Pantun 2 kerat..

Author Topic: Pantun 2 kerat..  (Read 49873 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

13 July, 2007, 07:12:11 AM
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

Kuih Bangkit Kuih Baulu
Izin Kasturi mula dahulu

Polis Peguam Tentera
Memberi salam mulanya bicara

Mengambil air tepi perigi
Kepada semua Selamat Pagi

Hari mulia hari Jumaat
Doa pada semua sihat wal'afiat

Minum kopi makan roti
Dalam berpantun jangan noty-noty ???

Seharum kasturi di waktu pagi
Jom sambung tunggu apa lagi  :-\ :-X
Betapa indahnya budaya saling menghormati, menasihati, dan mengingatkan dalam kebaikan karena dari sanalah rasa percaya diri akan tumbuh...

faseh

  • *
  • Cahaya Cinta Allah..Guru d PPK(knk2 pekak)
    • View Profile
Reply #1 13 July, 2007, 09:16:04 AM
Menangguk air di dalam perigi,
Ramai yang berpantun la sat lagi.

Teratai tumbuh di tepi kolam,
 sihatceria
*Image Removed*
Ya ALLAH, jadikan aku wanita yang solehah...yang baik di antara yang terbaik...dan kurniakan aku pendamping yang baik...
dlm mendapatkan sesuatu yang terbaik dariMu...
Amin...

husnulkhatimah

  • *
  • hitam putih kehidpan..sendiri yg menentukan....
    • View Profile
Reply #2 13 July, 2007, 12:23:38 PM
kuih bangkit kuih bahulu
ana berangkat dulu....

lahai..mesti x ckp 10 pkataan nie..:senyum:

al_haq

  • *
  • ~Hidup & Mati hanya untuk Islam~
    • View Profile
Reply #3 14 July, 2007, 10:36:39 PM
pat-pat siku lipat
sapa cepat dia dapat,


KURA-KURA NAIK PERAHU
pura-pura tak tahu

bunga geharu bunga cendana
sudah tahu bertanya pulak
"Semua manusia tidak dapat lari dari melakukan kesilapan dan kesalahan,yang penting kembali dan bertaubat kepadanya,(aku mengharapkan keredaanmu ya Allah)(",)"

Reply #4 14 July, 2007, 10:44:26 PM
tali regang kerana ditarik
topik ini sangat menarik

baca buku di rumah nyonya
marilah bersama memeriahkannya

di rumah menunggu si dia tiba
walau tak pandai tetap boleh mencuba

(Mereka berdoa dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya" [Ali-Imran:8]

al_haq

  • *
  • ~Hidup & Mati hanya untuk Islam~
    • View Profile
Reply #5 15 July, 2007, 03:07:39 AM
sida tu nampak siqah
jom kita forum kat halaqah.

ke pekan sabtu jumpa majid
jom kita ke masjid


husnulkhatimah

  • *
  • hitam putih kehidpan..sendiri yg menentukan....
    • View Profile
Reply #6 15 July, 2007, 09:19:33 PM
gatal kepala ada kutu
soaltla kamu d awal waktu ...

(prigatan utk diri seniri dan utk sume,..)



Reply #7 20 July, 2007, 09:26:39 AM
Kegunung Daik mencari tongkat
Selamat pagi di hari Jumaat

Duku Rambutan Manggis
Salam sejahtera salam manis



husnulkhatimah

  • *
  • hitam putih kehidpan..sendiri yg menentukan....
    • View Profile
Reply #8 20 July, 2007, 09:35:11 AM
hari jumaat solat jemaah
moga sejahtera sekalian ummah

makan buah d pohon  jati...
teman sejati sentiasa d hati....

Reply #9 26 September, 2007, 06:37:35 AM
Assalamulaikum, good morning
kepala aku tengah pening

Dari melayan kepala nan sakit
jom kita meleret-leret

Tercekik tulang, tertelan yoyo
Lapor kes pd Khir Toyo

Main-main tepi perigi
Dia tak peduli, siarkan kat NTV...

peragut dah kaya
tak posa tak lah raya

tak posa tak leh raya
nanti tak dapat duit raya

Kitty-kitty si pussy cat
Tak poser, raya tak berkat…..

Pagi raya mengopek kelapa
Zakat fitrah jgn dilupa

Besi tertanam bertambah karat
jom berpantun dua kerat

pagi tadi sahur mee
buke nanti ngan roti dan kari

raye tinggal bape hari je lagi
mari bershopping ke sana ke sini

takde benda nak buat kat umah
bersalamanlah kita mengeratkan ukhuwah

pagi tadi sahur lauk ayam
buka nanti masak sayur bayam.

mari kita shopping sana sini
jangan lupa anak bini!!

tak der bende nak buat kat umah
apa lagi kemas la umah!.................

