Cepat²..Mulakan Dengan Perkataan " BILA "

*

Author Topic: Cepat²..Mulakan Dengan Perkataan " BILA "  (Read 41194 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Reply #80 19 January, 2008, 09:09:54 PM
  • Publish
  • bila la nak habis orang yang cakap 'bila' ni?

    bila halaqah dah takder...

    bila halaqian bertemu ilahi satu persatu mungkin..
    bila server mengalami kerosakan dan smua posting ini hilang mungkin..
    dan akhir skali bila pak ibnu suarakan bila halaqah dah tak de..
    bila sampai masanya utk tiada maka tiadalah ia..:senyum:

    Reply #81 19 January, 2008, 09:19:46 PM
  • Publish
  • bila la nak habis orang yang cakap 'bila' ni?

    bila halaqah dah takder...

    bila halaqian bertemu ilahi satu persatu mungkin..
    bila server mengalami kerosakan dan smua posting ini hilang mungkin..
    dan akhir skali bila pak ibnu suarakan bila halaqah dah tak de..
    bila sampai masanya utk tiada maka tiadalah ia..:senyum:

    BILA halaqah takder..ilmu2 yg diperolehi tetap akan ada..
    " Semua manusia tahu bagaimana
    hendak bercakap tetapi
    tidak semua orang tahu bila dia
    patut bercakap."

    Reply #82 21 January, 2008, 09:37:55 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum wr.wb.
    Harimau mati tinggalkan belang
    manusia mati meninggalkan Ilmu
    niscaya tetap dikenang jasa
    itulah amal-jariah yang diajari oleh Rasulillah saw.

    Buktinya ulamak2 terdahulu;Imam arba'ah=(Syafie,Hanafi,Maliki dan Hanbali)
    selain itu= Imam ghazali dan Imam Nawawi dll.
    Kalau ulamak termaktub=Prof. Hamka,Prof.Md.Hasbi Asshiddieqy.(Ulamak Indonesia yg tersohor dgn buku2 agama)Ustaz Hj.Abdillah Aljufri ,ustaz Hj.Husein (Ulamak Ahli Tafsir tersohor di spore)dll.
    waalupun sdh tiada namun nama dan ilmunya tetap subur dan mekar dlm ingatan serta penghayatannya seolah2 mereka masih hidup bersama.

    Walaupun kita mencurahkan ilmu hanya sedikit,namun ilmu yg dicurahkan dan tersebar dr sumber yg benar lagi Ikhlas pasti akan jadi bekalan buat yang ada dimata/hidup maupun kerahmatullah...tiada tersia-sia hingga akhirat kelak.
    Masya Allah.
    Wassalam.
    İlmu yang benar membuahkan amal İman yang Teguh
    hubungan dengan ukhuwahfıllah perpaduan Ummah seutuh

    Reply #83 22 January, 2008, 12:29:52 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum wr.wb.
    Harimau mati tinggalkan belang
    manusia mati meninggalkan Ilmu
    niscaya tetap dikenang jasa
    itulah amal-jariah yang diajari oleh Rasulillah saw.

    Buktinya ulamak2 terdahulu;Imam arba'ah=(Syafie,Hanafi,Maliki dan Hanbali)
    selain itu= Imam ghazali dan Imam Nawawi dll.
    Kalau ulamak termaktub=Prof. Hamka,Prof.Md.Hasbi Asshiddieqy.(Ulamak Indonesia yg tersohor dgn buku2 agama)Ustaz Hj.Abdillah Aljufri ,ustaz Hj.Husein (Ulamak Ahli Tafsir tersohor di spore)dll.
    waalupun sdh tiada namun nama dan ilmunya tetap subur dan mekar dlm ingatan serta penghayatannya seolah2 mereka masih hidup bersama.

    Walaupun kita mencurahkan ilmu hanya sedikit,namun ilmu yg dicurahkan dan tersebar dr sumber yg benar lagi Ikhlas pasti akan jadi bekalan buat yang ada dimata/hidup maupun kerahmatullah...tiada tersia-sia hingga akhirat kelak.
    Masya Allah.
    Wassalam.

    BILA membaca posting halawah nih..tiada perkataan 'bila' dijumpai..:senyum:..aper2 pun perkongsian yg baik..syukran..samer2 kita saling mengingati..

    Reply #84 22 January, 2008, 01:29:13 PM
  • Publish
  • Assalamualaikum wr.wb.
    Harimau mati tinggalkan belang
    manusia mati meninggalkan Ilmu
    niscaya tetap dikenang jasa
    itulah amal-jariah yang diajari oleh Rasulillah saw.

