'a..awak ada hak nak kenal pasti betul2..kalau netul la hubby awak 2 syg kat awak, da kawin pun dia perlu terus terang..tp 2 la risikonya

    Reply #3 02 August, 2011, 02:26:29 PM
  • Publish
  • hi........nk tanya pendapat ni....
    ape perlu dilakukan bile da terbaca sms cinta hubby ngan orang ke3???
    confused ngan lelaki nih.........nk kata x der anak, ada anak laki sorang.....
    layanan mcm biasa....x der masalah.....
    da call ppuan tuh, tp die ckp x der pape & janji x nk g'gu lagi....
    tp boley dipercayai ker.....
    kalo bley bagi la pendapat supaya hati ini tenang sedikit.......

    salam...maaf terlebeh dahulu dipinta andai kata yg akan diberi salah dn terguris hati....
    bagi pendpat sy yg belom berkahwin nie, di bulan yg mulia nie, cuber perbnyakkan doa semoga suami setia dn cekalkan hati....
    Biasenyer doa cepat dimakbulkan dngn usaha dn tawakal... lebeh2 lagi kiter sbgai seorng perempuan yg bersifat penyanyang....
    sya penah alaminye jugak, tp bukanlah dgn suami orng.... sy mmng xtaw menahu yg lelaki itu sudh berpunya... tp alhamdulillah lah sy mmng jauhkan diri dri lelaki i2 selapas hal nie terjadi.... sy rase setiap perempuan mempunyai naluri dn hati yg sama..... die akan rase ape yg pmpuan laen rase....
    ape pown yg penting doa lah pade yg maha kuasa....  :ins:
    Seseorang yang melihat kebaikan dalam berbagai hal berarti memiliki pikiran yang baik. Dan seseoran yang memiliki pikiran yang baik mendapatkan kenikmatan dari hidup.

    Reply #4 02 August, 2011, 03:22:59 PM
  • Publish
  • thanks suma........
    mmg kawan bley kawan seribu...tp kalo da kantoi sms merepek2, i2 bkn kawan lagi da.....
    setiap ari sy berdoa moga kami bahgia hingga akhir hayat.....sy berdoa juga supaya kami berdua jujur dalam perhubungan kami.......
    hingga la satu hari sy tergerak ati nk check hp & die plak terlupa delete msg tersebut.....tu kn satu petunjuk dari Yg Maha Esa jga......
    sy confused cz masih amat menyayangi die....tp at the same time ati ni sakit diperbodoh kan.........
    ini bukan yg first time kantoi.....sebelum ini da pernah kantoi.....so, sy x tau aper yg perlu sy buat......
    ditelan pahit, dibuang sayang .........

    Reply #5 02 August, 2011, 03:52:11 PM
  • Publish
  • assalam....
    pada saya,first kena la muhasabah diri balik,tgk ape yg xkena dgn diri sendiri...
    tanya pada suami kalau-kalau ada yang die xsuka dgn perangai kite,kalau x ada salah....
    banyakkan doa,tawakal..moga Allah memberi petunjuk

    Reply #6 02 August, 2011, 06:11:42 PM
  • Publish
  • 1. Kawan boleh beribu-ribu tapi INGAT, ada garis panduan untuk berkawan dengan bukan mahram. Masalah terjadi kalau seorang insan tak kira laki atau perempuan yang bergaul di luar batasan. Ramai yang tak jaga dan aware benda ni, ambik ringan je.

    2. Isteri pun ada hak. Maka berbincanglah baik2 dengan suami untuk menentukan hala tuju keluarga agar Islamik.

    3. Dah ada anak pun tak halang untuk si suami pasang 2,3 dan 4.





    Reply #7 03 August, 2011, 06:33:27 AM
  • Publish
  •  :)
    lelaki ini susah nk memahami...kakak lagi mengenali hubby kakak...jadi ada baiknya kakak dan dia berbincang..berbaik ....

    Reply #8 03 August, 2011, 07:39:28 AM
  • Publish
  • Selamat Datang Ke Halaqah.Net
    FORUM ISLAM UNTUK SEMUA

    Pengenalan Ringkas
    Tarikh Penubuhan: Jumaat, 13 Ramadhan 1427 H, bersamaan  6 oktober 2006
    Objektif:
    • Medan ukhuwwah fillaah.
    • Medan da’wah
    • Medan Ilmu
    • Medan Al-Amru bil Ma’ruf wan Nahyu ‘Anil Munkar
    Selanjutnya untuk mengenali Halaqah, Halaqian digalakkan untuk meng'eksplorasi' Halaqah disamping menceduk ilmu-ilmu berguna.

