Jom Kita Berteka-teki!!!

*

Author Topic: Jom Kita Berteka-teki!!!  (Read 10692 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #60 27 September, 2012, 08:52:50 AM
  • Publish

  • Saya pun nak cube bagi teka-teki jugakla
    tapi lepas saye pos mesti cepat je dah dapat jawapan..ekekekke
    Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?

    saya nak cube jawab la soalan ni...jawapan die...mesti la stokin tu basah...kan kan kan:-)

    betul tak alisha_
    ~ before be a good  leader, must be a good follower ~

    Reply #61 27 September, 2012, 08:55:04 AM
  • Publish

  • Saya pun nak cube bagi teka-teki jugakla
    tapi lepas saye pos mesti cepat je dah dapat jawapan..ekekekke
    Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?

    saya nak cube jawab la soalan ni...jawapan die...mesti la stokin tu basah...kan kan kan:-)

    betul tak alisha_

    alamak,saya baruje nak jawab ini..terlambat 2 minit..:senyum:..same answer juga..STOKIN BASAH..

    Reply #62 27 September, 2012, 08:58:13 AM
  • Publish
  • jawapan semua salah kecuali suatu jawapan hampir betul tapi masih tidak tepat..
    jadi untuk mengelak saya kena bagi JAM TAG HEUER bernilai RM5000
    maka elok saya hentikan teka teki ini..jawapannya:



    ZOOPLANKTON

    wargh...wargh....


    Ini ke jawapan dia??pernah dengar plankton ni tapi tak tahu ape dia sebenarnya..plankton ini kecil kan?makanan ikan-ikan..

    Masa belajar biologi dulu ada kitaran hidup pasal ikan,pengguna2 primer, skunder tu..:senyum:

    Kak RNLQ,sekali lagi jawapan akak betul..tapi kurang tepat..:senyum:

    Reply #63 27 September, 2012, 09:05:16 AM
  • Publish
  • macam ni lah je siapa dapat jawab teka teki ni hadiah saya akan beri..

    hidup dalam laut,berenang ke sana ke mari tapi bukan ikan..
    tak mungkin dapat masuk ke jaring jauh sekali dipancing

    cuba teka siapa dia..

    hadiah lumayan menanti anda..

    anjing laut ka,obor-obor ka,confirm salahni..sebab binatang dimaksudkan ni TAK MUNGKIN masuk dalam jaring atau dipancing..:senyum:

    tengah berfikir..cacing/ulat laut??(kecilkan..:senyum:)..tapi tak berenangla..:senyum:..

    ISh!! Obor-obor boleh dipancingkah? atau bolehkah ia tersekat di jaring?

    Pak Jabbar jangan lupa naaa... lihat-lihat jawapan..

    jika Obor-Obor bukan jawapan yang tepat....

    saya cuba :PLANKTON

    kak,obor-obor yang besar tu tak boleh tersekat dalam jaringkah??Saya tengok di youtube orang tangkap jellyfish di laut guna jaring kecil yang ade batang kayu..jellyfish kecil bolehla masuktu..:senyum:..entahla..

    Reply #64 27 September, 2012, 11:29:09 AM
  • Publish

  • Saya pun nak cube bagi teka-teki jugakla
    tapi lepas saye pos mesti cepat je dah dapat jawapan..ekekekke
    Lima pasang stoking direndam dalam Laut Merah. Setiap pasang stoking itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stoking tersebut?

    saya nak cube jawab la soalan ni...jawapan die...mesti la stokin tu basah...kan kan kan:-)

    betul tak alisha_

    alamak,saya baruje nak jawab ini..terlambat 2 minit..:senyum:..same answer juga..STOKIN BASAH..

    lerrr....da agak..tak mencabar minda langsung..=p
    betul lerr tu..=)

    Reply #65 28 September, 2012, 11:40:39 AM
  • Publish
  •  :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    2) rumah apa guna paling banyak air

    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    Reply #66 28 September, 2012, 11:46:54 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    -jawabsalam-

    Isteri yang sedang Hamil...


    sohih ya awit....toiyyib

    Reply #67 28 September, 2012, 11:47:20 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    2) rumah apa guna paling banyak air

    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    1) ibu mengandung
    2) rumah ikan
    3) sebab tak hujan....

