LEMBU dengan ANJING

Author Topic: LEMBU dengan ANJING  (Read 1029 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

cahayabijaksana

  • *
  • hebat wanita krn kesabaran~ subhanallah...
    • View Profile
24 July, 2011, 12:53:49 PM
LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

LEMBU : Eh? kenapa?
...
ANJING: Aku lalu tepi 2 orang manusia lelaki dan perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "Hoi anjing! pergi jauh-jauh, najis!".

LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu..

ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun disamak.

ANJING: Wah.. ayat ko memang power la...manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"

jom sama2 fikirkan sejenak dn selamat beramal..(dtujukan khas pada saudaraku seISLAM)

~Hadits Rasulullah SAW~
~* Lebih Baik Ditusuk Jarum Besi Dari Pada Menyentuh Wanita *~

" Dari Ma`qil bin Yasar dari Nabi saw., beliau bersabda: Sesungguhnya ditusuknya kepala salah seorang diantara kamu dengan jarum besi itu lebih baik daripada ia menyentuh wanita yang tidak halal baginya"

Reply #1 24 July, 2011, 01:00:29 PM
 :)
pernah baca artikel ni..memang smart
myedarkan kita malah boleh jdkan panduan

cahayabijaksana

  • *
  • hebat wanita krn kesabaran~ subhanallah...
    • View Profile
Reply #2 24 July, 2011, 01:02:08 PM
:)
pernah baca artikel ni..memang smart
myedarkan kita malah boleh jdkan panduan




hehehehe..itu laa.. :ins:

divider3
halaqahforum4