Moh aku mulakan dan korang sambung-sambungkan lah

Wasana wasini
apa difikirkan pagi ni

acapklcc9

  • *
  • Perjuangan Belum Selesai
    • View Profile
Reply #10 09 April, 2009, 04:34:13 AM
mata ni dah ngantuk............
tgk liverpool kalah teruk..........

perut ni sudah kenyang..........
bayern pula kena ganyang..........

ratu_isLam

  • *
  • *indAh..syAhdu..didakAp nIkmat IMAN..*
    • View Profile
Reply #11 09 April, 2009, 04:49:38 AM
gumbira hatiku..
pilihan raya seperti jangkaanku..

heee..                                                                                                                                                                         
                                                                         








~hamba ALLAH yg plg hina & kerdil ~

*indAh..syAhdu..didakAp nIkmat IMAN..*

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #12 09 April, 2009, 05:16:53 AM


makan ubat batok,
mata jadi mengantok.

bangun pagi-pagi,
jangan tidor lagi.

lekas pergi mandi,
jangan tayang bodi.

pakai baju baru,
tapi warna biru.


Pengurusan, Pentadbiran Forum Halaqahnet.
Penal Utama Baitul Muslim


warghhD60

  • *
  • islam the true religion
    • View Profile
Reply #13 09 April, 2009, 05:17:27 AM
4 kerat boley x..hhihihi...


susun cawan sama cawan,
ikat galah dengan tali,
pasal lawan tetap lawan,
mengaku kalah jangan sekali....
Berminat untuk perkhidmatan jurugambar perkahwinan?
e-mail sahaja kepada saya.
http://www.flickr.com/photos/khairul_fahmi/

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #14 02 June, 2009, 06:59:59 PM

buah durian buah mangga
anak ayam jatuh tangga


kereta biru kereta merah
mata layu kena marah.

halawah

  • *
  • İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
    • View Profile
Reply #15 02 June, 2009, 07:31:20 PM
Buah durian durian belanda
awas ternakan jangan tergoda


kereta biru tak kisah ah!
muka cerah kerja solat ah!

halaman resepi mesra.net
:senyum: hanya di internet
İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
hubungan dengan ukhuwahfıllah perpaduan Ummah seutuh

Ummi Munaliza

  • *
  • Anniversary Ke 32
    • View Profile
Reply #16 03 June, 2009, 03:12:09 AM


Dalam empulur, di luar sabut,
Salam dihulur, tangan disambut.

Pipi dilempang, tangan menghukum,
Mata bertentang, mulut tersenyum.

Marwah terlena,zuhud di batin,
Ukhuwwah terbina, silaturahim terjalin.

nurqaseh

  • *
  • http://nurqaseh2010.blogspot.com
    • View Profile
Reply #17 09 December, 2009, 03:52:15 PM
Dalam halaqah ada Peluru
SENYUM SELALU.

makan tak pernah jemu
CERIAKAN HARI MU..

Cantiknya Taman Beroleh
HALAQAH BOLEH!!!

maharcinta5740

  • *
  • Aku Hamba Allah...
    • View Profile
Reply #18 09 December, 2009, 05:40:00 PM


halaqah sesuai tua dan muda,
Islam adalah untuk semua.



sudah berkasih sekian lama,
produk halal tanggungjawab bersama.

;-)
"aku mencintaimu kerna agama yang ada pada dirimu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, maka hilanglah cintaku padamu.."
(Imam Nawawi)  baguss

Wanita yang bijaksana mampu mengubah sahara yang gersang
menjadi taman yang menghijau.. ceria* ceria* ceria*

Nurul Nawar

  • *
  • Forgive me. May Allah bless you -)
    • View Profile
Reply #19 14 September, 2012, 04:05:13 PM
Daum ketum daun pegaga,
Assalamualaikum pembuka kata..

Teringin ku makan jeruk halwa
Ap khabar anda semua..

Hari ini tiada cerita,
Hanya sekadar meluah rasa..

Dalam diri tertanya-tanya,
Bilakan hendak ke tahap seterusnya..

Jawabnya diri pula berkata,
Jangan kalut, tenangkan jiwa..

Tambahnya lagi, jangan berduka,
Kelakmu suram,bermuram durja..

Jadi teruskan,giatkan usaha,
Moga engkau mencapai cita..

InsyaAllah..

-wallahualam-

divider3
halaqahforum4