Jom Kita Berteka-teki!!!

Author Topic: Jom Kita Berteka-teki!!!  (Read 24448 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #60 27 September, 2012, 08:52:50 AM

Saya pun nak cube bagi teka-teki jugakla
tapi lepas saye pos mesti cepat je dah dapat jawapan..ekekekke
Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?

saya nak cube jawab la soalan ni...jawapan die...mesti la stokin tu basah...kan kan kan:-)

betul tak alisha_
~ before be a good  leader, must be a good follower ~

Nurul Nawar

  • *
  • Forgive me. May Allah bless you -)
    • View Profile
Reply #61 27 September, 2012, 08:55:04 AM

Saya pun nak cube bagi teka-teki jugakla
tapi lepas saye pos mesti cepat je dah dapat jawapan..ekekekke
Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?

saya nak cube jawab la soalan ni...jawapan die...mesti la stokin tu basah...kan kan kan:-)

betul tak alisha_

alamak,saya baruje nak jawab ini..terlambat 2 minit..:senyum:..same answer juga..STOKIN BASAH..

Nurul Nawar

  • *
  • Forgive me. May Allah bless you -)
    • View Profile
Reply #62 27 September, 2012, 08:58:13 AM
jawapan semua salah kecuali suatu jawapan hampir betul tapi masih tidak tepat..
jadi untuk mengelak saya kena bagi JAM TAG HEUER bernilai RM5000
maka elok saya hentikan teka teki ini..jawapannya:



ZOOPLANKTON

wargh...wargh....

Ini ke jawapan dia??pernah dengar plankton ni tapi tak tahu ape dia sebenarnya..plankton ini kecil kan?makanan ikan-ikan..

Masa belajar biologi dulu ada kitaran hidup pasal ikan,pengguna2 primer, skunder tu..:senyum:

Kak RNLQ,sekali lagi jawapan akak betul..tapi kurang tepat..:senyum:

Nurul Nawar

  • *
  • Forgive me. May Allah bless you -)
    • View Profile
Reply #63 27 September, 2012, 09:05:16 AM
macam ni lah je siapa dapat jawab teka teki ni hadiah saya akan beri..

hidup dalam laut,berenang ke sana ke mari tapi bukan ikan..
tak mungkin dapat masuk ke jaring jauh sekali dipancing

cuba teka siapa dia..

hadiah lumayan menanti anda..

anjing laut ka,obor-obor ka,confirm salahni..sebab binatang dimaksudkan ni TAK MUNGKIN masuk dalam jaring atau dipancing..:senyum:

tengah berfikir..cacing/ulat laut??(kecilkan..:senyum:)..tapi tak berenangla..:senyum:..

ISh!! Obor-obor boleh dipancingkah? atau bolehkah ia tersekat di jaring?

Pak Jabbar jangan lupa naaa... lihat-lihat jawapan..

jika Obor-Obor bukan jawapan yang tepat....

saya cuba :PLANKTON

kak,obor-obor yang besar tu tak boleh tersekat dalam jaringkah??Saya tengok di youtube orang tangkap jellyfish di laut guna jaring kecil yang ade batang kayu..jellyfish kecil bolehla masuktu..:senyum:..entahla..

Reply #64 27 September, 2012, 11:29:09 AM

Saya pun nak cube bagi teka-teki jugakla
tapi lepas saye pos mesti cepat je dah dapat jawapan..ekekekke
Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?

saya nak cube jawab la soalan ni...jawapan die...mesti la stokin tu basah...kan kan kan:-)

betul tak alisha_

alamak,saya baruje nak jawab ini..terlambat 2 minit..:senyum:..same answer juga..STOKIN BASAH..

lerrr....da agak..tak mencabar minda langsung..=p
betul lerr tu..=)

Reply #65 28 September, 2012, 11:40:39 AM
 :)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

2) rumah apa guna paling banyak air

3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

Reply #66 28 September, 2012, 11:46:54 AM
:)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

-jawabsalam-

Isteri yang sedang Hamil...


sohih ya awit....toiyyib

kasba

  • *
  • hmmm.....
    • View Profile
Reply #67 28 September, 2012, 11:47:20 AM
:)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

2) rumah apa guna paling banyak air

3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

1) ibu mengandung
2) rumah ikan
3) sebab tak hujan....

Reply #68 28 September, 2012, 11:48:33 AM
:)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

2) rumah apa guna paling banyak air

3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

1) ibu mengandung
2) rumah ikan
3) sebab tak hujan....

betul.....no 2 salah...try again

Reply #69 28 September, 2012, 11:49:33 AM
:)
3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

-jawabsalam-

Sebab tak Hujan.. Payung untuk panas terik tengahari...

benar...kasba dah pun jawab...

Reply #70 28 September, 2012, 11:49:49 AM
:)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

2) rumah apa guna paling banyak air

3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

2) Rumah air
3) hari tak hujan

Reply #71 28 September, 2012, 11:50:48 AM
:)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

2) rumah apa guna paling banyak air

3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

2) Rumah air
3) hari tak hujan
no 2 masih lagi salah....try again

Reply #72 28 September, 2012, 11:51:49 AM
:)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

2) rumah apa guna paling banyak air

3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

2) Rumah air
3) hari tak hujan
no 2 masih lagi salah....try again

rumah api

Reply #73 28 September, 2012, 11:53:26 AM
:)
jawab teka teki ni....

2) rumah apa guna paling banyak air



Rumah Ikan FInding Nemo

pun salah.....your score now is negative 16...try again to add your score

Reply #74 28 September, 2012, 11:54:07 AM
:)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

2) rumah apa guna paling banyak air

3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

2) Rumah air
3) hari tak hujan
no 2 masih lagi salah....try again

rumah api

salah juga....your score now is 2...try again

Reply #75 28 September, 2012, 11:55:01 AM
:)
jawab teka teki ni....

2) rumah apa guna paling banyak air



Rumah Kasba

salah.....jawapan dia.....rumah terbakar.....the game is over

Nurul Nawar

  • *
  • Forgive me. May Allah bless you -)
    • View Profile
Reply #76 28 September, 2012, 11:56:58 AM
laa..saya baru nak jawab..awat cepat sangat bagi jawapan..:senyum:..tapi takpela,salah pun jawapannya..

Reply #77 28 September, 2012, 11:58:30 AM
:)
jawab teka teki ni....

1) satu badan tapi dua nyawa

2) rumah apa guna paling banyak air

3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

2) Rumah air
3) hari tak hujan
no 2 masih lagi salah....try again

rumah api

salah juga....your score now is 2...try again

rumah laut

Nurul Nawar

  • *
  • Forgive me. May Allah bless you -)
    • View Profile
Reply #78 28 September, 2012, 12:02:30 PM
Teka-teki seterusnya..

"Dalam kamus dewan, perkataan apa yang dieja salah?"


seekerslight

  • *
  • mencari cahaya..
    • View Profile
Reply #79 28 September, 2012, 12:03:36 PM
Teka-teki seterusnya..

"Dalam kamus dewan, perkataan apa yang dieja salah?"

 :)
perkataan SALAH
"SEMOGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN DIDUNIA DAN URUSAN DIAKHIRAT IN SHAA ALLAH", HASBUNALLAH WA NI'MAL WAKEEL... senyum*

divider3
halaqahforum4