    Buktinya ulamak2 terdahulu;Imam arba'ah=(Syafie,Hanafi,Maliki dan Hanbali)
    selain itu= Imam ghazali dan Imam Nawawi dll.
    Kalau ulamak termaktub=Prof. Hamka,Prof.Md.Hasbi Asshiddieqy.(Ulamak Indonesia yg tersohor dgn buku2 agama)Ustaz Hj.Abdillah Aljufri ,ustaz Hj.Husein (Ulamak Ahli Tafsir tersohor di spore)dll.
    waalupun sdh tiada namun nama dan ilmunya tetap subur dan mekar dlm ingatan serta penghayatannya seolah2 mereka masih hidup bersama.

    Walaupun kita mencurahkan ilmu hanya sedikit,namun ilmu yg dicurahkan dan tersebar dr sumber yg benar lagi Ikhlas pasti akan jadi bekalan buat yang ada dimata/hidup maupun kerahmatullah...tiada tersia-sia hingga akhirat kelak.
    Masya Allah.
    Wassalam.

    BILA membaca posting halawah nih..tiada perkataan 'bila' dijumpai..:senyum:..aper2 pun perkongsian yg baik..syukran..samer2 kita saling mengingati..
    Bukan buat kesilafan tapi menguji jg..:senyum: he
    Apakah mesti "Bila" tu disandingkan dgn ayat berikutnya,walaupun bagaimanapun boleh diubah-suaikan dan dimasukkan perkataan tu.
    Terima kasih daun selasih
    teguran datang dari hati yang bersih
    salam ukhuwah khidmat diteguri
    menambahkan sejahtera halaqiah yang dicari.

     Pembetulan kini;
    Assalamualaikum wr.wb.
    Bila Harimau mati tinggalkan belang
    Bila manusia mati meninggalkan Ilmu
    Bila  jasa tetap dikenang
    Bila amal-jariah diajari Rasulillah saw tak akan jemu.

    Buktinya ulamak2 terdahulu;Bila Imam arba'ah=(Syafie,Hanafi,Maliki dan Hanbali)
    selain itu= Imam ghazali dan Imam Nawawi dll.
    Kalau ulamak termaktub=Prof. Hamka,Prof.Md.Hasbi Asshiddieqy.(Ulamak Indonesia yg tersohor dgn buku2 agama)Ustaz Hj.Abdillah Aljufri ,ustaz Hj.Husein (Ulamak Ahli Tafsir tersohor di spore)dan ulamak di Brunei Ustaz Hj.Mustajab Syai'en dll.
    waalupun sdh menjadi Al-Marhum semuanya, namun nama dan ilmunya tetap subur dan mekar dlm ingatan serta penghayatannya seolah2 mereka masih hidup bersama.

    Walaupun kita mencurahkan ilmu hanya sedikit,namun ilmu yg dicurahkan dan tersebar dr sumber yg benar lagi Ikhlas pasti akan jadi bekalan buat yang ada dimata/hidup maupun kerahmatullah...tiada tersia-sia hingga akhirat kelak.
    Wassalam

    « Last Edit: 23 January, 2008, 03:46:16 PM by halawah »

    Reply #85 23 January, 2008, 01:49:02 AM
  • Publish
  • Assalamualaikum wr.wb.
    Harimau mati tinggalkan belang
    manusia mati meninggalkan Ilmu
    niscaya tetap dikenang jasa
    itulah amal-jariah yang diajari oleh Rasulillah saw.

    Buktinya ulamak2 terdahulu;Imam arba'ah=(Syafie,Hanafi,Maliki dan Hanbali)
    selain itu= Imam ghazali dan Imam Nawawi dll.
    Kalau ulamak termaktub=Prof. Hamka,Prof.Md.Hasbi Asshiddieqy.(Ulamak Indonesia yg tersohor dgn buku2 agama)Ustaz Hj.Abdillah Aljufri ,ustaz Hj.Husein (Ulamak Ahli Tafsir tersohor di spore)dll.
    waalupun sdh tiada namun nama dan ilmunya tetap subur dan mekar dlm ingatan serta penghayatannya seolah2 mereka masih hidup bersama.

    Walaupun kita mencurahkan ilmu hanya sedikit,namun ilmu yg dicurahkan dan tersebar dr sumber yg benar lagi Ikhlas pasti akan jadi bekalan buat yang ada dimata/hidup maupun kerahmatullah...tiada tersia-sia hingga akhirat kelak.
    Masya Allah.
    Wassalam.

