Lawak Shin Chan

Author Topic: Lawak Shin Chan  (Read 8237 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

12 July, 2007, 01:30:39 PM
 :-X

Soal Jawab Guru dan Shin Chan...

Guru : Kenapa awak lambat?
Shin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
Guru: Papan tanda mana ?
Shin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah
di
hadapan, jalan pelahan."


Guru: Shin Chan, Macam mana awak eja
perkataan "BUAYA"?
Shin Chan: "B-O-O-W-A-Y- A"
Guru: Bukan, Salah tu.
Shin Chan: Mungkin itu salah , tapi
Cikgu tanya saya macam mana saya
mengejanya, itu lah yang saya eja !

Guru: Apakah formula untuk air?
Shin Chan: "HIJKLMNO"!!
Guru: Apa yang awak cakap tu?
Shin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H
to O!

Guru: Shin Chan, Pergi ke Peta Dunia
tu,
cari dan tunjuk mana
Amerika Utara.
Shin Chan: Di sini Cikgu, Shin Chan
menunjukkan tepat kat Peta dunia yang
tergantung kat hadapan kelas!
Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu
saya siapa yang jumpa Amerika Utara?
Kelas: Shin Chan Cikgu!

Guru: Shin Chan, beritahu satu perkara
penting yang kita tak ada
10 tahun dulu.
Shin Chan: Saya Cikgu!

Guru: Bagaimana kita boleh mengelak
penyakit yang di sebabkan oleh gigitan
serangga?
Shin Chan: Jangan kena gigit serangga.

Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya
perkara yang kamu tahu berlaku secara
kebetulan?"
Shin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya
berkahwin pada hari yang sama, pada
masa
yang sama dan juga pada waktu yang
sama."

Guru: Shin Chan, aneh sungguh stokin
yang awak pakai ni, satu warna hijau
berbintik hitam dan satu lagi berwarna
merah berbintik biru. !
Shin Chan: Ya betul Cikgu, memang
nampak
aneh, saya pun hairan kerana terdapat
sepasang lagi dengan warna yang sama
kat
rumah.
Sesiapa yang tidak menyayangi, dia tidak akan disayangi.

kanjeng sunan

  • *
  • cintai tuhan, sayangi tuhan, takuti tuhan...
    • View Profile
Reply #1 12 July, 2007, 02:39:55 PM
Disebabkan kat sini kita ade kisah lawak..
nie pak kanjeng selitkan lawak skit...

Bahaya Kahwin dengan Programmer

Kawan Kawan, Sebelum anda memutuskan untuk
berkahwin dengan seorang "programmer" anda
perlu pikir dengan semasak-masaknya dulu
sebelum anda menyesal dikemudian hari.
Ini adalah contoh daripada seorang isteri yang
mengadu pada mengenai hubungan dia dan
si suami, seorang PROGRAMMER setiap hari.

Suami : (Setelah balik lewat dari pejabat)
"Selamat malam sayang,sekarang saya logged in."

Isteri : Abang ada beli tak barang yang saya pesan tadi?

Suami : Bad command or filename.

Isteri : Tapi kan ke saya dah call abang pagi tadi kat
pejabat suruh abang beli!

Suami : Errorneous syntax. Abort?

isteri : Ish. Abang nih, takkan itu pon tak ingat?
Hahaa..... Abang kata tadi dalam telefon nak beli tv?
Mana dia?

Suami : Variable not found...

Isteri : Abang nih memang tak bole harap la. Bak
kad kredit abang. Biar saya pergi belikan dan
shopping barang dapur sekali.

Suami : Sharing Violation. Access denied...


Isteri : Abang ni tak sayang saya ke? abang
lebih sayang komputer abang tu dari saya.
Saya tak tahan la kalau macam ni selalu.

Suami : Too many parameters...

Isteri : Saya menyesal pilih abang sebagai suami
saya. Harapkan muka je hensem.

Suami : Data type mismatch.

Isteri : Abang nih memang betul-betul tak berguna la.

Suami : It's by Default.

