Lawak Shin Chan

*

Author Topic: Lawak Shin Chan  (Read 6297 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

syahidatul

  • *
  • Posts: 70
    • View Profile
12 July, 2007, 01:30:39 PM
  • Publish
  •  :-X

    Soal Jawab Guru dan Shin Chan...

    Guru : Kenapa awak lambat?
    Shin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
    Guru: Papan tanda mana ?
    Shin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah
    di
    hadapan, jalan pelahan."


    Guru: Shin Chan, Macam mana awak eja
    perkataan "BUAYA"?
    Shin Chan: "B-O-O-W-A-Y- A"
    Guru: Bukan, Salah tu.
    Shin Chan: Mungkin itu salah , tapi
    Cikgu tanya saya macam mana saya
    mengejanya, itu lah yang saya eja !

    Guru: Apakah formula untuk air?
    Shin Chan: "HIJKLMNO"!!
    Guru: Apa yang awak cakap tu?
    Shin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H
    to O!

    Guru: Shin Chan, Pergi ke Peta Dunia
    tu,
    cari dan tunjuk mana
    Amerika Utara.
    Shin Chan: Di sini Cikgu, Shin Chan
    menunjukkan tepat kat Peta dunia yang
    tergantung kat hadapan kelas!
    Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu
    saya siapa yang jumpa Amerika Utara?
    Kelas: Shin Chan Cikgu!

    Guru: Shin Chan, beritahu satu perkara
    penting yang kita tak ada
    10 tahun dulu.
    Shin Chan: Saya Cikgu!

    Guru: Bagaimana kita boleh mengelak
    penyakit yang di sebabkan oleh gigitan
    serangga?
    Shin Chan: Jangan kena gigit serangga.

    Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya
    perkara yang kamu tahu berlaku secara
    kebetulan?"
    Shin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya
    berkahwin pada hari yang sama, pada
    masa
    yang sama dan juga pada waktu yang
    sama."

    Guru: Shin Chan, aneh sungguh stokin
    yang awak pakai ni, satu warna hijau
    berbintik hitam dan satu lagi berwarna
    merah berbintik biru. !
    Shin Chan: Ya betul Cikgu, memang
    nampak
    aneh, saya pun hairan kerana terdapat
    sepasang lagi dengan warna yang sama
    kat
    rumah.
    Sesiapa yang tidak menyayangi, dia tidak akan disayangi.

    kanjeng sunan

    • *
    • Posts: 2192
    • cintai tuhan, sayangi tuhan, takuti tuhan...
      • View Profile
    Reply #1 12 July, 2007, 02:39:55 PM
  • Publish
  • Disebabkan kat sini kita ade kisah lawak..
    nie pak kanjeng selitkan lawak skit...

    Bahaya Kahwin dengan Programmer

    Kawan Kawan, Sebelum anda memutuskan untuk
    berkahwin dengan seorang "programmer" anda
    perlu pikir dengan semasak-masaknya dulu
    sebelum anda menyesal dikemudian hari.
    Ini adalah contoh daripada seorang isteri yang
    mengadu pada mengenai hubungan dia dan
    si suami, seorang PROGRAMMER setiap hari.

    Suami : (Setelah balik lewat dari pejabat)
    "Selamat malam sayang,sekarang saya logged in."

    Isteri : Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

    Suami : Bad command or filename.

    Isteri : Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat
    pejabat suruh abang beli!

    Suami : Errorneous syntax. Abort?

    isteri : Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat?
    Hahaa..... Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv?
    Mana dia?

    Suami : Variable not found...

    Isteri : Abang nih memang tak bole harap la. Bak
    kad kredit abang. Biar saya pergi belikan dan
    shopping barang dapur sekali.

    Suami : Sharing Violation. Access denied...


    Isteri : Abang ni tak sayang saya ke? abang
    lebih sayang komputer abang tu dari saya.
    Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.

    Suami : Too many parameters...

    Isteri : Saya menyesal pilih abang sebagai suami
    saya. Harapkan muka je hensem.

    Suami : Data type mismatch.

    Isteri : Abang nih memang betul-betul tak berguna la.

    Suami : It's by Default.

    Isteri : Macamana pula dengan gaji abang?

    Suami : File in use ... Try later.

    Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang
    sebagai seorang isteri?

    Suami : Unknown Virus. "
    TuhAN cInTa aGuNg..

    sailormoon(^^,)

    • *
    • Posts: 72
      • View Profile
    Reply #2 12 July, 2007, 06:44:32 PM
  • Publish
  • Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang
    sebagai seorang isteri?