    Reply #68 28 September, 2012, 11:48:33 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    2) rumah apa guna paling banyak air

    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    1) ibu mengandung
    2) rumah ikan
    3) sebab tak hujan....

    betul.....no 2 salah...try again

    Reply #69 28 September, 2012, 11:49:33 AM
  • Publish
  • :)
    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    -jawabsalam-

    Sebab tak Hujan.. Payung untuk panas terik tengahari...

    benar...kasba dah pun jawab...

    Reply #70 28 September, 2012, 11:49:49 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    2) rumah apa guna paling banyak air

    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    2) Rumah air
    3) hari tak hujan

    Reply #71 28 September, 2012, 11:50:48 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    2) rumah apa guna paling banyak air

    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    2) Rumah air
    3) hari tak hujan
    no 2 masih lagi salah....try again

    Reply #72 28 September, 2012, 11:51:49 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    2) rumah apa guna paling banyak air

    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    2) Rumah air
    3) hari tak hujan
    no 2 masih lagi salah....try again

    rumah api

    Reply #73 28 September, 2012, 11:53:26 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    2) rumah apa guna paling banyak air



    Rumah Ikan FInding Nemo

    pun salah.....your score now is negative 16...try again to add your score

    Reply #74 28 September, 2012, 11:54:07 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    2) rumah apa guna paling banyak air

    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    2) Rumah air
    3) hari tak hujan
    no 2 masih lagi salah....try again

    rumah api

    salah juga....your score now is 2...try again

    Reply #75 28 September, 2012, 11:55:01 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    2) rumah apa guna paling banyak air



    Rumah Kasba

    salah.....jawapan dia.....rumah terbakar.....the game is over

    Reply #76 28 September, 2012, 11:56:58 AM
  • Publish
  • laa..saya baru nak jawab..awat cepat sangat bagi jawapan..:senyum:..tapi takpela,salah pun jawapannya..

    Reply #77 28 September, 2012, 11:58:30 AM
  • Publish
  • :)
    jawab teka teki ni....

    1) satu badan tapi dua nyawa

    2) rumah apa guna paling banyak air

    3) tiga orang perempuan kongsi satu payung....tapi yang ajaib tiga2 tak basah....kenapa?

    2) Rumah air
    3) hari tak hujan
    no 2 masih lagi salah....try again

    rumah api

    salah juga....your score now is 2...try again

    rumah laut

    Reply #78 28 September, 2012, 12:02:30 PM
  • Publish
  • Teka-teki seterusnya..

    "Dalam kamus dewan, perkataan apa yang dieja salah?"


    Reply #79 28 September, 2012, 12:03:36 PM
  • Publish
  • Teka-teki seterusnya..

    "Dalam kamus dewan, perkataan apa yang dieja salah?"

     :)
    perkataan SALAH
    "SEMOGA DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN DIDUNIA DAN URUSAN DIAKHIRAT IN SHAA ALLAH", HASBUNALLAH WA NI'MAL WAKEEL... senyum*

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    Teka-Teki Siri 1

    Started by NurWahidaFauzi « 1 2 ... 30 31 » Uji IQ

    604 Replies
    115922 Views
    Last post 03 April, 2009, 10:07:01 AM
    by Ummi Munaliza
    Teka-teki islamik...

    Started by faseh « 1 2 3 4 5 » Uji IQ

    99 Replies
    19892 Views
    Last post 16 May, 2011, 11:34:34 AM
    by Izzah0404
    Teka-teki Siri 2

    Started by Annalthafunnisa « 1 2 ... 23 24 » Uji IQ

    462 Replies
    63661 Views
    Last post 20 October, 2012, 10:13:50 PM
    by sonidoter89