Isteri : Macamana pula dengan gaji abang?

Suami : File in use ... Try later.

Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang
sebagai seorang isteri?

Suami : Unknown Virus. "
TuhAN cInTa aGuNg..

Reply #2 12 July, 2007, 06:44:32 PM
Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang
sebagai seorang isteri?

Suami : Unknown Virus. "

Kalau isteri jadi virus rumahtangga, suami kena jadi antivirus...Tak boleh dua-dua jadi virus...^_^

husnulkhatimah

  • *
  • hitam putih kehidpan..sendiri yg menentukan....
    • View Profile
Reply #3 13 July, 2007, 04:41:29 PM
Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang
sebagai seorang isteri?

Suami : Unknown Virus. "

Kalau isteri jadi virus rumahtangga, suami kena jadi antivirus...Tak boleh dua-dua jadi virus...^_^



suami kene la ada firewall...dn macam2 nti virus lagi...hehehhe

Reply #4 13 July, 2007, 04:44:12 PM
mau bikin tension dapat orang yang gile programming sebegitu sekali... :senyum:...

it's by default tu yg tak tahan...

kanjeng sunan

  • *
  • cintai tuhan, sayangi tuhan, takuti tuhan...
    • View Profile
Reply #5 13 July, 2007, 05:49:11 PM
mau bikin tension dapat orang yang gile programming sebegitu sekali... :senyum:...

it's by default tu yg tak tahan...

amacam best tak...:ketawa:

adeq_fauzy

  • *
  • :: KeranaMU ya Allah ::
    • View Profile
Reply #6 13 July, 2007, 06:00:25 PM
Quote
Bahaya Kahwin dengan Programmer
wah, terasa nya diri ini.
tak de la sampai cmtu sekali. :sedihnya:
SUMBANGAN TABUNG HALAQAH
CIMB 01180004462058 Halaqah Net Services
"Saham akhirat anda, insyaAllah.."

Reply #7 14 July, 2007, 12:20:41 PM
:senyum:.....ada virus menyerang and antivirus bersihkan .kalau 2 virus apa jadi..:senyum:

Reply #8 14 July, 2007, 09:37:31 PM
 :)
harusnya virusnya berdamai aja dengan antivirus.
sebenarnya bingung bacanya.
tp senyum aja lah.... :-X

husnulkhatimah

  • *
  • hitam putih kehidpan..sendiri yg menentukan....
    • View Profile
Reply #9 15 July, 2007, 09:31:26 PM
hhehe..bingung? nape jadi camtuh? kene belajar istilah2 IT sikit nie....

Reply #10 21 July, 2007, 03:48:45 PM
Ni lagi lawak... lawak Jepun pula...

PANTUN JEPUN


Pulau Hokkaido jauh ketengah
Gunung Fuji bercabang tiga
Hancur Raksaser dikandung tanah
Ultraman yg baik dikenang jua.

Dua tiga Raksaser berlari
Maner nak samer Raksaser Kero
Dua tiga Ultraman boleh kucari
Maner nak samer Ultraman Taro.

Kalau roboh Kota Narita
Papan di Tokyo Ultraman dirikan
Kalau sungguh itu keje Raksasa
Badan dan kepaler dier Ultraman 'fire'kan.

Kajang Ultraman kajang berlipat
Kajang Raksaser mengkuang layu
Kalau Ultraman Ace tak cukup kuat
Ultraman Neos datang membantu.

Buai laju-laju
Sampai Pokok Sena
Apa dalam baju?
Lampu Ultraman nyaler.

Mengata dulang paku serpih
Mengata Raksaser
Ultraman pulak yang lebih-lebih.

Sudah gaharu cendana pula
Sudahlah kalah di'fire' pula.

Orang berbudi kiter berbahaser
'Fire' diberi pada raksaser

ehemm... camne rasa
membazir tak masa?

heheh..

