Asal-usul Melayu dari Kalangan Bani Israil?

*

Author Topic: Asal-usul Melayu dari Kalangan Bani Israil?  (Read 14461 times)

0 Halaqian and 1 Guest are viewing this topic.

Ace Abbas

  • *
  • Posts: 417
    • View Profile
10 April, 2011, 04:14:14 AM
  • Publish
  • -salam-

    " Dan kami membahagikan mereka (Bani Israil) menjadi dua belas suku, sebagai golongan-golongan besar, dan Kami wahyukan kepada Nabi Musa, ketika kaumnya meminta air kepadanya: "Pukulah batu itu dengan tongkatmu." Maka terpancarlah daripadanya dua belas mata air. Tiap-tiap golongan (di antara mereka) mengetahui tempat masing-masing. Dan Kami naungi mereka dengan awan, dan Kami turunkan kepada mereka "Mann" dan "Salwa". (Lalu Kami berfirman): "Makanlah dari baik-baik yang kami telah kurniakan kepada kamu". Dan tidaklah mereka menganiaya Kami (dengan kekufuran mereka), tetapi mereka adalah menganiaya diri mereka sendiri.  " [7:160]

    Baru-baru ni saya dikejutkan dengan sebuah artikel yang menyatakan bahawa bangsa Melayu berasal dari kalangan Bani Israil.
    Di dalam al-Qur'an ada menyatakan bahawa Bani Israil terbahagi kepada 12 puak.
    Setiap nama puak itu diambil daripada nama Yakub (Israil) a.s..
    Nama-nama puak dari kalangan Bani Israil ialah:
    1. Rubin.
    2. Simeon.
    3. Lawway.
    4. Yahuda.
    5. Zebulaon.
    6. Isakhar.
    7. Gad.
    8. Dann.
    9. Asyer.
    10. Naftali.
    11. Yusuf (diambil dari nama anak Yakub a.s. yang ke 11 iaitu Yusuf a.s.).
    12. Benyamin.
    Menurut kitab Yahudi kuno, salah satu dari puak tersebut telah didapati hilang dan mereka ialah dari keturunan Yusuf a.s.. Mereka mendapat petunjuk Allah serta memeluk agama Islam. Mereka yang akan membunuh Yahudi Zionist di Palestin.
    Yusuf a.s. mempunyai dua orang anak, iaitu Manasseh dan Ephraim. Menurut kitab Yahudi kuno yang lain, ada yang mencatatkan bahawa golongan Manasseh yang akan menyembelih Yahudi jahat di Palestin.
    Pengkajian Yahudi telah membuktikan bahawa terdapat banyak golongan Manasseh di sebelah timur. Antara negara tersebut ialah Afghanistan, utara Pakistan (Patan/Pashtun), sedikit India, sedikit Myanmar, sedikit China, sedikit Jepun, sedikit Filipina, sedikit Western Samoa, sedikit Tonga, sedikit Ecuador , sedikit Madagascar dan sedikit Hawaii.

    Menurut seorang professor Amerika, Ralph Olssen, ibu segala keturunan Manasseh ialah orang-orang Melayu di Semenanjung Tanah Melayu.
    Kalau berpandukan kitab Yahudi kuno, puak Bani Israil yang hilang dari kalangan Manasseh yang akan berada di barisan hadapan tentera Imam Mahdi dan akan menyembelih orang-orang Yahudi di Palestin dan akan memadamkan negara Israel dari peta dunia adalah orang-orang Melayu.

    Mengikut Book of Mormon, sebahagian daripada Semenanjung Melayu (termasuk Selatan Thai) ialah dari kalangan Bani Israil, iaitu dari kumpulan Lehi (iaitu dari Manasseh).

    Menurut kajian DNA yang dilakukan ke atas 86 lelaki Melayu oleh seorang professor perempuan di UKM baru-baru ini, terdapat 27% variant Mediterranean dalam darah DNA Melayu. Dalam kamus sains, DNA Mediterranean adalah dari bangsa Euro-Semitik termasuk dari Bani Israil.

    Siapakah Melayu? Apa hubungan Melayu dan Yahudi? Adakah Melayu ini bangsa terpilih?
    Baca selanjutnya di sini. http://www.ppdkerian.edu.my/portal/modules.php?name=AvantGo&file=print&sid=1128
    « Last Edit: 24 April, 2011, 09:17:12 AM by Ace Abbas »

    Ixora_skru

    • *
    • Posts: 920
    • Kehidupan Pertama Penentu Kehidupan Kedua
      • View Profile
    Reply #1 10 April, 2011, 08:22:05 AM
  • Publish
  • boleh percaya ker dengan kitab kuno yahudi?
    kajian tu 27 peratus jer... logik ada varient Mediterranean dalam darah orang melayu...
    dulu semenanjung tanah melayu... adalah dikenali semenanjung emas...
    jadi banyak lah pedagang datang dari pelbagai negara... termasuk dari Mediterranean...
    pasti ada berlakunya perkahwinan campur....
    Catatan Warna-Warni Kehidupan | Di Laman Halaqah ku Mencari IlmuNya
      http://www.cwwk.blogspot.com  |  http://ilmuhalaqah.blogspot.com

    ifahuzir

    • *
    • Posts: 523
      • View Profile
    Reply #2 11 April, 2011, 01:58:18 PM
  • Publish
  • Saya tak suruh halaqian percaya.
    Saya cuma minta halaqian baca je.
    Nak percaya atau tidak, terpulang pada diri masing2.
    Terima kasih. (:

    Lepas dibaca? nak halaqian buat ape pulak?

    Ace Abbas

    • *
    • Posts: 417
      • View Profile
    Reply #3 11 April, 2011, 02:00:17 PM
  • Publish
  • Saya tak suruh halaqian percaya.
    Saya cuma minta halaqian baca je.
    Nak percaya atau tidak, terpulang pada diri masing2.
    Terima kasih. (:

    Lepas dibaca? nak halaqian buat ape pulak?
    Dah dijawab

    divider3
    halaqahforum4

     

    Related Topics

      Subject / Started by Replies Last post
    10 Replies
    29609 Views
    Last post 26 November, 2012, 09:11:16 AM
    by 5zul
    0 Replies
    2130 Views
    Last post 05 May, 2009, 04:52:25 PM
    by abuzulfiqar
    6 Replies
    8637 Views
    Last post 26 January, 2010, 04:59:38 PM
    by hasin