LEMBU dengan ANJING

Author Topic: LEMBU dengan ANJING  (Read 566 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

cahayabijaksana

  • *
  • Posts: 21
  • hebat wanita krn kesabaran~ subhanallah...
    • View Profile
24 July, 2011, 12:53:49 PM
  • Publish Di FB
  • LEMBU: Hai anjing, apa habaq? Macam ada yg tak kena je?

    ANJING: Aku tengah tension nih. Mau je aku gigit manusia tadi.

    LEMBU : Eh? kenapa?
    ...
    ANJING: Aku lalu tepi 2 orang manusia lelaki dan perempuan yang sedang berkepit. Tetiba si lelaki terperanjat dan terus melompat dan berkata "Hoi anjing! pergi jauh-jauh, najis!".

    LEMBU: Ya, lah. Ko kan haram. Najis tahap berat bagi manusia. Biasalah tu..

    ANJING: Kalau aku najis sekali pon, kalau dia tersentuh aku, boleh disamak. Yang dia sentuh dan raba-raba awek dia tu apa? Boleh ke nak samak dosa?

    LEMBU: Betul tu. Memegang wanita yg bukan mahramnya tanpa ikatan yg sah, lebih dahsyat kenajisannya daripada memegang ko anjing, malah tak boleh suci sekalipun disamak.

    ANJING: Wah.. ayat ko memang power la...manusia kena ubah pepatah "Pandai macam LEMBU"

    jom sama2 fikirkan sejenak dn selamat beramal..(dtujukan khas pada saudaraku seISLAM)

    ~Hadits Rasulullah SAW~
    ~* Lebih Baik Ditusuk Jarum Besi Dari Pada Menyentuh Wanita *~

    " Dari Ma`qil bin Yasar dari Nabi saw., beliau bersabda: Sesungguhnya ditusuknya kepala salah seorang diantara kamu dengan jarum besi itu lebih baik daripada ia menyentuh wanita yang tidak halal baginya"

    cahaya nurul

    • *
    • Posts: 25
      • View Profile
    Jawab #1 24 July, 2011, 01:00:29 PM
  • Publish Di FB
  •  :)
    pernah baca artikel ni..memang smart
    myedarkan kita malah boleh jdkan panduan

    cahayabijaksana

    • *
    • Posts: 21
    • hebat wanita krn kesabaran~ subhanallah...
      • View Profile
    Jawab #2 24 July, 2011, 01:02:08 PM
  • Publish Di FB
  • :)
    pernah baca artikel ni..memang smart
    myedarkan kita malah boleh jdkan panduan




    hehehehe..itu laa.. :ins:

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    3 Replies
    2045 Views
    Last post 19 June, 2007, 07:24:34 PM
    by diya
    5 Replies
    1803 Views
    Last post 22 June, 2012, 11:07:28 PM
    by Yuzie
    2 Replies
    469 Views
    Last post 12 June, 2012, 03:32:08 PM
    by Arozi