Reply #11 21 July, 2007, 11:10:02 PM


rosak kesusasteraan melayu.......


gurau jer

Daeng Jati kalau dia nampak ni mesti tak puas hati ,... sebab pantun-pantun Melayu dirosakkan. :senyum:

AsRaR

  • *
  • hidup dengAn tArbiyyAh
    • View Profile
Reply #12 20 October, 2007, 10:24:58 AM
bahaya lah macam tu ya


 :'(
kadang-kadang keadaan sukar untuk dimengertikan, ditafsirkan........

maka kembara diteruskan...

Ya Allah....redhailah perjalananku...

amz

  • *
  • IsLaM iS mY LifE
    • View Profile
Reply #13 04 November, 2007, 11:18:31 AM
ingatkan msej pnting ke.rupa-rupanya cite otromen je...heeeee.......
"WaNiTa YaNg IdEaL iAlAh WaNiTa YaNg TidAk AkAn diUbaH OleH aRuS dUniA,
 BaHkaN DiA YanG MenGubaH DuniA deNgan iMan DaN AkhLakNya..."

salinda

  • *
  • فليضحكوا قليلا وليبكوا كثيرا
    • View Profile
Reply #14 04 November, 2007, 09:50:14 PM
ada je la.... d109 mula2 shin chan...pastu programer...pastu ultraman...tapi menarik jugak... :-\

Reply #15 04 February, 2009, 10:23:13 PM
lucu

Reply #16 11 February, 2009, 02:03:02 PM
Isteri : Kalau begitu, apa peranan saya disisi abang
sebagai seorang isteri?

Suami : Unknown Virus. "

teruknye klu dpt suami cam ni....
ishx3......:senyum:...                                                                                                         
I lOVE ISLAM

Reply #17 27 April, 2011, 09:21:15 PM
 :)
:senyum:
pandai si shin chan jawab ya
macam macam karenah
:senyum:

Reply #18 27 April, 2011, 09:49:09 PM
 :)
kalau shin chan ada.memang kecoh.huhai shin can shin chan.:senyum:

Reply #19 11 June, 2011, 06:10:23 PM
:-X

Soal Jawab Guru dan Shin Chan...

Guru : Kenapa awak lambat?
Shin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
Guru: Papan tanda mana ?
Shin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah
di
hadapan, jalan pelahan."


Guru: Shin Chan, Macam mana awak eja
perkataan "BUAYA"?
Shin Chan: "B-O-O-W-A-Y- A"
Guru: Bukan, Salah tu.
Shin Chan: Mungkin itu salah , tapi
Cikgu tanya saya macam mana saya
mengejanya, itu lah yang saya eja !

Guru: Apakah formula untuk air?
Shin Chan: "HIJKLMNO"!!
Guru: Apa yang awak cakap tu?
Shin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H
to O!

Guru: Shin Chan, Pergi ke Peta Dunia
tu,
cari dan tunjuk mana
Amerika Utara.
Shin Chan: Di sini Cikgu, Shin Chan
menunjukkan tepat kat Peta dunia yang
tergantung kat hadapan kelas!
Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu
saya siapa yang jumpa Amerika Utara?
Kelas: Shin Chan Cikgu!

Guru: Shin Chan, beritahu satu perkara
penting yang kita tak ada
10 tahun dulu.
Shin Chan: Saya Cikgu!

Guru: Bagaimana kita boleh mengelak
penyakit yang di sebabkan oleh gigitan
serangga?
Shin Chan: Jangan kena gigit serangga.

Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya
perkara yang kamu tahu berlaku secara
kebetulan?"
Shin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya
berkahwin pada hari yang sama, pada
masa
yang sama dan juga pada waktu yang
sama."

Guru: Shin Chan, aneh sungguh stokin
yang awak pakai ni, satu warna hijau
berbintik hitam dan satu lagi berwarna
merah berbintik biru. !
Shin Chan: Ya betul Cikgu, memang
nampak
aneh, saya pun hairan kerana terdapat
sepasang lagi dengan warna yang sama
kat
rumah.
adduii...tak sangka sin chan leh cakap bahasa melayu.....fuhh....terkejut betuii....sampai tak leh nak gelak

divider3
halaqahforum4