    Mohon dipatuhi bahawa semua pengguna forum ini :

    Tidak dibenarkan menulis singkatan ejaan atau menggunakan ejaan sistem pesanan ringkas (sms) semasa berchatting Dewan Halaqian dan menulis kiriman di forum.

    Sekiranya segala peraturan di atas tidak dipatuhi, pentadbir akan memadamkan pos anda tanpa sebarang notis. Tiada sebarang kompromi. Amaran hanya diberikan sekiranya dirasakan perlu.
    ~ Begin with the End in Mind ~

    Reply #9 03 August, 2011, 09:12:32 AM
  • Publish
  • terima kasih atas nasihat suma...lega sikit rasa ati ni.....

    1. Kawan boleh beribu-ribu tapi INGAT, ada garis panduan untuk berkawan dengan bukan mahram. Masalah terjadi kalau seorang insan tak kira laki atau perempuan yang bergaul di luar batasan. Ramai yang tak jaga dan aware benda ni, ambik ringan je.

    2. Isteri pun ada hak. Maka berbincanglah baik2 dengan suami untuk menentukan hala tuju keluarga agar Islamik.

    3. Dah ada anak pun tak halang untuk si suami pasang 2,3 dan 4.


    sy setuju ngan nasihat kt atas...garis panduan tu la yg suami selalu pandang ringan.......
    so far, kami sentiasa baik.....layanan seperti biasa....tiada masalah.....sebab tu sy terasa ati bile die sms merepek2 ngan perempuan lain.....
    biler sy tanya x sayang ke sy n anak, die ckp syg sangat2.....x sanggup nk berpisah ngan kami.....tp ntah ler....
    mmg dari sebelum kawin die suka sms mcm tuh.......ingat kn lepas kawin ley berubah.......rupanye same....

    doa kan sy semoga x terjadi lagi perkara tersebut di masa hadapan.....





    Reply #10 03 August, 2011, 09:52:29 AM
  • Publish
  • menjadi fitrah sebagai seorang suami akan diminati oleh wanita lain,semakin hari semakin matang dalam mengharungi kehidupan.itu para isteri perlu tahu.jadi apabila berlaku seperti ini isteri perlu tanya suami dan perlulah bersangka baik selagi belum ada maksiat yang berlaku

    Reply #11 03 August, 2011, 12:01:52 PM
  • Publish
  • mana kaum adam nih nak jawab?

    saya suatu ketika dulu ada la main SMS merepek nih,
    tapi semuanya dengan pengetahuan isteri, insyaAllah jika tiada
    agenda tersembunyi tiadalah berantakan, masing-masing tahu sejauh mana
    perhubungan

    *apa-apa pun mengarut je perhubungan SMS+Facebook+dan lain-lain
    dialam maya nih, lebih baik di dunia Nyata ada juga keberhasilannya.
    mari sama-sama berubah keaarah yang lebih baik dalam kehidupan

    Reply #12 03 August, 2011, 01:18:51 PM
  • Publish
  • mmm.....sms merepek yg dinyatakan ni tahap mana ye....
    cz yg sy hadapi ni merepek tahap hubungan suami isteri.....
    tak tahu la realiti nyer da berlaku atau belom...diharap blom buat paper.......

    **perhubungan via online ni nape disalah guna.......sy pn ada fb.....Tp takat untuk mencari kawan....
    x pernah pn sy sorok identiti sy......

    Reply #13 03 August, 2011, 03:08:49 PM
  • Publish
  • kaum lelaki adalah kaum yang amat tinggi keegoaannya.  Semakin umur meningkat, maka selagi itulah dia ingin menguji sahamnya apakah masih laku atau tidak.  Inilah punca suami ber'sms' dgn perempuan lain tanpa menyedari isteri yang adalah di sisi adalah amanah Allah yang terbaik untuknya.  Sms ini akan membawa kepada pelbagai masalah terutama bila mula membabitkan hati dan perasaan.  Justeru, sebagai seorang isteri, yakinilah diri bahawa selagi mana kita melaksanakan tanggungjawab kerana ALLAH, maka ALLAH pasti tahu niat kita.  Berbincang lah secara baik dgn suami dan berubahlah sekiranya sikap kita yang membuat suami ber'sms' d belakang kita.  Bagi sang suami, muhasabah diri.  Bersyukur dengan isteri yang ALLAH beri kerana dalam susah dan senang anda sebagai suami, isterilah yang sentiasa ada bersama anda.  Jgn jadi seperti kacang lupakan kulit.  Setia pada isteri kerana itulah kebahgiaan yang sebenar yang mampu menjadi rahmat di dalam rumahtangga yang dibina atas dasar kasih sayang.