    BILA membaca posting halawah nih..tiada perkataan 'bila' dijumpai..:senyum:..aper2 pun perkongsian yg baik..syukran..samer2 kita saling mengingati..
    Bukan buat kesilafan tapi menguji jg..:senyum: he
    Apakah mesti "Bila" tu disandingkan dgn ayat berikutnya,walaupun bagaimanapun boleh diubah-suaikan dan dimasukkan perkataan tu.
    Terima kasih daun selasih
    teguran datang dari hati yang bersih
    salam ukhuwah khidmat diteguri
    menambahkan sejahtera halaqiah yang dicari.

     [/i]Pembetulan kini;
    Assalamualaikum wr.wb.
    Bila Harimau mati tinggalkan belang
    Bila manusia mati meninggalkan Ilmu
    Bila  jasa tetap dikenang
    Bila amal-jariah diajari Rasulillah saw tak akan jemu.

    Buktinya ulamak2 terdahulu;Bila Imam arba'ah=(Syafie,Hanafi,Maliki dan Hanbali)
    selain itu= Imam ghazali dan Imam Nawawi dll.
    Kalau ulamak termaktub=Prof. Hamka,Prof.Md.Hasbi Asshiddieqy.(Ulamak Indonesia yg tersohor dgn buku2 agama)Ustaz Hj.Abdillah Aljufri ,ustaz Hj.Husein (Ulamak Ahli Tafsir tersohor di spore)dan ulamak di Brunei Ustaz Hj.Mustajab Syai'en dll.
    waalupun sdh menjadi Al-Marhum semuanya, namun nama dan ilmunya tetap subur dan mekar dlm ingatan serta penghayatannya seolah2 mereka masih hidup bersama.

    Walaupun kita mencurahkan ilmu hanya sedikit,namun ilmu yg dicurahkan dan tersebar dr sumber yg benar lagi Ikhlas pasti akan jadi bekalan buat yang ada dimata/hidup maupun kerahmatullah...tiada tersia-sia hingga akhirat kelak.
    Wassalam
    [/i]


    ni sebagai adat berforum jer..kene tgk tajuk thread..tak salah pun..ramai jer yg off topik...jgn ler ambik berat sangat..sajer jer gurau2 tuh..

    Reply #86 23 January, 2008, 03:56:25 PM
  • Publish
  • Bila tahu sama tahu= makanan jadinya.
    Bila tempe sama tempe = kerepek juadahnya.
    Bila kacang bercampur lada dan bawang putih=Rujak seleronyee
    Bila disatukan ke dalam pinggan diaduk2kan=Yummy lah jwbannyeee
     Kalau berforum pakai emosi mmg tiada yang setuju
    Bila forum penyeri kini keakraban yang dicari...tak kan off topik ni
    Insya Allah.
    Maaf kita bermaafan ya Akhi!

    Reply #87 23 January, 2008, 05:59:38 PM
  • Publish
  • Bila tahu sama tahu= makanan jadinya.
    Bila tempe sama tempe = kerepek juadahnya.
    Bila kacang bercampur lada dan bawang putih=Rujak seleronyee
    Bila disatukan ke dalam pinggan diaduk2kan=Yummy lah jwbannyeee
     Kalau berforum pakai emosi mmg tiada yang setuju
    Bila forum penyeri kini keakraban yang dicari...tak kan off topik ni
    Insya Allah.
    Maaf kita bermaafan ya Akhi!


    bila kemaafan dihulur...apalagi nak dikata..tetapi takder pulak salahnya yang nak dimaafkan pun...off topik tu perkara biasa la...lari tajuk perkara biasa dalam berforum..

    Reply #88 24 January, 2008, 09:49:59 AM
  • Publish
  • Bila keretapi berlalu laju,asap pun menghayun kelajuannya,maka cepatlah menuju kedistinasi yang tepat dituju.
    =Monoreel (jawabannya)
    Jaga keselamatan dijalan raya dan dilandasan perlu diambil perhatian,jiwa selamat hidup pun semangat.

    Reply #89 20 September, 2008, 05:23:27 AM
  • Publish
  • bila la nk balik kampung ni jumper sepupu sepapat rindu rasernyer x sabar menanti hari rayar.. heheh
    Nur itu cahaya, yang menyinari.. dalam kegelapan..