    Suami : Unknown Virus. "

    Kalau isteri jadi virus rumahtangga, suami kena jadi antivirus...Tak boleh dua-dua jadi virus...^_^

    husnulkhatimah

    • *
    • Posts: 899
    • hitam putih kehidpan..sendiri yg menentukan....
      • View Profile
    Reply #3 13 July, 2007, 04:41:29 PM
  • Publish
  • Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang
    sebagai seorang isteri?

    Suami : Unknown Virus. "

    Kalau isteri jadi virus rumahtangga, suami kena jadi antivirus...Tak boleh dua-dua jadi virus...^_^



    suami kene la ada firewall...dn macam2 nti virus lagi...hehehhe

    syahidatul

    • *
    • Posts: 70
      • View Profile
    Reply #4 13 July, 2007, 04:44:12 PM
  • Publish
  • mau bikin tension dapat orang yang gile programming sebegitu sekali... :senyum:...

    it's by default tu yg tak tahan...

    kanjeng sunan

    • *
    • Posts: 2192
    • cintai tuhan, sayangi tuhan, takuti tuhan...
      • View Profile
    Reply #5 13 July, 2007, 05:49:11 PM
  • Publish
  • mau bikin tension dapat orang yang gile programming sebegitu sekali... :senyum:...

    it's by default tu yg tak tahan...

    amacam best tak...:ketawa:

    adeq_fauzy

    • *
    • Posts: 693
    • :: KeranaMU ya Allah ::
      • View Profile
    Reply #6 13 July, 2007, 06:00:25 PM
  • Publish
  • Quote
    Bahaya Kahwin dengan Programmer
    wah, terasa nya diri ini.
    tak de la sampai cmtu sekali. :sedihnya:
    SUMBANGAN TABUNG HALAQAH
    CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services
    "Saham akhirat anda, insyaAllah.."

    mastro

    • *
    • Posts: 25
      • View Profile
    Reply #7 14 July, 2007, 12:20:41 PM
  • Publish
  • :senyum:.....ada virus menyerang and antivirus bersihkan .kalau 2 virus apa jadi..:senyum:

    mashita

    • *
    • Posts: 19
      • View Profile
    Reply #8 14 July, 2007, 09:37:31 PM
  • Publish
  •  :)
    harusnya virusnya berdamai aja dengan antivirus.
    sebenarnya bingung bacanya.
    tp senyum aja lah.... :-X

    husnulkhatimah

    • *
    • Posts: 899
    • hitam putih kehidpan..sendiri yg menentukan....
      • View Profile
    Reply #9 15 July, 2007, 09:31:26 PM
  • Publish
  • hhehe..bingung? nape jadi camtuh? kene belajar istilah2 IT sikit nie....

    syahidatul

    • *
    • Posts: 70
      • View Profile
    Reply #10 21 July, 2007, 03:48:45 PM
  • Publish
  • Ni lagi lawak... lawak Jepun pula...

    PANTUN JEPUN


    Pulau Hokkaido jauh ketengah
    Gunung Fuji bercabang tiga
    Hancur Raksaser dikandung tanah
    Ultraman yg baik dikenang jua.

    Dua tiga Raksaser berlari
    Maner nak samer Raksaser Kero
    Dua tiga Ultraman boleh kucari
    Maner nak samer Ultraman Taro.

    Kalau roboh Kota Narita
    Papan di Tokyo Ultraman dirikan
    Kalau sungguh itu keje Raksasa
    Badan dan kepaler dier Ultraman 'fire'kan.

    Kajang Ultraman kajang berlipat
    Kajang Raksaser mengkuang layu
    Kalau Ultraman Ace tak cukup kuat
    Ultraman Neos datang membantu.

    Buai laju-laju
    Sampai Pokok Sena
    Apa dalam baju?
    Lampu Ultraman nyaler.

    Mengata dulang paku serpih
    Mengata Raksaser
    Ultraman pulak yang lebih-lebih.

    Sudah gaharu cendana pula
    Sudahlah kalah di'fire' pula.

    Orang berbudi kiter berbahaser
    'Fire' diberi pada raksaser

    ehemm... camne rasa
    membazir tak masa?

    heheh..

    syahidatul

    • *
    • Posts: 70
      • View Profile
    Reply #11 21 July, 2007, 11:10:02 PM
  • Publish


  • rosak kesusasteraan melayu.......


    gurau jer

    Daeng Jati kalau dia nampak ni mesti tak puas hati ,... sebab pantun-pantun Melayu dirosakkan. :senyum:

    AsRaR

    • *
    • Posts: 205
    • hidup dengAn tArbiyyAh
      • View Profile
    Reply #12 20 October, 2007, 10:24:58 AM
  • Publish
  • bahaya lah macam tu ya


     :'(
    kadang-kadang keadaan sukar untuk dimengertikan, ditafsirkan........

    maka kembara diteruskan...