    Reply #14 03 August, 2011, 06:36:12 PM
  • Publish
  • sabor je la... banyakkan bersabar lover... ujian untuk puan..
    puan cuba la berbincang dengan suami, mintak suami terus terang..
    siapa perempuan tu.. apa hubungannya.. kenapa mesej merepek..
    banyakkan berdoa..

    baca surah taha  1-5 hembus pada makanan(tunggu berbuka la ek? :senyum:) untuk lebutkan hati suami..
    semoga nasihat akak dia boleh terima...
    kalau dia sayang puan, dia mesti faham perasaan puan..

    cuba tanya dia kalau puan mesej gitu ngan lelaki lain, apa dia rasa?

    Reply #15 03 August, 2011, 08:31:46 PM
  • Publish
  • Bagi je la dia nikah lagi.......
    Bukan salah pon nikah lebih... Sunnah lagi..
    "Ukhwah fillah takkan musnah..lautan erat takkan mungkin patah..Bertemu, berpisah..hanya KENANGAN SEMATA..Redho Allah, Kita cari..Moga2 kita kan diRahmati..Dengan niat yang suci,bertemu kembali di negeri Abadi.. Salam kemaafan."

    Reply #16 03 August, 2011, 11:09:56 PM
  • Publish
  •  :) jagalah hati..abdikan diri kerana ALLAH insyaALLAH hati lebih tenang....kadang ada perkara yang kita tak perlu tahu banyak...contohnya..kisah silam pasangan atau atau dengan siapa bergaul,kerana lelaki ni masih ada ruang lagi kawen lagi tidak bagi isteri jadi kenalah paham,gembirakan hati suami isyaALLAH syurga mudah tuk dimasuki oleh isteri2 solehah.amin.ya ALLAH.sabarkan istri2 yang taat jaga kehormatan merka dan keluarga.cukup ka sudah kita ni manjadi hamba ALLAH yang baik..tepuk dada tanya iman...wallahulam...yang baik dari ALLAh yang tak baik tuk atas kelemahan diri sendiri,..mohon maaf..

    Reply #17 04 August, 2011, 05:00:58 AM
  • Publish
  • bukan masalah nikah...
    tapi ikhtilat pun kena jaga,,
    orang selalu suruh jangan kapel untuk golongan muda.
    dah jadi suami orang.. boleh kapel la ek?

    macam yang dinyatakan puan pemula forum..
    dia cakap bila dia call perempuan tu tak ada pape...
    tak ada hubungan apa-apa.. dan berjanji tak akan ganggu..
    jadi? ada niat nak kawen ke gini?
    lain la kalau perempuan tu cakap dia kekasih suami puan ni..

    dosa kacau rumah tangga orang pun kene tengok jugak tau..
    jangan duk nampak poligami je depan mata

    Reply #18 04 August, 2011, 07:51:23 AM
  • Publish
  • saya rasa. puan boleh saiko suami puan tu.

    dengan cara = puan cakap dengan die,

    *puan = abang ape perasaan awk klu saya mesej dengan kawan laki lain..??
     pastu akak cakap laa.. abang nak mesej saya tak kisah. tapi jangan marah ea.. klu..(**@#$$%%^&&**) hehehehe
     dengan nada sindir atau pun bergurau. takpun akak kunci je bilik tu. jangan bagi die masuk, suh die tido lua..  hihi

      tapi awas. akak jangan cakap kalau suami akak tgah naik minyak... nnt jenoh nak azan kat telinga die.. hihihi.. pandai2 la

     maaf yer kak. sy sekadar nak bergurau je
    ANAK YANG BAIK ADALAH ANAK YANG MENDOAKAN KEBAIKAN  IBUBAPANYA, ANAK YANG SOLEH DAN SOLEHAH ADALAH ANAK YANG SENTIASA DAHAGAKAN KEGEMBIRAAN BERSAMA ORANG TUA NYA...

    Reply #19 04 August, 2011, 07:57:11 AM
  • Publish
  • cakap dengan suami kak tu,, kalau dia suka sangat perempuan yang dalam telefon tu suruh kahwin aje kak jangan buat maksiat... kan senang kan kan

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    72 Replies
    12630 Views
    Last post 23 August, 2013, 08:37:38 PM
    by fauzan938
    4 Replies
    1881 Views
    Last post 15 February, 2012, 08:36:54 PM
    by hairilnua
    2 Replies
    352 Views
    Last post 26 June, 2014, 09:29:27 AM
    by Gah Iman