    Reply #90 20 September, 2008, 10:04:06 PM
  • Publish
  • bila la nk balik kampung ni jumper sepupu sepapat rindu rasernyer x sabar menanti hari rayar.. heheh

    BILA persoalan ini dipertimbulkan..jawapan nya adalah BILA cuti menjelma..

    Reply #91 25 September, 2008, 05:22:47 PM
  • Publish
  • Bila cuti menjelma..masa pun semakin berlalu
    bila masa dah berlalu...da x dpt nk undur semula....
    -MANUSIA MENILAI DARI PERBUATAN,TETAPI ALLAH S.W.T MENILAI  DARI HATI SEORANG HAMBANYA-

    Reply #92 26 September, 2008, 12:59:33 AM
  • Publish
  • Bila cuti menjelma..masa pun semakin berlalu
    bila masa dah berlalu...da x dpt nk undur semula....

    BILA X MASUK GEAR REVERSE, MANA BOLEH UNDUR BAH :-)
    Kulabuhkan Punggungku Diampaian Dilema,Menatap Diri Nan Menanti Senja...
    *Image Removed*

    ce buka ni : ---- >>>> http://www.cecomel-akidah.blogspot.com/

    Reply #93 26 September, 2008, 01:48:21 PM
  • Publish
  •                    bila plak blajar ckp sbh nie....:-)

    Reply #94 26 September, 2008, 04:06:53 PM
  • Publish
  •                    bila plak blajar ckp sbh nie....:-)



    :-) Bila dah jumpa org sabah :-)

    Reply #95 26 September, 2008, 04:08:16 PM
  • Publish
  • :senyum:
                       bila plak blajar ckp sbh nie....:-)

    :senyum:


    :-) Bila dah jumpa org sabah :-)

    Reply #96 26 September, 2008, 04:09:47 PM
  • Publish
  • :senyum:
                       bila plak blajar ckp sbh nie....:-)

    :senyum:


    :-) Bila dah jumpa org sabah :-)


    Bila ruangan bila dah xjadi ruangan bila, lagu ni la, replynye :senyum:, bukannya bila :senyum: :-))

    Reply #97 26 September, 2008, 04:13:55 PM
  • Publish
  • :senyum:
                       bila plak blajar ckp sbh nie....:-)

    :senyum:


    :-) Bila dah jumpa org sabah :-)


    Bila ruangan bila dah xjadi ruangan bila, lagu ni la, replynye :senyum:, bukannya bila :senyum: :-))

    bila...bila..bila2 la

    Reply #98 26 September, 2008, 04:25:08 PM
  • Publish
  • bila halaqian hat sowang ni nak jadi labi2, dia akan sebut bila banyak kali :-))

    Reply #99 26 September, 2008, 11:40:00 PM
  • Publish
  • Bilakah LailatulQAdar yg benar akan muncul...
    Bilakah malaikat menghambur duet gaayaaa
    barulaaah mugheed takkan kabuuur...
    tulaaah bisikan anak2 kesyeek yg tak sabau
    mo habehkan Ghamadhonnyeee...ngeh ngeh ngeh...

    Wahai!Anak2 kecil dan anak2 mudo...
    Ingatlah yo...
    Muhasabah diri dulu..
    cukup tak posenye dan sdh tetap tak ilmu dan amalibadahnyee
    Sebulan ni amal sebukit/segunung...atau sebukit pasir laitan???
    Labi-labi sdh selalu kepuncak pokok dan gunung..
    tapi mugheed2 bila mau jadi mcm Labi@ Iyo???

    Langit senantiasa mencurahkan hujan tak kira bila masa mendong atau panas
    tak kira bila manusia mau jadi baik atau mau jahat....
    rezki (Ilmu dan Wang)selalu tertunda2 mau turun ketapak tgn utk org yg benar2 layak mengenggamkan nyaa....Jadi Malaikat masukkan pat simpanan Post OPisnya huh!!Aiyyah Malaikat jgk ada Post Opis ya?:senyum:
    Masih berpeluang lagi utk perbaiki dan membersihkan diri...Cepumas(RAHMAT) tetap akan diperolehi  utk orang2 yg Allah sayaaang....
    Masya Allah!!!

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    10 Replies
    1581 Views
    Last post 27 April, 2010, 08:38:11 PM
    by evori
    7 Replies
    1233 Views
    Last post 25 February, 2012, 10:29:59 AM
    by Antagonist
    6 Replies
    548 Views
    Last post 09 June, 2014, 03:29:24 PM
    by Auraurora