Wahai Lelaki Mengertilah Hati Wanita

Author Topic: Wahai Lelaki Mengertilah Hati Wanita  (Read 9868 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

UMMU RIA UMIRAH

  • *
  • sEnYum..SeLaLu..
    • View Profile
31 July, 2011, 12:05:54 PM
WaHaI LeLaKi mEnGeRTiLaH HaTi WaNItA

Andainya lelaki tahu, dalam hati seorang perempuan
ada naluri untuk di sayangi,
ada rasa untuk di beri perhatian,
ada rasa untuk di dengari keluh kesahnya,
ada waktu2 minta di temani kesedihannya,

Andainya lelaki tahu rajuk seorang perempuan minta di pujuk,
Marah seorang perempuan perlu di dekati,
Sedih seorang perempuan perlu di dengari,
Gembira seorang perempuan ingin di kongsi,

Andai lelaki tahu di sebalik seribu satu rasa itu
ada sekeping hati nan lembut,
Bukan untuk di manjai,
Bukan jua untuk di tatang bagai minyak yang penuh,
Hanya perlu sedikit perhatian,
Agar rasa kasih itu wujud walau di saat jauh,

Kerana andai lelaki tahu hati ini akan sentiasa bertanya
Pada diri seorang perempuan,
Wujudkah cinta itu di hati lelaki,
Bila saat jauh tanpa perkhabaran

Sayangilah seseorang itu atas dasar siapa dirinya sekarang,
Bukan atas dasar siapa dirinya sebelum ini,
Cintailah seseorang itu kerana hatinya,
Bukan paras rupa semata2

Reply #1 31 July, 2011, 12:45:52 PM
 :)
untuk lelaki saja ke????
perempuan puan harus juga mengerti...

Reply #2 31 July, 2011, 03:17:09 PM
 :)

salam...

benarlah itu...

wahai lelaki..jom kita membina pengertian yg lebih mendalam tentang hati wanita,,,isteri,.

(untuk lelaki sahaja??)
(perempuan harus juga mengerti...)

pun..benar..tp topik ini untuk wahai lelaki kan..?

jadi..nnt buka arr pulak...tajuk

"wahai Perempuan...Mengertilah Hati Lelaki..."

 :)

Reply #3 01 August, 2011, 01:58:38 PM
walaupon saya perempuan saya sokong jugak "wahai perempuan mengertilah hati lelaki"sbb dunia sekarang ni dah berubah bukan lelaki jerr buat hal perempuan pon sama.....

Reply #4 02 August, 2011, 12:13:10 AM
Salaam...nak jaga hati lelaki rumit skit sebab temannya tak tahu cerita dirinya...hanyalah ibunya yg faham bahasa dan ragamnya...memang isteri kitabtakleh challenge ibunda tercinta.wasSalaam

UMMU RIA UMIRAH

  • *
  • sEnYum..SeLaLu..
    • View Profile
Reply #5 04 August, 2011, 06:30:55 AM
 
Salaam...nak jaga hati lelaki rumit skit sebab temannya tak tahu cerita dirinya...hanyalah ibunya yg faham bahasa dan ragamnya...memang isteri kitabtakleh challenge ibunda tercinta.wasSalaam
:) rumit memang rumit pun...susah nk fahami hati lelaki ne...lagi2 yang pendiam ne...kan..lelaki..oh lelaki/...susahnya nak memahami korang..

Reply #6 04 August, 2011, 11:46:31 AM
kadang2 kena faham gak hati kaum adam ni(termasuklah saya yg kelaki ni).. kepada isteri kat luar tu tanya lah kepada bonda kami yang lebih memahami hati kami ni..huhuu

Reply #7 05 August, 2011, 02:07:30 AM
hati perempuan tu sgt sukar difahami..so,suami kene pndai2 fhm hti isteri..bru aman rumah tangga..pompuan pon sme..kene fhm hati suami..ksmpulannya,dua2 kene saling memahami dan saling mnjge hati pasangan msg2..

Ixora_skru

  • *
  • Kehidupan Pertama Penentu Kehidupan Kedua
    • View Profile
Reply #8 05 August, 2011, 11:12:49 PM
saya pun kekadang tak faham hati dan pemikiran orang perempuan ni... 'complicated sangat'...
Catatan Warna-Warni Kehidupan | Di Laman Halaqah ku Mencari IlmuNya
  http://www.cwwk.blogspot.com  |  http://ilmuhalaqah.blogspot.com

Reply #9 30 October, 2011, 02:26:20 PM
Manusia ini dijadikan ada sifatnya, tabiatnya, ada karektornya, keras atau lembut hatinya, yang ditetapkan takdir Ilahi, yang tertulis dalam kitab di alam azali lagi. Jadi manusia diberi petunjuk untuk memilih perlakuan dan sifat-sifat yang baik. Sesiapa yang bertanggungjawab, contohnya ibu bapa, membentuk identiti anak-anak, mestilah berusaha menunaikan tanggungjawabnya. Lelaki dan wanita sama saja makhluk Allah, ada kelemahan ada kekurangan. Biarlah kita saling memahami, atas dasar iman dan takwa. 
"Ya Allah, Dzat yang mengendalikan hati, kendalikanlah hati kami untuk taat kepadaMu. " Kepada sahabat-sahabat, sila lawati blog saya http://memorygreen1.blogspot.com/

Reply #10 30 October, 2011, 04:30:31 PM
Insya Allah ! semua akan sejahtera, jika kita benar-benar memahami pengertian ujian Allah
atas muka bumi ini.

Selalulah beringat-ingat, mudah-mudahan tiada sesiapa yang terlepas dari mendapat berkat dan rahmat
dari Allah.

Kerja kita adalah berdakwah, meskipun mendapat cacian atau cemuhan. Janji kita tetap istiqamah.....
Perasaan kasih sayang itu adalah aset utama untuk mendekati antara satu sama lain.

Meskipun halaman ini adalah halaman maya...... ia tetap menjadi catitan 2 orang malaikat Allah.
Samada baik atau buruk. Kelak akan diperlihat apabila dibentangkan amalan masing-masing
di hadapan Allah Rabuljali........

Fitrah kaum adam sememang untuk mengerti kaum hawa.  Ini adalah nota utama untuk  manusia jadikan contoh
bagi menembusi  kecintaan kepada  Yang Maha Esa, baik lelaki mahupun wanita.
Wallahualam....

divider3
halaqahforum4