    Ya Allah....redhailah perjalananku...

    amz

    • *
    • Posts: 36
    • IsLaM iS mY LifE
      • View Profile
    Reply #13 04 November, 2007, 11:18:31 AM
  • Publish
  • ingatkan msej pnting ke.rupa-rupanya cite otromen je...heeeee.......
    "WaNiTa YaNg IdEaL iAlAh WaNiTa YaNg TidAk AkAn diUbaH OleH aRuS dUniA,
     BaHkaN DiA YanG MenGubaH DuniA deNgan iMan DaN AkhLakNya..."

    salinda

    • *
    • Posts: 64
    • فليضحكوا قليلا وليبكوا كثيرا
      • View Profile
    Reply #14 04 November, 2007, 09:50:14 PM
  • Publish
  • ada je la.... d109 mula2 shin chan...pastu programer...pastu ultraman...tapi menarik jugak... :-\

    bulan bintang

    • *
    • Posts: 29
      • View Profile
    Reply #15 04 February, 2009, 10:23:13 PM
  • Publish
  • lucu

    NuRul IsLam

    • *
    • Posts: 764
      • View Profile
    Reply #16 11 February, 2009, 02:03:02 PM
  • Publish
  • Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang
    sebagai seorang isteri?

    Suami : Unknown Virus. "

    teruknye klu dpt suami cam ni....
    ishx3......:senyum:...                                                                                                         
    I lOVE ISLAM

    cahayE_matE

    • *
    • Posts: 305
      • View Profile
    Reply #17 27 April, 2011, 09:21:15 PM
  • Publish
  •  :)
    :senyum:
    pandai si shin chan jawab ya
    macam macam karenah
    :senyum:

    hani muslim

    • *
    • Posts: 847
      • View Profile
    Reply #18 27 April, 2011, 09:49:09 PM
  • Publish
  •  :)
    kalau shin chan ada.memang kecoh.huhai shin can shin chan.:senyum:

    lislam

    • *
    • Posts: 882
      • View Profile
    Reply #19 11 June, 2011, 06:10:23 PM
  • Publish
  • :-X

    Soal Jawab Guru dan Shin Chan...

    Guru : Kenapa awak lambat?
    Shin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
    Guru: Papan tanda mana ?
    Shin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah
    di
    hadapan, jalan pelahan."


    Guru: Shin Chan, Macam mana awak eja
    perkataan "BUAYA"?
    Shin Chan: "B-O-O-W-A-Y- A"
    Guru: Bukan, Salah tu.
    Shin Chan: Mungkin itu salah , tapi
    Cikgu tanya saya macam mana saya
    mengejanya, itu lah yang saya eja !

    Guru: Apakah formula untuk air?
    Shin Chan: "HIJKLMNO"!!
    Guru: Apa yang awak cakap tu?
    Shin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H
    to O!

    Guru: Shin Chan, Pergi ke Peta Dunia
    tu,
    cari dan tunjuk mana
    Amerika Utara.
    Shin Chan: Di sini Cikgu, Shin Chan
    menunjukkan tepat kat Peta dunia yang
    tergantung kat hadapan kelas!
    Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu
    saya siapa yang jumpa Amerika Utara?
    Kelas: Shin Chan Cikgu!

    Guru: Shin Chan, beritahu satu perkara
    penting yang kita tak ada
    10 tahun dulu.
    Shin Chan: Saya Cikgu!

    Guru: Bagaimana kita boleh mengelak
    penyakit yang di sebabkan oleh gigitan
    serangga?
    Shin Chan: Jangan kena gigit serangga.

    Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya
    perkara yang kamu tahu berlaku secara
    kebetulan?"
    Shin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya
    berkahwin pada hari yang sama, pada
    masa
    yang sama dan juga pada waktu yang
    sama."

    Guru: Shin Chan, aneh sungguh stokin
    yang awak pakai ni, satu warna hijau
    berbintik hitam dan satu lagi berwarna
    merah berbintik biru. !
    Shin Chan: Ya betul Cikgu, memang
    nampak
    aneh, saya pun hairan kerana terdapat
    sepasang lagi dengan warna yang sama
    kat
    rumah.
    adduii...tak sangka sin chan leh cakap bahasa melayu.....fuhh....terkejut betuii....sampai tak leh nak gelak

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    19 Replies
    2410 Views
    Last post 27 April, 2011, 12:54:11 AM
    by Akh FalAh
    1 Replies
    1074 Views
    Last post 13 December, 2012, 04:05:27 PM
    by halawah
    14 Replies
    3106 Views
    Last post 06 November, 2013, 10:14:24 PM
    by florafauna